Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Kolumnit ja matkaraportit: Tarinoita tuntureilta (26.08.2018 klo 11:58:16)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
16.02.2019, klo 22:45:45

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
471621 viestiä 10487 aihetta kirjoittanut 7362 jäsentä. Uusin jäsen: voma
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvanlukijoiden keskustelut
| |-+  Alternative ja omakustanteet
| | |-+  Miksi Myrkky on hyvä lehti?
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: 1 ... 4 5 6 7 8 [9] 10 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Miksi Myrkky on hyvä lehti?  (Luettu 50088 kertaa)
Doc Lomapäivä
Jäsen
Poissa

Sukupuoli: mies

« Vastaus #120 : 18.11.2008, klo 16:30:32 »

Vaikea uskoa että Suomen nuoriso olisi lakannut nauramasta, varsinkin kun ilottomat ajat ovat vasta edessä. Youtube-huumori on tämän hetken juttu, mutta tuskin se on pysyvää. Tabuja rikkovalle printtihuumorille on aina tilausta.
tallennettu

Sunnikka
Uusi jäsen
*
Poissa

Sukupuoli: nainen

Turha säheltäjä, ikuismyöhässä oleva iltaihminen.

« Vastaus #121 : 24.04.2009, klo 10:44:24 »

Egmontin blogissa Mustaa valkoisella pienimuotoinen Myrkky-kilpailu: kaikkien vastanneiden kesken arvotaan 10 kpl hienoja Myrkky-pinssejä, joissa komeilee itse Palle Runqvist! Smiley Kilpailu on voimassa 1.5. asti, joten pöräytelkäähän osallistumaan!
tallennettu

Hulluja nuo suomalaiset.
OskuP
Uusi jäsen
*
Poissa

Ihime Ihiminen

« Vastaus #122 : 17.04.2010, klo 22:54:09 »

Myrkky ei ole hyvä lehti.
Höpö höpö Myrkky on aivan mahtava.
tallennettu

"And thats all folks".
Petteri Oja
Juudas itselleen
Jäsen
Poissa

« Vastaus #123 : 17.04.2010, klo 23:09:42 »

Höpö höpö Myrkky on aivan mahtava.

Olihan sillä ansionsa.
tallennettu

OskuP
Uusi jäsen
*
Poissa

Ihime Ihiminen

« Vastaus #124 : 20.04.2010, klo 21:12:39 »

Useamman Myrkyn olen varmaan lukenut kun kaverilla on useamman kymmenen Myrkyn kokoelma. Se aina ottaa niitä mukaan kaikille partio retkille ja tällasille ja sitte me kavereitten kans luetaan niitä. Todellista pieruhuumoria. Tai oikeastaan luupäähuumoria...  Cheesy
tallennettu

"And thats all folks".
Riffe
Man of Tomorrow
Jäsen
Poissa

« Vastaus #125 : 06.03.2015, klo 18:50:41 »

Kuka tarkalleen on piirtänyt Sami Saamattoman sarjakuvia Myrkkyyn? O. Miltenin signeeraus näkyy vilahtavan, mutta googlettamalla en ole löytänyt artistista mitään tietoa.
tallennettu
samsoni
Jäsen
Poissa

Sanat eivät riitä kertomaan kuinka gsd sgiågi gjut

« Vastaus #126 : 06.03.2015, klo 20:08:07 »

http://fi.m.wikipedia.org/wiki/Arild_Midthun
tallennettu

petteri tikkanen
Jäsen
Poissa

« Vastaus #127 : 24.03.2015, klo 10:03:57 »

Myrkky-lehteä luin koko sen ilmestymisen aikana jokusen numeron sieltä täältä.

Nyt kun lehtitarjonta lehtipisteissä on supistunut entisestään olen alkanut kaivata Myrkyn kaltaista rehellistä roskaa.

Hommasin viime vuonna pari sataa Myrkkyä ja ajattelin ottaa menetetyt vuodet takaisin. Aloitin luku-urakan 2000-luvun alusta. Tällöin lehden logo oli jo uudistunut ja Nemi ja sittemmin Rocky tulleet kuvaan. Lehdissä oli luettavaa yllin kyllin. Mutta yksi oli poissa. Mulle Myrkyn parasta antia oli varhaisvuosina Palle Runqvist. Siihen puudelipaskahuumoriin kiteytyi törkysarjakuvan ydin. Hyvin piirrettyä huttua todella hämärällä juonenkuljetuksella. Siitä pystyin vetämään suoran viivan varhaiseen underground-sarjakuvaan.

Odotan mielenkiinnolla sitä hetkeä kun olen lukenut viimeiset 2000-luvulla ilmestyneet Myrkyt ja voin aloittaa lukemisen sieltä Myrkyn ekoista numeroista. Oliko Myrkky parempi lehti alussa kuin lopussa? Oliko Palle oikeasti hyvä sarjakuva? Palaan asiaan luku-urakan jälkeen.
tallennettu
TOSA
Jäsen
Poissa

« Vastaus #128 : 24.03.2015, klo 12:36:45 »

Olen sinua tässä  urakassa sen verran edellä että sain jo luettua kaikki Myrkky-lehdet, spesiaalit ja pokkarit. Minun mielestä Myrkky parani koko ajan loppua kohti. Kanki, Hyttytytöt, Nemi, Myyntimies Mynttinen yms olivat ihan hyviä. Myrkyt pystyi lukemaan ihan kivuttomasti. Vastaava Suomen Mad urakka oli loppua kohti täyttä tuskaa. Elokuva satiirit ja monet muut alkoivat kyllästyttää todella nopeasti. Olihan Madissa kuitenkin hyviäkin kuten Aragones, Spy vs Spy yms mutta Myrkky vei selvän voiton.
tallennettu
Riffe
Man of Tomorrow
Jäsen
Poissa

« Vastaus #129 : 28.11.2015, klo 00:18:26 »

Pakko todeta näitä vanhoja Myrkkyjä lukiessa, että kyseinen lehti on edelleen yksi parhaimmista asioista Suomen sarjakuvahistoriassa. Kaiken pervouden ja alapäähuumorin keskellä meno on varsin sympaattista. Näitä luin jo esikouluikäisenä naapurissa, eikä Myrkyn sisältö mieltäni mitenkään järkyttänyt. Rehellistä underground-osastoa.

Joitain Myrkkyyn (elikkä nääs Pytoniin) sarjakuvia piirtäneitä henkilöitä olen Facebookistakin löytänyt, ja seuraan heitä keitä pystyy seuraamaan. Ikävä kyllä norjaa en ymmärrä sanaakaan, mutta vähänväliä feediin ilmestyy nostalgisia kuvia tutuista hahmoista.

Tunnen Myrkkyä toimittaneen A. Marttisen tyttären, ja pitäisikin itsensä A:n kanssa mennä oluelle joku päivä, mieluusti kuulemma juttelee Myrkystä ja lehden käänteistä kanssani. Olisi hirveän suuri kunnia itselle moinen tilaisuus. Smiley

Onko jollain hyllyssään Suomessakin aikoinaan julkaistuja Vaseliini-albumeita, jotka ovat Tommy Tussin aka Tommy Sydsæterin piirtämiä? Käsikirjoituksesta vastasi Pytonin päätoimittaja Dag Kolstad.

Laitetaan viestiin vielä mukaan kuva, joka ainakin itselläni herättää suurta nostalgiaa.

* 503x.jpg (40.5 kilotavua, 503x300 - tarkasteltu 250 kertaa.)
tallennettu
Doc Lomapäivä
Jäsen
Poissa

« Vastaus #130 : 28.11.2015, klo 08:19:08 »

Tunnen Myrkkyä toimittaneen A. Marttisen tyttären, ja pitäisikin itsensä A:n kanssa mennä oluelle joku päivä, mieluusti kuulemma juttelee Myrkystä ja lehden käänteistä kanssani. Olisi hirveän suuri kunnia itselle moinen tilaisuus. Smiley
Tampere kupliin yhteyteen pitäisi järjestää epävirallinen Myrkky-tapaaminen kapakkatunnelmissa. Fanit ja tekijät muistelee.
tallennettu

Riffe
Man of Tomorrow
Jäsen
Poissa

« Vastaus #131 : 28.11.2015, klo 10:16:13 »

Tampere kupliin yhteyteen pitäisi järjestää epävirallinen Myrkky-tapaaminen kapakkatunnelmissa. Fanit ja tekijät muistelee.
Olisi hauska saada edes suuntaa antavaa tietoa siitä, että moniko olisi moisesta kiinnostunut.

Laitoin Tommylle ylistävän kiitosviestin Facebookissa tuossa yöllä nostalgiapäissäni, ja äsken huomasin miehen vastanneen takaisin! Toivoin samassa viestissä jonkinlaista comebackia,
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi piilotetun sisällön)
, jota ei varmaan täällä kotosuomessa koskaan mainostettu.

Sanoin että mies on yksi niistä henkilöistä, ketkö on ollut tekemässä meikäläisen lapsuudesta ja nuoruudesta omalta osaltaan mahtavan, oli hirveän mielissään. Smiley
tallennettu
VesaK
Avustava toimittaja
*
Poissa

Onpa tässä outo juttu.

« Vastaus #132 : 02.12.2015, klo 15:19:40 »

Tommy S toimi ainakin jossain vaiheessa Nemi-sarjan värittäjänä.

Itse olin varmaankin jo liian vanha syttyäkseni Myrkyn huumorille, vaan onhan siellä kakkajuttujen seassa ihan aitoja klassikoitakin, Firkiniä jne... Oli se semmoinen sekasarjakuvakaupan näyteikkuna...

Mistä muistinkin, että mikäli joku haluaa haistaa aitoa Myrkkyä, Turun sarjakuvakaupan yläkerrassa on myynnissä melko tuhti läjä Myrkky-lehtiä.
tallennettu

“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama
Bastard
Jäsen
Poissa

Kakkaa kansalle!

« Vastaus #133 : 16.02.2016, klo 10:59:29 »

Onko jollain hyllyssään Suomessakin aikoinaan julkaistuja Vaseliini-albumeita, jotka ovat Tommy Tussin aka Tommy Sydsæterin piirtämiä? Käsikirjoituksesta vastasi Pytonin päätoimittaja Dag Kolstad.
Vaseliini albumit on luettu ja hyväksihavaittu lukuisia kertoja. Jostain syystä näitä tuli fanitettua yllättävänkin paljon. Tiesittekö muuten, että Vaseliini perustuu oikeasti olemassa olevaan Vazelina Bilopphøggers -nimiseen bändiin? Itse tajusin sen vasta nyt, olen hämmentynyt.
tallennettu

Jos ihmiset tietävät onnenpyörän ratkaisut, he eivät jaksa katsoa sitä ja ryntäävät kaduille ryöstelemään!
TexKiller
Jäsen
Poissa

« Vastaus #134 : 16.02.2016, klo 17:26:33 »

Muuten en myrkystä juurikaan perustanut mutta alan miehet eli kokonainen&puolikas oli erinomainen.

tallennettu
Sivuja: 1 ... 4 5 6 7 8 [9] 10 | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: