Kirjoittaja Aihe: Piirtäjän näkyvyys ja myynninedistäminen  (Luettu 3536 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Anssi Rauhala

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 816
  • Aces High!
Piirtäjän näkyvyys ja myynninedistäminen
« : 31.05.2005 klo 12:56:43 »
Kun Sihvis toisaalla kyseli Kuvittajat ry:n nettisivuilla olevista portfolioista, niin ajattelin tässä tehdä siitä ihan omansakin aiheen. Tai siis tekijöiden näkyvyydestä yleensäkin, ja medioista ja keinoista saada itseänsä näkyville.

Itse olen siis mukana Kuvittajat ry:n portfoliosivuilla, ja parin vuoden aikana suoraan siitä on poikinut muutama kuvituskeikka lähinnä mainostoimistoille. Ei monia, mutta riittävästi, että yhdistyksen jäsenmaksu on selkeästi kannattanut maksaa. Myös kysyttäessä "Missä niit sun juttui niinku sit näkis?" olen opastanut noille sivuille, ja jollei joskus itselläni natsaa, niin sieltä on saattanut löytyä keikalle toinen tekijä. Jos se toinen vielä on parempi hommaan, mikäs siinä sitten.

Itse olen saanut useasti mielenrauhaa, kun olen voinut rauhallisin mielin käännyttää kiiretyön jonkun päteväksi tietämäni tutun niskaan. Ja jos sillä on liian kiire, niin sitten seuraavalle. Silloinhan asiakkaillakin puhelinmuistioon tulee aina uusia piirtäjäyhteystietoja.

Kertokaa, tekijät, miten hyödytte verkostoistanne, onnistuuko kiiretöiden jako tuttujen kesken, millä tavoin asiakkaat ottavat teihin yhteyttä, ja sen semmoista.
"The ukulele army grows larger and larger, and soon we will dominate all media. Then you will all pay." (Jonathan Coulton)
http://anssirauhala.blogspot.com/

Anssi Rauhala

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 816
  • Aces High!
Re: Piirtäjän näkyvyys ja myynninedistäminen
« Vastaus #1 : 31.05.2005 klo 13:21:40 »
Alkubrieffistä pääsi unohtumaan tietysti se, että:

Huonoistakin kokemuksista voi kertoa, ettäs kaikki voivat näistä saada hyödyllistä tietoa tai, jos niikseen käy, hekotuttavaa viihdettä.
"The ukulele army grows larger and larger, and soon we will dominate all media. Then you will all pay." (Jonathan Coulton)
http://anssirauhala.blogspot.com/

roju

  • sarjispelle
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 738
Re: Piirtäjän näkyvyys ja myynninedistäminen
« Vastaus #2 : 31.05.2005 klo 13:48:35 »
Anssi ja Kari: piirtäjämatrikkeliin siitä! Linkki sivuille www.kupla.net ja johan löytyy kävijöitä omaan portfolioon. Näin on. Ja muut kanssa. Muutkin kuin piirtäjät.

t. roju
Muista poika, että tämän päivän kapinallinen on huomispäivän pieru.

Anssi Rauhala

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 816
  • Aces High!
Re: Piirtäjän näkyvyys ja myynninedistäminen
« Vastaus #3 : 03.06.2005 klo 19:29:15 »
Joo, Rojulle kiitos vinkistä. Aprikoin tässä, josko ennättäisin ruveta ryhtymään ensi viikon puolella tuohon matrikkeliasiaan... nyt on vielä vimmattu kiire. Mutta kiitos, joo.
"The ukulele army grows larger and larger, and soon we will dominate all media. Then you will all pay." (Jonathan Coulton)
http://anssirauhala.blogspot.com/

JV

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 048
Re: Piirtäjän näkyvyys ja myynninedistäminen
« Vastaus #4 : 03.06.2005 klo 20:03:27 »
Anssi ja Kari: piirtäjämatrikkeliin siitä! Linkki sivuille www.kupla.net ja johan löytyy kävijöitä omaan portfolioon. Näin on. Ja muut kanssa. Muutkin kuin piirtäjät.

t. roju

Mutta olikos tuossa vaateena Sarjakuvaseuran jäsenyys?

En ihan ymmärtänyt tämän threadin otsikon ja Anssin tekstin yhteyttä....?

Anssi Rauhala

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 816
  • Aces High!
Re: Piirtäjän näkyvyys ja myynninedistäminen
« Vastaus #5 : 03.06.2005 klo 20:25:51 »
Parahin Veltti,

Kirjoitin sen otsikon. Tarkoitin siis udella, miten muut promoavat itsensä ja saavat keikkansa, missä on hyvä olla näkyvissä, missä on noloa olla näkyvissä, miten saat keikan käännettyä toiselle sopivalle tekijälle, jos on kiire. Jos tästä ei ole keskustelunaiheeksi, niin ei sitten. Valvonta saa tehdä tehtävänsä.

Miksenpä liittyisi taas vuosien jälkeen Sarjakuvaseuraan? Viime aikoina Infokin on näyttänyt luettavalta. Sarjakuvantekijöihin jo kuulunkin. Ja Kuvittajiin. Edellisten kautta ei ole töitä tehty, jälkimmäisten kautta kyllä. Ja mielestäni on hyvä tietää, milloin työ saattaa kelvata muille, jos en itse ehdi tehdä. Asiakaskin on usein iloinen saadessaan uuden yhteystiedon puhelinmuistioonsa.
"The ukulele army grows larger and larger, and soon we will dominate all media. Then you will all pay." (Jonathan Coulton)
http://anssirauhala.blogspot.com/