Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Arvostelut: Ritari, aseenkantaja ja Bois-Mauryn tornit (31.10.2017 klo 10:00:00)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
20.11.2017, klo 09:36:06

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
460292 viestiä 10204 aihetta kirjoittanut 7208 jäsentä. Uusin jäsen: Prunus Padus
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvanlukijoiden keskustelut
| |-+  Aku Ankka ja kumppanit
| | |-+  Aku Ankan levikki
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: 1 ... 3 4 5 6 7 [8] 9 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Aku Ankan levikki  (Luettu 25190 kertaa)
PeisosKronnonen
Jäsen
Poissa

« Vastaus #105 : 11.09.2016, klo 03:02:36 »

Joku saattaa repiä tästä ihokkaansa, mutta näin Akua 15 vuotta ja Ropsua ja Sarjisekstraa vähemmän vuosia tilanneena pikkuisen ihmettelen tuota valitusvirttä levikin alenemisesta, kun moni näistä valittajista on itse syyllisiä levikkilaskuun. Ts. näkisin, että joillain on eräänlainen vapaamatkustamisen henki; halutaan sitä ja tätä, mutta ei suostuta maksamaan siitä.

Saatetaan myös vedota taloudelliseen tilanteeseen oman talouden suhteen. Sekin on vain tekosyy; itsekin olen työtön, mutta silti rahat riittävät em. tilauksiin helposti. Tosin minä en käykään säännöllisesti pitkäripaisessa tai kanna sikspäkkejä sihijuomaa reppusotalla kotio. On siis kyse priorisoinnista.
tallennettu
Lurker
Valvoja
Poissa

Sukupuoli: mies

« Vastaus #106 : 11.09.2016, klo 09:35:29 »

Enpä nyt syyttelisi ketään. Aku Ankan (tai Mikki Hiiren) levikki on laskenut kaikkialla, vieläkin rivakammin kuin Suomessa. Kyseessä on mediamurros, johon on monta syytä.

Eiköhän Ankka eloon jää.
tallennettu
Timo Ronkainen
professionaali amatööri
Toimittaja
**
Poissa

"Ja rangaistus on greippi!"

« Vastaus #107 : 24.10.2016, klo 01:23:06 »

Vaikka levikki meneekin alaspäin, brändin arvostus ei näytä himmenevän.

"Aku Ankka pitää pintansa arvostetuimpana lasten ja nuorten lehtibrändinä jo kolmatta vuotta perä jälkeen."

Nalle Puh putosi.

Timo
tallennettu

KaiketsuZ
Jäsen
Poissa

« Vastaus #108 : 24.10.2016, klo 01:58:48 »

Vaikka levikki meneekin alaspäin, brändin arvostus ei näytä himmenevän.

"Aku Ankka pitää pintansa arvostetuimpana lasten ja nuorten lehtibrändinä jo kolmatta vuotta perä jälkeen."

Nalle Puh putosi.

Timo

Akun arvostusta en epäile, mutta olipas vähän varsinaista infoa infoa sisältävä artikkeli. Lueteltiin kaikkea mitä kyselyssä kysyttiin, mutta ei mitään siitä miten vastaukset jakautuivat.

Kuinka paljon mitalisijoille pääsemiseen edes vaaditaan, kun säännöllisesti ilmestyviä lasten ja nuorten lehtiäkään ei kovin montaa enää ole?

Kiinnostaisi kyllä tietää, mikä lehti on Akun kaltaiselta jättiläiseltä aikaisemmin kultasijan onnistunut viemään.
« Viimeksi muokattu: 24.10.2016, klo 02:01:28 kirjoittanut KaiketsuZ » tallennettu
Dennis
Jäsen
Poissa

« Vastaus #109 : 24.10.2016, klo 12:15:07 »

Ei ihme että Nalle Puh-lehden arvostus putos kun se lakkautettiin 2014!
tallennettu

Je suis alle kuuden euron pizza!
Timo Ronkainen
professionaali amatööri
Toimittaja
**
Poissa

« Vastaus #110 : 24.10.2016, klo 12:26:24 »

Oli turhauttavaa koittaa löytää lisätietoa tutkimuksesta.
"Tutkimus on tehty kesä-heinäkuussa 2016 ja tulokset ovat nyt tilattavissa. Taloustutkimukselta voi tilata tutkimusraportin, joka räätälöidään kullekin tilaajalle kiinnostavien brändien mukaan."

Timo
tallennettu

Timo
Mikä lie
Uusi jäsen
*
Poissa

« Vastaus #111 : 06.11.2016, klo 12:13:47 »

Levikin lasku saa ilmeisesti Sanoman tai sen markkinointikumppanit jo epätoivoisiin tekoihin....
18-vuotias poika kävi kirjamessuilla ja osallistui kilpailuun, päävoittona etelänmatka. Seurauksena oli reilun viikon päästä puhelinsoitto, jossa pojalle kerrottiin hänen voittaneen 3 kk:n ilmaiset Aku Ankat ja lisäpalkintona vielä Aku Ankka -pyyhe ja keräilykansio. Tämän jälkeen myyjä kertoi, että "ainoa mitä sun pitää tehdä, on maksaa itse 2 kk:n Aku Ankka -tilaus, niettä saat niinku 5 kuukauden lehdet kahden hinnalla että laitetaanko tulemaan?
tallennettu
Reima Mäkinen
Avustava toimittaja
*
Poissa

Facts are meaningless. You can use facts to prove

« Vastaus #112 : 06.11.2016, klo 13:24:03 »

Levikin lasku saa ilmeisesti Sanoman tai sen markkinointikumppanit jo epätoivoisiin tekoihin....
18-vuotias poika kävi kirjamessuilla ja osallistui kilpailuun, päävoittona etelänmatka. Seurauksena oli reilun viikon päästä puhelinsoitto, jossa pojalle kerrottiin hänen voittaneen 3 kk:n ilmaiset Aku Ankat ja lisäpalkintona vielä Aku Ankka -pyyhe ja keräilykansio. Tämän jälkeen myyjä kertoi, että "ainoa mitä sun pitää tehdä, on maksaa itse 2 kk:n Aku Ankka -tilaus, niettä saat niinku 5 kuukauden lehdet kahden hinnalla että laitetaanko tulemaan?
Eikös kaikilla lehdillä ole sama tavoite ja tyyli? En ole puhelinmarkkinointia jaksanut kuunnella tai halunnut enää pahemmin kyselyihin osallistua, mutta näin luulisin.
tallennettu

"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson
Timo
Mikä lie
Uusi jäsen
*
Poissa

« Vastaus #113 : 06.11.2016, klo 13:29:13 »

Eikös kaikilla lehdillä ole sama tavoite ja tyyli? En ole puhelinmarkkinointia jaksanut kuunnella tai halunnut enää pahemmin kyselyihin osallistua, mutta näin luulisin.

Juu, tavoite on toki saada uusia asiakkaita, mutta minusta tuo menee jokseenkin kieroksi peliksi - ainakin entisaikaan moinen ilmaisen lahjan lupailu ja sen jälkeen ostopakon ilmoittaminen oli laitonta. Korjatkaa, jos olen väärässä Smiley
tallennettu
echramath
Oberschtroumpfbannführer
Avustava toimittaja
*
Poissa

« Vastaus #114 : 06.11.2016, klo 13:40:05 »

Juu, tavoite on toki saada uusia asiakkaita, mutta minusta tuo menee jokseenkin kieroksi peliksi - ainakin entisaikaan moinen ilmaisen lahjan lupailu ja sen jälkeen ostopakon ilmoittaminen oli laitonta. Korjatkaa, jos olen väärässä Smiley

Minä kävin itsekin joskus yli 15 vuotta sitten puhelinmyyntialalla kääntymässä ynnä kuulin kavereiden kokemuksia ja jo silloin ihmettelin, että miksi kaikki kolme isoa, sinällään kai kunniallisessa maineessa olevaa lehtitaloa antoi tuotteidensa edustuksen kaikenlaisten huijareiden ja ryöväreiden käsiin. Siihenkään aikaan lain noudattamisen kanssa ei ollut niin nuukaa.

(On tietysti mahdollista, että sisäisen ja ulkoisen valvonnan puuttuessa kyseessä olisi ihan myyjähenkilön oma sooloilu spiikin muotoilussa)
tallennettu

I've got 99 problems, but luftballons ain't one. // comixblag
Antti Peltola
Jäsen
Poissa

Vol. 3

« Vastaus #115 : 27.12.2016, klo 21:41:17 »

Muutokset 2015 -> 2016:

Aku Ankka: 202094 -> 204723
Roope-setä: 41877 -> 42587
Prinsessa: 21432 -> 23941
AA Juniori: 13085 -> 14044

Suunnilleen samoissa siis mentäisiin. Lukemat ovat Sanoman itse ilmoittamia ja varmaan itse laskettujakin. Virallista levikintarkastajaahan ei enää päästetä noita laskemaan.

Aiemmat tiedot

Kolmannessa kuvassa on KMT:n tilasto uusimmassa Pamauksessakin kysellystä digin osuudesta kokonaislukijamäärässä.

* 1.jpg (141.57 kilotavua, 763x1293 - tarkasteltu 99 kertaa.)

* 2.jpg (182.77 kilotavua, 1130x608 - tarkasteltu 80 kertaa.)

* 3.jpg (36.54 kilotavua, 950x288 - tarkasteltu 86 kertaa.)
tallennettu

Timo Ronkainen
professionaali amatööri
Toimittaja
**
Poissa

« Vastaus #116 : 27.12.2016, klo 22:51:15 »

Pieni notkahdus ylös, mutta vain pieni. Johtuneeko siitä, että se ei ole virallisen levikintarkastajan tekemä?  Evil Ei kovin iso tuo digiosuus, vielä.
Huvittava tuo Pamauksen levikinkehitys.  Grin

Timo
tallennettu

KaiketsuZ
Jäsen
Poissa

« Vastaus #117 : 27.12.2016, klo 23:59:54 »

Mielenkiintoista kyllä, kuinka kaikkien lehtien levikin lasku pysähtyi kuin seinään samana vuonna kun viralliselle levikintarkistukselle sanottiin hei hei ja siirryttiin itse ilmoitettuihin lukuihin...
tallennettu
Antti Peltola
Jäsen
Poissa

Vol. 3

« Vastaus #118 : 28.12.2016, klo 00:08:41 »

Mielenkiintoista kyllä, kuinka kaikkien lehtien levikin lasku pysähtyi kuin seinään samana vuonna kun viralliselle levikintarkistukselle sanottiin hei hei ja siirryttiin itse ilmoitettuihin lukuihin...

No, vuoden 2015 luvut olivat myös Sanomalta. 2014 on toistaiseksi viimeisin yleisestä tarkastuksesta. Katsotaan miten tilanne kehittyy.
tallennettu

Dennis
Jäsen
Poissa

« Vastaus #119 : 28.12.2016, klo 10:23:37 »

Itsekin olen skeptinen noihin lukuihin, tosin Sanomalla on ollut (ainakin loppuvuodesta) kovia ale-kampanjoita AA:n tiimoilta, itse sain viimeisen tarjouksen ennen Joulua.

Mutta, varmaan tuossa on laskettu kaikki "hyväksi", vähän samaan tapaan mitä Sipilän hallituskin tekee Evil
tallennettu

Je suis alle kuuden euron pizza!
Sivuja: 1 ... 3 4 5 6 7 [8] 9 | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: