Kirjoittaja Aihe: Katy Coopen Manga piirtäjän opas  (Luettu 75226 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mannytsu

  • Vieras
Re: Katy Coopen Manga piirtäjän opas
« Vastaus #135 : 11.03.2007 klo 11:34:57 »
Itse olen ostanut molemmat oppaat mutta ei niistä ole enää mitään hyötyä, kun on kerran harjoitellut. Kun se ensimmäinen opas tuli silloin siitä oli itselleni sen verran hyötyä, että opin piirtämään ruumiin oikeissa mittasuhteissa. Enkä ole ikinä  pitänyt coopen tyylistä. Varsinkin se mangahahmojen suunnittelu opas ei kertonut mitään erikoista minulle. Erityisesti minua ärsyttää kun jossain Inuyashan tai Ranma ½ postipalstoilla julkaistuissa piirustuksissa monissa on Coope-kopioita. Kannatan oman tyyli etsimistä!

Enmi

  • Jäsen
  • Viestejä: 10
Re: Katy Coopen Manga piirtäjän opas
« Vastaus #136 : 11.03.2007 klo 12:24:14 »
Kyllä tästä oppaasta on naurua saatu. Harmi vain kun joidenkin "ensimmäinen mangakuvani" onkin vain tökerö kopio jostain Coopen ukkelista. Nuo piirtäjät pystyisivat paljon parempaankin paremmalla opastuksella.

Ainakin nämä länsimaalaisten "How to draw manga" -kirjat ovat vain  miten piirrät mangaukkelin vaihe vaiheelta. Coopen kirjassa opastettavalle ei anneta edes vapaita käsiä oman tyylinsä toteuttamiseen. "Ensin piirretään tähän ympyrä, ja siihen viisi poikkiviivaa. Yhdelle tulee hiusraja, toiselle silmän ylänurkka, kolmannelle silmäkulma..." jne. Kyllä itsekin myönnän aloittaneeni mangan alkuhuumassa piirtää kirjastosta löytämäni Christopher Hartin manga-oppaiden avulla. Piirretään hahmo muutaman välivaiheen avulla. Sitten kun oppii, voi soveltaa itse ja jättää jotain pois. Sellaisessa oppii tiettyä rutiinia, mutta Coopelta oppii vain apuviivojen  paikat ja minkä ihmisen pään suhteen vartaloon "kuuluisi" olla (1:4).

GoldenMemory

  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 6
  • Kissat <33 Manga <33 :)
Re: Katy Coopen Manga piirtäjän opas
« Vastaus #137 : 17.03.2007 klo 10:26:16 »
Joo kiitos paljon vinkistä . Olen paljon etsiskellytkin sellaista manga opasta. Joka ikisen kaupan olen melkein penkonut..  ;D No en ehkä ihan joka ikistä mutta aika monta! siis todella paljon KIITOOS!  :)

Elas

  • Jäsen
  • Viestejä: 42
Re: Katy Coopen Manga piirtäjän opas
« Vastaus #138 : 04.04.2007 klo 23:21:14 »
Mitäs tähän nyt sanoisi. Aikoinaan vuosia sitten oppaasta oli minulle hyötyä. Opas ei hinnan vuoksi ole aivan onneton tekijä piirtotaidoiltaan aloitteleville. Uskon kuitenkin, että silloin vuosia sitten olisi monesta muusta oppaasta ollut vielä enemmän hyötyä, toisaalta  tiettyjä monimutkaisia asioita on vaikea ymmärtää, ennenkuin hallitsee se yksinkertaisessa muodossaan.

En kuitenkaan ole opasta puolustavalla kannalla. Kuten kaverini tapaa sanoa: Sellaista meininkiä näkee ihan liian usein, jossa joku laittaa Caty Coopen oppasta kopioidun kuvan nettiin ja mainosta itse piirtäneensä. Arvostan OMAA TYYLIÄ, johon ei Coopen oppaasta apuja löydy. Vaikka itse Coopen oppaan luin läpi, ei tyylini ole (toivottavasti) lähelläkään tuota persoonatonta manga-tyyliä. Opas on silkkaa roskaa vähänkin asiantuntevalle väelle.

Ja yhdyn mielipiteeseen, että olisivat antaneet jonkun suomalaisen paremman piirtäjän tehdä paremman oppaan ja julkaisseet. :D

Caza

  • Vieras
Re: Katy Coopen Manga piirtäjän opas
« Vastaus #139 : 10.04.2007 klo 20:24:57 »
Heh . . . olen ostanut tämän kyseisen oppaan ja olen hyvin tyytyväinen siihen . . . Aion ostaa vielä oppaan jossa opetetaan mangan harmaasävyt

pyörylä

  • Aktiivi vihannes ja söheltäjä
  • Jäsen
  • Viestejä: 41
  • Lady example xp
Re: Katy Coopen Manga piirtäjän opas
« Vastaus #140 : 06.05.2007 klo 21:00:06 »
nyt myöhemmin olen tajunnut että ei kirja niin hyvä ollutkaan.
Mutta ostamista EN kadu.shoppailu on elämä!! : :D
"Autuaita ovat puupäät sillä he eivät huku."

Hanskutti

  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 2
Re: Katy Coopen Manga piirtäjän opas
« Vastaus #141 : 10.05.2007 klo 09:43:50 »
Mrh....


Mitä vikaa siinä kirjassa on? Mun mielestä se on hyvä. En ole itse
paras piirtämään mangaa, mutta olen perehtynyt eläimiin.
Sain vähän aikaa sitten tuon kirjan, ja minusta se vaikuttaa hyvältä. Ei se tietenkään paras ole! Mutta auttaa se oppimaan piirtämään alkeet, mangasta.
En tajua miksi haukutte sitä, ja ilkutte. En usko että ittelläne on pokkaa mennä tehä kirja, ja julkaista se!
Niin, mitä vikaa siinä kirjassa on? Kaikilla on erillainen piirtotyyli ja sitä ei tarvitse haukkua. Tietenkään KAIKKI kohdat eivät ole onnistuneet.
Mutta tuskinpa TEIDÄNKÄÄN kuvat on täydellisiä!  >:(

Toi oli VAAN mun mieli pide!

keijoahlqvist

  • Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • Viestejä: 3 553
  • -
Re: Katy Coopen Manga piirtäjän opas
« Vastaus #142 : 17.05.2007 klo 16:59:46 »

vauvakolibri

  • Limingan Virallinen Ei-tyttö
  • Jäsen
  • Viestejä: 194
  • Super-kolibri extraordinaire
Re: Katy Coopen Manga piirtäjän opas
« Vastaus #143 : 17.05.2007 klo 18:14:22 »
(...) Mitä vikaa siinä kirjassa on? Mun mielestä se on hyvä. En ole itse paras piirtämään mangaa, mutta olen perehtynyt eläimiin.
 En usko että ittelläne on pokkaa mennä tehä kirja, ja julkaista se!
(...)
Ota huomioon että täällä Kvaakissa ON useitakin ammattilaispiirtäjiä ja tässäkin ketjussa ainakin muutama.
Joiden juttuja on myös julkaisu.

P.S. Jos olet erikoistunut eläimiin niin älä vahingossakaan ota mallia Coopen kirjojen eläintenpiirto opetuksista. Koirillakin on yhteensä viisi varvasta. (Minä lasken sen pienenkin varpaaksi.)
"Ei on uusi Ehkä."
www.putput.info

KillingKiss

  • Ipana pipana
  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 8
  • Kermaleivos.
Re: Katy Coopen Manga piirtäjän opas
« Vastaus #144 : 06.06.2007 klo 11:52:36 »
Aii...Nyt meni vaikeaksi. Katy Coopen opas on aika hyödyllinen aloittelijalle. Minulla on tuo punakantinen missä liilahiuksinen heebo kannessa. Olen kasvanut jo tuosta chibi-vaiheesta ulos, eikä sitä esiinny piirrustuksissani enää ^^
Coopen piirrustus opas on lähinnä mangan "loukkausta", koska minun mielestäni suomessa pitäisi myydä vain suomennettuja aitoja japanilaisia versioita. Käytännöllisempi on Ben Kreftan luomus "The art of drawing manga" Vaikka kirja sisältääkin lukuisia vähäpukeisia naisia, opettaa kirja sentään piirtämään ihmisen näköisempiä hahmoja, ja sisältää piirrostyylin, mitä monet käyttävät. Lopetan tähän.
« Viimeksi muokattu: 18.06.2007 klo 15:46:17 kirjoittanut KillingKiss »

Mayday

  • Jäsen
  • Viestejä: 29
Vs: Katy Coopen Manga piirtäjän opas
« Vastaus #145 : 13.01.2009 klo 21:28:36 »
Kröhm... Viestini tarkoitus ei ole loukata ketään.

Piirrän sarjakuviani ns. "mangatyylin" inspiroimana, ja ennakkoluuloisena moni voi ajatella että piirrän "ihQkawaiijättisilmäoppaastakopsattuja" tyyppejä, mutta yritän olla kopioimatta mitään, olen saanut innostuksen mangasta (Ranmat ja Inuyashat ym.) ja ihmistenpiirtotyylini on hyvin lähellä realistista tyyliä (oma tyylini), eläimet ovat hiukan tyylitellympiä.
 Olen lainannut kyseisen oppaan kaveriltani ja hyödyin siitä silloisena aloittelijana. Opin piirtämään loistavasti ketjuja, jotka olisvat näyttäneet aikaisemmin niiiin sotkusilmukkanauhaköysi...joltakin. Omistan manganpiirto-oppaita ja lueskelen niitä piirtoväsymyksen vaivatessa jotta saisin "luomisen voimaa" ja lisää intoa.
 

Hudu

  • Jäsen
  • Viestejä: 24
Vs: Katy Coopen Manga piirtäjän opas
« Vastaus #146 : 16.04.2009 klo 15:53:38 »
Kröhm... Viestini tarkoitus ei ole loukata ketään.

Piirrän sarjakuviani ns. "mangatyylin" inspiroimana, ja ennakkoluuloisena moni voi ajatella että piirrän "ihQkawaiijättisilmäoppaastakopsattuja" tyyppejä, mutta yritän olla kopioimatta mitään, olen saanut innostuksen mangasta (Ranmat ja Inuyashat ym.) ja ihmistenpiirtotyylini on hyvin lähellä realistista tyyliä (oma tyylini), eläimet ovat hiukan tyylitellympiä.
 Olen lainannut kyseisen oppaan kaveriltani ja hyödyin siitä silloisena aloittelijana. Opin piirtämään loistavasti ketjuja, jotka olisvat näyttäneet aikaisemmin niiiin sotkusilmukkanauhaköysi...joltakin. Omistan manganpiirto-oppaita ja lueskelen niitä piirtoväsymyksen vaivatessa jotta saisin "luomisen voimaa" ja lisää intoa.
 

Juuri näin itsekkin teen. En koita piirtää mitään tiettyä tyyliä, mutta kun katson tuherrustani jälkeen päin, niin siinä on aika paljon otettu mangasta vaikutteita, mutta toki paljon muustakin. On tullut kopioitua kaiken maailman tyylejä ja imettyä niistä vaikutteita. Tätä nykyä "oma tyylini" on eri tyylien sekametelisoppa. Lisäilin omasta mielestäni ihan hyviä mangan piirtämisvideoita tuonne http://www.tutobook.com Eli ne nyt oli noita, mitä satuin Youtubesta löytämään :)

Haine

  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 1
Vs: Katy Coopen Manga piirtäjän opas
« Vastaus #147 : 24.06.2010 klo 02:29:36 »
Joo. Opas ei kyllä ole kauheen kaunista katseltavaa, mutta ei sitä ihan lyttyyn kannata haukkua, koska mun mielestä siitä saa ainakin vähän vinkkiä perusasioihin. Mä olen just vasta alotellun mangan piitämistä, ja sain aika hyvin tuntumaa piirtämiseen ton kirjan avulla. Piirrokset näyttää tälläsen aloittelijankin mielestä halvilta ja on iso osa täysin luonnottoman näkösiä. Nyt kun on vähän perusasiat hallussa taidan suosiolla siiryä vähän laadukkaampien oppaiden pariin :/