Kirjoittaja Aihe: Samurai Jack  (Luettu 3130 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JZ

  • Karva-apina
  • Jäsen
  • Viestejä: 448
  • Kaverini Nalle
Samurai Jack
« : 10.07.2005 klo 16:33:16 »
Huippu sarja toi Samurai Jack. Siitä on tietääkseni tehty parikin dvd:tä. Löytyykö suomesta? Entä onko kukaan törmänny sarjakuviin kyseisestä hahmosta?

Niin ja onkos toi samurai jack sit mangaa? Itse en sitä suoraa mangaksi sanois... Enpä tosin muuhunkaan kategoriaan sitä osaa laittaa.

Canard

  • Jäsen
  • Viestejä: 718
  • Der Zorn Gottes
Re: Samurai Jack
« Vastaus #1 : 10.07.2005 klo 23:05:25 »
Minä sanoisin, että Samurai Jack on amerikkalaista animaatiota itäeurooppalaisin maustein. Animaatio näyttää juuri sellaiselta, että odottaisi lopputekstien jälkeen tulevan tekstin 'Koniec', tai vastaavaa. Sarjan takaahan löytyy - tosin jo 7-vuotiaana Neuvostoliitosta pois muuttanut - Genndy Tartakovsky, tuttu nimi myös Dexterin Laboratorion ja Tehotyttöjen takaa.
Minua Samurai Jackissa viehättää tarinan kuljetus usein ilman vuorosanoja, pelkkien äänitehosteiden tai musiikin tahdissa pitkiäkin aikoja, mikä tekee tunnelman sarjassa aivan omanlaisekseen.
Myös ääninäyttely saa kiitokset, varsinkin pääpari, Phil LaMarr (Pulp Fiction, Mad TV) ja veteraaninäyttelijä Mako tekevät erinomaista työtä keskinäisissä torailuissaan, vierailevista äänistä tulee mainita ainakin Benderin äänenä tuttu John DiMaggio, jonka käheänkarkea ääni sopii mainiosti elämää suuremman skottisankarin hahmoon.

FreakyMike

  • Taideseppä
  • Jäsen
  • Viestejä: 478
  • weird bastard
Re: Samurai Jack
« Vastaus #2 : 10.07.2005 klo 23:17:57 »
Seurasin sarjaa Cartoon Networkilta jo ennen kuin se alkoi näkymään tavallisilla kanavilla. Pidän myös noista kahdesta muustakin sarjasta. Joku niissä kyllä viehättää ja piirtojälkikin on kivan "kulmikas" moneen muuhun piirrettyyn verrattuna.
Pitääkö monikin Samurai Jackia animena? Itsellä se ei ole käynyt mielessäkään. Enemmän tuo muistuttaa vaikka jotain Marvelin/DC:n hahmojen pohjalta tehtyjä piirrettyjä. Monen jakson aiheesta ja maisemista/eliöstöstä on tullut mielikuvia myös Star Wars leffoista ja sarjakuvista.

Dexterin laboratoriossa ja Tehotytöissä on mielestäni enemmän viittauksia siihen suuntaan, kuten mechoja ja Gojira tyylisiä hirviöitä etc.

« Viimeksi muokattu: 10.07.2005 klo 23:20:45 kirjoittanut FreakyMike »
Sarjakuvat: [ www.saunalahti.fi/~wfan/comixfreak ] - Kuvataide/esineet: [ http://astalo.deviantart.com ]

JZ

  • Karva-apina
  • Jäsen
  • Viestejä: 448
  • Kaverini Nalle
Re: Samurai Jack
« Vastaus #3 : 11.07.2005 klo 20:18:52 »
Minusta samurai jackissä on paljon viitteitä animeen. Aikaa käytetään paljon ympäristön näyttämiseen esim. näytetään heliseviä puroja, tuulia jotka pyörivät puissa. Sitten käytetään hidastuksia joihin ei mun tietääkseni länsimaisessa animaatiossa kovin usein käytetä. Vauhti ilmaistaan kans animen tyyliin. Iskut ja hyökkäykset kuvataan siten että tausta muuttuu erittäin viivaiseksi.
Vaikka tuo on sekoitus molempia kulttuureita niin en itse kuitenkaan sekoittais marvelia tai dc:tä tähän koska kyse on ihan eri tyyppisestä sankarista. Onhan siinä viitteitä monista asioista mutta tän tyylistä animaatiota ei ole ainakaan minun silmiin sattunu niin pitäisin samurai jackiä ihan omana tyylinään. (en löytänyt tuohon osuvaa sanaa).

Onhan niitä monia saman piirrustustyylin omaavia animaatioita mutta juuri kerronnaltaan ja kulttuurien sekoitukseltaan se on omaa luokkaansa. Ja sitten vain vinkkinä: http://www.divxfinland.org/index.php?id=28


devilis6

  • Mr.Devilish
  • Jäsen
  • Viestejä: 600
  • To Live Is To Die...
Re: Samurai Jack
« Vastaus #4 : 13.07.2005 klo 21:41:40 »
Huippu sarja toi Samurai Jack. Siitä on tietääkseni tehty parikin dvd:tä. Löytyykö suomesta? Entä onko kukaan törmänny sarjakuviin kyseisestä hahmosta?

Joo, ei noit DVD-leffoi löytyny ku Amazonist ja niin edelleen...
Kertokaa ihmeessä, jos niit alkaa saamaan lähempää.
     SAMURAI JACK on hyvää kamaa ja positiivisesti erilaista.
     En kyllä menisi väittämään animeksi, vaikka kulmikkaat naamat jne...
Kymmenen pistettä Genndy Tartakovskylle. Tuolt löytyis DVD:tä:
http://www.findusedcds.com/DVD/Genndy+Tartakovsky/1/dsearch.aspx

JZ

  • Karva-apina
  • Jäsen
  • Viestejä: 448
  • Kaverini Nalle
Re: Samurai Jack
« Vastaus #5 : 17.07.2005 klo 12:21:33 »
Kuulin että Samurai Jackistä olisi tehty elokuva. Pelkkiä huhujako?

Curtvile

  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 15 776
Vs: Samurai Jack
« Vastaus #6 : 27.11.2014 klo 08:33:49 »
Kohderyhmäajattelu varmasti jollain tasolla sopii (Nörtit ikään ja sukupuoleen katsomatta) mutta mainiohan tuo on.
Kaikkia varmaan yllättää että Akukin on minusta symppis.
Eikä sidottu vain yhdenlaiseen kerrontaan.
Ei siis jumita vain syvällisenä tai vain huumorina, kuten valtaosa tarjonnasta.
Omassa taloudessa sekä minä että juniori arvostetaan sarjaa, joskin sarjakuva on rikollisen vieras. Täytyy korjata asia.