Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Arvostelut: Suurenmoinen Syrte (23.06.2017 klo 09:11:03)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
25.06.2017, klo 16:43:33

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
455385 viestiä 10128 aihetta kirjoittanut 7166 jäsentä. Uusin jäsen: simlandery
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvanlukijoiden keskustelut
| |-+  Sarjakuvien ostaminen ja keräily
| | |-+  Sarjakuvakokoelmasi
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Äänestys
Kysymys: Eli montako sarjakuvaa sinulla on ?
1-50 - 9 (4.8%)
50-100 - 11 (5.8%)
100-300 - 18 (9.5%)
300-500 - 26 (13.8%)
>750 - 15 (7.9%)
750-1000 - 17 (9%)
>2000 - 23 (12.2%)
2000-5000 - 31 (16.4%)
5000-10000 - 23 (12.2%)
10000-20000 - 11 (5.8%)
20000-50000 - 3 (1.6%)
<50000 - 2 (1.1%)
Äänestäjiä yhteensä: 177

Sivuja: 1 ... 19 20 21 22 23 [24] 25 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvakokoelmasi  (Luettu 93090 kertaa)
Timo Ronkainen
professionaali amatööri
Toimittaja
**
Poissa

Sukupuoli: mies

"Ja rangaistus on greippi!"

« Vastaus #345 : 06.11.2014, klo 16:10:39 »

Olishan se unelmallista, että olis joku softa, joka hakee tiedot kun syöttää ISBN-koodin tai skannaa viivakoodin. Kaikki tiedot piirtäjistä toimittajiin ja vuosikertatietoihin ynnä linkittää lehden sarjat samantien joihinkin mahdollisiin alkuperäisjulkaisuihin.

Timo
tallennettu

Laura Sivonen
Tunteikas siili
Valvoja
Poissa

Sukupuoli: nainen

« Vastaus #346 : 06.11.2014, klo 16:23:00 »

Olishan se unelmallista, että olis joku softa, joka hakee tiedot kun syöttää ISBN-koodin tai skannaa viivakoodin. Kaikki tiedot piirtäjistä toimittajiin ja vuosikertatietoihin ynnä linkittää lehden sarjat samantien joihinkin mahdollisiin alkuperäisjulkaisuihin.

Timo
Noni, kuka osaa koodata?
tallennettu

Dusting is a good example of the futility of trying to put things right. As soon as you dust, the fact of your next dusting has already been established.
Darth Mika
Insinööri
Toimittaja
**
Paikalla

The Comics be with us...always!

« Vastaus #347 : 06.11.2014, klo 19:57:53 »

Timo
Tällaisesta olen unelmoinut jo pitkään. Vielä olisi sellainen ohjelma, että viivakoodin lukisi tuolla webbikameralla...ei tarttis naputella koodia.
tallennettu

"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)
MTT
Jäsen
Poissa

« Vastaus #348 : 08.11.2014, klo 10:56:42 »

Itselläni on erillinen pieni excel jossa on vain ne vajaa sata kirjaa joita eniten haluaisin, ja nuokin suurimmaksi osaksi uudehkoja vielä saatavissa olevia kirjoja.

Olen nyt lähivuosina huomannut palaavani keräilyissä sarjoihin ja teemoihin joihin olin keräilyn alkuaikoina kiinnostunut. Elikkä lähinnä vanhat jenkkisanomalehtisarjakuvat ja eurooppalaiset sarjakuvat. Toki nykyinen julkaisupolitiikkakin on tätä suosinut (ja näiden lisäksi on säilynyt lisääntyvä kiinnostus vuosisadan alkupuolen kuvittajiin kuin myös Pulp taiteeseen ja niiden tienoilta tehtyihin taidekirjoihin).

Vaikka kiinnostuksen kohteet aina vuosien myötä muuttuvat on ollut mukava nähdä kuinka aina tietyt sarjat säilynyt parhaina ja niinä oikeina sarjakuvina; Valerian, Corto Maltese, Piko ja Fantasio, Alix, Pikku Nemo, Tardin ja Eisnerin sarjakuvat, Krazy Kat....

Jotain maagista noissa on koska aina samat muutamat sarjat nousevat kirkkaasti muiden yli muiden joko paremmuudensa tai ehkä vain nostalgian tähden.
tallennettu
noldo
Uusi jäsen
*
Poissa

« Vastaus #349 : 17.12.2014, klo 20:53:32 »

Juu kyllä on mobiili on aivan välttämätön kun keräily on vähitellen karannut käsistä. Muistanen noin viisi halutuinta sarjakuvaa tai numeroa ulkoa ja loput tarkistan kännykästä. Olen haikaillut parempaa softaa avuksi kirpparien penkomisessa mutta asia ei ole tullut vielä kovin tärkeäksi, muuttanen nykyisen systeemin kun kännykkä menee vaihtoon, ja eiköhän siihen jopa langattoman internet yhteyskin tule maksettua ja sitä myötä uusia mahdollisuuksia.

Käytössäni on hieman antiikkinen kosketusnäytöllinen asha, jossa on muistio ohjelma vakiona, eka rivi näkyy aina otsikkona esim, manga menee tyylikkäästi yhteen viestiin aakkosjärjestyksessä, numerona sitten joko puuttuvat tai jo hankitut, kuinka vähimmällä tekstillä pärjää, merkkirajoite on useinkin tullut vastaan ja olen sitten jakanut vain useampaan muistiinpanoon. Kuntoluokituksia ja tarkennuksia ei ashaan paljon viitsi tallentaa.
tallennettu
Darth Mika
Insinööri
Toimittaja
**
Paikalla

The Comics be with us...always!

« Vastaus #350 : 17.12.2014, klo 21:08:09 »

Juu kyllä on mobiili on aivan välttämätön kun keräily on vähitellen karannut käsistä. Muistanen noin viisi halutuinta sarjakuvaa tai numeroa ulkoa ja loput tarkistan kännykästä. Olen haikaillut parempaa softaa avuksi kirpparien penkomisessa mutta asia ei ole tullut vielä kovin tärkeäksi, muuttanen nykyisen systeemin kun kännykkä menee vaihtoon, ja eiköhän siihen jopa langattoman internet yhteyskin tule maksettua ja sitä myötä uusia mahdollisuuksia.

Käytössäni on hieman antiikkinen kosketusnäytöllinen asha, jossa on muistio ohjelma vakiona, eka rivi näkyy aina otsikkona esim, manga menee tyylikkäästi yhteen viestiin aakkosjärjestyksessä, numerona sitten joko puuttuvat tai jo hankitut, kuinka vähimmällä tekstillä pärjää, merkkirajoite on useinkin tullut vastaan ja olen sitten jakanut vain useampaan muistiinpanoon. Kuntoluokituksia ja tarkennuksia ei ashaan paljon viitsi tallentaa.
Mulla on ikivanha systeemi, mistä näen mitä sarjakuvia multa löytyy. Mustakantinen ja paksu vihko. Se on täynnä sarjakuvaluetteloita. Siinä on sekaisin mitä mulla on ja mitä ei ja mikä on noin hinta. Tossa vihkossa ei kyl ole mun kaikki sarjakuvat. Sitä apuna käyttäen olen tullut toimeen monet vuodet. Kaikki on käsin kirjoitettu. Haluisin tehdä kyllä oman kirjasen noista sarjakuvista, jossa olisi myös kansikuvat sarjakuvista. Kun osaisi tehdä ja sitoa kirjan itse. Printtais vaan hienot sivut ja sitois niistä itelleen kirjan ja siihen hienot kovat kannet päälle.
Olen kyllä ajatellut myös tota Excel-luetteloakin, mut mun känny on liian vanhanaikainen siihen.
Sit pitäis kyllä kartoittaa myös maalla olevat sarjakuvat, niitä ei kai ole koskaan hirveästi luetteloitu mihinkään...jos kesälomalla jaksaisi ne käydä läpi....huoh!
tallennettu

"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)
Reima Mäkinen
Avustava toimittaja
*
Poissa

Facts are meaningless. You can use facts to prove

« Vastaus #351 : 18.12.2014, klo 13:33:06 »

Mustakantinen ja paksu vihko. Se on täynnä sarjakuvaluetteloita. Siinä on sekaisin mitä mulla on ja mitä ei ja mikä on noin hinta.
Nerokasta! Harmi kun en ite ole tajunnut tuommoistaajoissa  aloittaa.
tallennettu

"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson
Clavia Z
Kummajainen
Avustava toimittaja
*
Paikalla

« Vastaus #352 : 18.12.2014, klo 15:56:23 »

Minulla on puutelista kirjoitettuna tussilla valkoiselle 148 x 106 mm pahvinpalalle. Mahtuu takintaskuun eikä kärsi pahoja vaurioita. Ei siinä ole kuin 32 nimikettä. Oikeastaan pärjään hyvin ilman noitakin harvoja puuttuvia sarjiksia. Edes yhden Anu & Antin, parin Prattin ja parin Valerianin puuttuminen ei liiemmin jaksa enää harmittaa.
tallennettu

Korsto-Mikko
Jäsen
Poissa

Huisin kärniqåglimölnikkiä - vai mitä, ihmiset?

« Vastaus #353 : 18.12.2014, klo 23:39:08 »

Itselläni on kahdessa neljässä a4-paperissa listattuna kaikki lähes 10 000 sarjistani.
Yhdessä on sarjislehteni, toisessa albumisarjat ja kahdessa yksittäiset, ei sarjoihin kuuluvat albumit. Kaksi ekaa on koneellani excelissä, yksittäiset albumit word-tiedostossa. Muutaman kerran vuodessa printtaan nuo, että pysyvät ajan tasalla. Mielestäni varsin kätevä systeemi.
Tässä vielä pieni näyte siitä, miltä listani näyttää.

* Sarjislistani.png (318.22 kilotavua, 1600x900 - tarkasteltu 276 kertaa.)
tallennettu

Kaverini väittävät, että kaikki kirjat eivät sisältäisi peräkkäisiä kuvasarjoja, mutta en ole koskaan uskaltanut ottaa asiasta selvää.
TOSA
Jäsen
Poissa

« Vastaus #354 : 19.12.2014, klo 09:14:44 »

80-luvun pulivälistä ja 90-luvun puoliväliin asti puutelistana toimi oma muisti. Sitten muistin tueksi tein pieneen vihkoon merkinnät puuttuvista sarjiksista. Joskus 2006 tein word puutelistan. Fonttikoko 8 ja neljä sivullista täynnä puuttuvia lehtiä. Nyt on enää kaksi sivua puuttuvia ja vajaan sivun listaus huonokuntoisista lehdistä. Kulkee helposti mukana lompakossa ja on nopea tarkistaa selauksen yhteydessä löytyykö puuttuvia.

Sitten itse otsikon aiheeseen. Päädyin sitten ostamaan useita vuosikertoja Aku Ankkoja irtonumeroina kansioissa. Aiemmin nämä olivat minulla neljännesvuosikertoina mutta kun numeroita joissa on liitteet alkoi kertymään näiden lisäksi niin päätin vaihtaa kokonaan irtonumeroihin. Nosti reippaasti taas kokoelman lukumäärää ja tilantarvetta. Nyt pitäisi nuo ennen joulua saada jotenkin hyllyynkin Sad
tallennettu
tsn81
Uusi jäsen
*
Poissa

« Vastaus #355 : 03.03.2015, klo 10:25:24 »

Itse olen taas innostunut pitkästä aikaa päivittämään Aku Ankan taskukirja ja Roope setä-kokoelmaa ja suurena apuna on pitkän aikaa ollut kännykän muistio.

Ihan kätevähän se oli jos etsi vain puuttuvia numeroita, mutta sitten kun tuli mietittyä sitä, että voisi alkaa etsimään myös parempia versiota, sekä vanhempia painoksia jo omistetuista kirjoista niin listasta alkoi tulla sekava ja todella pitkä. Ja sen selaus esim kirppareilla, ym oli yhtä tuskaa.

Tein sitten pienen web-sovelluksen ihan omaan käyttöön. Pystyy helposti tarkistamaan/päivittämään tiedot suoraan kännykällä. Näkee onko jotain erikoista etsittävää punaisella tähdellä merkittynä tai jotain lisätietoja.

Olihan tuossa puuhaa kun lisäsin tiedot siitä muistiosta. Esim painostiedot, ym.

Mutta kyllä tuo selvästi nopeuttaa kokoelman tarkastamista.

* kuva.jpg (72.55 kilotavua, 700x614 - tarkasteltu 225 kertaa.)
tallennettu
Veli Loponen
Isoveli
Ylläpitäjä
Poissa

<><

« Vastaus #356 : 19.03.2015, klo 21:19:31 »

Listatun kokoelman koko lähenee uhkaavasti 2000 kappaletta.
Oli ihan vahingossa määrä noussut jo yli 2000 kappaleen. Suurin kasvu nimenomaan digisarjakuvassa. Ostelen lähinnä Comixylogilta, etenkin nyt, kun Dark Horse menetti Tähtien Sodan lisenssin. Tosin ostelu keskittyy lähes täysin alennusmyynteihin, eikä viime aikoina ole ollut mitään hyviä alennusmyyntejä. Uusin ostos oli Bendisin ja Romita jr.:n Kostajien numerot 7-12 eli jatko Suomessa nähdylle alulle. Ihan hyvältä tarinalta vaikuttaa, vielä en loppuun päässyt.
Mutta ei tolla alennusmyyntien puutteella väliä ole, koska luettavaa on kuitenkin varastossa kovasti. Viime aikoina on aika mennyt aika paljon Dark Horsen julkaisemiin Conan Chronicleseihin.
tallennettu

Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva
Petke
Uusi jäsen
*
Poissa

« Vastaus #357 : 02.04.2015, klo 21:10:09 »

Aikoinaan varmaan n. 1500 sarjakuvaa (tähän en ikinä laskenut mm. akkarin tilausnumeroita) joista about kaikki kovakantiset olen "testamentannut" pojalleni (n. 150 ..Asterix, Star Wars,Tintit, Lucky Luket etc.) ja loput mennyt divariin...aluksi kun piti nuorempana saada "fyrkkaa" (tais mennä mm. akkarin taskukirjat kurkusta alas, n. 100 ensimmäistä, alussa jopa joitakin 1. painoksia  Huh) ja sitten vanhemmalla iällä vaimo alkoi nalkuttaa + vaihdoin ns. keräilysarjakuviin (suht. huonolla suhteella  Grin). Nyt olen todella minimoinnut "kokoelmani" - olen lähinnä harrastaja joka päivittää jo täysiä sarjojansa (lähinnä 70-80 luvun alun sarjakuvia) paremmilla versioilla kun niitä eteen sattuu. Eräitä DC:n helmiä aina ostelen mutta muuten suomenkielisillä mennään.

Tilan puute, vaimo, talous, perhe jne. - minimoitu tulos ehkä n. 150 sarjakuvaa joista EN luovu (=näiden "päivitys" on sitten kai se harrastukseni + pieni puutelista), loput (määrä X) - ihan sama Cheesy
tallennettu

Stultus est sicut stultus facit
Veli Loponen
Isoveli
Ylläpitäjä
Poissa

<><

« Vastaus #358 : 14.04.2016, klo 13:55:53 »

Oli ihan vahingossa määrä noussut jo yli 2000 kappaleen. Suurin kasvu nimenomaan digisarjakuvassa.
Vuodessa määrä näyttää kasvaneen tuhannella. Nyt kun päivitin sarjakuvalistauksen, mentiin yli 3100 kappaleen. Tosin hyllyissä on hieman kaksoiskappaleita, joista on tarkoitus hankkiutua eroon.
Digi jyllää edelleen, kun ottaa huomioon, että printtisarjaostokset liikkuvat tällä hetkellä lähinnä Epic collectioneissa sekä satunnaisissa löydöissä.
tallennettu

Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva
Torstai
Jäsen
Poissa

Unessa omistin härän, joka karkasi posliinkauppaan

« Vastaus #359 : 07.01.2017, klo 20:04:04 »

Ei ole oma kokoelma, mutta tällainen mielenkiintoinen dokumentti tuli eilen: http://areena.yle.fi/1-3854218 Suomen suurin sarjakuvakokoelma.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 19 20 21 22 23 [24] 25 | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: