Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Artikkelit ja henkilökuvat: 1952 / 100 – Seikkailuja erämaassa (13.03.2018 klo 11:48:55)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
14.12.2019, klo 07:04:22

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
478670 viestiä 10406 aihetta kirjoittanut 3832 jäsentä. Uusin jäsen: JakkeJäyhä
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvanlukijoiden keskustelut
| |-+  Toimintasankarit
| | |-+  Olennaiset Image/Wildstorm/ym sarjat
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 ... 15 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Olennaiset Image/Wildstorm/ym sarjat  (Luettu 52315 kertaa)
Tina DeMona
Pervo Örvelö
Avustava toimittaja
*
Poissa

« Vastaus #90 : 14.04.2012, klo 02:10:11 »

Kyllä minusta Spawn aina tiettyyn pisteeseen asti on ihan mahtavaa sarjakuvaa. Muistaakseni niillä tienoin, kun Angel Medina alkoi heilua kuvittajapuolella, tai ehkä jo vähän aikaisemmin, alkoi kirjoituksen taso laskea järkyttävästi ja koko homma lässähtää muutenkin. Mutta siis ekat muutama vuosi on ehdottomasti parasta, varhaista Imagea mielestäni.
tallennettu
Lönkka
Jäsen
*
Poissa

Sukupuoli: mies

Life goes on (except for those who die)

« Vastaus #91 : 14.04.2012, klo 13:59:46 »

Jos omia suosikkeja heitetään, niin jo aiemmin keskustelusssa olleet Sleeper, Planetary, Authority sekä Global Frequency ovat loistavia. Uudemmista sarjoista Morning Glories, Blue Estate sekä Who is Jake Ellis ovat tehneet vaikutuksen.
Morning Glories ei innostanut, mutta muut allekirjoitan; eri hyvää settiä!

Lunan veljesten Sword ja David Mackin Kabuki
Lunan veljesten Ultra tuntui aikoinaan ihan nastalta (ehkä ei kuitenkaan olisi sitä enää) ja Girls oli ihan kelpo, mutta meni hieman venyttämisen puolelle. Sword jäi minulla ekaan numeroon, ehkä petrasi myöhemmin?

Kabukin pari vikaa tarinakokonaisuutta on mennyt aika pitkälti ns. wankery osastolle, mutta sarjan keskivaiheilla oli kyllä hieno. Sarjan alkaessa ilmestyä aikoinaan minulla meni tovi ennen kuin innostuin sitä kunnolla -pitäisi varmaan lukea uudelleen kokonaisuudessaan.
tallennettu
Doctor Phantomizer
Kesyttämätön outolintu
Jäsen
*
Poissa

Bite from the dust til the dawn

« Vastaus #92 : 14.04.2012, klo 21:15:48 »

Minusta etenkin tässä yhteydessä myös laatu ratkaisee onko jokin olennainen lukemisen kannalta. Myös helppolukuisuus ratkaisee. Okei, tämä voi kuulostaa oudolta, mutta tarkoitan tässä yhteydessä sitä, että sarjaa on helppo lukea, ettei siinä ole häiritsevää kuvitusta tai löysää tekstiä. Ja itse tarina on suht helppo ymmärtää ilman että tarvii tietää jotain ylimääräistä tai jokin tekstissä tai kuvituksessa ei tee siitä sekavaa. Nämä ovat myös minun laatukriteereitäni, sillä en yksinkertaisesti pysty lukemaan sen tyypistä tarinaa. Esimerkki helppolukuisesta sarjasta on Planetary. Sitä lukee aika pirun keveästi, vaikka minusta tarinat eivät ole kunnon tarinoita. (Jokaisessa lehdessä on täysin sama kuvio. Päähenkilöt menevät paikalle ja ihmettelevät jotakin kummallista ilmiötä. Sitten mahdollinen ongelma ratkeaa itsestään, ja päähenkilöt palaavat takaisin tukikohtaan. Itse sankareilta ei vaadita mitään, eikä tarinoissa tapahdu mitään.). Kuivitus on kuitenkin hyvää, teksti selkeää eikä muutenkaan lukemisessa ole mitään ongelmaa. Mutta minusta Nextwawe hoitaa kaiken saman paljon paremmin. Ja se on vielä paljon hauskempi. Ja sekin on Warren Ellisin. Ja ennen kaikkea: Siinä on tarina. Jokaisessa lehdessä on jokin tarina. Ja vaikka mitään hirveän ihmeellistä isompaa tarinaa ei ole, niin tuntuu silti että sarja accomplish something. Toisin kuin Planetary.
tallennettu

"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.
Curtvile
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #93 : 14.04.2012, klo 21:34:18 »

Nähtävästi ollaan saatu ihan eri Planetaryt.
Mutta makuja on monia.
tallennettu
Doctor Phantomizer
Kesyttämätön outolintu
Jäsen
*
Poissa

« Vastaus #94 : 14.04.2012, klo 21:41:04 »

Nähtävästi ollaan saatu ihan eri Planetaryt.
Mutta makuja on monia.

No siis en minä nyt sano että Planetary olisi välttämättä huono, mutta minä en vain oikein ymmärrä sen funktiota.
tallennettu

"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.
Jiksi
Toimittaja
**
Poissa

« Vastaus #95 : 14.04.2012, klo 21:49:12 »

Mahdatko nyt saada unen päästä kiinni, kun mietit mikä se on se sarjakuvalehden funktio...

Planetary on parhautta, sen tietää likipitäen jokainen supersankareista kiinnostunut Kvaakin lukija. Warren Ellis on päivästä (siis Warrenin, ei lukijan päivästä) riippuen parhautta tai huonoutta, olikos se herra Tähtivaeltaja, joka tämänsuuntaisesti asian tiivisti.
« Viimeksi muokattu: 14.04.2012, klo 21:51:40 kirjoittanut Jiksi » tallennettu
Tina DeMona
Pervo Örvelö
Avustava toimittaja
*
Poissa

« Vastaus #96 : 15.04.2012, klo 02:41:25 »

Paitsi minä.

Olen hyvin harvoin samaa mieltä Riddlen kanssa, koska makumme tuntuu poikkeavan melkein kaikessa, mutta minun täytyy kyllä sanoa, että minullekaan Planetary ei kyllä kolissut. Vaikka olen tykännyt ja fanitan 99% kaikesta Warren Ellisin kirjoittamasta. En tosin ole lukenut kuin sen opuksen, mikä suomeksi julkaistiin (vissiin ekat 4 numeroa), joten ehkä siinä pulma. Mutta sanalla sanoen se vaikutti hyvin normaalilta, tavanomaiselta yhden numeron mysteerisarjalta. Edes hahmot eivät minusta tuntuneet mitenkään kovin kummallisilta.

Voiko joku valaista minulle, missä olen mennyt vikaan, vai jätinkö vain lukemisen kesken liian aikaisin? Se oli sarja, jonka kaltaista kuitenkaan hyvin, hyvin harvoin suomessa julkaistaan, ja olisin todella tahtonut kokea jotain uutta ja mullistavaa.
tallennettu
Doctor Phantomizer
Kesyttämätön outolintu
Jäsen
*
Poissa

« Vastaus #97 : 15.04.2012, klo 06:52:54 »

Minusta taas hahmot, vaikkei ehkä parhaimmista päästä olleetkaan, olivat semmoisia, että niistä olisi voinut kehittää jotain kiinnostavaa. Tosin minusta melkein mistä tahansa hahmosta voi saada aikaiseksi jotain kiinnostavaa kunhan se ei ole Hellboy...kiäh kiäh...

Mutta siis Planetary periaatteessa epäonnistuu siinä missä Book of Magicin eka tarina onnistuu. Esittelee universumia ja Multiversumia. Siis nyt kun miettii, niin Planetary epäonnistuu kaikessa missä tarinan pitäisi vähintäänkin saavuttaa. Selittäkää nyt hyvät ihmiset, miten te näette Planetaryn, koska minä näen vain huonosti tehdyn X-Filesin supersankari version.

Ja ei, en minä tästä yöuniani menetä jos en tiedä, mutta kun minulla alkaa olla aika vähän uusia sarjoja lukematta, ja minua ei kiinnosta keskustella kovin monesta enää niin keskustellaan nyt edes sitten tästä.
tallennettu

hatinufer
Jäsen
*
Poissa

« Vastaus #98 : 15.04.2012, klo 13:29:06 »

Mun mielestä Imagen parhaimmistoa täytyy olla(= en tosiaankaan ole juurikaan lukenut Imagen sarjiksia) Screamland. Hulvaton idea wanhojen aikojen leffojen hirviöistä, jotka olivat arkisestikin lopulta juuri sitä ulkoisesti miltä muka maskeerattuina näyttivät. Ei ole muuten hyvin piirrettykään, mutta idea kantaa. laugh

tallennettu
Lönkka
Jäsen
*
Poissa

« Vastaus #99 : 15.04.2012, klo 21:56:25 »

vai jätinkö vain lukemisen kesken liian aikaisin?
Is this a trick question?
tallennettu
Tina DeMona
Pervo Örvelö
Avustava toimittaja
*
Poissa

« Vastaus #100 : 16.04.2012, klo 19:39:25 »

Öh... ei... kai...?
tallennettu
Lönkka
Jäsen
*
Poissa

« Vastaus #101 : 16.04.2012, klo 21:45:19 »

Öh... ei... kai...?
Jos ei edellisestä käynyt ilmi niin minusta todellakin jätit loistavan sarjakuvan aivan liian aikaisin kesken. Ellisiltä kiirii vain Desolation Jones tämän edelle ja sekin rimaa hipoen.
tallennettu
Tina DeMona
Pervo Örvelö
Avustava toimittaja
*
Poissa

« Vastaus #102 : 17.04.2012, klo 01:56:39 »

Jaa jaa. No, hyvä kun sanoit. Pitää ehkä ottaa riski ja kokeilla uudestaan. Kaikkihan tätä tosiaan kehuu, joten kait siinä jotain täytyy olla...

Se ei vaan se suomalainen laitos oikein tuntunut juuri miltään. Ei siis huonoltakaan, mutta, no, melko tavalliselta peruskauralta vain. Pitää hommata joskus luettavaksi vähän enempi ja katsotaan sitten uudestaan.
tallennettu
Jussi Tyni
Jäsen
*
Poissa

« Vastaus #103 : 19.04.2012, klo 16:55:52 »

Tosiaan, Planetaryä kannattaa lukea vähän pitemmälle kuin neljä ekaa numeroa.

Meikä luki aikanaan ekan traden ja fiilikset oli aika maassa. Miten yksi suosikkikirjoittajistani on päästänyt tällaisen löysän läpsäisyn käsistään, kun normaalisti tulee nyrkistä täysiä naamaan? Ja miksi tätä joka paikassa hehkutetaan?

Lukaisin sitten myöhemmin toisen traden, ja kaikki muuttui. Jopa niin hurjasti, että aloin ymmärtää ekan traden hyvyyden. Totta, että Planetaryn voi kokea supersankareiden X-filesinä ja totta on, että lehden sankarit eivät juurikaan toimi, vaan enemmänkin ihmettelevät erilaisia (populaarikulttuurista hyvin tutunoloisia) ilmiöitä. Mutta sarjakuvana Planetary on populaarikulttuurin aareaitta ja Elijah Snow tiimeineen populaarikulttuurin argeologeja. Näin siis yksittäisiä numeroita tarkastellen.

Mutta taustalla hiipii vaivihkaa pääjuoni, joka ainakin itseni sai odottamaan neljättä ja viimeistä tradea vesi kielellä. Planetary ei ole pelkästään Ellisin työkalu esitellä kirjoittamiaan pikkunäppäriä populaarikulttuurin pastisseja (se toimisi sellaisenaankin hyvin), vaan jokainen numero liittyy jotenkin kokonaisuuteen ja loksauttaa jonkin palasen kohdilleen suurta kuvaa ajatellen.

Parasta Planetaryssä Cassadayn kuvituksen, sekä jatkuvien ihastuttavien populaarikulttuuriviittausten ja -kunnianosoitusten lisäksi on se tapa, jolla Ellis kertoo suuren juonensa. Se aukeaa erittäin rauhallisesti ja vaivihkaa. Lukija saa itse huomata ja päätellä juonen elementtejä.

Minusta Planetary on parasta Ellisiä.

Editissä muokkasin paria keskenjäänyttä ajatusta.
« Viimeksi muokattu: 19.04.2012, klo 16:57:30 kirjoittanut Jussi Tyni » tallennettu
Korro
Ja kumppanit.
Galleriataiteilija
*
Poissa

« Vastaus #104 : 19.04.2012, klo 18:25:34 »

P-taryä omistan Dc-spessu, muutmat aloitusnumerot. Sekä tradet 3-4, voin sanoa että on kyllä hienoa kuinka erillaista sarjakuvaa julkaistaan. Morrisonin X-men oli kanssa aiivan loistava, sekin jäi mieleeni erinomaisen omalaatuisella kokonaisuudella.

Näitä kahta suosittelen lähestymään, jos vain valaataa on riittämiin.
tallennettu

Kello- viiden- tee.
Sivuja: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 ... 15 | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: