Kirjoittaja Aihe: Asterix  (Luettu 474619 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Sigma

  • Jäsen
  • Viestejä: 410
Vs: Asterix
« Vastaus #1170 : 09.08.2015 klo 17:59:22 »
Off-topicia: Suosittelen Caesarin kirjoittamaa Gallian sotaa luettavaksi kaikille vähääkään kiinnostuneille. Sen voisi lukaista vaikka ennen seuraavaa Asterixia, joka näyttäisi siihen viittaavan. Ainakin pääkaupunkiseudun kirjastoista löytyy kahta suomennosversiota, joista Hannes Korpi-Anttilan käännös (1961) on parempi. Caesarin kirjallinen tyyli on yllättävän nasevaa ja jopa nykyaikaista.
"Los amigos de nuestros amigos son nuestros amigos."

tertsi

  • Vieras
Vs: Asterix
« Vastaus #1171 : 16.08.2015 klo 08:56:04 »
Tulevassa Asterixissa tapellaan roomalaisten kanssa.

hdc

  • Architectus urbis caelestis
  • Jäsen
  • Viestejä: 2 604
Vs: Asterix
« Vastaus #1172 : 16.08.2015 klo 09:42:36 »
Ja taas käännökset suunnilleen näin: "Minä tulen välttelemään konflikteja ja keskittymään villisikoihin."
"Minun ei täydy enää välttää konflikteja! Minun ei täydy enää välttää konflikteja! Minun ei täydy enää..."

Ja ottaen huomioon sanan "enää", Obelixin ilmeen ja sivunumeron 41B niin ilmeisesti joku on vaatinut Obelixia hillitsemään itsensä melkein koko albumin ajan...

X-men

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 088
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: Asterix
« Vastaus #1173 : 16.08.2015 klo 19:44:37 »
Tulevassa Asterixissa tapellaan roomalaisten kanssa.

On taidettu tapella vissiin jokaisessa alpparissa.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Garwin

  • Jäsen
  • Viestejä: 368
Vs: Asterix
« Vastaus #1174 : 16.08.2015 klo 23:04:20 »
Off-topicia: Suosittelen Caesarin kirjoittamaa Gallian sotaa luettavaksi kaikille vähääkään kiinnostuneille.

Adrian Goldsworthy: Caesar - kattava ja mukaansatempaava elämänkerta Gaius Julius Caesarista.

Sigma

  • Jäsen
  • Viestejä: 410
Vs: Asterix
« Vastaus #1175 : 17.08.2015 klo 11:32:29 »
Tulevassa Asterixissa tapellaan roomalaisten kanssa.

Aika paljon tavaraa ahdettu yhteen kuvaan. Ihan hengästyin.
"Los amigos de nuestros amigos son nuestros amigos."

Luffymcankka

  • Jäsen
  • Viestejä: 99
  • Stand user
Vs: Asterix
« Vastaus #1176 : 24.09.2015 klo 12:19:18 »
Ja taas käännökset suunnilleen näin: "Minä tulen välttelemään konflikteja ja keskittymään villisikoihin."
"Minun ei täydy enää välttää konflikteja! Minun ei täydy enää välttää konflikteja! Minun ei täydy enää..."

Ja ottaen huomioon sanan "enää", Obelixin ilmeen ja sivunumeron 41B niin ilmeisesti joku on vaatinut Obelixia hillitsemään itsensä melkein koko albumin ajan...
Tuosta dialogista tulee mieleen skenaario, jossa roomalaist ovat ottaneet panttivangeiksi Gallian kaikki villisiat ja täten estävät Gallialaisia ja varsinkin Obelixia riehumasta. ;D
Awaken, my masters!

X-men

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 088
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: Asterix
« Vastaus #1177 : 24.09.2015 klo 20:09:24 »
Tuosta dialogista tulee mieleen skenaario, jossa roomalaist ovat ottaneet panttivangeiksi Gallian kaikki villisiat ja täten estävät Gallialaisia ja varsinkin Obelixia riehumasta. ;D

Sanoisin että aika mahdoton homma tehtäväksi (edes nykypäivänä ja nykytekniikoilla).
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

tertsi

  • Vieras
Vs: Asterix
« Vastaus #1178 : 24.09.2015 klo 20:40:01 »
Sanoisin että aika mahdoton homma tehtäväksi (edes nykypäivänä ja nykytekniikoilla).
Kuten taikajuoman valmistuskin.

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 279
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Vs: Asterix
« Vastaus #1179 : 12.10.2015 klo 13:38:58 »
Uuden Asterixin kansikuva on julkistettu.
Ilmestyy kirjamessuilla Helsingissä.

Timo

tertsi

  • Vieras
Vs: Asterix
« Vastaus #1180 : 12.10.2015 klo 16:03:02 »
Paljon parempi kansi kuin edellinen.
Muutenkin albumista vuotaneet ruudut näyttävät oikein lupaavilta.

Sinänsä ihmettelen sitä, että aika paljon ovat paljastelleet ruutuja uudesta albumista. Moinen voipi latistaa lukukokemusta.

Edit:
Toi nimi ei kyllä kuulosta suomeksi ihan maailman vetävimmältä.
« Viimeksi muokattu: 12.10.2015 klo 23:03:30 kirjoittanut Tertsi »

hdc

  • Architectus urbis caelestis
  • Jäsen
  • Viestejä: 2 604
Vs: Asterix
« Vastaus #1181 : 13.10.2015 klo 11:22:48 »
Kokoanpa lämpimikseni mahdollisen juonikoukun näkemieni ruutujen perusteella: Caesar suunnittelee uutta sotaretkeä jonnekin, mutta siihenhän tarvitaan tietysti legioonia ja rahoja, ja tällöin senaatti päätyy ihmettelemään edellisten retkien tehokkuutta: kirjassaan Gallian sodasta Caesar on sanonut valloittaneensa koko Gallian, mutta miksi sitten Bretagnessa seisotetaan monta leirillistä legioonalaisia, ja näissä leireissä loukkaantumiset ja muut kulut ovat vieläpä varsin suuret...

Caesar, joillain perusteluilla ja neuvotteluilla, onnistuu saamaan kyläläisten kanssa jonkinlaisen välirauhan aikaan niin että tilanne näennäisesti rauhoittuu (eli Obelix ei enää saa jahdata legioonalaisia) mutta sitten sopimus kaatuu taas jostain syystä ja lopuksi tapellaan ja kokoonnutaan juhla-aterialle.

tertsi

  • Vieras
Vs: Asterix
« Vastaus #1182 : 16.10.2015 klo 07:42:20 »
Mä en löytänyt Master Cardiani mistään, joten ilmoitin sen kadonneeksi. No, sehän löytyikin sitten hetikohta tuolin alta olkkarista. Jouduin siis perumaan tulevan Asterixin tilauksen amazonilta, koska saan uuden kortin vasta noin parin viikon päästä.
 :(

J Lehto

  • Ulvova molopää
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 709
Vs: Asterix
« Vastaus #1183 : 16.10.2015 klo 09:00:07 »

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 279
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Vs: Asterix
« Vastaus #1184 : 16.10.2015 klo 13:00:39 »
Grumpy Catilla on jo oma sarjakuvalehti. Mukana hyperaktiivinen kissanpentu Pokey.

Totta, eikä näytä ollenkaan kauhean huonolta, ainakaan kansikuvan perusteella, mutta ehkä tästä eteenpäin Grumpystä omassa ketjussaan. Sikälimikäli.

Timo