Kirjoittaja Aihe: Batman oikeassa elämässä  (Luettu 97084 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Veli Loponen

  • Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 11 047
  • <><
Re: Batman oikeassa elämässä
« Vastaus #15 : 26.07.2005 klo 18:18:08 »
voisiko joku kertoa millerin yön ritarin lyhyen juonikuvauksen
Gothamissa on helleaalto. Poliittinen tilanne on kireä ja kaikenlaiset mutantit riehuu kaupungissa. Lepis palaa eläkkeeltä ja käännyttää yhden mutanttijengin puolelleen. Saa kaverikseen tyttö-Robinin. Sitten tappaa Jokerin. Hakee vanhan kaverin (Vihreä Nuoli) ja sitten käy vetämässä Teräsmiestä naamariin ja lavastaa kuolemansa.
Loppu.
Mahdolliset virheet johtuu siitä, että viime lukukerrasta on jo melkoinen tovi.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Curtvile

  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 15 793
Re: Batman oikeassa elämässä
« Vastaus #16 : 26.07.2005 klo 18:18:41 »
oon treenannu monta vuotta ja ainut este on juuri tuo ettei rikoksia tapahdu kun asun pikkupaikkakunnalla mut jos alan batmaniks niin muutan hesaan onko siel teist tarpeeksi rikollisii

Rikoksia varmaan kyllä tapahtuu: aviorikoksia, näpistyksiä, veropetoksia, ilkivaltaa, mutta hei tota, oon treenannu monta vuotta?
Ihan hyvä sinulle eikä siinä mitään, mutta varmuuden varalta:
Batman pärjää aika hyvin lähinnä siksi koska on käsikirjoittajien hellässä huomassa.
Kyllä Helsingissä ja muissakin tämän maan kaupungeissa ne rikolliset ei ihan seuraa käsistä.
TV-viihde ja sarjikset ei tee ketään väkivaltaiseksi. Ne jotka sitä jo muutenkin on oikeasti vaarallisia.

VesaK

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 556
  • Kuka mitä häh?
Re: Batman oikeassa elämässä
« Vastaus #17 : 26.07.2005 klo 18:22:22 »
Bryan Talbot teki taannoin (1992) tarinan Batman: The Mask, jossa Bättis onkin vain mielisairaalaan suljetun Bruce Waynen houreuni. En ole valitettavasti saanut tuota "realistista" sarjaa käsiini, mutta Fennica Comicsin seinällä on yksi originaalisivu kyseisestä teoksesta.
Joskus, olikohan se Empiressä, oli laskettu paljonko rahaa tarvitaan uskottaviin supersankarivarustuksiin, Bättärän kohdalla kuluja tuli paitsi lepakkoautosta ja -kopterista, myös hovimestarin palkasta ja kartanon ylläpidosta. Useampi miljuuna pitäisi olla pätäkkää käytettävissä per vuosi, niin sitten kelpaisi pistää kummipuku päälle ja katoille liehumaan.

Helsingissä ei ole tarpeeksi rikollisia, muuta tänne vaan.

Millerin yön ritari: Katkera, vanha ja alkoholisoitunut Bruce Wayne katselee sivusta miten nuorisojengi tekee pahojaan Gotham Cityssä. Sitten keittää ukolla yli ja taas viitta niskaan. Eipä vain ole helppoa kun supersankarina esiintyminen on kielletty, paitsi tietty Teräsmieheltä joka on urhea amerikanpolitiikan esitaistelija, joskin salassa.
Kun Bättymies palaa kaduille, havahtuvat vanhat vihollisetkin - Kaksikasvo ja Jokeri - Arkhamista. Lälly lipilaaripsykologi on sitä mieltä että vain Bätmään on paha, ilman häntä ei olisi kriminaalejakaan.
No sitten Lepis kuitenkin voittaa nuorisojoukon, "Mutanttien" johtajan ja saa jengin puolelleen. Uusi Robinikin löytyy - tyttö! Faskistisia otteita viljelevä Bättärä joutuu lopulta kohtaamaan Teriksen ja vetää sitä jeesustelijaa kunnolla lättyyn, mutta kuoleekin kahakassa. Vai kuoleeko sittenkään? Oli siinä vielä Gothamin pimentävä ydinohjuskin ja kaikkea, mutta lue itte, sarjakuvakaupoissa on ko. julkaisu yhä saatavilla på engelska.

Itse haluaisin olla Krypto.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Petteri Oja

  • Juudas itselleen
  • Jäsen
  • Viestejä: 8 151
Re: Batman oikeassa elämässä
« Vastaus #18 : 26.07.2005 klo 18:26:03 »
Bryan Talbot teki taannoin (1992) tarinan Batman: The Mask, jossa Bättis onkin vain mielisairaalaan suljetun Bruce Waynen houreuni. En ole valitettavasti saanut tuota "realistista" sarjaa käsiini, mutta Fennica Comicsin seinällä on yksi originaalisivu kyseisestä teoksesta.

Ei tainnut viimepelissä olla siinäkään jutussa Batman pelkkä houre. Hyvä tarina silti.

JZ

  • Karva-apina
  • Jäsen
  • Viestejä: 448
  • Kaverini Nalle
Re: Batman oikeassa elämässä
« Vastaus #19 : 26.07.2005 klo 18:29:56 »
lisää juttuu ja miten pääsen lepakko autolla ai muuten vaan livahtaan mun taloon ilman et kukaan huomaa

Kuuleppas kaveri. Batmanilta vaaditaan hyvää mielikuvitusta joten koetappa ratkoa ongelmia hitusen itsekki. Heitäppä niitä sit tänne.

VesaK

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 556
  • Kuka mitä häh?
Re: Batman oikeassa elämässä
« Vastaus #20 : 26.07.2005 klo 18:30:55 »
Jestas kuinka hauska aihe. No kuule, tietenkin tuunaat autosi sellaiseen kuosiin että lekkapposiivekkeet ja muut vermeet voi parilla napinpainalluksella sulauttaa Mazdan runkoon, eikä kukaan huomaa mitään erikoista taloyhtiön myöntämälllä autopaikalla.

Mun kaverilla onkin ihan itse tuunattu KITT...
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Curtvile

  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 15 793
Re: Batman oikeassa elämässä
« Vastaus #21 : 26.07.2005 klo 18:32:03 »
lisää juttuu ja miten pääsen lepakko autolla ai muuten vaan livahtaan mun taloon ilman et kukaan huomaa

Hanki toinen asianharrastaja lähiseudulle ja odota hänen yrittävän samaa ensin. Muun yleisön tuijottaessa häntä kukaan ei varmaan huomaa sinua.
Siksi kai Batmanillakin oli Robin. Kuka huomaa/ampuu tummiin pukeutuneen jos vähän matkan päässä joku kirkuvan punaisissa?

JZ

  • Karva-apina
  • Jäsen
  • Viestejä: 448
  • Kaverini Nalle
Re: Batman oikeassa elämässä
« Vastaus #22 : 26.07.2005 klo 18:37:34 »
Keksittiin Oloksen hissipoikien kans oma sarjissankari Kapulamies.
http://irc-galleria.net/view.php?nick=JZ83&image_id=15705248
Kaveri päätti sit tuunata Kapulalle Kapulamobiilin:
http://irc-galleria.net/view.php?nick=Sohjonen&image_id=12574425
 ;D

Ajankuluksi väsättiin työpaikalla ajan kuluksi Kapulalle ihan oikia menopeli vanhasta lavasta johon sit vanerista siivet, puskurit ja jarrut. Pistettiin tupla ulostulot ja kaikki. Sit laskettiin vappuna sillä kelkalla päärinne alas. Kelkka hajos puolessa välissä mutta me kyytiläiset oltiin onneksi niin päissään ettei meille voinut sattua mitään.

Hetken oli olo ku supersankarilla  :D  ;)

Curtvile

  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 15 793
Re: Batman oikeassa elämässä
« Vastaus #23 : 26.07.2005 klo 18:42:17 »
Mun kaverilla onkin ihan itse tuunattu KITT...

Olen tainnut kuulla tapauksesta. Elo alkaakin käydä mielenkiintoiseksi.
Pitäisiköhän minun ruveta Rorschachiksi... Ihan oman turvallisuuden nimissä.

Tero Mäntylä

  • Peliohjelmoija?
  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 1 074
Re: Batman oikeassa elämässä
« Vastaus #24 : 26.07.2005 klo 18:43:21 »
oon treenannu monta vuotta ja ainut este on juuri tuo ettei rikoksia tapahdu kun asun pikkupaikkakunnalla mut jos alan batmaniks niin muutan hesaan onko siel teist tarpeeksi rikollisii

Mä näin tässä just viime viikonloppuna Espoon Dipolissa Pigviinin ja Jokerin ja luultavasti jonkin muunkin superrikolliset jota en vähäisellä Batman tiedollani tunnistanut. Sankareita ei näkynyt. En tiedä mitä tämä joukkio suunnitteli mutta selvästi jotain ilkeää. Selvästi Lepakkomiestä tarvitaan.

VesaK

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 556
  • Kuka mitä häh?
Re: Batman oikeassa elämässä
« Vastaus #25 : 26.07.2005 klo 18:43:36 »
mistä niit batman pukui saa laittakaa linkkei mielummin suomalaisille sivuille mut kaikki käy ja alle pitää mahtua luoti liivi ja saako luotiliivejä netist ja yks juttu ooon tosissani älkää pilailko mazdan rungoil sit ku joskus luette lehest batmanist niin katotaan kuka silloin nauraa

Ainakin minä. Tuolta saa asusteita mm. Bättikselle:
http://www.clicket.com/costume/halloweencostumes/batman.html

Lisäys: Mutta mutta, teitpä nyt ihan emämunauksen heti alkuun kun paljastit "salaisen" henkilöllisyytesi. Nettitaitoisten super-kriminaalien on erittäin helppoa jäljittää sinut ja lopettaa Lepakkohommasi heti alkuunsa. Eiköhän se vain ole Jokeri itte joka soittaa ovikellloasi juuri nyt. Eikä auta vaikka käskisit äitiä sanomaan ettet ole kotona.
« Viimeksi muokattu: 26.07.2005 klo 18:58:14 kirjoittanut VesaK »
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

JZ

  • Karva-apina
  • Jäsen
  • Viestejä: 448
  • Kaverini Nalle
Re: Batman oikeassa elämässä
« Vastaus #26 : 26.07.2005 klo 18:44:08 »
mistä niit batman pukui saa laittakaa linkkei mielummin suomalaisille sivuille mut kaikki käy ja alle pitää mahtua luoti liivi ja saako luotiliivejä netist ja yks juttu ooon tosissani älkää pilailko mazdan rungoil sit ku joskus luette lehest batmanist niin katotaan kuka silloin nauraa

Jostakihan sunkin on lähdettävä. Mazdan runko voi olla edullinen vaihtoehto nuorelle miehelle. Sit kun saat kiinniotto palkkioita niin ostat sit jotain armeija systeemejä.

Tatu Junni

  • Jäsen
  • Viestejä: 231
Re: Batman oikeassa elämässä
« Vastaus #27 : 26.07.2005 klo 18:56:59 »
Jos Helsingissä aikoo rikoksia ratkoa autonratista käsin, on parasta varustautua rautaisilla hermoilla, sillä esimerkiksi Mannerheimintie on iltapäivisin melko vissisti tukossa. Toki sitä voi pyörätielläkin suhailla, mikä kuitenkin kielii lähinnä siitä, että Lepakkopyörä olisi Mobiilia parempi vaihtoehto. Talvella voi toki tulla kylmä ja nakit jäätyä, mutta jos puvun alle kevlaria saa tungettua, menee sinne varmasti myös nuttu jos toinenkin. Ja jos Batmanilla pitää Batmobiili olla, voithan aina piirustaa tussilla lepakkologon matkapuhelimeesi, siinä sitä olisi "batmobilea" kerrassaan... Saataisiin 60-luvun luurikin päivitettyä kertaheitolla nykyaikaan.

Mikä sitten olisi paras lepakkoluolan sijainti Helsingissä? Jos ei lähikuntiin halua turvautua (esimerkiksi Keravalla olisi runsaasti puskia, joihin polkea Lepakkopyöränsä piiloon), suosittelen vahvasti Kannelmäkeä. Siellä nimittäin on paikallisväestö sen verran kivassa kuosissa, etteivät usko näkemäänsä vaikka lepakkopukuinen kaveri ohi suhastaisikin. Lisäksi Kantsussa riittää ongelmatilanteita  ratkottavaksi: kun vielä siellä asuin, hakkasi eräskin alkuilta ns. kulkurimaineen omaavaan etniseen vähemmistöön lukeutuva herrasmies kengällään auton takaikkunaa hajalle. "Jäi avaimet sisälle", virkkoi miekkonen ei-niin-kovin-vakuuttavasti ohikulkijoille. En vaivautunut jäämään seuraamaan tilannetta.

Jos Batman haluaisi crossover-seikkailuja, voisi hän kenties ottaa yhteyttä kaveriin, joka muutama vuosi sitten kyseli Rmäeltä(?) voiko itselleen tehdä Hämähäkkimiehen seittisinkoja. Jos tuo duo toteutuu, voin tulla vastustamaan teitä Ilkeämielinen Keljuilija-nimellä ihan vain periaatteesta.   
« Viimeksi muokattu: 26.07.2005 klo 18:59:20 kirjoittanut Tatu C. Junni »

Curtvile

  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 15 793
Re: Batman oikeassa elämässä
« Vastaus #28 : 26.07.2005 klo 19:01:49 »
Batman ja Hämäri. Kerava ja Kannelmäki.
Miksi ihmeessä minä hymyilen?

Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 059
Re: Batman oikeassa elämässä
« Vastaus #29 : 26.07.2005 klo 19:06:00 »
Suomalaisella Batmanilla voisi olla päivätyönä pyörälähetin virka. Oppisi tuntemaan kaupungin kaikki osoitteet ja ajamaan superhyvin fillaria.

Pyörän varustaminenkin erikoislaitteilla tulisi paljon halvemmaksi. Voisi vaikka hankkia infrapunalampun ja yölasit, jolloin voisi ajaa ihan pimeässä. Ja, kuten jo edellä todettiin, pyörän saisi piiloon paljon paremmin päiväksi. Kumit pitäisi tietty olla puhkeamattomat.