Äänestys

Kenen Marvel Comicsin sarjakuvaikonia piirtäneen henkilön jälki miellyttää eniten?

Ross Andru   
3 (5.3%)
Mark Bagley   
2 (3.5%)
Steve Ditko
5 (8.8%)
Gil Kane      
2 (3.5%)
John Romita Junior
17 (29.8%)
John Romita Senior
19 (33.3%)
Mike Zeck
1 (1.8%)
Joku muu töhertelijä... Mutta kuka?
8 (14%)

Äänestäjiä yhteensä: 48

Kirjoittaja Aihe: Kaikkien aikojen kovin Hämähäkkimies-kuvittaja...  (Luettu 15665 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Anonyymi Jaarittelija

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 230
  • "I hate Mondays!"
Re:Kaikkien aikojen kovin Hämähäkkimies-kuvittaja...
« Vastaus #30 : 03.08.2004 klo 11:34:34 »
John on piirtänyt vain kourallisen Hämiksiä, ja suomeksi niistä on nähty muistaakseni jopa kaksi kokonaista kappaletta. Kuka osaa sanoa, mitkä?

Mikäli muinainen Ihmesarja-lehti jätetään pois laskuista, niin ainakin 1980-luvulla julkaistu Hämärin ja Teriksen toinen kohtaaminen oli Johnin kuvittama... :-\


"Kill one man, and you are a murderer.
Kill millions of men, and you are a conqueror.
Kill them all, and you are a god."
Jean Rostand (1894 - 1977)

Rami Rautkorpi

  • Has been
  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 3 986
Re:Kaikkien aikojen kovin Hämähäkkimies-kuvittaja...
« Vastaus #31 : 03.08.2004 klo 11:57:02 »
Mikäli muinainen Ihmesarja-lehti jätetään pois laskuista, niin ainakin 1980-luvulla julkaistu Hämärin ja Teriksen toinen kohtaaminen oli Johnin kuvittama... :-\

Touché, tuo ei nimittäin tullut mieleeni. Ainakin kaksi muuta on vielä olemassa, yksi 90-luvun alusta ja toinen 2000-luvulta.
"Vaikka onhan joukossa Anssi Rauhalaa ja Rami Rautkorpea, jotka ovat paremmasta päästä verrattuina tekijöihin, joiden taso olisi jokin aika sitten supistunut omakustanteisiin ja sarjakuvaseurojen julkaisuihin." -- Kari T. Leppänen (https://tinyurl.com/ycbb3cw2)

Anonyymi Jaarittelija

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 230
  • "I hate Mondays!"
Re:Kaikkien aikojen kovin Hämähäkkimies-kuvittaja...
« Vastaus #32 : 03.08.2004 klo 12:35:53 »
Ainakin kaksi muuta on vielä olemassa, yksi 90-luvun alusta ja toinen 2000-luvulta.

Kymmenisen vuotta taaksepäin Marvel-lehtien tilaajille toimitettiin mustavalkoisia lehdyköitä, ja yhdessä julkaistiin jokin ikivanha, ilmeisesti Leen kirjoittama Kameleontti-stoori. Kane tai Romita eivät ainakaan toimineet kuvittajina... Busceman veljeksistä jo edesmennyt John, kenties?

Aivan 2000-luvun alussa Hämähäkkimiestä luotsasi lähinnä eräs herra Mackie, ja melkein kaikki muistikuvat tuosta ajanjaksosta seinäkiipijän historiassa ovat kadonneet kuin pieru Saharaan. Tai ilmestyikö tuolloin jokin klassikoista koottu spesiaali, johon John Busceman töitä olisi eksynyt mukaan?


"Kill one man, and you are a murderer.
Kill millions of men, and you are a conqueror.
Kill them all, and you are a god."
Jean Rostand (1894 - 1977)

Rami Rautkorpi

  • Has been
  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 3 986
Re:Kaikkien aikojen kovin Hämähäkkimies-kuvittaja...
« Vastaus #33 : 03.08.2004 klo 12:49:26 »
Kymmenisen vuotta taaksepäin Marvel-lehtien tilaajille toimitettiin mustavalkoisia lehdyköitä, ja yhdessä julkaistiin jokin ikivanha, ilmeisesti Leen kirjoittama Kameleontti-stoori. Kane tai Romita eivät ainakaan toimineet kuvittajina... Busceman veljeksistä jo edesmennyt John, kenties?

Aivan, eli Hämiksen tilaajalahja vuodelta 1993. Tosin Buscema taisi tietoisesti jäljitellä Romitan tyyliä, joten se ei ehkä ole jäänyt erityisesti mieleen "John Busceman Hämiksenä".

Aivan 2000-luvun alussa Hämähäkkimiestä luotsasi lähinnä eräs herra Mackie, ja melkein kaikki muistikuvat tuosta ajanjaksosta seinäkiipijän historiassa ovat kadonneet kuin pieru Saharaan. Tai ilmestyikö tuolloin jokin klassikoista koottu spesiaali, johon John Busceman töitä olisi eksynyt mukaan?

Se tarina oli itse asiassa ihan tuore. Sisällöltään sangen unohdettava tarina -- liikuttiinkohan siinä jossain satumaassa? -- mutta minulla taitaa kyllä olla ihan erityinen syy muistaa se...
"Vaikka onhan joukossa Anssi Rauhalaa ja Rami Rautkorpea, jotka ovat paremmasta päästä verrattuina tekijöihin, joiden taso olisi jokin aika sitten supistunut omakustanteisiin ja sarjakuvaseurojen julkaisuihin." -- Kari T. Leppänen (https://tinyurl.com/ycbb3cw2)

Anonyymi Jaarittelija

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 230
  • "I hate Mondays!"
Re:Kaikkien aikojen kovin Hämähäkkimies-kuvittaja...
« Vastaus #34 : 03.08.2004 klo 13:01:39 »
Se tarina oli itse asiassa ihan tuore. Sisällöltään sangen unohdettava tarina -- liikuttiinkohan siinä jossain satumaassa? -- mutta minulla taitaa kyllä olla ihan erityinen syy muistaa se...

Eikös siinä ollut mukana Kauhunelosten Velho? Ja se yliluonnollisia voimia omannut senaattori? Ja... Ja... Ja... Auttakaa nyt, te kyseisen lehden edelleen omistavat foorumilaiset!!!


"Kill one man, and you are a murderer.
Kill millions of men, and you are a conqueror.
Kill them all, and you are a god."
Jean Rostand (1894 - 1977)

Veli Loponen

  • Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 11 047
  • <><
Re:Kaikkien aikojen kovin Hämähäkkimies-kuvittaja...
« Vastaus #35 : 03.08.2004 klo 13:37:57 »
Arthur Adamsin ja Alan Davisin sekä Frank Quitelyn lisäksi... Eikö niin?!?
Ei. Alan Davis osaa kyllä piirtää samoin kuin Adams. Quitelyyn en pahemmin ole tutustunut, mutta sen perusteella, mitä olen lehtikipsalla selaillut, niin näyttää aika peruskamalta.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Reima Mäkinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 9 883
Re:Kaikkien aikojen kovin Hämähäkkimies-kuvittaja...
« Vastaus #36 : 03.08.2004 klo 13:53:35 »
Mun ääni meni kanssa JrSr:lle. Perusteluna sama kuin Jarmolla (MJ!  :P) Ekana meinasin, että täähän on helppo, Ditkoa vaan kehiin vanhasta muistista, mutta mutta mutta. Pitäisi lukea enemmän noita ja tuntea paremmin. Minulla on Kanesta nimen omaan sama mielikuva kuin Ditkosta, että vähän jäykäksi jää. Toisaalta Sihviksen kuvakulmapointti Kaneen liittyen oli osuva. Lopulta tässä asiassa äänestäminen olikin jo yhtä vaikeata kuin oikeissa politiikkavaaleissa.

Noin muuten tämä on ihan klassikko-keskustelu. Harmi, ettei samalla voi äänestää inhokkiaan. Toisaalta, se ei olis sen helpompaa.
« Viimeksi muokattu: 03.08.2004 klo 13:54:13 kirjoittanut Reima Mäkinen »
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Petteri Oja

  • Juudas itselleen
  • Jäsen
  • Viestejä: 8 151
Re:Kaikkien aikojen kovin Hämähäkkimies-kuvittaja...
« Vastaus #37 : 03.08.2004 klo 17:09:11 »
Se tarina oli itse asiassa ihan tuore. Sisällöltään sangen unohdettava tarina -- liikuttiinkohan siinä jossain satumaassa? -- mutta minulla taitaa kyllä olla ihan erityinen syy muistaa se...

Olet Suomen ainoa Murska-fani?  ???

Jos halutaan viilata, niin John Buscemaa löytyy myös Hämiksestä 8/89. Tarinalle Silminnäkijä on merkitty kuusi eri taiteilijaa, joista ei ole eritelty piirustajia ja tussaajia, mutta ainakin John Romita Sr. ja John Buscema näyttäisivät olleen lyijykynän varressa.

Rami Rautkorpi

  • Has been
  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 3 986
Re:Kaikkien aikojen kovin Hämähäkkimies-kuvittaja...
« Vastaus #38 : 03.08.2004 klo 18:43:07 »
Olet Suomen ainoa Murska-fani?  ???

Kyllä asia taitaa olla niin, ettei Murskalla ole Suomessa yhtäkään fania.

Jos halutaan viilata, niin John Buscemaa löytyy myös Hämiksestä 8/89. Tarinalle Silminnäkijä on merkitty kuusi eri taiteilijaa, joista ei ole eritelty piirustajia ja tussaajia, mutta ainakin John Romita Sr. ja John Buscema näyttäisivät olleen lyijykynän varressa.

Loistavaa, pilkunviilaaminenhan tässä oli tarkoituksenakin!

Ja nyt kun tuollaisen onnistuit spottaamaan, niin voimmekin todeta pilkan käyneen erään besserwisserin omaan nilkkaan, kun Rmäki oli varovasti ounastellut 2/2000:n olleen John Busceman debyytti Suomen Hämiksen sivuilla. Numeron 11/2000 palstalla nimittäin tämä rikkiviisas huomautti tuosta vuoden 1993 tilaajalahjasta sekä vanhoista Ihmesarjoista (epäilemättä lunttasi Sarjakuvarockista, tuskin oli niitä edes itse lukenut), mutta eipä tiennyt mitään Teräsmies & Hämis -spessusta tai tuosta Rashomon-tarinan pätkästä. Hah!
"Vaikka onhan joukossa Anssi Rauhalaa ja Rami Rautkorpea, jotka ovat paremmasta päästä verrattuina tekijöihin, joiden taso olisi jokin aika sitten supistunut omakustanteisiin ja sarjakuvaseurojen julkaisuihin." -- Kari T. Leppänen (https://tinyurl.com/ycbb3cw2)

Jarmo

  • tyhmä nilkki
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 164
  • Varokaa metaforista deformaatiota.
Re:Kaikkien aikojen kovin Hämähäkkimies-kuvittaja...
« Vastaus #39 : 08.08.2004 klo 17:32:19 »
Katalogisoin tässä hämpykokoelmaani.
Tuli mieleen lisätä, että myös Keith Pollard (vuosi 82) teki kovan vaikutuksen.
Ei ehkä jälkikäteen mikään ihmeidentekijä, mutta hyvin vetää vertoja muille ajan sankareille.

lasse

  • Jäsen
  • Viestejä: 645
Re: Kaikkien aikojen kovin Hämähäkkimies-kuvittaja...
« Vastaus #40 : 06.04.2005 klo 19:05:14 »
sr.sr

Tafel

  • Jäsen
  • Viestejä: 80
Re: Kaikkien aikojen kovin Hämähäkkimies-kuvittaja...
« Vastaus #41 : 09.04.2005 klo 19:46:04 »
John Romita xx. (a.k.a kumpikin) tekee huonostakin tarinasta hyvän kuvituksella
...Et maintenant, bon voyage!

Petteri Oja

  • Juudas itselleen
  • Jäsen
  • Viestejä: 8 151
Re: Kaikkien aikojen kovin Hämähäkkimies-kuvittaja...
« Vastaus #42 : 24.08.2006 klo 14:12:45 »
Onko se edes hämpylää piirtänyt?

On toki. Suomessakin on nähty. Tästähän sais hyvän Arvaa sarjakuva -kysymyksen jos ei hakukonetta olisi keksitty. Muistaako joku googlettamatta?

JPH

  • Jäsen
  • Viestejä: 92
Vs: Kaikkien aikojen kovin Hämähäkkimies-kuvittaja...
« Vastaus #43 : 31.01.2023 klo 17:56:39 »
Tuli tässä hommattua mm. vanhoja 80-luvun alun Spidermaneja ja noita Ron Frenzin piirtämiä mitkä oli ensimmäisiä Hämähäkkimiehiä mitä joskus muksuna luki. Tykkään tästä piirrosjäljestä ehkä eniten kun mistään muusta Spidermanin piirrosjäljestä itä olen nähnyt, tosin mä oon tästä kelkasta pudonnut jo joskus 90-luvun lopulla kun ei noi supersankari-jutut enää napannut.

Nyt lueskelin niitä uudestaan ja ehkä nostalgian-kuorruttamana kiinnostus heräsi uudestaan...

Ja jotenkin toi old school väritys, vaikka flatti onkin, näyttää paremmalta kuin uusien sarjakuvien liukuvärit. Tosin toikin voi olla nostalgian sanelemaa...

Aiheen kysymykseen vastaisin Ron Frenz.