Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Uutiset: Riad Sattouf Suomessa (11.10.2017 klo 20:36:43)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
22.11.2017, klo 09:25:54

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
460378 viestiä 10205 aihetta kirjoittanut 7210 jäsentä. Uusin jäsen: kuak
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvanlukijoiden keskustelut
| |-+  Sarjakuvailmaisu, sarjakuvan estetiikka ja historia
| | |-+  Tyttöjen juttuja
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: 1 2 3 4 5 6 [7] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Tyttöjen juttuja  (Luettu 23199 kertaa)
tolppis
Jäsen
Poissa

Sukupuoli: mies

Cheers mates!

« Vastaus #90 : 29.10.2003, klo 13:43:16 »

Okei, sanottakoon minua nyt tyhmäksi mutten vieläkään tajua mikä Rojolaa nyt mättää...?

Siis sekö ettei täällä puhuta naisten tekemistä sarjakuvista vai sekö ettei täällä ole(?) naisia keskustelemassa vai sekö että jutut on liian infantiileja vai sekö ettei naisia arvosteta nyky-yhteiskunnassa...?

Anteeksi, minä vain en enää oikein ymmärrä.

PS: Ja omalta osaltani myönnän olevani aika makho mitä tulee lukemisiini. Siksipä olenkin viime aikoina yllättynyt positiivisesti (ehkä väärä sana tästä kirjasta) eräästä (juu juu, mainitsen tämän netissä kahden viikon sisällä ainakin 10:tä kertaa...mutta siltikin...jokaisen miehen ja naisen pitäisi lukea tämä) kirjasta jota olen lukenut: Gini Sikesin 8BallChicksistä. Se ehkä asettaa jonkinmoisiin raameihin mikä on naisen asema kärjistetyimmillään kaikkein machoimmissa ja köyhimmissä oloissa väkivaltaisten miesten maailmassa. Muistakaa: Asiat voivat AINA olla huonomminkin, niin miehillä kuin naisillakin. Tämä nyt ei taas liity sarjiksiin kauheasti, sori vaan...lipesin...
tallennettu
Izzy
Jäsen
Poissa

Sukupuoli: nainen

iip

« Vastaus #91 : 30.10.2003, klo 11:08:51 »

Minä olen käynyt pyörimässä tuolla He-Manin anatomiassakin ja
lähinnä hukuin niihin nostalgiahöyryihin... Grin Niitähän oli ihan
mukavaa lukea.

En tiedä, olenko sitten poikkeus vai mikä, kun ei oikein jaksa kiinnostaa
tapella jostain sukupuoliasioista. Yleistämistähän se on, vaikka miten päin
kääntäisi. Tai siihen suuntaan ainakin menee/lipsuu.

En vaan jaksaa valittaa ja narista turhia, kunhan olen vain enkä välitä
siitä, olenko ainoa naispuolinen kommentoija tms. Vaikka tuostakin
on silloin tällöin tullut mainittua... Wink

Täytyy myöntää, etten jokaista pitkää litaniaa ole täältä jaksanut lukea,
koska välillä tulee sellainen olo, että nämä jutut eivät koske minua.
Kiinnostavaa asiaa kyllä löytyy sieltä täältä. "Nou hätä".
tallennettu

What? No! We can't stop here! This is Bat Country!
KH
Vieras
« Vastaus #92 : 30.10.2003, klo 11:11:56 »

Okei, sanottakoon minua nyt tyhmäksi mutten vieläkään tajua mikä Rojolaa nyt mättää...?
Siis sekö ettei täällä puhuta naisten tekemistä sarjakuvista vai sekö ettei täällä ole(?) naisia keskustelemassa vai sekö että jutut on liian infantiileja vai sekö ettei naisia arvosteta nyky-yhteiskunnassa...?
Roll Eyes Tämä siis keskusteluun osallistujalta, joka edellisellä sivulla kertoo, ettei vain "jaksanut" lukea ensimmäistäkään puheenvuoroa uudestaan...

Vaan ihan vain siksi ettei säie jämähtäisi tällaiseen kohtaan aina siihen asti kunnes Roju sattuu käymään seuraavan kerran netissä, pari itseään toistavaa rautalankaa (kun kerta kysyttiin!):
Lainaus
alunperin marisin siitä että naisista heitettiin niin jumalattoman tyhmiä yleistyksiä, . Vastaava läppä eri rotuisista, vammaisista tai homoista tuskin olisi mennyt läpi.
 Dig?
Tosin vieläkin mielenkiintoisempaa olisi saattanut olla, jos Roju EI olisi "jättänyt selkeitä limboiluja täysin huomiotta"... Tai kommentoinut edes noita Wilpurin rajatapausesimerkkejä naispiirtäjien ulkonäöstä ja siitä, miten "tuhertelijat" ovat muuten vain osoittautuneet naisiksi. (BTW- freaky, huh: nyttemmin Wilpuri on näköjään piirtänyt avatarikseen.. Rojun!? Wink )

Lainaus
Jatkoin purnaustani ihmettelemällä eikö nuoria, sarjakuvaa diggaavia miehiä  kiinnosta naisten ajatukset, sarjakuvan muodossa?
eli jo ekassa viestissä:
Lainaus
Mutta jos te kerran tykkäätte naisista, eikö silloin pitäisi pikkusen kiinnostaa mitäköhän OMAA sanottavaa naisilla voisi olla?
Tämä siis reaktiona ilmeisesti siihen, kun täälläkin on useammassakin yhteydessä kiistetty orastavatkin sovinismiepäilyt tyyliin "mut mähän diggaan naisia" - ja samaan syssyyn myönnetty, että niiden ajatukset eivät vain satu kiinnostamaan muuta kuin silloin, kun ne on puettu yhtä kiinnostavaan kuosiin kuin miehillä...

eli:
Lainaus
tässäpä yksi sukupuolikeskustelun peruskysymyksistä: mitataanko naisen menestystä yhteiskunnassa /sarjakuvassa tekemällä sitä samaa ts. muuttumalla mieheksi, vai raivataanko tilaa ja arvostusta sille toiselle näkökulmalle?
ja vielä:
Lainaus
Mitähän mä nyt sit oikein hain takaa? Että musta on mukavaa kun on kaikkia erilaisia ja ne ajattelee kyl ihan kummallisilla, erilaisilla tavoilla. Herättää uteliaisuuden.
Keskustelulla on minusta itseisarvo

Mä avasin osittain suuni siksi että halusin nähdä onko täällä muita samankaltaisesti ajattelevia olentoja. Kyllä minusta tästä syntyi hyvääkin keskustelua.
Eiks tää oo pässinlihaa?

PS. Roju:
Lainaus
Elämäkertahan pitää kirjoittaa myös, seikka mikä monilta (ruotsalaisilta ;P ) on päässyt unohtumaan.
Siksi juuri kannattaa heti lukea Åsan Seitsemäs kerros, sarjakuvakerronnan riemuvoitto
tallennettu
Izzy
Jäsen
Poissa

Sukupuoli: nainen

iip

« Vastaus #93 : 30.10.2003, klo 11:14:21 »

Ja kyllä; täältä päin ainakin löytyy itseironiaa - sekä sitä samaa myös
naissukupuolelle... Cheesy

Believe me.
tallennettu

What? No! We can't stop here! This is Bat Country!
Jukka
Avustava toimittaja
*
Poissa

« Vastaus #94 : 30.10.2003, klo 11:45:07 »

Mielipiteitä mielipiteiden perään. Täyttää paskaa ja silkkaa asiaa ja kaikkea siltä väliltä.
 Minä en tiedä totuudesta eikä varmaan kukaan muukaan mutta sanoisin että ihmiset toistavat kyllä aivan liikaa jo sanottuja asioita. Jos viesti alkaa kymmenennen kerran että SANON TÄMÄN NYT VIELÄ KERRAN MUTTA tulee sellainen olo että joopa joo eipä sitä ole sanottukaan vasta kuin yhdeksän kertaa. Toisin kuin näköjään kuvitellaan ihmiset osaavat lukea ja osaavat poimia sen ajatuksen sieltä paskanjauhamisen seasta ilman loputonta toistoakin.

Tämä ei nyt tarkoita niitä joilla on oikeasti jotain uutta sanottavaa.(Ei tietenkään idiootti=minä)
Puhuinkohan nyt läpiä päähäni. Jos puhuin se johtuu vain ja ainoastaan siitä että järkyttävästä krapulastani huolimatta uhrauduin tietokoneen ääreen ja katsoin velvollisuudekseni kirjoittaa mielipiteeni kaiken kansan arvioitavaksi.

tallennettu

Wilpuri
Vellihousu
Jäsen
Poissa

Jaa kuka?

« Vastaus #95 : 30.10.2003, klo 11:54:36 »

(BTW- freaky, huh: nyttemmin Wilpuri on näköjään piirtänyt avatarikseen.. Rojun!? Wink )

Häh? En tiedä miltä Rojola näyttää, mutta tuo yrittää esittää ihan omaa nassuani. Rehellisyyden nimissä täytyy kuitenkin tunnustaa, että en oikeasti ole noin komea.

Ja pyydän nyt sitten ANTEEKSI tuota tuhertelu kommenttiani. Kerran vain havaitsin, että suuri osa niistä alppareista, joita kirjakaupoissa olin hypistellyt ja joiden piirrokset eivät minuun iskenet olivat naistaiteilijalta... en minä voi väkivalloinkaan pakottaa itseäni pitämään piirtotyylistä, josta en pidä. Sanottakoon vielä se, että usein tytöistä löytyy huomattavasti lahjakkaampia piirtäjiä ja maalaajia, kuin pojista (puhun tytöistä ja pojista, en miehistä ja naisista siksi, että kerron havainnoistani esim. kuvistunneltia). Tytöt eivät vain useinkaan lähde tekemään sarjakuvia, vaan tekevät yksittäisiä taideteoksia.

Miksi minun pitäisi haluta lukea naisten elämänkertoja sarjakuvan muodossa, mun en pahemmin halua lukea miestenkään elämänkertoja. Åsan uusimman ostan, koska se on niin kehuttu ja vaikuttaa TUHERRUKSISTA ( Cheesy) huolimatta hyvältä teokselta.

Olen ollut useamman kerran Mannisen sarjakuvakurssilla ja muistaakseni VAIN KERRAN on mukana ollut myös tyttöjä. Silloinkin taisi olla vain kaksi. Toinen oli sen verran nuori, että säikähti Mannista ja lähti kirmaamaan pakoon. Grin Onneksi järkytyksen jälkeen hän rauhoittui ja ilmeisesti lakkasi pelkäämästä. (<-Off topic soopaa)

Kurssilla huomasin sen, että tytöt ja pojat ovat eri planeetoilta. Tytöt (ne pari, jotka olivart sinne eksyneet) tekivät "kilttejä" sarjakuva, joissa oli kaksi herttaista hämähäkkiä tai joku mukava tyttö niityllä tai karvaisia ja söpöjä elukoita. Pojat tekivät sairaita massamurhatarinoita (noh... olihan siellä ihan terveitä ja hauskojakin), joissa revittiin suolia irti, ammuttiin, puukotettiin ja sahattiin ihmisä kappaleiksi. Tämä ero on niin valtava, että perinteiseen actionmachobullshit-sarjakuvaan tottuneen on vaikea niellä "tyttösarjakuvaa".....Aivan kuin jenkkileiffoihin tottuneen on todella vaikea joskus niellä esim. japanilaisten vähäeleistä ja hidastempoista kerrontaa tai Hong Kong -actionin genrestä toiseen loikkimista ja teatraalista näyttelyä.
« Viimeksi muokattu: 30.10.2003, klo 11:58:44 kirjoittanut Wilpuri » tallennettu

"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern
tolppis
Jäsen
Poissa

Cheers mates!

« Vastaus #96 : 30.10.2003, klo 12:02:30 »

"Okei, sanottakoon minua nyt tyhmäksi mutten vieläkään tajua mikä Rojolaa nyt mättää...?

Tämä siis keskusteluun osallistujalta, joka edellisellä sivulla kertoo, ettei vain "jaksanut" lukea ensimmäistäkään puheenvuoroa uudestaan..."

Ei vaan aina jaksa. Ei se silti tarkoita etten olisi OSITTAIN silmäillyt läpi noita tekstejä. Tiedätkös, sillä lailla lukien tärkeimmät jäämättä sen tarkemmin sanasta sanaan lukemaan. Joillakin kun ei ole nettiä kotona ja luppoajalla tätä silmäilee.

Tajusitko itse kaiken sen mitä Rojola kirjoitti tai kirjoituksellaan haki? Hmmm...

Kukaan ei ole selittänyt vielä. Mielestäni ihan aiheellinen kysymys.
tallennettu
Otto Sinisalo
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #97 : 30.10.2003, klo 12:05:59 »

Kuten mainittu, tämä ketju on muuttunut toistoksi. "Viimeinen sana" -mentaliteetti alkaa näkyä. Jos tämä jatkuu, Ylläpito sulkee ketjun.
tallennettu

Wilpuri
Vellihousu
Jäsen
Poissa

Jaa kuka?

« Vastaus #98 : 30.10.2003, klo 12:15:54 »

Jos tämä jatkuu, Ylläpito sulkee ketjun.

Voisi olla hyväkin juttu. Roju voisi sitten aloittaa vaikka useamman uuden ketjun joissa hän käsittelisi yhtä asiaa kerralaan, eikä syytäisi kaikkea naissarjakuvien halveksunnasta, sukupuolirooleista, feminismistä, perheväkivallasta, idioottisista pikkupojitsa ja älyllisen keskustelun ja typerän provosinnin ristiriitaisesta ja skitsofrenisestä yhteiselosta kerralla samassa rytäkässä ilman loogista järjestystä. Me pikkupojat putoamme kärryiltä, kun epämääräinen läjä syytöksiä, tietoiskuja ja aatteellista hyminää heitetään kerralla päin naamaa.
tallennettu

"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern
KH
Vieras
« Vastaus #99 : 30.10.2003, klo 13:31:05 »

Kukaan ei ole selittänyt vielä.
Shocked   Huh
tämä ketju on muuttunut toistoksi.
Cry
Eli valitan, hevosen voi johdattaa veden ääreen muttei pakottaa juomaan jne

Vaan jotta tulisi uusiakin juonteita keskusteluun, alkoi melkein kiinnostaa: mitkä seikat Kovacsin sarjoissa mahtavat vieraannuttaa Wilpuria niistä naisten ajatuksista? Eihän sentään seksi? Wink
(epäilemättä tarpeellinen tarkennus: EN yritä muuttaa makuasi, vaan oikeasti vain kummastuttaa - eikös ne ole niin taidokkaasti piirrettyjäkin?)
tallennettu
Wilpuri
Vellihousu
Jäsen
Poissa

Jaa kuka?

« Vastaus #100 : 30.10.2003, klo 13:48:03 »

mitkä seikat Kovacsin sarjoissa mahtavat vieraannuttaa Wilpuria niistä naisten ajatuksista? Eihän sentään seksi? Wink

Mmm. Kyllä. Tai oikeastaan sen luotaan työntävä esitystapa. Minä olen romantikko/pehmo ja haluan, että jos tätä asiaa pitää jotenkin kuvata, niin se tapahtuisi jotenkin arvostavasti. Ihmettelen myös sitä, että kun miehiä aina sanotaan jalkojenvälillään ajatteleviksi sioiksi ja miesten rivoilua pahekstuaan, mutta naisten vastineet ovatkin taidetta ja korkeaa kultuuria? Ja löytämissäni naisten sarjakuvissa on mielestäni USEAMMIN seksiä, kuin miesten sarjakuvissa. Tämä nyt oli taas yleistys, mutta kuitenkin...

Kovacs on varmasti genressään taitava ja lahjakas, ja kyllä minä joillekin hänen jutuilleen olen nauranut, mutta yleensä ottaen hänen tyylinsä on mielestäni mautonta. Se on taas VAIN minun mieleipiteeni.
tallennettu

tolppis
Jäsen
Poissa

Cheers mates!

« Vastaus #101 : 30.10.2003, klo 14:02:12 »

Eli olen siis t.y.h.m.ä.  Sad

Osaltani lopetan tämän turhaksi käyneen keskustelun tähän.
tallennettu
tolppis
Jäsen
Poissa

Cheers mates!

« Vastaus #102 : 30.10.2003, klo 14:06:36 »

Okei en malttanut  Grin

Luin uudelleen sen ekan rojon tekstin. Nyt (luulisin..) ymmärrän!

Siis:

a) Hänen mielestään emme arvosta naisten tekemiä sarjakuvia koska ne ovat eri tavalla piirrettyjä kuin miesten.

b) Naisille tarinat ratkaisevat ei taide

c) Osa foorumin porukasta vihaa(?) naisia...?

d) Osa foorumin porukasta ei ymmärrä naissarjakuvaa?

Tai tuonne päin...

Huh

Ei. Ei. Ei. Nyt riittäääää...minä en enää ala tähän...
tallennettu
Otto Sinisalo
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #103 : 30.10.2003, klo 14:47:27 »

Ja näin vedämme esiripun tämän viestiketjun eteen ja jätämme Kvaakin tytöt ja pojat pohtimaan ihmisten välisen kommunikaation ikiaikaisia mysteerejä.

Tämä viestiketju on suljettu.
tallennettu

Sivuja: 1 2 3 4 5 6 [7] | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: