Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Uutiset: Kvaak listasi suomalaiset sarjakuvat (07.10.2017 klo 17:42:40)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
19.11.2017, klo 10:38:35

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
460261 viestiä 10204 aihetta kirjoittanut 7208 jäsentä. Uusin jäsen: Prunus Padus
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvanlukijoiden keskustelut
| |-+  Aku Ankka ja kumppanit
| | |-+  Don Rosa
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: 1 [2] 3 4 5 6 7 ... 83 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Don Rosa  (Luettu 320667 kertaa)
J.Salo
Valvoja
Poissa

Sukupuoli: mies

..ja valmis!

« Vastaus #15 : 29.02.2004, klo 23:26:51 »

Käännöksessä, heti otsikon jälkeen Tupu, Hupu ja Lupu ihmettelevät, että miksi Roope arveli että linnanhoitaja on nainen. Itse en löytänyt tätä toteamusta mistään, en myöskään mitään tähän viittavaa. Joten oletan että tämä Roopen kommentti on joko poistettu pois tai sitten kääntäjät eivät ole  "she" sanaa kääntäessä kompensoineet juonen kannalta tapahtuvaa ongelmaa.

Ei Roope arvellut  vaan Aku tiesi kuka on "emännöitsijä" - minkä seuraavan sivun rivien välistä lukea.

Oli käännös tai alkukieli, teksti  toimii paremmin jos ei jätä  sivuja välistä lukematta.

Totta. Nyt kun katon uudestaan, niin se on ilmiselvää. Luin edellisen tekstin huolimattomasti kun puhelin soi samaan aikaan. Jatkoin sitten ilmeisesti seuraavasta puhekuplasta ja palasin katsomaan Roopen kommentteja.. tätä sattuu.
tallennettu
Zippo
Lueskelija
Jäsen
Poissa

Sitä muuttuu jänikseksi...

« Vastaus #16 : 01.03.2004, klo 11:20:53 »

Toinen tykkää tyttärestä, toinen äidistä.

Makuasioista on turha kiistellä sano koira kun mu..aan nuoli!
tallennettu

Aamulla kun heräsin otin vitamiinin, pillerin. Katsoin peiliin ja kauhistuin, kun korvat kasvoi ja mä kutistuin...
Tero Mäntylä
Peliohjelmoija?
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #17 : 01.03.2004, klo 13:09:19 »

Olen osin samaa mieltä Justenin kanssa siitä, että Don Rosan uudessa tarinassa, Kirje Kotoa on jotain ongelmia. Ei minulla sitä historiallista alkupuhetta mitään vastaan ole. Kerrataan siinä ihan hyvin mitä on tapahtunut tähän mennessä. En vain tiedä onko hyväksi, että Matildan esiintyminen hyvä juttu. Tai ainakaan se, että Aku olisi kaiken aikaa tiennyt missä Matilda on. Muistini hieman rakoilee, mutta minulla on sellainen tunne, että se ei toimi oikein yhteen Rosan aiempien tarinoiden kanssa. Ei sillä olisi muuten väliä, mutta kun kerran Rosan tavaramerkki on se, että hän on yhdistänyt ja järkeistänyt ankka historian, niin miksi sitten tehdä ristiriitoja omaan tuotantoon. Täytyy tosin lukea Roopen elämänkerta uudelleen että voin sanoa tuntuuko tuo oikeasti ristiriidalta vai onko kyse minun muistihäiriöstä. Myös Roopen reaktio hänen tavatessaan Matilda hivenen kummastuttaa. Toisaalta oli mukava että Matilda tavattiin, koska se kuitenkin tuo esiin jotain uutta Roopen tunteista. Lisäksi häiritsee hieman se, että liki kaikki pitää sotkea mukaan Ankka mytologiaan. Liiton Arkki, Graalin malja... kas kun ei vielä käärinliinoja ja pala Jeesuksen ristiä. Mitä seuraavaksi. Roope kohtaa Bthulhun palvojat? Viisasten Kivi yleisavaimena vitsi jaksoi naurattaa kerran. Miksi sitäkin pitää lähteä toistamaan? Lisäksi minua häiritsee hieman Roosan puujalkavitsit kun hän kuitenkin lähtee tekemään Ankka vakavuudella seikkailusarjakuvaa jossa on aika paljon historiallista faktaa mukana.

Toivon, että tästä kehkeytyisi oikein loistava seikkailu, mutta pelkään että koko seikkailu jämähtää siihen, että Ankkapurhan linnan alta löytyykin nyt Temppeliritarien mahtavat aarteet mukaan lukien Graalin Malja. Ja sitten saadaan vielä sotkettua mukaan Arthur Mytologiaa. Mutta katsotaan nyt mihin tämä tarina etenee.

Vastaavasti tarinassa on paljon hyvää. Todella paljon. Siinä vain mennään minun hieman liiallisuuksiin. Siihen Barks ei syylistynyt ja Rosakin on parhaimmillaan kun hän teki tarinoita Barksin tarinoiden pohjalta.

Mutta Eräs Mies puhuu asiaa. Olisi oikeasti mukava nähdä jos Ankka maailma menisi eteenpäin. Edes sen verran, että nähtäisiin mitä sitten tapahtuu kun Aku saa Roopen perinnön (muutenkin kuin siinä yhdessä Taskukirja tarinassa) miten Tupu, Hupu ja Lupu aikuistuvat jne. Ihmetyttää miksi animaatio puolella hahmot ovat saaneet vanheta ja aikuistua. Parhaana esimerkkinä Hessu. Ei niitä Ankkoja kerralla tarvitse nykyaikaan tuoda, mutta voisihan sitä aloittaa tarina sarjan joka lähtisi siitä Barksin/Rosan 50 luvusta eteenpäin hiljalleen.  Toisaalta miksi tappaa lypsävää lehmää kun ihmiset eivät ole vieläkään kyllästyneet staattiseen ankka maailmaan vaikka sinne onkin yritetty ujuttaa uusia hahmoja. Joista muuten itse en pidä yhdestäkään.
tallennettu
Justus
Jäsen
Poissa

Ralf on Kuningas

« Vastaus #18 : 01.03.2004, klo 18:02:05 »

Kommentoimatta mitenkään Rosaa, niin bongasitteko DUCK-tagit? Minäpä löysin heti... Mikkiä en ole löytänyt, onko joku? Sanokaa että olette löytäneet, älkää sanoko mistä. Uskotaan kyllä.

Nim. muutaman Duckin tännekin lähettänyt:
http://www.duckburg.dk/ducks/
tallennettu
Wilpuri
Vellihousu
Jäsen
Poissa

Jaa kuka?

« Vastaus #19 : 01.03.2004, klo 18:58:21 »

Toinen tykkää tyttärestä, toinen äidistä.

Yleensä tyttäret vetoavat minuun enemmän... esimerkiksi eräs... tai antaa olla.

Barks on neroin, koska ilman Barksia ei Rosa tekisi varmaan lainkaan sarjakuvia, mutta kyllä Rosakin on loistava taiteilija ja tarinoitsija. Hänen kuvissaan on tunnelmaa ja esim. Roope Ankan elämä ja teot on mielestäni parasta ankkaa ikinä... Vanhan Linnan Salaisuuden kera...
tallennettu

"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern
Poissa

« Vastaus #20 : 01.03.2004, klo 20:21:36 »

Don Rosa on kyllä hyvä piirtäjä, ei siinä mitään, mutta se sen uusin kirja, "kymmenen avataran aarre" ei oikein vastannut mun odotuksia... Ku siinä ei oikein ollut Don Rosalla itsellään osaa eikä arpaa. Kaikki tarinat muut paitsi nimikkotarina oli ilmestynyt aikaisemmin suomessa... Sad
tallennettu

Mitäsh minä shanoin... Vettähän she vain on...
Timo Ronkainen
professionaali amatööri
Toimittaja
**
Poissa

"Ja rangaistus on greippi!"

« Vastaus #21 : 01.03.2004, klo 21:36:34 »

Ku siinä ei oikein ollut Don Rosalla itsellään osaa eikä arpaa.

No olihan hän sentään piirtänyt ja kirjoittanut ne sarjat!  Grin
No, vakavasti, uutta matskuahan on enää niin vähän.

Timo
tallennettu

J.Salo
Valvoja
Poissa

..ja valmis!

« Vastaus #22 : 01.03.2004, klo 23:59:08 »

Olisi oikeasti mukava nähdä jos Ankka maailma menisi eteenpäin. Ihmetyttää miksi animaatio puolella hahmot ovat saaneet vanheta ja aikuistua. Parhaana esimerkkinä Hessu. Ei niitä Ankkoja kerralla tarvitse nykyaikaan tuoda, mutta voisihan sitä aloittaa tarina sarjan joka lähtisi siitä Barksin/Rosan 50 luvusta eteenpäin hiljalleen.

Entä Kvaakkulaukaus, jossa tapahtumat sijoittuvat noin neljä, viisi vuotta Barksin tarinoiden jälkeen? Tupu, Hupu ja Lupu ovat teini-ikäisiä tyyppejä. Jos oikein muistan, ni yksi pukeutuu kuin räppäri, ja toisella on taakse kammatut hiukset..
tallennettu
Jukka Laine
Ylläpitäjä
Paikalla

« Vastaus #23 : 02.03.2004, klo 09:19:57 »

Mikä Kvaakkulaukaus? Nokkapokka tuo oli kun se telkusta tuli.
tallennettu

Poissa

« Vastaus #24 : 02.03.2004, klo 18:54:14 »

Mustakin se oli nokkapokka. Se kyl tuntu vaa hiukan ulkopuoliselta verrattuna aku-lehden tarinoihin. Juonet täysin erilaisia, eikä roopea. Tää ei kai muuten liity paljoo Don Rosaan? Paitsi et se pitää ankat omalla ajallaan...
tallennettu

Leo
Valvoja
Poissa

« Vastaus #25 : 02.03.2004, klo 18:58:49 »

Mustakin se oli nokkapokka. Se kyl tuntu vaa hiukan ulkopuoliselta verrattuna aku-lehden tarinoihin. Juonet täysin erilaisia, eikä roopea. Tää ei kai muuten liity paljoo Don Rosaan? Paitsi et se pitää ankat omalla ajallaan...
Eikös niissä nimenomaan ollut Roope, muttei Akua.
tallennettu
Jukka Laine
Ylläpitäjä
Paikalla

« Vastaus #26 : 02.03.2004, klo 20:23:21 »

Ankronikka oli se jossa oli Roope, mutta ei Akua. Tai olihan Aku parissa jaksossa.

Aku oli laivastossa ja pojat olivat sillä aikaa Roopen hoivissa.
« Viimeksi muokattu: 02.03.2004, klo 20:23:44 kirjoittanut Jukka Laine » tallennettu

J.Salo
Valvoja
Poissa

..ja valmis!

« Vastaus #27 : 02.03.2004, klo 20:26:26 »

Ai niin, Nokkapokka. Kvaakkulaukaus oli se Segan peli jossa Aku keräsi...jotain. En muista.
tallennettu
Leo
Valvoja
Poissa

« Vastaus #28 : 02.03.2004, klo 20:30:54 »

No, kun mun isoveli väitti mulle joskus kuusi vuotta sitten että Ankronikka ja Nokkapokka on sama ohjelma, mutta eri nimi. Sitten se juurtui mun pieneen tyhmään päähän ja yhä luulen niin Sad
tallennettu
Poissa

« Vastaus #29 : 03.03.2004, klo 14:36:33 »

Siinä rosan vanhan linnan toisessa salaisuudessa ei tuu valitettavasti esiintymään hortensiaa. Mä olisin halunnut sen siihen... Sad
tallennettu

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 6 7 ... 83 | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: