Kirjoittaja Aihe: Virheet Aku Ankoissa.  (Luettu 31745 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

VesaH

  • Jäsen
  • Viestejä: 576
Vs: Virheet Aku Ankoissa.
« Vastaus #45 : 20.10.2008 klo 11:12:43 »
Kyllä yhdysvaltalaiset saivat matkustaa Neuvostoliittoon. Päinvastainen oli huomattavasti vaikeampaa, mutta sekin mahdollista.

Tuskin kuitenkaan yhdysvaltalainen laiva olisi saanut matkustuslupaa Neuvostoliiton aluevesille. Ainakin olisi vaadittu viisumi, jonka saamiseen olisi mennyt muutama viikko. Ankat lähtivät kuitenkin heti matkaan, kun heidän etsimänsä esine ei ollutkaan Aasiassa vaan Euroopassa.

TeppoV

  • Jäsen
  • Viestejä: 17
Vs: Virheet Aku Ankoissa.
« Vastaus #46 : 31.10.2008 klo 10:33:30 »
 
Lainaus
Pään ääriviivat menevät molempien silmien taakse (kuvassa oikealla).

http://www.perunamaa.net/taskarit/kannet/tk124.jpg


Karmeen näkönen  8]

sarjiskeräilijä

  • Jäsen
  • Viestejä: 133
  • Sarjakuvat ovat minulle intohimo.
Vs: Virheet Aku Ankoissa.
« Vastaus #47 : 21.11.2008 klo 18:05:00 »
Mulla on yhdessä 2000-luvun Akkarissa kahdet kannet. Kaiken maailman painovirheitä noissa puhekuplissa on aika usein. Olen huomannut pari kertaa että hahmojen puhekuplat ovat menneet väärinpäin.

sarjiskeräilijä

  • Jäsen
  • Viestejä: 133
  • Sarjakuvat ovat minulle intohimo.
Vs: Virheet Aku Ankoissa.
« Vastaus #48 : 11.12.2008 klo 18:24:21 »
Muistankin nyt myös, että taskarissa numero 317 olisi ptänyt olla sellainen tarina kuin: "Mummo Ankka: Luvattu mikä luvattu". Tällaista tarinaa ei kuitenkaan siinä taskarissa ollut, vaan sen päälle oli jatkettu yhtä Taikaviitta-tarinaa. Aika outoa minusta. Onko joku muu huomannut saman?

sarjiskeräilijä

  • Jäsen
  • Viestejä: 133
  • Sarjakuvat ovat minulle intohimo.
Vs: Virheet Aku Ankoissa.
« Vastaus #49 : 21.12.2008 klo 20:40:32 »
Miksiköhän Akkarissa on suunnilleen joka viikko joku painovirhe? Varmasti kuitenkin tarkastetaan toimituksessa tai jossain että lehdessä on oikeinkirjoitus kohdallaan.

Barksi

  • Jäsen
  • Viestejä: 430
Vs: Virheet Aku Ankoissa.
« Vastaus #50 : 22.12.2008 klo 12:36:36 »
Miksiköhän Akkarissa on suunnilleen joka viikko joku painovirhe? Varmasti kuitenkin tarkastetaan toimituksessa tai jossain että lehdessä on oikeinkirjoitus kohdallaan.

Anna esimerkkejä...

Samuel

  • Jäsen
  • Viestejä: 73
Vs: Virheet Aku Ankoissa.
« Vastaus #51 : 22.12.2008 klo 12:47:40 »
Tarinassa Temppeliherrojen kätketty kruunu Roope, Aku ja ankanpojat matkustavat laivalla jostain Japaninmeren tienoilta Eurooppaan Pohjois-Aasian kautta, siis Koilliväylää pitkin.

Tämähän on nykyään kai periaatteessa mahdollista, tosin Koillisväylä on jäistä vapaa vain noin kaksi kuukautta vuodessa. Mutta 1950-luvulla, jolloin Rosan tarinat tapahtuvat, Koillisväylä oli Neuvostoliiton rajojen sisäpuolella ja yhdysvaltalaiset tuskin olisivat saaneet sinne matkustuslupaa.

Ankathan joutuivatkin kahnauksiin Brutopian asevoimien kanssa tuossa tarinassa.

edit: Mutta tuo välikohtaus tapahtuikin aiemmassa vaiheessa tarinaa.
« Viimeksi muokattu: 23.12.2008 klo 13:18:17 kirjoittanut Samuel »

Mikko Akkola

  • Jäsen
  • Viestejä: 489
Vs: Virheet Aku Ankoissa.
« Vastaus #52 : 22.12.2008 klo 14:37:51 »
Soijaa on maailman sivu syöty, soijarouhe ihan täydestä jauhelihasta menee. Lapsena tunsin itseni suuresti petetyksi, kun vasta ruokailun jälkeen lautasen sisältö paljastettiin.
Tätä huijausta on yritetty tehdä rahan ja vaivan (kun paikalla kerran kasvissyöjiä oli) säästämiseksi minunkin paikalla ollessani. Tapahtuma oli talvileiri pari vuotta takaperin Nauvossa. Joukon suuruus oli ehkäpä 40.
Yksikään tyttö ei osannut epäillä mitään, mutta poikien keskuudessa nousi aika möykkä, vaikka he eivät soijarouhetta tiettävästi ennen olleetkaan syöneet. Jotkut paikalla olleet tytöt taas olivat niin kokeneita, että menivät halpaan itse asiassa jo toistamiseen.

Onkohan makuaistissa sukupuolisia eroja?

(Kysyn näin Aku Ankka -henkisesti, vaikka viestini ei aiheeseen pahemmin liittynekään.)

sarjiskeräilijä

  • Jäsen
  • Viestejä: 133
  • Sarjakuvat ovat minulle intohimo.
Vs: Virheet Aku Ankoissa.
« Vastaus #53 : 22.12.2008 klo 15:11:43 »
Anna esimerkkejä...
No esimerkiksi usein lauseista puuttuu piste tai jostain sanasta puuttuu kirjain. Olen nyt vähän pikkutarkka mutta olisi silti kiva tietää mistä tämä johtuu. En nyt juuri muista tarkkaan mitä painovirheitä on ollut mutta tarkoitan yleisesti.

ilmari

  • Jäsen
  • Viestejä: 154
Vs: Virheet Aku Ankoissa.
« Vastaus #54 : 22.12.2008 klo 15:48:34 »
No esimerkiksi usein lauseista puuttuu piste tai jostain sanasta puuttuu kirjain. Olen nyt vähän pikkutarkka mutta olisi silti kiva tietää mistä tämä johtuu. En nyt juuri muista tarkkaan mitä painovirheitä on ollut mutta tarkoitan yleisesti.
Höh, minä en ole havainnut mitään. Vai luenkohan omat ankkani huonosti... ???

sarjiskeräilijä

  • Jäsen
  • Viestejä: 133
  • Sarjakuvat ovat minulle intohimo.
Vs: Virheet Aku Ankoissa.
« Vastaus #55 : 22.12.2008 klo 16:01:56 »
Ei niitä virheitä välttämättä tietenkään aina huomaa. En minäkään nyt jokaista virhettä varmaan huomaa koska tarinoita lukiessani keskityn enemmän lukemaan enkä metsästämään kirjoitusvirheitä.
Muistankin nyt myös, että taskarissa numero 317 olisi ptänyt olla sellainen tarina kuin: "Mummo Ankka: Luvattu mikä luvattu". Tällaista tarinaa ei kuitenkaan siinä taskarissa ollut, vaan sen päälle oli jatkettu yhtä Taikaviitta-tarinaa. Aika outoa minusta. Onko joku muu huomannut saman?
Niin että onko joku huomannut tässä taskarissa saman kuin minä?

Koninkaulus

  • Jäsen
  • Viestejä: 306
  • "Atte kumiorava, varo imuketta!"
Vs: Virheet Aku Ankoissa.
« Vastaus #56 : 22.12.2008 klo 16:29:26 »
Niin että onko joku huomannut tässä taskarissa saman kuin minä?

On huomattu. Kyllähän noita virheitä taskarien sisällysluetteloissa on muitakin ollut. Ihan samanlaista en muista, mutta sivunumerovirheitä on ollut useampaan otteeseen, ja jossain vanhemmassa taskarissani on väärän kirjan sisällysluettelo.
Topolino & Orazio Cavezza

sarjiskeräilijä

  • Jäsen
  • Viestejä: 133
  • Sarjakuvat ovat minulle intohimo.
Vs: Virheet Aku Ankoissa.
« Vastaus #57 : 22.12.2008 klo 16:43:56 »
Tuleekohan noista Akkareista missä on pahoja painovirheitä, joskus harvinaisuuksia? :D Tuo, että on taskarissa jonkun väärän kirjan sisällysluettelo, on jo aika paha.

X-men

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 088
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: Virheet Aku Ankoissa.
« Vastaus #58 : 22.12.2008 klo 21:27:00 »
Tuleekohan noista Akkareista missä on pahoja painovirheitä, joskus harvinaisuuksia? :D Tuo, että on taskarissa jonkun väärän kirjan sisällysluettelo, on jo aika paha.

Voi tulla mutta epätodennäköistä.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Koninkaulus

  • Jäsen
  • Viestejä: 306
  • "Atte kumiorava, varo imuketta!"
Vs: Virheet Aku Ankoissa.
« Vastaus #59 : 24.12.2008 klo 10:56:41 »
En tiedä, onko tämä virhe, mutta käsittämätöntä joka tapauksessa. Eilisessä Akkarissa on sama Mummo Ankka -tarina kuin uusimmassa Iineksessä, joka ilmestyi marraskuussa. Mitä järkeä?  ??? Nimi on suomennettu eri tavalla, mikä viittaisi siihen, että koko tarina olisi suomennettu kahteen kertaan (en jaksanut tarkistaa, onko muita eroavaisuuksia). Siinä ei ainakaan olisi mitään järkeä ja mieleen hiipiikin epäilys, josko tämä sittenkään on ollut tarkoituksenmukaista.

Jos tämä on moka, on kyseessä todellinen emämunaus.
Jos tämä ei ole virhe, kysyn: MIKSI? Egmontin nykytarinoissa on tarpeeksi kestämistä jo sinälläänkin, ei niitä tarvitsisi kahta kertaa julkaista.
Topolino & Orazio Cavezza