Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Arvostelut: Paarman paisteja (28.10.2019 klo 22:06:25)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
22.11.2019, klo 01:34:09

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
478125 viestiä 10430 aihetta kirjoittanut 3838 jäsentä. Uusin jäsen: Katariinaaaa
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvanlukijoiden keskustelut
| |-+  Kritiikki ja sarjakuva mediassa
| | |-+  Sarjakuva-aiheiset laulut
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 ... 37 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Sarjakuva-aiheiset laulut  (Luettu 207697 kertaa)
jussi mäkinen
Jäsen
Poissa

Kvaak!

« Vastaus #90 : 28.04.2005, klo 23:33:28 »

Törmäsin taas sattumalta Bruce & the Robin Rockers-levyyn "The Batman Theme."
Levy on 60-luvulta (julkaisija Marble Arch) ja sillä soittaa tiettävästi itse Sun Ra.
Levyssä on myös hieno Batman-aiheinen kansi. Zonk! Wap! Blam!
tallennettu
A.A
Vieras
« Vastaus #91 : 02.06.2005, klo 23:04:42 »

Olen nyttemmin saanut hankituksi Aku Ankkulin molemmat täyspitkät levyt Kääk! ja Lootus. Molemmissa on Kaj Stenvallin teos kannessa. Ensimmäinen, 7 piisin levy on vielä haussa.

Aku Ankkulin nimi tulee tietysti Kari Peitsamo ja Ankkuli -yhtyeen nimestä.

Idea on että tehdään bändiversioita Kari Peitsamon yksin tekemien soololevyjen kappaleista. Versiot on tehty trio-kokoonpanolla ja näkemys muistuttaa hyvin paljon Peitsamon ihan ensimmäisiä bändilevytyksiä. Kepeän rullaavaa rokkia. Projektia ei voitu jatkaa loputtomiin koska yli 90 % Peitsamon soolojutuista ei taivu millään rokkipiiseiksi. Jo Lootuksella on väkisin vääntöä. Kääk! toimii ja sillä on yksi varta vasten Aku Ankkulille Peitsamon tekemäkin kappale "Lennon elää".

Timo Rautiainen on mukana vasta tuolla viimeisellä levyllä eli Lootuksella eikä sitä edes mistään huomaa. Levy on tehty kun Niskalaukaus oli jo pinnalla.

Aku Ankkuli on myös tehnyt itse Peitsamon kanssa levyn jossa puolet piiseistä on Karin ja puolet AA-laulajabasisti Simo Koivusen tekemiä. Kummatkin laulavat omat piisinsä.

- - -

Tästä ketjusta on muuten unohtunut Suomen Poliisit -yhtyeen kappale Elämä on rankkaa, Aku Ankka. Suomen Poliisit oli Sleepy Sleepersin sivuprojekti jonka levyn kaikki kappaleet ovat aivan tajutonta mökellystä. Ilmeisesti kyseessä oli jonkin sortin Sielun Veljet -parodia.

Niin itseasiassa tuo lootus levyhän on tehty jo vuonna 1996 about niihin aikoihin kun Niskalaukausta on ruvettu synnyttämään  ,...se julkaisiin vasta "nyt " 2003...
hmm...niin ja uutta rokkia on näköjäänkin luvassa...löysimpä tuommoisen yllätyksen..www.akuankkuli.com
tallennettu
1978 villiä metsää
Jäsen
Poissa

Sukupuoli: mies

« Vastaus #92 : 05.07.2005, klo 16:21:19 »

Hiljattain ihan hyvin näkyvyyttäkin saaneen, nyttemmin hajonneen Korkeajännitys-bändin demolta löytyy synkähkö rokkiversio Aku Ankan "Itkevästä merimiehestä".

Mainio biisi tasangoilla soitettavaksi.
tallennettu
Timo Ronkainen
professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
Toimittaja
**
Poissa

"Ja rangaistus on greippi!"

« Vastaus #93 : 05.07.2005, klo 17:16:26 »

synkähkö rokkiversio Aku Ankan "Itkevästä merimiehestä".

Onko siinä enemmänkin sanoja kuin The hojot -yhtyeen "rumassa" humalaista hoilausta muistuttavassa livetatioinnissa?
ks: http://www.hojot.com/sanat.html (kelaa/skrollaa ihan alas).
Timo Kokkilan Peräsmies-alpparissahan Barksin tehdas niminen yhtye oli levyttänyt biisin ja siinä oli keksitty lisää sanoja (ihan hyvin vielä).

Timo
tallennettu

1978 villiä metsää
Jäsen
Poissa

« Vastaus #94 : 05.07.2005, klo 17:41:15 »

Olen kuullut kappaleen vain kerran(en muista sanoja sen tarkemmin), mutta se demo löytyy tutun hyllystä. Pitänee palata asiaan tuonnempana...
tallennettu
Jukka Laine
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #95 : 05.07.2005, klo 19:57:07 »

Minäkin yritin joskus "säveltää" Itkevää merimiestä. Kaveri sitten sanoi että tuo on Irwinin Kalteritango.

Mutta Kalteritangon sanat olivat taas alunperin käännös Jailhouse Rockiin.

Niin se käy.
tallennettu

Petteri Oja
Juudas itselleen
Jäsen
Poissa

« Vastaus #96 : 22.08.2005, klo 17:02:28 »

Mulla on semmoinen yksipuolinen vinyylisingle kuin Oski & Los Scobes: Luolassa Sierra Nevadan. Perustuu ilmeisesti samannimiseen Punaniska-albumiin. Etiketissä on Punaniska ja toisena kustantajana Laaki-Sarjat. Biisi itsessään tais olla aika tavanomainen kantriveto.

EDIT: Jaa, vai onkohan se sittenkin niin päin että albumi perustuu tuohon kappaleeseen...
« Viimeksi muokattu: 22.08.2005, klo 17:05:03 kirjoittanut Petteri Oja » tallennettu

Matti Karjalainen
Valvoja
Poissa

Friendly Neighborhood Librarian

« Vastaus #97 : 20.09.2005, klo 21:56:28 »

Laulaja/lauluntekijä Matthew Sweetin albumilla "Girlfriend" (1991) on mukana kappale "Evangeline", joka perustuu tekstivihkosen mukaan Charles "Chuck" Dixonin ja Judith Huntin sarjakuvaan. En itse tunne sarjakuvaa, mutta Dixon on näemmä ollut mukana tekemässä mm. Tuomaria ja Birds of Preyta.

Archie-sarjakuvalla (ja Archies-levykansilla) on ollut aika monta piirtäjää joista useimmat ovat jääneet nimettömiksi. Tunnetuimpia ja myös eniten noita tehneitä ovat Bob Montana ja Dan de Carlo. Minulla oli joskus maksisingle Sugar Sugar, jonka kannessa komeilivat nuo sarjakuvahahmot.

The Archiesin "Sugar Sugar" oli listaykkösenä sekä USA:ssa että Englannissa vuonna 1969, ja Suomessakin se nähtiin myyntitilaston kuudentena. Kohtalaisen nimekkäistä studiomuusikoista koostuneella sarjakuvayhtyeellä oli myös pari muuta listahittiä ennen kuin se "hajosi" vuonna 1970.
tallennettu

"Onneksi kirjastonhoitajat ovat tunnollisia kaikissa tunnetuissa todellisuuksissa" (P.A. Manninen: Kapteeni Kuolio - Tampereen sankari)
Jukka Laine
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #98 : 20.09.2005, klo 23:17:47 »

Dixon on myös tehnyt paljon Batman-sarjoja, samoin Lepiksen sivusarjoja kuten Robin, Nightwing ja Catwoman. Myös muita DC-sankareita jonkin verran, ja Marvelille Moon Knightia. Ja CrossGenille Dixon teki varmaan puolen tusinaa eri sarjaa. Evangeline on minullekin tuntematon. (MUOKKAA: Ei ole enää, mainio actionsarja jossa päähenkilö on nunna joka vetää äijiä turpaan niin että soi.)
« Viimeksi muokattu: 27.05.2007, klo 11:04:10 kirjoittanut Surfin Joe » tallennettu

Jukka Laine
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #99 : 26.10.2005, klo 19:46:00 »

Haukiputtaan pojilla eli Aknestikilla on kipale Asterix ja Kleopatra
Meinas unohtua tämä AT:n Haukipudas-laulu:

Aknestikin toiminnan lopettamisen kunniaksi Epe's näkyy myyvän pois kaikki Aknestik-levyt hintaan 2,90/kpl. Haukipudas on kakkoslevyllä Valassaaret ja Asterix kolmoslevyllä Onni. Tilasin puuttuvat.

Ja toisen lopettaneen, useammankin sarjakuva-aiheisen laulun tehneen, Ne Luumäkien levyt lähtevät myös samaan hintaan. Nuo tilasin kaikki vaikka ne olivatkin mulla ennestään vinyyleinä. Niitä on hyvä kuunnella korvalapuista steppaillessaan kaduilla.

Tilaus viipyi matkalla vaan kaksi viikkoa.
tallennettu

Rac
Jäsen
Poissa

« Vastaus #100 : 04.11.2005, klo 16:18:06 »

Roadrunner Unitedin* kappaleessa I Don't Wanna Be (A Superhero) lauletaan "Captain America is going to die". Muutenkin loistava punkralli. Suosittelen.

(*Roadrunner Recordsin bändit yhdistivät voimansa ja tekivät The All-Star Sessions -levyn. Yllämainittu on ainut levyn kuuntelemisen arvoinen kipale, imho.)

Daredevil: The Album -soundtraciklla on Drowning Poolin kappale The Man Without Fear, jolla featuroi Rob Zombie. Erittäin hyvä tuokin. OST:n muut kappaleet eivät tainneet liittyä DD:hen millään tavalla, sanoituksiltaan siis.

tallennettu

"Excuse me. Have you ever danced with the devil by the pale moonlight?" -Batman
Jukka Laine
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #101 : 04.11.2005, klo 17:17:49 »

Rob Zombie on myös tehnyt sarjakuvakässäreitä. Itse asiassa en tajunnut että tuo on rokkarikin,
tallennettu

Petteri Oja
Juudas itselleen
Jäsen
Poissa

« Vastaus #102 : 26.11.2005, klo 23:56:06 »

Jopas. Oudosti unohdin levynkansia laatineita sarjakuvataiteilijoita listattaessa yhden parhaista kotimaisista! Kenties 90-luvun rikollisimmin unohdetussa suomirock-levyssä on Tapani Rytöhongan kaunis kansikuva:

Symposiumin ainokainen levy on hieman epätasainen kokonaisuus, mutta parhaat palat ovat uskomattoman komeita.
tallennettu

Jukka Laine
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #103 : 24.03.2006, klo 11:32:36 »

Kinks - Catch Me Now I'm Falling
Kinks - (Wish I could fly like) Superman

En ole tosin kuullut näistä yhtäkään...

Minä olen Kinksiä kuunnellut ja kuuntelen taas. Lainasin Arthur-levyn bonusraidoilla. Itse Arthur oli jo aikaisemmin hyväksi havaittu mutta bonusraidoilla tulevat ensimmäiseksi Plastic Man ja King Kong! Mainioita esityksiä!
tallennettu

Joe_Smith
Lontoon seikkailija
Jäsen
Poissa

« Vastaus #104 : 09.05.2006, klo 12:20:41 »

Timo Ronkainen mainitsi Hojot:
Lainaus
Onko siinä enemmänkin sanoja kuin The hojot -yhtyeen "rumassa" humalaista hoilausta muistuttavassa livetatioinnissa?
ks: http://www.hojot.com/sanat.html (kelaa/skrollaa ihan alas).

Hojojen toimintaa pitkään seuranneena vakuutan, että hoilaajat eivät olleet humalassa. Koko bändin nimihän on kähvelletty suoraan Aku Ankasta. Samaten artistit itse verhoutuvat Ankka- nimien taakse, Veijö Väkivahva ja Leo Hyrkkö.

Hojojen vinyylisingle muuten kuuluu olennaisena osana jokaisen itseään kunnioittavan ankistin keräilyrepertuaariin. Minua ainakin hävettäisi, jos en mokomaa omistaisi.
tallennettu

Joe Smith
Tuhansien vaarojen mies
Sivuja: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 ... 37 | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: