Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Kolumnit ja matkaraportit: Tarinoita tuntureilta (26.08.2018 klo 11:58:16)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
17.10.2018, klo 22:18:00

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
467615 viestiä 10411 aihetta kirjoittanut 7321 jäsentä. Uusin jäsen: mikaelblackmoon
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvanlukijoiden keskustelut
| |-+  Eurooppalaiset sarjakuvat
| | |-+  Sillage
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: 1 ... 13 14 15 16 17 [18] 19 20 21 22 23 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Sillage  (Luettu 78693 kertaa)
Petteri Oja
Juudas itselleen
Jäsen
Poissa

Sukupuoli: mies

« Vastaus #255 : 12.03.2013, klo 01:33:49 »

Seiska-albumi on mukavaa splatteria.
tallennettu

tertsi
Vieras
« Vastaus #256 : 14.03.2013, klo 15:21:05 »

Sarjan ylivoimaisesti kompaktein albumi. Nyt aletaan olla samalla viivalla parhaiden Valerianien kanssa. Eikös niidenkin taso noussut noin seitsemännen albumin tienoilla (Varjojen lähettiläs)?

Sarjan neljäs albbu, Tervetuloa Alflololille , oli jo parhautta. Seuraava, Isännän linnut, oli hyvästä perusideastaan huolimatta jotenkin väkinäinen tekele. Kuudennesta, Varjojen lähettiläästä, alkoi erinomaisuuden putki, joka kesti aina kahdenteentoista albumiin asti.

Toivotaan, että Sillage jaksaa pitää jatkossa uuden, parantuneen tasonsa.

Vankila-albumin arvostelu pyritään saattamaan Kvaakin etusivulle maanantaina.
« Viimeksi muokattu: 14.03.2013, klo 15:34:05 kirjoittanut Tertsi » tallennettu
Jukka Laine
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #257 : 15.03.2013, klo 09:00:37 »

Olen lukenut Sillaget englanniksi 15. osaan asti. Eipä tuo ole iPadia varten tehty, suurta kokoa tarvitaan.
tallennettu

tertsi
Vieras
« Vastaus #258 : 15.03.2013, klo 09:10:41 »

Sivutaitto on sen verran mutkikasta ja osa kuvista niin pieniä, että ipad ei tosiaankaan liene Sillagessa parhaimmillaan.
tallennettu
Orjan May
Galleriataiteilija
Poissa

« Vastaus #259 : 15.03.2013, klo 12:12:18 »

Sillagen ruutusommittelu on senverran runsasta että minusta jopa tuo koko, jossa se painetaan nykyisin ei ole oikea. Pitäisi olla vielä suurempi koko, sillä minusta Sillage edustaa jo ääripäätä siinä, kuinka monta ruutua sivulla pitää ja voi olla. Koen, että Sillagessa niitä on aivan liikaa. Yhdellä sivulla on niin runsaasti materiaalia ja toimintaa, että ainakin minua se häiritsee muuten niin loistavassa saagassa.
tallennettu
Spip-orava
Avustava toimittaja
*
Poissa

Pähkinöitä!

« Vastaus #260 : 17.03.2013, klo 17:53:56 »

Hoplaa. Lukaissut tähän mennessä kolmeen kertaan tämän Sillage: Vankila albumin. Alkuperäiskielistä versiota en ole nähnyt, mutta näyttää ainakin minun silmissäni että uusi Sillagen kääntäjä on osannut hommansa. -Congratz.
Albumissa on huiman paljon actionia ja sitäkautta myös sitä splatteria. Tarjoilulautanen on kukkurallaan erilaisia oliohahmoja. Jokainen omalla tavallaan kuolettava. Tarina uppoaa ainakin minuun ja jättää kivasti pohdittavaa. Koko Sillage-sarja on ainakin onnistunut hyvin jättämään arvoitukseksi mitä ihmiskunnalle on tapahtunut. Taas tämäkin albumi tuo vain pikkuvihjettä Navikselle. Viimeisen sivun kohtaus onkin sopiva lopetus hektiselle menolle. Laatusarjista taas kerran.
tallennettu
Lönkka
Jäsen
Poissa

Life goes on (except for those who die)

« Vastaus #261 : 17.03.2013, klo 21:29:07 »

Olen lukenut Sillaget englanniksi 15. osaan asti. Eipä tuo ole iPadia varten tehty, suurta kokoa tarvitaan.
Mielenkiintoista että ovat julkaiseet yli tuplamäärän elektronistesti sillä vika paperinen oli osa 7 vuosia sitten.

Kaiketi myynnit olivat pieniä mutta matskua oli käännetty enempi jolloin ainoastaan nettiversioiden julkaisussa on ihan järkeä kun pääsee skippaamaan paino-/varastointikulut.
tallennettu
tertsi
Vieras
« Vastaus #262 : 18.03.2013, klo 12:24:45 »

Sillage 7: Vankila, arvostelu etusivulla.
tallennettu
Sampsa Kuukasjärvi
Avustava toimittaja
*
Poissa

« Vastaus #263 : 01.04.2013, klo 14:21:40 »

Itse olen toistaiseksi hieman väsähtänyt tähän sarjaan, koska Naviksen menneisyydestä ja Vanan (Sillagen) elämästä eri kulttuurien välisine ristiriitoineen ei ole kerrottu juuri mitään. Navis lähinnä vain on törmäillyt hengästyttävällä vauhdilla uusille planeetoille. Kaksi uusinta albumia on minulla lukematta.

Philippe Buchet on kyllä huipputaitava ja kekseliäs piirtäjä, mutta vähempiä ja isompia ruutuja voisi kyllä kokeilla. Käsikirjoittajasta tuo tilan ahtaus kai johtuu.
tallennettu
tolppis
Jäsen
Poissa

Cheers mates!

« Vastaus #264 : 05.04.2013, klo 14:55:55 »

Ja tämänkin sarjan uusin osa tullut? Apuva. Miten kaikki nyt näin peräjälkeen tuloo? Vararikko uhkaa.
tallennettu
Kumara
Jäsen
Poissa

« Vastaus #265 : 15.04.2013, klo 22:19:12 »

vähempiä ja isompia ruutuja voisi kyllä kokeilla
Olen samaa mieltä. Tällaiselle varttuneemmalle lukijalle tässä sarjakuvassa informaatio tulva on niin valtava että väsähdän ja tahtoo jäädä albumien lukueminen kesken.
tallennettu
Czaba
Jäsen
Poissa

No mutta..

« Vastaus #266 : 07.05.2013, klo 14:42:24 »

Sain käsiini vasta nyt tämän seitsemännen osan. Mun kappaleessa on kannet väärinpäin. Ei kai se näin ole tarkoitus olla? Siis että kun aloittaa lukemaan niin eteen tuleekin viimeinen sivu ja vielä väärinpäin?
tallennettu
Petteri Oja
Juudas itselleen
Jäsen
Poissa

« Vastaus #267 : 07.05.2013, klo 16:32:44 »

Sain käsiini vasta nyt tämän seitsemännen osan. Mun kappaleessa on kannet väärinpäin. Ei kai se näin ole tarkoitus olla? Siis että kun aloittaa lukemaan niin eteen tuleekin viimeinen sivu ja vielä väärinpäin?

Ei. Käy kaupassa vaihtamassa.
tallennettu

Czaba
Jäsen
Poissa

No mutta..

« Vastaus #268 : 07.05.2013, klo 17:21:11 »

Ei. Käy kaupassa vaihtamassa.

Ok. Ihmetytti kun ei siinä ole mitään muuta vikaa. Näköjään kaikenlaisia kappaleita voi sattua saamaan.
tallennettu
Petteri Oja
Juudas itselleen
Jäsen
Poissa

« Vastaus #269 : 07.05.2013, klo 18:11:49 »

Mm. tämmöisiin painovirheisiin olen itse törmännyt (ei Sillagessa vaan ylipäätään):

- Kannet väärinpäin
- Kannet eri kielellä kuin sisältö
- Sisäkannet väärinpäin
- Osa sisällöstä väärinpäin
- Osa sisällöstä väärällä kielellä
- Osa sisällöstä kahteen kertaan, osa puuttuu
- Osa sisällöstä kahteen kertaan, mutta mitään ei puutu
- Osa sivuista tyhjiä

Nämä siis tahattomia virheitä, joita esiintyy maanantaikappaleissa. Oman listansa voisi tehdä niistä virheistä, jotka johtuvat taittajan mokailusta tai painojen kyvyttömyydestä ymmärtää ohjeistusta ja näkyvät koko painoksessa.
tallennettu

Sivuja: 1 ... 13 14 15 16 17 [18] 19 20 21 22 23 | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: