Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Uutiset: Radioteatteri esittää: Kamala luonto (11.10.2019 klo 16:44:53)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
19.10.2019, klo 02:03:50

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
477434 viestiä 10489 aihetta kirjoittanut 7431 jäsentä. Uusin jäsen: lahtini99
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvanlukijoiden keskustelut
| |-+  Sarjakuvien ostaminen ja keräily
| | |-+  Sarjakuvakokoelmasi
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Äänestys
Kysymys: Eli montako sarjakuvaa sinulla on ?
1-50 - 10 (5%)
50-100 - 11 (5.5%)
100-300 - 20 (10.1%)
300-500 - 29 (14.6%)
>750 - 16 (8%)
750-1000 - 18 (9%)
>2000 - 23 (11.6%)
2000-5000 - 32 (16.1%)
5000-10000 - 23 (11.6%)
10000-20000 - 12 (6%)
20000-50000 - 3 (1.5%)
<50000 - 2 (1%)
Äänestäjiä yhteensä: 187

Sivuja: 1 ... 15 16 17 18 19 [20] 21 22 23 24 25 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvakokoelmasi  (Luettu 117529 kertaa)
Sandman
Jäsen
Poissa

« Vastaus #285 : 02.10.2013, klo 19:13:12 »

Rakentelin kirjahyllyn omatekoisesti ihan sarjakuviani varten, noin 3 hyllymetriä. Tilankäyttö pysyy kurissa sillä päätös on, että sarjakuvien on mahduttava tuohon hyllytilaan. Siinä vaiheessa, kun ei enää sovi ja tekisi mieli hankkia jotain uutta niin jotain vanhoista on laitettava pois.  Cool

Heavy Metal lehtiä, Korkeajännityksiä (scifi tarnoilla), Conaneita, King Kongeja, Akirat, Mustanaamioita (joissa on Flash Gordonia), sekalaisia Marvel sarjiksia ynnä Vagabondin Vizbig:ä 11 kpl. Ja lisäksi sitten albumeita eri aiheista. Kaikki käden ulottuvilla, jotta voin tarvittaessa piirtäessäni hakea inspiraatiota ja opiskella taitavien piirtäjien niksejä.
tallennettu
Reima Mäkinen
Avustava toimittaja
*
Poissa

Sukupuoli: mies

Facts are meaningless. You can use facts to prove

« Vastaus #286 : 03.10.2013, klo 17:48:49 »

Rakentelin kirjahyllyn omatekoisesti ihan sarjakuviani varten, noin 3 hyllymetriä.
Kauhean vähän.  Smiley

On se varmaan sekin kun/jos on tarpeeksi monta eri kiinnostuksen alaa tai projektia. Niitä eri "kokoelmia" kartuttaessa kokonaismassakin sitten helposti karkaa käsistä. Niinku ny mullakin on kotimaiset omakustanteet, kotimaiset albumit, sarjakuvaa ja tekijöitä käsittelevät kirjat, sarjakuvanteko-oppaat, manga, lempparipiirtäjät (ja referenssimatsku)... Tuohon kun lisää sitten vielä ns.. peruskirjaston eli klassikot yms. laatusarjiksen, niin kyllähän siitä satunnaishankintojen kera metrejä alkaa äkkiä kertyä.
tallennettu

"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson
Sandman
Jäsen
Poissa

« Vastaus #287 : 03.10.2013, klo 18:11:42 »

Totta, tilaa on vähän, mutta tarkoitus onkin, että se mitä hyllystä löytyy niin täytyy olla sitten tarkkaan harkittu hankinta Smiley Eihän tämä muuten kurissa pysyisikään.
tallennettu
Darth Mika
Insinööri
Toimittaja
**
Poissa

The Comics be with us...always!

« Vastaus #288 : 03.10.2013, klo 18:49:55 »

Opin jo aikoja sitten, että kannattaa käyttää sukulaisten varastoja ja tyhjää tilaa omien sarjakuvien ja leffojen säilytykseen.
Meikäläisellä kotona ei paljon tyhjää tilaa seinältä löydy. Kirjahyllyjä ja hyllyköjä täynnä. Jos seinällä on edes jokin kohta tyhjä niin siihen on pistetty leffa-posteri tai muuta krääsää. Oma vinttikomerokin on tupaten täynnä. Täytyy käydä aina välillä kurkkaamassa, ettei kukaan ole käynyt pöllimässä mun sarjakuvia sieltä.

Voi, kun ois rikas ja oma kartano tai linna. Voisi ostaa hitosti kaikkea kivaa ja täyttää koko kartano täyteen leffakamaa, sarjakuvia, kirjallisuutta ja cosplay-pukuja mallinukkien päällä sekä miekkoja ja teräaseita.
tallennettu

"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)
Lurker
Valvoja
Poissa

« Vastaus #289 : 03.10.2013, klo 18:58:35 »

Voi, kun ois rikas ja oma kartano tai linna.

Sama.
tallennettu
Hannibal
Disney keräilijä
Avustava toimittaja
*
Poissa

Tempora aspera vīvimus, amīce bone

« Vastaus #290 : 03.10.2013, klo 19:12:11 »

Itse keräsin aikoinaan 90-luvun alussa aseita ja sotilaspukuja. Uskokaa tai älkää, mutta vuokrayksiössäni majaili lisäkseni kaikkiaan 20 uniformupukuista täyskokoista mallinukkea. Niin että eihän tämä sarjakuvalehtien säilöminen nyt mitään siihen verrattuna ole...
tallennettu

Hannibal
Darth Mika
Insinööri
Toimittaja
**
Poissa

The Comics be with us...always!

« Vastaus #291 : 03.10.2013, klo 19:24:03 »

Itse keräsin aikoinaan 90-luvun alussa aseita ja sotilaspukuja. Uskokaa tai älkää, mutta vuokrayksiössäni majaili lisäkseni kaikkiaan 20 uniformupukuista täyskokoista mallinukkea. Niin että eihän tämä sarjakuvalehtien säilöminen nyt mitään siihen verrattuna ole...
Toi on jo mahtumisen maailmanennätys. Sulla oli varmaan suihkussakin yksi mallinukke sotilas-sukelluvarusteet päällä.
Mulla noita pukuja on vintillä muovipusseissa...lähinnä ensi-iltoihin tehtyjä pukuja. LOTRia, Star Warsia, Star Trekkiä, Indian Jonesia, Länkkäripukukin löytyy, yksi ei enää päälle mahtuva teräsmiesasukin, sit on jotain sekalaisia hirviö-asuja. Ei noita kaikkia edes kehtaa kertoa.
Jos mulle mahtuis, niin haluisin ainakin ulko-oven kohdalle molemmin puolin Star Wars Keisarin Royal vartijat eli ne punapukuiset ukot.
Jos joskus saan sen oman kartanon, niin kellarikerrokseen tulis kotiteatteri, jonne pääsisi Morian porttien kautta eli jonkinmoinen kiveä muistuttava Morian portin näköinen portti, jossa olis se kuupiirros fosforilla piirretty ja molemmin puolin pikkuiset puu-kasvit. Ovi avautuisi itsestään sanomalla "Mellon".
tallennettu

"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)
Reima Mäkinen
Avustava toimittaja
*
Poissa

Facts are meaningless. You can use facts to prove

« Vastaus #292 : 05.10.2013, klo 12:52:44 »

Jaahas, aihe on laajentunut muuhunkin keräämiseen. Mulla se on mennyt niin että ikää myöten keräiltävät kamat muuttuvat yhä tilaavievemmiksi. Alku, eli lapsuus oli viatonta postimerkkejen, tukitikkulaatikoiden etikettien, auton rekisterinumeroiden, purkkakuvien, rahojen, pienten muoviukkkojen yms. sälän satunnaista haalimista. Sitten alkoi sarjakuvahomma ja myöhemmin lelut. Nyt lievä tietosanakirjafiksaatio ja kuvataiteen keräily pysyy aisoissa ainoastaan koska seinillä ja hyllyissä vaan ei ole tilaa. Taatusti jos asuisin maalla missä olisi oma piha ja lato, keräilisin minäkin autoja, traktoreita, hevosia tms.  Smiley
tallennettu

"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson
MTT
Jäsen
Poissa

« Vastaus #293 : 05.10.2013, klo 14:28:06 »

Jaahas, aihe on laajentunut muuhunkin keräämiseen. Mulla se on mennyt niin että ikää myöten keräiltävät kamat muuttuvat yhä tilaavievemmiksi. Alku, eli lapsuus oli viatonta postimerkkejen, tukitikkulaatikoiden etikettien, auton rekisterinumeroiden, purkkakuvien, rahojen, pienten muoviukkkojen yms. sälän satunnaista haalimista. Sitten alkoi sarjakuvahomma ja myöhemmin lelut. Nyt lievä tietosanakirjafiksaatio ja kuvataiteen keräily pysyy aisoissa ainoastaan koska seinillä ja hyllyissä vaan ei ole tilaa. Taatusti jos asuisin maalla missä olisi oma piha ja lato, keräilisin minäkin autoja, traktoreita, hevosia tms.  Smiley
Tuossa tuli useampi seikka joka koskee itseänikin. Nimenomaan tuo harrastuksen "kehittyminen" on mielenkiintoinen asia. Lehtien keräily itselläni on enemmän ja enemmän kanssa muuttunut tilaavievien kirjojen osteluksi. Samalla yhä enemmän ostan taidekirjoja (sci-fi, pulp, illustration jne) sarjakuvien sijaan. Lelujenkin keräily on jo kokonaan jäänyt ja kiinnostus siirtynyt leluista patsaisiin. Lelut, joita siis on autotallissa aika määrä,  haluisin myydä eteenpäin mutta jos totta puhutaan niin ei vaan ole jaksanut niitä alkaa myymään. Taitaa jo pelkkä määrä syödä myynti-innostuksen...ei vaan ole niin paljon aikaa.
« Viimeksi muokattu: 05.10.2013, klo 14:33:25 kirjoittanut MTT » tallennettu
Miqz
Avustava Slemmy
Avustava toimittaja
*
Poissa

Riipivä jännityspommi!

« Vastaus #294 : 06.10.2013, klo 20:24:58 »

Ei tämä mitään Sämpyn kokoelman ja huoneen rinnalla ole, mutta laitanpa minäkin kuvia omasta kokoelmastani, joka jakautuu kolmeen tilaan: työhuoneessa Stringeissä on kaikki kokoelman helmet ja tärkeimmät kovakantiset (pl. CBL, jota ei värin puolesta "kelpuutettu" sinne). Ne ja muut Ankat + pehmeäkantiset supersankarit löytyvät vierashuoneen kirjahyllystä (huom. essuja on pari riviä sisäkkäin, niinkuin lähes kaikkea muutakin tuolla). Taskarit ja muut pehmeäkantiset ankat löysivät hyvän kodin lämmitetystä autotallista. Sorry kuvien huono laatu, piti pienentää aika reilusti ja iPhonen kameralla otettu.

* image.jpg (117.24 kilotavua, 640x480 - tarkasteltu 511 kertaa.)

* image.jpg (103.44 kilotavua, 640x480 - tarkasteltu 497 kertaa.)

* image.jpg (121.94 kilotavua, 640x480 - tarkasteltu 526 kertaa.)

* image.jpg (105.34 kilotavua, 640x480 - tarkasteltu 504 kertaa.)

* image.jpg (97.76 kilotavua, 640x480 - tarkasteltu 471 kertaa.)
tallennettu

"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"
hatinufer
Jäsen
Poissa

« Vastaus #295 : 07.10.2013, klo 09:32:47 »

Hienoja kuvia.
Ylläolevien kuvien lähettäjä ei taida kerätä lehtiä lainkaan?
Itse keräilen pääasiassa lehtiä (näitä on pääasiaassa ulkomaalaisia, ja aivan liikaa)/albumeja (näitä on nirkosesti, ehkä 40, nekin pääosin ulkomaalaisia).

Taidan olla siinä mielessä outo lintu, että mulle keräilemieni lehtien kunto ei ole kuin sivuseikka. Jonkun kivan asian (lue: lehden numeron) omistaminen on pääasia. Outoa on varmaan myös se, että säilytän lehteni kaapeissa. Kirjahyllyn olen varannut ns. oikeille kirjoille, ja siitä huolimatta osa kirjoista on lattialla.

Sarjakuvien keräily, tai haaliminen on kuitenkin tiukassa. Välillä olen unohtanut lehtien keräilyn jopa muutamaksi vuodeksi, kunnes... Älpeitten keräilyn lopetin aikoinaan kokonaan, myin kaikki pois, mutta sarjiksia tulee taas/yhä hankittua.
tallennettu
MTT
Jäsen
Poissa

« Vastaus #296 : 07.10.2013, klo 12:09:23 »

Onpahan Miksin kuvissa kirjat hienosti ojennuksessa. Itse olen kanssa yrittänyt mutta kun ylijäämää on niin paljon ettei mihinkään mahdu... Vai onko sullakin jossain vielä piilossa laatikoita Wink

Hienot on Aku kokoelmat.
tallennettu
Miqz
Avustava Slemmy
Avustava toimittaja
*
Poissa

Riipivä jännityspommi!

« Vastaus #297 : 07.10.2013, klo 14:50:48 »

Ylläolevien kuvien lähettäjä ei taida kerätä lehtiä lainkaan?

Vähemmän. Olen keskittynyt hommaamaan ne kokoelmina, kova- tai pehmeäkantisina. Jotain pienempiä suomennettuja kokonaisuuksia on tullut hommattua lehtinä, jos niistä ei ole tullut kokoelmaa, kuten esim. Batmanin kuolema kulkee suvussa. Lisäksi uudet julkaisut tulee napattua, ryhmixet ja hämärit sekä akut tulee. Ne on noissa muutamassa marvel-kansiossa ja akut omissaan. On ollut mukavaa kun on tullut noita hämiksen vuosikertoja, saisivat julkaista vastaavat myös hulkeista, ihmeneloset ja muista 80-luvun kultaisista lehdistä. Samoin 60-luvun ihmesarjoista. Ostaisin kaikki.

Onpahan Miksin kuvissa kirjat hienosti ojennuksessa. Itse olen kanssa yrittänyt mutta kun ylijäämää on niin paljon ettei mihinkään mahdu... Vai onko sullakin jossain vielä piilossa laatikoita Wink
Hienot on Aku kokoelmat.

Ei ole enää piilossa laatikoita, kaikki on nyt "esillä" Smiley vanhassa 64m2 kämpässä oli sekä ala- että ylävarastossa jemmalaatikoita... Wink kuvissa ei näy kauheen hyvin alahyllyillä olevat marvelin omnibussit sekä Fantan CBL. Ihan kätevää kun muuttaa isompaan kämppään niin hellasärö sarjiksista vähenee... Hetkeksi Wink
tallennettu

"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"
tolppis
Jäsen
Poissa

Viinissä totuus

« Vastaus #298 : 07.10.2013, klo 15:05:21 »

Hmmmmm...niin. Osinhan tuo kerättävien asioiden säilöminen ja sen siisteys on myös kiinni siitä tilasta joka on käytettävissä. Ja siis: rahasta. Itselläni alkaa nyt pikemminkin mennä siihen suuntaan että pitää vaan VÄHENTÄÄ tavaraa kuin lisätä tilaa. Surullista mutta totta.
tallennettu
Sandman
Jäsen
Poissa

« Vastaus #299 : 07.10.2013, klo 17:40:26 »

Niin ja tulipa vielä mieleen, että senkin takia koitan pitää tuon määrän kohtuullisena niin tulee oikeasti luettuakin tuo määrä sarjiksia vähitellen läpi ja selailtua niitä aina sillon tällön. Myönnän, aikoinaan noita oli enemmänkin, laattikkotolkulla, mutta eihän niitä ehdi lukemaan, jos aivan valtavasti on kaikkea. En tällä kuitenkaan kritisoi muita joilla on enemmän sarjiksia   Smiley
tallennettu
Sivuja: 1 ... 15 16 17 18 19 [20] 21 22 23 24 25 | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: