Kirjoittaja Aihe: Sillage  (Luettu 106233 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hamilkar

  • Jäsen
  • Viestejä: 485
  • "ph’nglui mglw’nafh Cthulhu R’lyeh wgah’nagl fhta"
Vs: Sillage
« Vastaus #105 : 26.10.2009 klo 21:20:53 »
Hmm, mitähän merkkiä tuo pomon rinnassa oleva galaksilogo yo. kuvassa muistuttaa.
Merkistä en tiedä, mutta hahmo näyttäisi olevan Kapteeni Amerikan arkkivihollinen Punakallo...

Juu, Sillagen tunnuksessa on kolme kaarta ympyrän ympärillä niin kuin liittämästäsi kuvasta näkyy, mutta olen nähnyt jossakin muualla kuin Sillage-sarjakuvassa symbolista version, jossa on neljä kaarta. Siksi Sillagen tunnus tuntuu minusta tutulta. Sori jos ilmaisin epäselvästi aiemmin.
NHL-joukkue Carolina Hurricanesilla on vähän samanlainen, mutta siinä on vain kaksi kaarta. Jospa tarkoitit sitä?   ;)

tertsi

  • Vieras
Vs: Sillage
« Vastaus #106 : 26.10.2009 klo 21:23:34 »
Ja muinaisella siivousfirmalla Servi Systemsillä. Niillä oli neljä pisaraa ympyrän ympärillä. En löytänyt esimerkkia vaikka oikein googletinkin.

Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 060
Vs: Sillage
« Vastaus #107 : 27.10.2009 klo 08:55:52 »
Ikivanha triskele oli kylläkin se, mikä oli mielessäin. Kolme yhdistyvää spiraalia...

http://en.wikipedia.org/wiki/Triskelion#Gallery
« Viimeksi muokattu: 13.11.2009 klo 17:56:50 kirjoittanut Lurker »

Nikopol

  • Jäsen
  • Viestejä: 253
Vs: Sillage
« Vastaus #108 : 13.11.2009 klo 17:47:04 »
Hieno oli ensimmäinen osa niin tarinaltaan kuin ulkoasultaankin, joskin pidin myös Jysäyksen lyhyestä tarinasta, joka oli puhdasta komediaa. Eiköhän tuolle julkaisulle lukijoitakin löydy ainakin Valerianin ystävistä Suomessakin.

Janne

  • Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 6 826
  • Hornan kekäleet!
Vs: Sillage
« Vastaus #109 : 14.11.2009 klo 10:02:40 »
Minäkin olen tuon kohutun Sillagen saanut luettua. Tuomioni on, että siinäpä vasta hieno sarjakuva-albumi, joka kunnioittaa eurooppalaisen sarjakuvan perinteitä mutta tuntuu silti tuoreelta. Juuri sellaista sarjakuvaa kuin sarjakuvan olla pitää. Jatko-osat ovat pakkohankintoja.
"Tex-tieteen yli-morisco"

Markku Myllymäki

  • Lyijykynän jatke
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 814
  • /* You are not expected to understand this. */
Vs: Sillage
« Vastaus #110 : 16.11.2009 klo 22:10:51 »
Jannen mielipide tiivisti paljon omastani. Sillage tuntui elävältä eikä vanhojen urien uudelleenlämmittelyltä, kuten moni sarja nykyään. Tykkäsin.
When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts,
there's no end to what you can't do.

Wladislaw

  • Jäsen
  • Viestejä: 196
Vs: Sillage
« Vastaus #111 : 19.11.2009 klo 12:49:16 »
Ostin, luin, pidin. Ostan jatkossakin. Ugh.

Jarkko Sikiö

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 8 088
Vs: Sillage
« Vastaus #112 : 01.12.2009 klo 20:45:07 »
Tämä ensimmäinen osa on kyllä sarjakuvavuoden piristys.

Euroscifiä ei paljoa julkaista suomeksi, mutta on tämä erinomaisen hauska tuttavuus toteutuksenkin puolelta: tarina rullaa hyvin ja kuvitus on upeaa. Loistavaa!

Doctor Phantomizer

  • Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Viestejä: 6 253
  • Bite from the dust til the dawn
Vs: Sillage
« Vastaus #113 : 13.12.2009 klo 08:45:50 »
Kuittailen ja lainailen jne. muita, kun en jaksa / halua kirjoittaa samoja asioita joita on jo n. 8 sivua ketjussa jo kerrottu.

Aiempaan manga höpinään sen verran, että mitäs jos homma onkin niin, että Ranskalaisen ihmisen evoluutio on ottanut askelia Japaniin päin niin, että Sillage muistuttaa teidän mielestänne etäisesti mangaa evoluution vuoksi? Piirrostyyli on geeneissä!

Heh, Sillage se vasta yhteiskunnallisesti tiedostava sarjakuva onkin. 
Vallankumousta! Työläisten kapinaa diktatuuria vastaan!

Äläkä unohda aina yhtä ajankohtaista ja tärkeää teemaa, eli yksilöllisyyttä!

Mulle tuli outoa kyllä fläshbäkkejä siitä kun nuorempana luki Marvel-sarjakuvia. Hyvässä mielessä siis. Viihdyin.

No, minulle taas tuli heti kannen nähtyäni ajatus että tämän on pakko olla DC:tä...
Sekin hyvässä mielessä. Harvoin kohtaan Eurooppalaista sarjakuvaa, jossa kansi käskee että "Lue, hyvänen aika, lue!" ja sitä käskyä tekee mieli totella.

Huomaamattomammin saisivat tehdä tuonkaltaiset kunnianosoituksensa.

Hö? Minusta homma tapahtui kohtuu huomaamattomasti. Nehän olisivat voineet ihan hyvin olla apinoita jotka jostain kummallisesta syystä erehtyvät puhumaan Marsupilamia, ja heidän häntäsäkin ovat omituisen evoluution sattuman kautta kehittyneet pitkiksi. Sitä paitsi Marsupilamit ovat söpöjä!

Moebiusta & Bilalia ainaskin...

Mutta näistä Moebius ei mielestäni sovi sci-fiin. Kosmisiin touhuihin kylläkin, mutta esimerkiksi Incal on piirrosjäljeltään...tylsä.

Sankaritar Navis on tosi symppis.

Toden totta! Rakastuin hahmoon välittömästi!
Ja onhan tytöllä tyylitajuakin. Kuten käy ilmi rannekkeista.
Huvittaa vaan, että kuka piru muka viidakossa katselee miten hän pukeutuu, vai pukeutuuko ollenkaan.

Onkos kukaan nähnyt tätä Sillagea stadissa?
Kulkukatin pojassa?

Hiukka myöhään, mutta niille jotka eivät ole moista hankkineet, niin mainitusta KKP:stä löytyy, näkyy peräti ikkunassa. Taisi olla muutaman euron halvempi.

Onko kyseessä aikuisten aidosti hyvä ja kiinnostava scifisarjis, vai taas vaihteeksi kevyttä ranskishuttua, jossa kaunista taidetta vailla särmikästä sisältöä.

No, minun ensimmäinen ajatus kun tuota lueskelin, oli että "Siistiä, Cyber-Sci-Fi-Tarzan!". Oli idea yms. tuore tai ei, niin koko lukukokemus ainakin tuntuu tuoreelta. Harmillista vain, että joissakin syvyyttä tuovissa kohdissa homma kuitataan nopeasti, ja siirrytään seuraavaan asiaan. Hyvää tavaraa on kuitenkin.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

OM

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 330
Vs: Sillage
« Vastaus #114 : 13.12.2009 klo 11:37:39 »

Sillagesta vaan sen verran, että kun kävin Akateemisessa kirjakaupassa täällä helsingissä toissapäivänä, sinne oli tullut ranskankielinen Sillage albumi, jossa olin samassa  2 albumia. Sillage tome1 ja tome 2. Kaksi albumia samassa. Oli kiva nähdä esimakua millainen on seuraava julkaistava Sillage.  Tosin kun ei ranska ole vahvin osaamis alue, en voi sanoa tarinasta juuri mitään. Mutta tekinisesti oikein hyvä. Eikä ollut kovin kalliskaan.
Sitten oli tullut Flash Gordonin upea Flesk kustantamon paksu kirja. Vielä kaksi kappaletta jälellä. Sanoin nyt tämän vaikkei Sillageen liitykkään mitenkään.

Ami

  • Jäsen
  • Viestejä: 264
Vs: Sillage
« Vastaus #115 : 17.12.2009 klo 17:35:49 »
Tarzan-vaikutteinen Valerian-pastissi on kyllä loistavasti visualisoitu, mutta jäin kaipaamaan sarjaan lisää omaperäisyyttä. Olisin ihastunut sarjaan ikihyviksi silloin kun olin suuri Valerian-fani, mutta nyt haukottelin lukiessani "olen jo nähnyt tämän".

Päähenkilö on kyllä kuvattu kaikin puolin kunniakkaasti, onneksi eurooppalaisissa sarjakuvissa voidaan näyttää luontevasti alastomuutta. Kehonmuodot ja kasvonpiirteet on piirretty luonnollisiksi, sankaritar on selvästi Itä-Aasiasta.

Mutta mihin ovat ään pisteet neitokaisen nimestä kadonneet?

Markku Myllymäki

  • Lyijykynän jatke
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 814
  • /* You are not expected to understand this. */
Vs: Sillage
« Vastaus #116 : 17.12.2009 klo 22:05:30 »
Tarzan-vaikutteinen Valerian-pastissi on kyllä loistavasti visualisoitu, mutta jäin kaipaamaan sarjaan lisää omaperäisyyttä. Olisin ihastunut sarjaan ikihyviksi silloin kun olin suuri Valerian-fani, mutta nyt haukottelin lukiessani "olen jo nähnyt tämän".

Tarzan-vaikutteet minäkin ymmärrän, mutta kerro minulle hölmöläiselle, mikä tästä tekee Valerian-pastissin? En nyt onnistunut muuta yhteyttä löytämään kuin avaruusooppera, mutta sillä saralla on paljon muutakin kuin Valerian, paitsi ehkä Suomessa...
When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts,
there's no end to what you can't do.

Janne

  • Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 6 826
  • Hornan kekäleet!
Vs: Sillage
« Vastaus #117 : 18.12.2009 klo 07:33:46 »
Valerianit olen minäkin lukenut mutta, kumma kyllä, Sillagea lukiessani en haukotellut yhtään. Tarinoiden miljöössä on paljon samaa, mutta rakenne ja koko homman lähtökohta tuntuvat ensimmäisen osan jälkeen ihan erilaiselta. Ehkä juuri se miljöön tietty samankaltaisuus saa jotkut haukottelemaan, jos itse tarinan sisältö ei ole niin tärkeä.
"Tex-tieteen yli-morisco"

Ami

  • Jäsen
  • Viestejä: 264
Vs: Sillage
« Vastaus #118 : 18.12.2009 klo 11:01:04 »
Tarina voisi olla Valerian, jos V ja L olisivat haaksirikkoutuneet sademetsäplaneetalle ja vieraan sivilisaation tullessa tietysti yrittäisivät pelastaa planeetan esim. nostattamalla valloittajaväestöstä osan rauhanomaiseen kapinaan. Loppuratkaisuna V ja L lähtisivät laivueen matkaan. Eli tarinan sisältö (hahmon taustaa lukuunottamatta) ja juoni olisivat sopineet V-sarjaankin. Voi tietty olla, et genre on niin kehittynyt, että kaikissa sarjoissa on nuo tietyt samat piirteet...

Markku Myllymäki

  • Lyijykynän jatke
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 814
  • /* You are not expected to understand this. */
Vs: Sillage
« Vastaus #119 : 18.12.2009 klo 12:57:20 »
Luulin, että tarkoitit Valerianin ja Laurelinen filosofisempaa puolta, siinähän käydään läpi kaikenlaisia juttuja sukupuolten välisestä sodasta (ihan konkreettisesti!) byrokratiaan jne. Sillagessahan on näitä totalitäärisiä juttuja sivuttu.

Mutta tuolla kuvaamallasi tavalla tästä saisi vaikka Tähtien sodan.

Kyllä avaruusoopperaa saisi olla Suomessa enemmän, tämä menee jo siihen että yksi esimerkki edustaa koko genreä.

Toisaalta täällä on sama peli vähän joka asiassa. Huoh.
When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts,
there's no end to what you can't do.