Kirjoittaja Aihe: neuvokaa... Akira, D.N.Angel, Card captor Sakura  (Luettu 3119 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

*P-chan*

  • Jäsen
  • Viestejä: 22
  • tutkiva ei tieltä eksy.
neuvokaa... Akira, D.N.Angel, Card captor Sakura
« : 10.06.2005 klo 15:12:02 »
Kuten olen aiemminkin maininnut, oon aika noviisi näissä mangoissa, joten jos joku vois selittää mulle tän Akira jutun? Mikä on sarjan idea? mistä sitä voi ostaa? kuka tekee? montako osaa? Samaa kysyn myös D.N angelista ja Card captor sakurasta... Jos joku ihana ihminen vois valaista näitä asioita mulle, olisin ikionnellinen.
arigato jo etukäteen!
« Viimeksi muokattu: 14.06.2005 klo 12:57:35 kirjoittanut Reima Mäkinen »

Aura

  • Wannabe
  • Jäsen
  • Viestejä: 2 422
Re: auttakaa tietämätöntä...
« Vastaus #1 : 11.06.2005 klo 12:47:00 »
Card Captor Sakuraa tekee CLAMP -niminen ryhmä, ja sitä on ilmestynyt yhteensä 12 osaa. Sarjan on julkaissut englanniksi Tokyopop. Kaikista CLAMPin jutuista en niin paljoa perusta, mutta CCS on söötti. :D Kuuluu Magical Girl Genren parhaimmistoon. http://www.tokyopop.com/dbpage.php?propertycode=CCS&categorycode=BMG

EDIT D.N.Angel: http://www.tokyopop.com/dbpage.php?propertycode=DNA&categorycode=BMG


Akiraa julkaisee suomeksi Like, sitä en muista/tiedä kuinka monta osaa se on, mutta englanniksi jos ostaa ovat alpparit muistaakseni reilusti paksumpia joten osiakin on sitten luonnollisesti vähemmän. Tekijä on Katsuhiro Otomo. Sarjan ideaa en oikein osaa selittää, ainakaan spoilaamatta liikaa, siitä on aika reippaasti aikaa kun luin Akiraa tai näin leffan.

« Viimeksi muokattu: 11.06.2005 klo 13:07:24 kirjoittanut Aura »

Reima Mäkinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 9 885
Re: auttakaa tietämätöntä...
« Vastaus #2 : 11.06.2005 klo 19:02:25 »
Tuossa keskustelujen yllä on laatikko hakukoneteksteille. Siihen kun syöttää sanan Akira, niin paljastuu, että Kvaakissa on käsitelty asiaa ainakin kolmessa ketjussa.Esim: http://www.kvaak.fi/keskustelu/index.php?PHPSESSID=736a3655bd71565ec940144fe8fad9f4&topic=2230.0

Like on myynyt loppuun ainakin 2-3 alkupään kirjoista. Divareista niitäkin löytyy. Kannattaa kattoo se Aikra-anime jos sci-fi, eli tieteistarinat kiinnostavat. Sarjan isä Katsuhiro Otomo oli hiljakkoin mukana myös Metropolis animen teossa ja hänen tunnetuimpia mangojaan on Akiran ohella teos nimeltä Domu. Otomolta on tullut englanniksi myös kokoelma lyhyitä (20-30s.) tarinoita nimellä Memories.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

*P-chan*

  • Jäsen
  • Viestejä: 22
  • tutkiva ei tieltä eksy.
Re: auttakaa tietämätöntä...
« Vastaus #3 : 13.06.2005 klo 10:06:59 »
Arigato! jospa mustakin tulis joskus iso ja viisas otaku... No, sitä odotellessa!

Aura

  • Wannabe
  • Jäsen
  • Viestejä: 2 422
Re: auttakaa tietämätöntä...
« Vastaus #4 : 13.06.2005 klo 20:42:54 »
...Otomolta on tullut englanniksi myös kokoelma lyhyitä (20-30s.) tarinoita nimellä Memories.

Ai se on sarjakuva kanssa? Memorieshan on julkaistu animena suomeksi, on ollut tarkoituksena katsoa jossain välissä... Ja sitten on vielä Steamboy, höyryaika-scifiä. Näin sen R&A festareilla ja tykkäsin. En tiedä, jaksaisinko itse katsoa kymmeniä kertoja, mutta tykkäsin silti ja varmasti katson uudestaan joskus. Varmaan aika hyvät mahdollisuudet, että se tulee levitykseen myös tänne.