Kirjoittaja Aihe: X-Men ja muut mutantit  (Luettu 399504 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

V3§a V1tikain3n

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 009
  • kersanttinapalm.com/
X-Men ja muut mutantit
« : 10.09.2003 klo 18:41:41 »
Jumankikka!

Juuri kun toivuin Kerrassaan Merkillisistä Herrasmiehistä, yllätti ns.valtavirtasarjakuva! Ryhmä-X no 9:ssä Grant Morrison esitteli taitojaan mykkäsarjakuvan alalla, eli jakso X-Meniä tapahtui ilman replikointia. Vaativa tehtävä kirjoittajalle ja lattea kuvitus olisi voinut pilata laadukkaan tarinankin, mutta Franka Quately pisteli parastaan seikkailussa mielen sopukoissa. Enkä muista äkkiä ennen nähneeni sarjakuvan sivuilla kuinka sikiö antaa toiselle turpaan. Melkoista meininkiä. Ei kannata päästää äiskän käsiin

T: Vesku

Harri Tenhu

  • Vieras
Vs: X-Men ja muut mutantit
« Vastaus #1 : 11.09.2003 klo 10:44:38 »
Se on Frank Quality niinkuin LAAATU!

Foxtrot

  • Jäsen
  • Viestejä: 380
Vs: X-Men ja muut mutantit
« Vastaus #2 : 28.10.2003 klo 18:10:02 »
Tämän hetken uusin, eli nro 11/2003 on kyseessä kommentissani tässä. Voi tätä jälki-jälkiteollisuuden kulttuuristen aaltojen aikakautta, jolloin ei sivunumeroita enää ole sivuilla, vaikka ne sisällysluettelosta löytyvätkin. Kummallista. Laskutaitoiset kykenenevät seuraamaan asiaani, nimittäin tarinan "Superdestroyer" sivulla 18 (mikäli itse laskin oikein) Igor on todellakin onnistunut taiteilemaan Wolverinesta talttahampaisen Pekko Aikamiespojan ja joel Hallikaisen hybridin. Mikäs siinä, onhan Pekolla ja Wolverinella muutakin yhteistä. Molemmat ajelevat kaksipyöräisillä ja ovat poikamiehiä (no oliko se Wolverine muka naimisissa? Irtonaista avioelämää viettää hän kuitenkin).

Wilpuri

  • Vellihousu
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 279
  • Jaa kuka?
Vs: X-Men ja muut mutantit
« Vastaus #3 : 29.10.2003 klo 09:08:33 »
Joo. Se mykkä tarina oli yksi vaikuttavimmista teletappiaivopääsekoiluseikkailuista, mitä olen lukenut.


Igor on todellakin onnistunut taiteilemaan Wolverinesta talttahampaisen Pekko Aikamiespojan ja joel Hallikaisen hybridin.

Näin on. Taito se on sekin.
"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern

tolppis

  • Jäsen
  • Viestejä: 4 321
  • Viinissä totuus
Vs: X-Men ja muut mutantit
« Vastaus #4 : 29.10.2003 klo 15:42:16 »
Hei, tuota en hokannutkaan, että se on Quitelyn piirtämä siis...

Ilja Rautsi

  • Jäsen
  • Viestejä: 645
  • Kvaak!
Vs: X-Men ja muut mutantit
« Vastaus #5 : 29.10.2003 klo 18:55:55 »
Paras työ jonka olen Quitelyltä lukenut on neliosainen Grant Morrisonin kirjailema supersankarikommentointi Flex Mentallo. Ei ole vieläkään tainnut tulla kokoelmana mutta onneksi löysin pari vuotta sitten alkuperäisnumerot.
"I'd prefer not to be reminded of his continued existence, frankly. If he's hit by a bus--let me know so I can go piss on his grave--otherwise, give it a rest."

-Erik Larsen Rob Liefeldista

tolppis

  • Jäsen
  • Viestejä: 4 321
  • Viinissä totuus
Vs: X-Men ja muut mutantit
« Vastaus #6 : 30.10.2003 klo 14:07:44 »
Miltä kustantamolta tuli tuo FM? Minä vuonna?

Ilja Rautsi

  • Jäsen
  • Viestejä: 645
  • Kvaak!
Vs: X-Men ja muut mutantit
« Vastaus #7 : 30.10.2003 klo 17:03:05 »
DC/ Vertigo. Olisiko ollut 96? En voi lehdistä nyt tarkistaa koska pakkasin ne juuri tänään muuttolaatikoihin.
"I'd prefer not to be reminded of his continued existence, frankly. If he's hit by a bus--let me know so I can go piss on his grave--otherwise, give it a rest."

-Erik Larsen Rob Liefeldista

V3§a V1tikain3n

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 009
  • kersanttinapalm.com/
Vs: X-Men ja muut mutantit
« Vastaus #8 : 19.11.2003 klo 07:40:36 »
X-Men elokuvahan tulee tänään Subilta. Luin Hesarista arvostelun, ihan asiallinen, paitsi kirjoittaja epäilee että keskitysleirillä alussa nähtävä poika olisi kenties professori Xavier.
Joku leffaa kommentoinut oli muuten joskus netissä olettanut että "natsit kaappasivat alussa pikkupojan ja tekivät siitä Wolverinen"

Leffa on siis yllättävän vaikeaselkoinen asioita ennestään tuntemattomille. Sitä ottaa asiat itsestään selvyyksinä kun on lukenut niistä vuosikymmeniä. Toisaalta jos leffa selittäisi kaiken puhki, sitä haukuttaisiin "sarjakuvamaiseksi". Ole siinä kaikille mieliksi.

Wilpuri

  • Vellihousu
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 279
  • Jaa kuka?
Vs: X-Men ja muut mutantit
« Vastaus #9 : 19.11.2003 klo 08:32:10 »
Joku leffaa kommentoinut oli muuten joskus netissä olettanut että "natsit kaappasivat alussa pikkupojan ja tekivät siitä Wolverinen"

Höö. Ja Wolverinellahan oli kyky vääntää metalliset portit soikeliin ajatuksen voimalla... aika vänkää päättelyä.

Joo. Ei se leffa maailman selkein ole, mutta jos siihen keskittyy kunnolla, niin ummikkokin tajuaa, että missä mennään. Itse asiassa ennen leffaa en minäkään tuntenut X-meniä juurikaan. Tiesin hahmot jne. mutta en ollut lukenut, kuin muutaman satunnaisen stoorin.
"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern

thepanu

  • Jäsen
  • Viestejä: 361
Vs: X-Men ja muut mutantit
« Vastaus #10 : 19.11.2003 klo 08:42:09 »
Joo, voin kanssa sanoa että en ennen enkä jälkeen ole lukenut muutamaa xmen-tarinaa enempää. Silti ei ollut mitään ongelmia seurata leffaa. Kyse on lähinnä haluamisesta.
huuto.net kohteeni

tolppis

  • Jäsen
  • Viestejä: 4 321
  • Viinissä totuus
Vs: X-Men ja muut mutantit
« Vastaus #11 : 19.11.2003 klo 11:58:01 »
Jaa-a, Magneton voimahan on magnetismi (mikä käy leffassakin myöhemmin ilmi) ja alkukohtauksessa pikkuheebo vääntää ne portit mutkalle, aika selkeä tapaus mielestäni.

Olen kyllä huomannut että osa leffoja seuraavista (etenkin nuorista) on tyyppiä, kolme minuuttia leffaa mennyt, huutavat: "Mitä nyt tapahtuu, kuka toi on, Mä entajuu????!!!". Ja yleensä vastakommenttini on: "Jos nyt katsoisit elokuvaa eteenpäin niin eiköhän se selvinne...".

Huokaus. Syvä huokaus. ;)

Wilpuri

  • Vellihousu
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 279
  • Jaa kuka?
Vs: X-Men ja muut mutantit
« Vastaus #12 : 19.11.2003 klo 12:12:09 »
Olen kyllä huomannut että osa leffoja seuraavista (etenkin nuorista) on tyyppiä, kolme minuuttia leffaa mennyt, huutavat: "Mitä nyt tapahtuu, kuka toi on, Mä entajuu????!!!". Ja yleensä vastakommenttini on: "Jos nyt katsoisit elokuvaa eteenpäin niin eiköhän se selvinne...".

MTV-sukupolvi. Huokaus! Menee kummalliseksi touhu, jos ei pysy perässä lennokkaassa Sci-fi mäiskeessä.

Esim. Matrixin kolmososan näytöksestä ulostautuessani nuorisojoukkio kommentoi takanani, että " V**** mä en tajunnu tosta mitään. Meni niinku iha ohi, niinku...".

Nyt tosin mennään jo aiheen sivussa eli laidassa.
"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern

Ilja Rautsi

  • Jäsen
  • Viestejä: 645
  • Kvaak!
Vs: X-Men ja muut mutantit
« Vastaus #13 : 19.11.2003 klo 12:34:54 »
Sivusta edelleen: Herrasmiesliigan alussa kun siirryttiin Lontoosta Keniaan takaani kuului "Ai nyt ollaan Keniassa...no mites tää nyt tähän liittyy?"
"I'd prefer not to be reminded of his continued existence, frankly. If he's hit by a bus--let me know so I can go piss on his grave--otherwise, give it a rest."

-Erik Larsen Rob Liefeldista

Hazart

  • Jäsen
  • Viestejä: 3 171
  • YARRRR!
Vs: X-Men ja muut mutantit
« Vastaus #14 : 19.11.2003 klo 12:37:56 »
Mutta eikös se toisaalta ole tarinan kirjoittajan ongelma tai moka, eikä lukijan, jos tarina on hyvin vaikeaselkoinen ja vaatii yli-inhimillisiä kykyjä tullakseen ymmärretyksi.

Se rönsyää, se rönsyää...