Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Uutiset: Mari Ahokoivun Oksi kisaa Botnia-palkinnosta (15.09.2019 klo 16:51:17)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
23.09.2019, klo 07:02:35

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
477040 viestiä 10601 aihetta kirjoittanut 7422 jäsentä. Uusin jäsen: Metsän Otus
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvanlukijoiden keskustelut
| |-+  Netti- ja mobiilisarjakuvat
| | |-+  Nettisarjojen imurointi
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: 1 [2] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Nettisarjojen imurointi  (Luettu 12182 kertaa)
Timo Ronkainen
professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
Toimittaja
**
Poissa

Sukupuoli: mies

"Ja rangaistus on greippi!"

« Vastaus #15 : 21.05.2004, klo 17:58:23 »

samassa formaatissa esimerkiksi loppuunmyytyjä fanzineja (vaikkapa Ankkalinnan Pamauksen Suomi-spesiaali) joko ilmaiseksi tai pienehköä korvausta (esim. vuosikertatilaus) vastaan

Jaa. Voisinhan minä väsätä noista vaikka PDF:t ja polttaa CD:lle. 10 ekua kipale? 5?

Joo, nuo P2P -jutut on tuolla aivan hämärän rajoilla. Melkeen laitonta, mutta ei ihan - maasta riippuen.
Saisivat vaan olla pikkuisen pienemmissä erissä noi jutut tuolla... Kovalevy täyttyy, ennekun tommosia ehtii polttaa. Siinä isoin syy, miksi en oo tommosiin menny mukaan. Ja onhan se muutenkin vähän arveluttavaa. Kattelu oon, mutta en ole ladannu vielä kertaakaan mitään. :/

Timo
tallennettu

Luikuri
Jäsen
Poissa

« Vastaus #16 : 21.05.2004, klo 18:15:28 »

Niin sitä oon tuossa viime aikoina miettinyt että missähän se raja kulkee siinä vaivannäössä, minkä "oikean" sarjakuvan hankkimisen eteen on nähtävä, ennenkuin se on edes eettisesti perusteltavaa imuroida netistä. (oliko tarpeeksi vaikeasti esitetty asia?). Monet sarjikset pitää tilata rapakon takaa ja pitäisi hankkia luottokortti ja maksaa rahdit jne jne.

ihan hypoteettisesti, tietysti.
tallennettu

Hirtettäväksi syntynyt; hukkumalla kuole ei.
JJ Naas
Toikkarointia lammashaassa
Jäsen
Poissa

« Vastaus #17 : 21.05.2004, klo 18:26:42 »

Aihetta hieman sivuten,  täältä voi ladata ilmaiseksi ja laillisesti Oni Pressin sarjakuvia PDF -muodossa, joista Geisha on lataamisen arvoinen julkaisu. Andi Watson on loistava. ^__^
« Viimeksi muokattu: 21.05.2004, klo 18:27:03 kirjoittanut JJ Naas » tallennettu
Jukka Laine
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #18 : 21.05.2004, klo 18:38:17 »

Kovalevy täyttyy, ennekun tommosia ehtii polttaa. Siinä isoin syy, miksi en oo tommosiin menny mukaan. Ja onhan se muutenkin vähän arveluttavaa. Kattelu oon, mutta en ole ladannu vielä kertaakaan mitään. :/

Timo

Tunnen itseni melkein rikolliseksi, mutta luin juuri All-Star Squadronin kaksi ekaa numeroa. Olen himoinnut noita pitkään. Teen sitten aiheesta jutunkin Kvaakkiin joskus kun olen kaikki kahlannut. Roy Thomasia olen aina ihaillut ja Rich Bucklerkin piirtää paljon upeammin kuin aikaisemmin Fantastic Fouria. "I'm John Byrne and I want your job", sanoi Byrne Bucklerille.

Verkkokaupasta saa kätevän ulkoisen kovalevyn eli oheislaitteen 40, 80 tai 120 Gb tai enemmänkin saa kuulemma jostakin. Ja kun imurointi on suoritettu, jokainen lehti on omana tiedostonaan jotka voi sitten polttaa kiekolle josta sitten katsoo. DVD-asema mulla jo onkin joten saa yhdelle kiekolle paljon stuffia.

Mutta uutuuksia en rupea. Jos vaan saa painotuotteena, niitä luen paljon mieluummin. Olisivat julkaisseet All-Star Squadronit kirjoina niin en olisi vaivautunut.
tallennettu

Luikuri
Jäsen
Poissa

« Vastaus #19 : 21.05.2004, klo 18:52:01 »

Tunnen itseni melkein rikolliseksi, ...

Mutta uutuuksia en rupea. Jos vaan saa painotuotteena, niitä luen paljon mieluummin. Olisivat julkaisseet All-Star Squadronit kirjoina niin en olisi vaivautunut.

Niinpä. Jokainen vetää ne omat rajansa.
tallennettu

Hirtettäväksi syntynyt; hukkumalla kuole ei.
Jukka Laine
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #20 : 21.05.2004, klo 23:18:09 »

Niinpä. Jokainen vetää ne omat rajansa.

Eipä nuo nyt niin hyviä olleetkaan kun pidemmälle pääsi. Hehkutusta on netistä luettu; brilliant, awesome, outstanding...

Pari JSA:n vanhaa juttua uudelleenkirjoitettuna ja köyhiä sankareita lisätty soppaan. Ekassa numerossahan oli ensi alkuun kunnon matsi suosikkieni Hawkmanin ja Plastic Manin välillä. Plasia ei sitten paljon nähtykään ja Haukkiskin enimmäkseen puhaltelee haukanmuniinsa.

Mutta lukekaa "Golden Age". James Robinson - Paul Smith.
tallennettu

Timo Ronkainen
Toimittaja
**
Poissa

« Vastaus #21 : 22.05.2004, klo 00:37:56 »

En minä kyllä edes oikein ymmärrä miten tuo BitTorret toimii. Ymmyrkäiseksi menee... Huh

Timo
tallennettu

Palonen
Jäsen
Poissa

Uskonto on vaara

« Vastaus #22 : 22.05.2004, klo 08:35:18 »

Ihan noista pop-upeista, niitä ei muissa selaimissa enää juuri ole paitsi IE:ssä, joka tosin on valtaselain mutta siihenkin on tulossa vihdoin ja viimein esto-ominaisuus. Itse olen aina syvästi inhonnut pop-uppeja. Olen käyttänyt Mozillaa ja Netscapea vuosia koska en halua poppareita ruudelleni ja varsinkaan selaimen taakse. Samoin tabit ovat ehdottomat.

Tai sitten voi olla tylsä ja käyttää IEtä, mutta asentaa siihen noin kolmessa sekunnissa Googlen selainpalkin, joka kanssa tappaa popparit.
tallennettu

Hege
väsähtänyt
Jäsen
Poissa

« Vastaus #23 : 22.05.2004, klo 10:24:48 »

Imurointiin tarvitsee Bit Torrent -nimisen ohjelman ja sarjakuvien lukuun CDisplay -ohjelman.

Lisäksi tarvitaan jonkinlainen kaistanrajoitin, ettei BitTorrent ryövää kaikkea ulospäinmenevää kapasiteettia, mieluusti se nopea kuukausimaksullinen nettiyhteys ja runsaasti aikaa tiedostojen latailuun.
Tämän lisäksi on tarpeen vahva selkä-niska-hartia alue kun luet niitä huonossa asennossa näytöltä, sekä kestäviä silmiä, jotta ne jaksavat tuntikausien päätteen katselun. Lisäksi hyvää tuuria, että se runsaasti vapaa-aikaa omaava henkilö, joka nuo skannaukset on tehnyt (ei voi ymmärtää joidenkin intoa tuohon hommaan) on tehnyt sen hyvällä resoluutiolla ja siten, että moirea ei ole (joskus niissä on niin paha moire, että lukeminen jää silleen). Tietysti skannaajat saattavat pitää kesken jännittävimmän juonenkulun muutaman kuukauden skannaustauon, jotta pahiten tarinaan koukutetut ovat pakotettuja ostamaan ko. julkaisua.

Nimim. tuhansia ja tuhansia sivuja lukenut, sitten väsynyt.
tallennettu

But pride -  where there is a real superiority of mind, pride will be always under good regulation.
Jukka Laine
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #24 : 22.05.2004, klo 12:33:13 »

En minä kyllä edes oikein ymmärrä miten tuo BitTorret toimii. Ymmyrkäiseksi menee... Huh

Timo

Tuliko klikkaamalla Bit Torrent -tiedosto? Jos tuli niin kaksoisklikkaamalla kuvaketta tiedosto alkaa latautumaan.

Lisäksi hyvää tuuria, että se runsaasti vapaa-aikaa omaava henkilö, joka nuo skannaukset on tehnyt (ei voi ymmärtää joidenkin intoa tuohon hommaan) on tehnyt sen hyvällä resoluutiolla ja siten, että moirea ei ole (joskus niissä on niin paha moire, että lukeminen jää silleen).

Joku ainakin on innokas kun on skannannut mainoksetkin. 70-luvun lelumainokset ovat tosin hauskoja mutta ne on nähty jo ennenkin.
« Viimeksi muokattu: 22.05.2004, klo 12:52:58 kirjoittanut Jukka Laine » tallennettu

Timo Ronkainen
Toimittaja
**
Poissa

« Vastaus #25 : 22.05.2004, klo 17:58:29 »

Tuliko klikkaamalla Bit Torrent -tiedosto? Jos tuli niin kaksoisklikkaamalla kuvaketta tiedosto alkaa latautumaan.

Ei mulla ole koko ohjelmaa vielä kun en tajua mitä pitää tehdä. Mitä ovat nämä vaihtoehdot ohjelmaa uploadatessa:

Submit torrent as:
 - Anonymous submission (your torrents will be moderated)
 - Create an account (your torrents will be moderated till you get approved)

Ja pitääkö tässä sharettaa jotain filuja muiden kanssa?

Öh Huh
tallennettu

Rami Selin
Avustava toimittaja
*
Poissa

Uskon kaiken

« Vastaus #26 : 22.05.2004, klo 19:56:50 »

Ei mulla ole koko ohjelmaa vielä kun en tajua mitä pitää tehdä. Mitä ovat nämä vaihtoehdot ohjelmaa uploadatessa:

Submit torrent as:
 - Anonymous submission (your torrents will be moderated)
 - Create an account (your torrents will be moderated till you get approved)

Ja pitääkö tässä sharettaa jotain filuja muiden kanssa?

Öh Huh

Kaipa sinun tarvitsee ladata ensin tuo BitTorrent osoitteesta http://bitconjurer.org/BitTorrent/download.html . Asennettuasi sen voi ladata noita tiedostoja ihan normaaliin tapaan(En ole kokeillu, mutta eiköhän se noin toimi).
« Viimeksi muokattu: 22.05.2004, klo 19:57:06 kirjoittanut Rami Selin » tallennettu
Jukka Laine
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #27 : 23.05.2004, klo 08:21:54 »

Noin se toimii kuin Rami sanoo. Ei mulle tuollaisia kysymyksiä esitetty. Varsin simppeli softa ja äkkiä latautuu.
tallennettu

J.Salo
Valvoja
Poissa

..ja valmis!

« Vastaus #28 : 23.05.2004, klo 12:03:23 »

Hm. Ja sitten niille joita kiinnostaa, niin Mile High Comics tuntuu hostaavan viikon ajan Marvel Previewsejä, eli tulevia Marvelin numeroiden "betaversioita", jotka ovat muuten samat kuin lopulliset versiot mutta niissä saattaa olla kirjoitusvirheitä.. nämä ovat ns. "arvosteluversioita". Tapauksesta riippuen sivulta löytyy puolet numerosta ellei sitten koko numeroa. Ja jostain olisi jäänyt käsitys että koko homma on Marvelin hyväksymää jos ei tukemaa?

Mile High Comics: Marvel Previews.
tallennettu
Timo Ronkainen
Toimittaja
**
Poissa

« Vastaus #29 : 23.05.2004, klo 15:42:44 »

Noin se toimii kuin Rami sanoo. Ei mulle tuollaisia kysymyksiä esitetty. Varsin simppeli softa ja äkkiä latautuu.

Joo, ei tuossa sitten lopultakaan mitään outoa tai monimutkasta ollu. Oma mieli oli taas todellisuutta koukeroisempi.  Grin

Timo
tallennettu

Sivuja: 1 [2] | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: