Jossakin vanhassa kesämökin hyllyn perukoilta löytyneessä valituissa paloissa oli tilastoituina amöriikan parhaiten tienaavia viihdepuolen heppuja. Muistaakseni Schultz oli silloin selvässä kärjessä, seuraavina tulivat mm. Bill Cosby ja Madonna. Ja tätä rahantuloa on jatkunut vuodesta toiseen, eikä ihme, onhan tenavista saatavilla kaikkea lyijykynistä kumisaappaisiin. Ja sama homma pätee Karviseen. Oikeastaan voisi katsoa eri vaatteiden kuvio-aiheita niin selviää minne ne rahat menevät, mm. Tenavat, Karvinen, Harald Hirmuinen, Masi.
Isoin jippo tässä on keksiä hahmo joka myy ikäluokkien läpi, Tenavat menee aiheena vauvasta vaariin, Dilberttiä on paljon hankalampi tuotteistaa samaan tapaan.
Toisaalta tuotteistamattakin voi tienata hyvin, esim. Watterson taisi tienata ja tienaa vieläkin C&H:lla paljon rahaa, ainakin niin paljon että voi päätoimisesti harrastaa kitaran rämpyttelyä.
Siinäpä tavallaan ideaa, keksit läpimurtosarjakuvastripin, tuotteistat sen tai sitten et, lopetat piirtämisen siinä 15-20 vuoden työurakan jälkeen ja katsot kun tilille tulee rahaa siitä että sarjaa pyöritetään eri lehdissä alusta loppuun ajasta iankaikkiseen.
Hittoako edes tekemään aina uusia entistä kehnompia Maseja tai Karvisia, pyörittelisi vain olemassaolevaa tavaraa ympäri.
Toinen vaihtoehto on keksiä jotain mitä Hollywoodissa ei ole ajateltu ja saada hyvät rahat elokuvaoikeuksista, niinku Eastman & Laird (Turtlesin kehittäjät), Gaiman, Moore (ei kai se rahoista ole kieltäytynyt vaikkei elokuvista pidäkään), Miller, Mignola.
Tai sitten vain myydä niitä töitään niin perhanasti Japanissa ja Ranskassa.