Kirjoittaja Aihe: Corto Maltese- animaatio ja DVD-boksi  (Luettu 23396 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Leikas

  • Jäsen
  • Viestejä: 14
  • Kvaak!
Re:Corto Maltese elokuva
« Vastaus #15 : 29.12.2004 klo 21:57:07 »
ostin filmin ja katsoin sen (15,90 gigantti) , suomitekstit näytti olevan ainakin haastatteluekstroissa, mutta en jaksanut niitä vielä sen tarkemmin tuijotella.  Leffa oli ihan pikkunätti ja uskollinen Prattille, mutta kyllä sarjakuva-albumina minusta huomattavasti parempi.  (Ehkä sitä on jo jotenkin turtunut  ja tottunut albumin lukuun, kun on jo kymmeniä kertoja 80-luvun jälkeen ko.  albumin lukenut, niin mustavalkoisuus olisi sopinut filmiin paremmin. C. M. etelämerellä taas väripiirrettynä olisi voinut olla parempi)  Ihan O.K ostos, muttei mikään ylivertainen katseluelämys.

   

W

  • sarjakuvaduunari
  • Jäsen
  • Viestejä: 606
Re: Corto Maltese elokuva
« Vastaus #16 : 01.02.2005 klo 13:59:12 »
Animaatio tuli katsottua, jokin aika sitten. Kirjoitin todella pitkän hehkutuksen siitä, mutta onnistuin jotenkin hävittämään sen. Joten ei siitä enempää.
Kysymyksen haluaisin tässä kuitenkin esittää.
Jostain luin äskettäin, että muutama vuosi oli jo kuvaus vaiheissa Kuubassa? Suolaisen meren balladi. Ihan ihmisnäyttelijät ja kaikki. Mitään tietoa mitä projektille kävi?
Ketkä sitä tekivät?

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 293
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Re: Corto Maltese elokuva
« Vastaus #17 : 05.01.2006 klo 23:24:59 »
En ole kuullutkaan elävien näyttelijöiden Corto-filmistä että sellaista olisi tekeillä.

Minäkin luin joskus jotain tuommoisesta. Missä tilassa lie. Ainakaan IMDB:stä ei löytynyt apuja.

Timo

Lönkka

  • Vieras
Re: Corto Maltese elokuva
« Vastaus #18 : 06.01.2006 klo 14:26:23 »
Vanha viesti mutta vastataanpa nyt. Suolaisen meren balladi on julkaistu Ranskassa DVD:nä mutta se on kyllä animaatio. Luulen että se on tv-sarjan jakso tai useampi.

Myös "Kauriin merkin alla" -DVD on siellä julkaistu, se on samoin animaatio.

En tarkemmin ol enäiden sisältöä TV-sarjaan verrannut mutta tuon sarjan eka tarinakokonaisuus on ainakin juuri tuo Suolaisen meren balladi joten olen olettanut että nuo DVD:t ovat vain sarjan tarinakokonaisuuksia kerättynä yhteen.

Reilu vuosi sitten oli mielestäni vain tuo Balladi saatavilla eli kaiketi kasvattavat noiden kokoomien valikoimaa pikku hiljaa.

Ja kuten tuossa animaatioleffa-keskustelussa jo ehdin mainitsemaan tuota mainiota kokopitkää Corto-leffaa sai ainakin viime viikolla Helsingissä tunnelin Anttilasta noin kympillä. Ostakee pois; kyllä kannattaa!

Leffan Ranskalaisesta kahden levyn erikoispainoksesta tosiaan löytyy englanninkieliset tekstit itse leffaan mutta ei kakkoslevyn spesuihin. Tuli hankittua tuo ennen suomijulkaisua...

Saor

  • Jäsen
  • Viestejä: 15
  • Absolutely unbelievable!
Re: Corto Maltese elokuva
« Vastaus #19 : 12.02.2006 klo 00:04:19 »
Tietääkö muuten joku, onko sitä Corto-sarjaa julkaistu minään dvd-kokoelmana tms? Kiinnostaisi nähdä sekin, mutta en tiedä, miten saisin sen käsiini.

Mitä taas tuohon leffaan tulee, se oli minusta oikein oivallinen. Animaatio oli kaunista (ei se minusta jähmeää ollut), samoin värimaailma. Enimmäkseen kauniin murrettuja sävyjä. Cortolla oli sopiva äänikin. Pelkäsin etukäteen että sillä olisi "ihan väärä!" ääni. Heh.

Tulipa tässä mieleen myös... Olen pari kertaa jutellut ihmisten kanssa Cortosta, ja ovat usein sanoneet, että olisivat muuten kiinnostuneita sarjasta, mutta piirrostyyli on liian "outo". Elokuva voisikin olla hyvä "pehmeä lasku" itse sarjakuvaan. Kun katsoja huomaisi, että oho, tämä onkin hyvä (...tietysti se huomaisi sen!), voisi siirtyä lukemaan sarjakuvia ja tottuisi varmaan jossain vaiheessa Prattin tyyliinkin. (Älkää nyt käsittäkö väärin, minusta Prattin tyyli on mahtavan hieno, mutta ei se kaikkiin iske alussa. Kuten varmaan kaikki tietääkin jo, mh.)

Nyt rupesi tekemään mieli katsoa se uudestaan, mutta dvd:ni on tietysti lainassa...

Lönkka

  • Vieras
Re: Corto Maltese elokuva
« Vastaus #20 : 12.02.2006 klo 15:29:58 »
Tietääkö muuten joku, onko sitä Corto-sarjaa julkaistu minään dvd-kokoelmana tms? Kiinnostaisi nähdä sekin, mutta en tiedä, miten saisin sen käsiini.

Joehan tussa pari mailia aiemmin puhuu siitä että kokoomat löytyvät kokonaisuuksista Suolaisen meren balladi ja Kauriin merkin alla. Kaipa ne muutkin tulevat pikku hiljaa.

Ainakin aikoinaan ennen leffan Suomiversion ilmestymistä ostin omani Amazon.fr:stä ja näin siellä myös tuota Suolaisen meren balladia. Käytä siellä hakusanana vaikka "Corto Maltese"a ja etsi elokuvista/DVD:stä. Jos ei ranska suju niin ota avuksi joku toinen amazoni koska noissa kaikissa sivut toimivat lähes täysin samalla lailla.

Tuskinpa noita suomeksi koskaan saadaan...

Jos ei ostaminen onnistu nettikaupasta suosittelen ottamaan yhteyttä johonkin paikalliseen DVD/elokuva-alan erikoisliikkeeseen ja kysymään josko noilla olisi kiinnostusta koettaa hankkia DVDt sinulle. Suosittelen menemään kauppaan mukanasi leffojen nimet, ISBN yms muuta hyödyllistä tietoa helpottamaan heidän työtä. Esim printit amazon.fr:n tuotekuvaussivusta voisivat olla hyödyllisiä. Ei sitten jää tilaus tekemättä koska infojen kaivaminen olisi niin "työlästä" tilaajalle...

Saor

  • Jäsen
  • Viestejä: 15
  • Absolutely unbelievable!
Re: Corto Maltese elokuva
« Vastaus #21 : 12.02.2006 klo 17:57:02 »
Ahaa, onnistuin sitten jotenkin ohittamaan sen viestin kokonaan. Kiitoksia :)

lönkka

  • Vieras
Re: Corto Maltese elokuva
« Vastaus #22 : 13.02.2006 klo 17:55:05 »
Ahaa, onnistuin sitten jotenkin ohittamaan sen viestin kokonaan. Kiitoksia :)

Eipä kestä.
Toivottavasti löytyy.

Älä muuten odota liikoja noilta koska ne ovat kuitenkin kohtalaisen lyhyitä pätkiä; muistaakseni kukin jakso oli noin 20 minuuttinen ja kunkin jatko-osana alusta meni jokunen hetki aiemman kertaukseenkin. Oisko kussakin tarinakokonaisuudessa ollut tuollaiset 4-6 osaa eli tunnin satseja nuo lienevät.

Eli minusta ei noista ihan täyspitkän leffan hintaa kannattaisi ruveta maksamaan.

alabama

  • Vaimo
  • Jäsen
  • Viestejä: 136
Re: Corto Maltese elokuva
« Vastaus #23 : 09.11.2006 klo 08:50:23 »
Ostin sen viime vuonna miehelleni (maziwappille).Itse pidin elokuvasta erittäin paljon,en tosin ole niitä sarjakuvia lukenut.
Más vale tarde que nunca

Aukustus

  • Jäsen
  • Viestejä: 165
  • Jos mykkä kiroilee, peseekö äiti sen kädet?
Re: Corto Maltese elokuva
« Vastaus #24 : 04.01.2007 klo 18:47:44 »
Tietääkö muuten joku, onko sitä Corto-sarjaa julkaistu minään dvd-kokoelmana tms? Kiinnostaisi nähdä sekin, mutta en tiedä, miten saisin sen käsiini.

Huomasin tänään selatessani CDON.com tarjontaa, että siellä näyttäisi olevan Corto Maltese Box - Collector´s Edition (3 disc) myynnissä, hintaan 19,95.

Kuvaus: (CDON:in sivuilta suoraan)
Movies:
- Ballad of the Salt Sea
- Carribean Suite
- Celtic Suite
- The Guilded House of Samarkand

Episode list:
- Heads and Mushrooms
- Banana Conga
- Piece in O´minor för Harps and Nitroglycerine
- Out of Misery Different Romeos, other Juliettes
- The Leopard Men

Eli, aikas lailla kaikki mitä tassä ketjussa on mainittu, löytyy boksista... Jopa suomitekstillä!

Mitä mieltä olette boksista? Kannattaako ostaa?
Itse en ole lukenut yhtään cortoa. Ainakaan niin että muistaisin sitä...
Jos taivaassa ei ole sarjakuvia, en ole menossa

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 293
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Re: Corto Maltese elokuva
« Vastaus #25 : 04.01.2007 klo 19:10:00 »
Huomasin tänään selatessani CDON.com tarjontaa, että siellä näyttäisi olevan Corto Maltese Box - Collector´s Edition (3 disc) myynnissä, hintaan 19,95. ...
Mitä mieltä olette boksista? Kannattaako ostaa?
Itse en ole lukenut yhtään cortoa. Ainakaan niin että muistaisin sitä...

Kannattaa ennemmin varmaan lukea itse sarjakuvat. Nuo, vaikka elokuviksi tituleerataankin, ovat TV-sarjan jaksoja. Lienevät nekin kyllä onnistuneempia kuin varsinainen leffa CM Siperiassa.
Kaikki kuitenkin perustuu alkup. sarjoihin.

Timo

VesaK

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 556
  • Kuka mitä häh?
Re: Corto Maltese elokuva
« Vastaus #26 : 05.01.2007 klo 13:38:09 »
Englantilainen dubbaus. Yhden jakson lopussa soi kuulemma Phil Collins!
Kannattaa odotella  helmikuulle, silloin pitäisi olla kaupoissa sama paketti Cortoja alkukielellä... jaa, tuossa lukee kyllä kielenä englanti, mutta..?

http://www.futurefilm.fi/dvd_leffakortti.php?id=1000905

Niin ja tietysti kannattaa lukea sarjakuvat ensin! Animoiduissa versioissa tuskin on samaa fiilistä, vaikka kuinka olisivat alkutarinoille uskollisia.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Lönkka

  • Jäsen
  • Viestejä: 4 186
  • Life goes on (except for those who die)
Re: Corto Maltese elokuva
« Vastaus #27 : 05.01.2007 klo 19:33:51 »
Huomasin tänään selatessani CDON.com tarjontaa, että siellä näyttäisi olevan Corto Maltese Box - Collector´s Edition (3 disc) myynnissä, hintaan 19,95.

Kuvaus: (CDON:in sivuilta suoraan)
Movies:
- Ballad of the Salt Sea
- Carribean Suite
- Celtic Suite
- The Guilded House of Samarkand

Nää oli kyllä sarjassa ihan jaksoihin jaettu.
Jaksoja oli muistaakseni kaikkiaan 21 joten ehkäpä tuossa voisi nuo kaikki ollakin.

Itse näin Canal+ kautta englanninkielisenä ja ihan kivasti ne soljuivat alas.
Aluperäinen toki varmaan parempi (ainakin se "oikea" Corto leffa toimi ranskaksi) jos vaan saa suomeksi/englanniksi tekstitettynä jotta yksinkertaisetkin ymmärtää.

MarkZero

  • Jäsen
  • Viestejä: 688
Re: Corto Maltese elokuva
« Vastaus #28 : 05.01.2007 klo 21:14:45 »
Enpä itsekkään suosittele tuota teevee-sarjaa vaan aitoja sarjakuvia. Itse olen nähnyt tuota englanniksi puhuttua versiota ja hampaat vain kirskuivat. Corto olisi kyllä hieno kohde animaatiolle, mutta se pitäisi tehdä mitä hienoimmalla otteella ja virtuositeetilla. Elokuvaversiokin jätti vähän kylmäksi.

Lönkka

  • Jäsen
  • Viestejä: 4 186
  • Life goes on (except for those who die)
Re: Corto Maltese elokuva
« Vastaus #29 : 06.01.2007 klo 16:04:50 »
Olen kyllä täysin vastakkaista mieltä MarkZeron kanssa.

Elokuva oli kaikinpuolin loistava ja sarja, jopa englanniksi dubattuna, kerrassaan oiva.