Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvablogit  (Luettu 269437 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 731
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Sarjakuvablogit
« Vastaus #615 : 16.08.2018 klo 21:14:51 »
Edelleen on parina viikkona seurattu projektin etenemistä. Viime viikolla Fiiliksiä ja työhuonekuvia ja nyt on jo sarjiksen "väritys purkissa."
Melko työlästähän tämmöinen aikuistubettaminen, on eikä hyötysuhdekaan päätä huimaa, niinku kuvasta näkyy.  :) Luulen että itse olisin tämmöistä kuitenkin halunnut seurata, joten ainakin jokunen video pitää vielä tehdä. (Ja sitten ehkä enemmän taas SarjakuvaTV:tä?)
Kun ite ei osaa piirtää, niin oli kiva katsella kuinka paljon vaivaa yhden kuvan eteen pitää tehdä. Tää Mannerheim-sarjakuva blogia yritin katsoa, että mistä se alkoi, mutta en löytänyt. Ainoastaan osa X löytyi...ei sen aikaisempia videoita.
Juu tiedetään...olen ihan käsi youtubessa, twittereissä sun muissa some-jutuissa.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Reima Mäkinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 9 855
Vs: Sarjakuvablogit
« Vastaus #616 : 17.08.2018 klo 11:45:16 »
Kun ite ei osaa piirtää, niin oli kiva katsella kuinka paljon vaivaa yhden kuvan eteen pitää tehdä. Tää Mannerheim-sarjakuva blogia yritin katsoa, että mistä se alkoi, mutta en löytänyt. Ainoastaan osa X löytyi...ei sen aikaisempia videoita.
Juu tiedetään...olen ihan käsi youtubessa, twittereissä sun muissa some-jutuissa.
Juu, sori se taitaa alkaa osasta X eli kymmenen. Tarkoitus on tehdä alkupää sitten kun piirtäminen tässä valmistuu. Olen kuvannut jonkin verran aiempina vuosina, tämähän on jo kohta 9 vuotta kestänyt. Eli sikäli tulisi sitten se aikajänne siihen. Enkä ole varma tuleeko alkupäästä kuitenkaan kaikkia 9 osaa, mutta jokunen nyt kuitenkin. Aika haparoivaa ja kokeilevaa oli se kuvaaminen silloin.

Kiitos muillekin palautteesta. Ja hyvä että ainakin joku on tykännyt valinnoista joita olen kuvaamisen/dokumentoinnin suhteen tehnyt. Toki ymmärrän, että ei tämä ns. suurelle yleisölle voikaan mennä.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 731
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Sarjakuvablogit
« Vastaus #617 : 17.08.2018 klo 14:34:50 »
Juu, sori se taitaa alkaa osasta X eli kymmenen. Tarkoitus on tehdä alkupää sitten kun piirtäminen tässä valmistuu. Olen kuvannut jonkin verran aiempina vuosina, tämähän on jo kohta 9 vuotta kestänyt. Eli sikäli tulisi sitten se aikajänne siihen. Enkä ole varma tuleeko alkupäästä kuitenkaan kaikkia 9 osaa, mutta jokunen nyt kuitenkin. Aika haparoivaa ja kokeilevaa oli se kuvaaminen silloin.

Kiitos muillekin palautteesta. Ja hyvä että ainakin joku on tykännyt valinnoista joita olen kuvaamisen/dokumentoinnin suhteen tehnyt. Toki ymmärrän, että ei tämä ns. suurelle yleisölle voikaan mennä.
Ahaa! Teit siis Yrjö-sedät eli George Lucasin aloituksen. Aloitit suoraan episodista 10 ja myöhemmin tulee sitten prequelit ja vielä myöhemmin sequelit...ja sen jälkeen tietysti vielä Spin-offit.
Lisää vain tämmöstä. Me jotka ei piirretä tai osata piirtää, niin mielenkiinnolla katsotaan mitä kaikkea tuon sarjakuvan tekoon oikein liittyy.

Muuten tuosta Mannerheim-sarjakuvasta. Katsoin, että olit piirtänyt Carlelle sänkeä leukaperiin. Epäilen, että onko äijä koskaan julkisesti pitänyt sänkeä. Varmaan aamulla (myös siellä thundralla) aina ajoi partansa...sen verran säntillinen kaveri oli kyseessä.
Olen meinaa lukenut usean opuksen Mannerheimia, kun aikoinaan tein siitä esitelmän. Jätkä ollut monilahjakkuus ja tehnyt vaikka mitä elämänsä aikana.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Reima Mäkinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 9 855
Vs: Sarjakuvablogit
« Vastaus #618 : 23.08.2018 klo 11:06:36 »
Mika, hygieniasta on kyllä pidetty huolta Mantsuriassakin ja tämä näkyy myös sarjiksessa.  :) Mutta... tarinasta käy ilmi, että sänki on perusteltu. Juttua spoilaamatta voin kertoa että päiväkirjassaan M luonnehtii tilannetta näin: (edellisenä iltana) "käyn makuulle kovassa kuumeessa." (aamulla) "Makaan tomussa kykenemättä liikahtamaankaan." (Ja vähän tätä ruutua myöhemmin seuraavana päivänä) "Onnistun kuolemanväsyneenä pääsemään..." Eli kaipa se pesi naamansa ja ajeli silti partansa aamulla? Sarjakuvassa se "kuolemanväsymys" on vain kiva näyttää tuolla tavalla.

Mut hei, nyt on taas uusi päiväkirjajakso tubessa. Onneksi myös puolet lyhyempi, (eli 9min) kuin viimeksi. Nyt ollaan jo sarjakuvan, tai pikemminkin jopa jälkinäytöksen viimeisten sivujen ja ruutujen kimpussa.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 731
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Sarjakuvablogit
« Vastaus #619 : 23.08.2018 klo 16:17:17 »
Mika, hygieniasta on kyllä pidetty huolta Mantsuriassakin ja tämä näkyy myös sarjiksessa.  :) Mutta... tarinasta käy ilmi, että sänki on perusteltu. Juttua spoilaamatta voin kertoa että päiväkirjassaan M luonnehtii tilannetta näin: (edellisenä iltana) "käyn makuulle kovassa kuumeessa." (aamulla) "Makaan tomussa kykenemättä liikahtamaankaan." (Ja vähän tätä ruutua myöhemmin seuraavana päivänä) "Onnistun kuolemanväsyneenä pääsemään..." Eli kaipa se pesi naamansa ja ajeli silti partansa aamulla? Sarjakuvassa se "kuolemanväsymys" on vain kiva näyttää tuolla tavalla.

Mut hei, nyt on taas uusi päiväkirjajakso tubessa. Onneksi myös puolet lyhyempi, (eli 9min) kuin viimeksi. Nyt ollaan jo sarjakuvan, tai pikemminkin jopa jälkinäytöksen viimeisten sivujen ja ruutujen kimpussa.
Okei! Kai nyt Mannerheimilla kerran elämässä jää parta ajamatta.

Muuten millos tää Mannerheim-sarjakuva tulee ihan ostettavaksi. Kerkiikö sarjakuvafestivaaleille?
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Reima Mäkinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 9 855
Vs: Sarjakuvablogit
« Vastaus #620 : 24.08.2018 klo 22:29:53 »
Mika, ei kerkeä. Kun ei ole ollut kustantajaa, niin olen tehnyt viimeistelyjä omaan tahtiin yrittäen välttää isompaa stressiä. Muutenkin töiden vuoksi tulee aina väkisin taukoja. Niinku nytkin, kun pitäisi vihdoin alkaa kansia tehdä.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Reima Mäkinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 9 855
Vs: Sarjakuvablogit
« Vastaus #621 : 06.09.2018 klo 13:54:02 »
Nyt tulikin pitkästi asiaa, eikä päästy kannen kanssa vielä edes puoleen väliin.  :) Mukamas 30. jakso vaikka 1-9 on edelleen tekemättä.  :( Ehkä isompi uutinen on se että jatkan mainostusta Sarjainfossa ja kokeilen tuota banneria Kvaakiin. Saapa nähdä ainakin on outoa, sillä törmäsin siihen jo eilen itse.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Reima Mäkinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 9 855
Vs: Sarjakuvablogit
« Vastaus #622 : 06.10.2018 klo 17:00:31 »
Pari jaksoa olen tehnyt taas edellisen viestin jälkeen. VLOG 31 ja VLOG 32.
Jos ei tästä muuta iloa ja hyötyä ole, niin kokemusta tubettamisesta. Muutama uusi tilaajaa sentään tullu, mutta tuntuu, että se on kyllä pieni ihme jos tämä joskus tästä nousee.

Mediassa ollu jonkin verran juttua tubettajien loppuunpalamisesta. Mitenköhän on laita sarjisbloggaajilla? Ei varmaan yhtä kuluttavaa, kun ei tarvitse omalla naamalla olla julki, mutta eri tavalla rankkaa, uskoisin. Samalla tavalla siinä on kiinni päivitysrytmissä ja lukijoiden miellyttämisessä kuin tubaaja omassa yleisössään.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Janne

  • Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 6 816
  • Hornan kekäleet!
Vs: Sarjakuvablogit
« Vastaus #623 : 08.12.2018 klo 22:07:28 »
En tiedä, onko tällaista linkkiä täällä ennen ollut, koska en ole aiemmin tätä ketjua juuri lukenut. Rehellisesti sanottuna en jaksanut kahlata läpi. Mutta joka tapauksessa sellainen stoori, että sain viime kesällä käsiini sattumalta ja pyytämättä läjän italialaista sarjakuvaa, jossa oli rutkasti myös Corriere dei piccolia. Siinä oli mukana osia Dino Battaglian tarinasta 5 su marte, johon tykästyin. Mutta se ei tosiaan ollut kokonaan nivaskassa. Nyt sitten googlailin, että voisikohan sitä ostaa albumina jostain. Ei löytynyt, mutta tällainen blogi löytyi:

https://corrierino-giornalino.blogspot.com/2011/05/5-su-marte.html

Siinä oli siis tarina kokonaisuudessaan!!! Ja kaiken lisäksi siellä on vaikka mitä ihanuutta muutakin!!! Ja jos oikein ymmärsin, niin kyseessä on julkaisijan oma blogi, eli pitäisi olla ihan virallista ja laillista settiä. Jos olen väärässä, niin nöyrä anteeksipyyntö ja poistakaa heti tämä viesti. Muussa tapauksessa - lukekaa!
"Tex-tieteen yli-morisco"

Czaba

  • Jäsen
  • Viestejä: 471
  • No mutta..
Vs: Sarjakuvablogit
« Vastaus #624 : 09.12.2018 klo 21:03:11 »
Dino Battaglian tarinasta 5 su marte

Hieno löytö! aina välillä törmää noiden italiaanojen kehuihin ja mainintoihin Battagliasta, mutta kun ei ole täällä paljoa julkaistu niin on jäänyt varsin tuntemattomaksi tämäkin suuruus. Tuli mieleen tuollainen 60-luvun Dr Who/ Me Kostajat innoittajana tähän. Netistä kun katsoin, niin herrahan teki vaikka mitä kiinnostavaa ,70-luvulla varsinkin.  Esim. Lovecraftin, Poen ja De Maupassantin sarjakuvasovituksia kauhutarinoista ja muuta historiallista.

Janne

  • Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 6 816
  • Hornan kekäleet!
Vs: Sarjakuvablogit
« Vastaus #625 : 09.12.2018 klo 22:26:48 »
Ja melkein joka sarjakuvan ihan eri tyylillä. On ollut kyllä taitava heppu.
"Tex-tieteen yli-morisco"

Secos-Bill

  • Jäsen
  • Viestejä: 993
Vs: Sarjakuvablogit
« Vastaus #626 : 10.12.2018 klo 01:20:36 »
Italialaisista puheenollen, löysin tällaisen vuosia sitten:
http://annitrenta.blogspot.com/

Italiassa julkaistuja sarjakuvia, osa kotoisia, osa tuontitavaraa. Ei ole päivitetty vuosiin, mutta materiaalia on enemmän kuin olen jaksanut tutkia, päällimäisenä syynä kielimuuri. Mutta kuvat ovat hienoja, paljon tuntemattomia lahjakkuuksia ja tuttujakin ( Roberto Disokin on joskus osannut piirtää ! )

Reima Mäkinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 9 855
Vs: Sarjakuvablogit
« Vastaus #627 : 09.01.2019 klo 17:23:00 »
Viimeaikoina tullut yllättävästi positiivista palautetta videobloggaamisestani. Mukavaa kun se tulee päin naamaa, mutta someautomaattien kannalta olisi tietenkin parempi jos se tulisi sinne videoiden perään.  ;D
Vaikka kirja on valmis ja ensimmäiset kappaleet jo maailmallakin, tubetus jatkuu vielä ainakin jonkin aikaa. Sitäkään ei tiedä vaikka tässä joku kaveri vielä innostuisi laittamaan omaa kanavaansa pystyyn.  :)
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Sika

  • Jäsen
  • Viestejä: 763
Vs: Sarjakuvablogit
« Vastaus #628 : 17.04.2019 klo 00:26:06 »
https://poorboringville.blogspot.com

Tein uuden blogin spontaanisti luomisvimmassa. Eikai siitä sen enempää kerrottavaa. Yritän päivittää edes kuukausittain.

Reima Mäkinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 9 855
Vs: Sarjakuvablogit
« Vastaus #629 : 21.07.2019 klo 19:29:50 »
Mannerheim-vlogisarjani ehdittyä lähes päätökseen olen vlogaillut nyt supersankarisarjiksen tekemisestä. Mukana hieman juttua myös muista, itselle ajankohtaisista sarjiksista.Kanavani löytyy Tubesta nimellä reimamak.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson