Kirjoittaja Aihe: väritysohjelma  (Luettu 16563 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

comic.book.guy

  • fiksu
  • Jäsen
  • Viestejä: 222
väritysohjelma
« : 08.07.2005 klo 22:00:00 »
mikäolisi hyvä väritys ohjelma a"akuankkamaiselle" sarjakuvalle? eli ei mikään tavallinen paintti..

Ylläpito: Korjasin otsikon. -Veli
« Viimeksi muokattu: 27.09.2005 klo 12:46:59 kirjoittanut Veli Loponen »
MINÄLASSI

Hazart

  • Jäsen
  • Viestejä: 3 171
  • YARRRR!
Re: väritys ohjelma
« Vastaus #1 : 08.07.2005 klo 22:26:49 »
Varmaan mikä tahansa ohjelma, missä on layerit. Layerit on sellaiset tasot, joihin voi ylimmälle tasolle laittaa musteet ja sen alle toiselle layerille värit. Näin ollen musteet eivät suhriinnu väreistä ja värejä voi muokata suhrimatta musteita. Sitten kuplien tekstit voi laittaa vielä eri tasolle eli layerille ja niitä voi helposti muokkailla, kun se ei vaikuta muihin tasoihin.

Suosittelen Photoshop elementsin hankkimista ensimmäiseksi ohjelmaksi. Siitä on sitten helppo siirtyä isoon Photoshoppiin, kun alkaa alan ammattilaiseksi. Maksaa jotain 60-80e.

Paint Shop Pro -ohjelmaakin monet käyttävät ja siitä on netissä demo, jolla voi kokeilla alkuun ilmaiseksi.

Onpa olemassa jotain ilmaisiakin täysiohjelmia, mutta en tiedä niistä enempää.

 8]

Nadja

  • Jäsen
  • Viestejä: 22
Re: väritys ohjelma
« Vastaus #2 : 12.07.2005 klo 16:22:59 »
Mä itse suosin OpenCanvasia. Mulla on koneella 1.1, joka on ilmainen ja siinä on layerit ja monta erivaihtoehtoista väritysmahdollisuutta (kaikki taas tajuu >.<') Se 1.1 on ilmanen ja sen voi ladata r2.missalie.net (mä oon ladannu sen sieltä) ladattavaa. Tai sitten Paint Shop Pro tai Photoshop. Mä en oo kyllä jaksanut hankkia niitä koneelle, mutta jossain vaiheessa aion..
Mutta OpenCanvas 1.1 on ilmanen ja ihan hyvä ohjelma ja se riittää mulle ainakin toistaseksi.
Jos tunnet olosi ulkopuoliseksi, tule sisälle.

kauna

  • Jäsen
  • Viestejä: 129
Re: väritys ohjelma
« Vastaus #3 : 12.07.2005 klo 17:37:29 »
Mä itse suosin OpenCanvasia. Mulla on koneella 1.1, joka on ilmainen
Muistelisin saaneeni ilmaiseksi kolmosversion vaikken ottanu käyttöön.

rama

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 709
  • ”Be a devil, not a crybaby!”
Re: väritys ohjelma
« Vastaus #4 : 12.07.2005 klo 18:40:19 »
Uusimmalla Photoshopilla pääsee kyllä aika pitkälle. Ajattelin tosin opetella toin Corel Painter ysin käytön kun monet kehuvat sitä tosissaan ;-)
”My problem lies in reconciling my gross habits with my net income”                      
      Errol Flynn

https://oblivionhigh.wordpress.com

Nadja

  • Jäsen
  • Viestejä: 22
Re: väritys ohjelma
« Vastaus #5 : 12.07.2005 klo 21:36:34 »
Muistelisin saaneeni ilmaiseksi kolmosversion vaikken ottanu käyttöön.

Tietääkseni kolmosversion kyseisestä ohjelmasta voi ladata ohjelman kotisivulta, mutta se maksaa (?) En ole kyllä asiasta täysin varma... Tietääkö joku??
Jos tunnet olosi ulkopuoliseksi, tule sisälle.

Hazart

  • Jäsen
  • Viestejä: 3 171
  • YARRRR!
Re: väritys ohjelma
« Vastaus #6 : 13.07.2005 klo 11:56:09 »
http://gimp-win.sourceforge.net/

Tuokin on ilmainen ja layerit löytyy.

 8]

lasse

  • Jäsen
  • Viestejä: 645
Re: väritys ohjelma
« Vastaus #7 : 27.07.2005 klo 23:10:26 »
Tietäiskö kukaan mistä sais ilmasia kuvankäsittelyohjelmia(yhdyssanavirhe!!!)? Mulla on nyt käytössä toi pro shopin ilmanen 30 päivän versio, enkä haluis maksaa mitään siitä ohjelmasta. Linkkejä?

Veli Loponen

  • Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 11 043
  • <><
Re: väritys ohjelma
« Vastaus #8 : 27.07.2005 klo 23:13:54 »
No lukaisepa vaikka tuo Hazartin viesti tuossa oman viestisi yläpuolella. Gimp on siis täysin ilmainen.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

ToniK

  • Jäsen
  • Viestejä: 139
Re: väritys ohjelma
« Vastaus #9 : 28.07.2005 klo 13:08:40 »
Itse käytän "Photoshop 7.0"llaa,ja hyvää jälkeä tulee.Tokihan se riippuu värittäjästäkin..

lasse

  • Jäsen
  • Viestejä: 645
Re: väritys ohjelma
« Vastaus #10 : 28.07.2005 klo 17:23:36 »
No lukaisepa vaikka tuo Hazartin viesti tuossa oman viestisi yläpuolella. Gimp on siis täysin ilmainen.

Hups! Mä en huomannu sitä tossa. Sori.

biuve

  • Vieras
Re: väritys ohjelma
« Vastaus #11 : 25.09.2005 klo 18:38:32 »
Minusta Gimp  on huono..  :-\ Monimukainenkin.. Onko muuten hajua mistä voi OSTAA Pain Shop pro ohjelmia? Paljonko maksaa? Olisin valmis ostamaan kun psp:n 8 ja 9 kokeiluversioiden ajat meni umpeen.. :'(

haddokki

  • Jäsen
  • Viestejä: 129
Re: väritys ohjelma
« Vastaus #12 : 25.09.2005 klo 19:05:25 »
Onko muuten hajua mistä voi OSTAA Pain Shop pro ohjelmia? Paljonko maksaa?
Googlella selviää yllättävänki helposti. www.verkkokauppa.com on yks vaihtoehto, hintaa tuolla on sadan euron molemmin puolin. Opiskelijoille joitakin kymppejä halvemmalla.

biuve

  • Vieras
Re: väritys ohjelma
« Vastaus #13 : 26.09.2005 klo 18:17:43 »
Googlella selviää yllättävänki helposti. www.verkkokauppa.com on yks vaihtoehto, hintaa tuolla on sadan euron molemmin puolin. Opiskelijoille joitakin kymppejä halvemmalla.
uh..  :-\ Täytynee säästää että pääsee sivujakin päivittämään... Mutta saako tavallisistakin elektroniikka kaupoista?

Neittis

  • Jäsen
  • Viestejä: 199
  • Sitä sattuu.
Re: väritys ohjelma
« Vastaus #14 : 26.09.2005 klo 20:22:17 »
Saa, ainakin kotkan mikäsekauppanytonkaan:ssan hyllyssä on pyörinyt tuo joka kerta kun olen siellä käynyt. Haminan mustassapörssissäkin taisin nähdä, ainakin ysiversion.
Heitetään halit!