Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Artikkelit ja henkilökuvat: 1959 / 100 – Välskärin kertomuksia (03.03.2018 klo 22:57:16)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
22.09.2018, klo 20:48:19

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
466828 viestiä 10375 aihetta kirjoittanut 7316 jäsentä. Uusin jäsen: Viipis
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Kvaak.fi
| |-+  Palaute & uudistukset
| | |-+  Kommentteja Kvaakin netiketistä
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: 1 ... 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Kommentteja Kvaakin netiketistä  (Luettu 49889 kertaa)
Hannu
Avustava toimittaja
*
Poissa

Sukupuoli: mies

« Vastaus #135 : 05.12.2013, klo 14:33:49 »

No joo, mutta mistähän me löydettäis se pointti mitä  M. B. R. G. mainosti?
tallennettu

Kaikki on miltä se kulloinkin näyttää
Doctor Phantomizer
Kesyttämätön outolintu
Jäsen
Poissa

Bite from the dust til the dawn

« Vastaus #136 : 08.12.2013, klo 02:56:30 »

Nyt en kyllä ymmärrä lainkaan edellistä (M.B. Rudyard Greysma) kommenttia. Mitä ihmeen "pointtia" siinä on että joku kopioi keskusteluketjun ensimmäisen kommentin ja lähettää sen ikäänkuin omana kommenttinaan? Samanlainen viesti tuli myös Tex Willer-keskusteluun. Oli sitten lähettäjä "botti" tai mikä hyvänsä, niin kaiketi siellä takana on joku immeinen, jolla ei varmaan ole hajuakaan siitä, mistä keskustellaan vaan vain ajatuksena sotkea, seata ja hämmentää keskustelua; täysin sattumanvaraisesti.

Minusta on hyvä - ja välttämätöntä - että Kvaakissa on mahdollisuu palautteen antoon myös tällä tasolla. Jos netiketin kohdalla on ollut hiljaiseloa, niin sehän vaan kertoo siitä ettei isompaa ongelmaa ole ollut.   

Ja tämä kommentti taas todisti minun sarkastisen pointtini palaute osiosta.
Luepa tämän osion keskusteluja ja viestejä. Aina sama kaava. Kvaakin palaute on nurinaa, joten tämä keskustelu oli tässä. Jatketaan niin kuin sitä ei olisi koskaan käytykään. Jätetään se vaan tähän ettei ketään innostu ja mennään pihalle pelaamaan sarcasmipalloa.
tallennettu

"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.
Reima Mäkinen
Avustava toimittaja
*
Poissa

Facts are meaningless. You can use facts to prove

« Vastaus #137 : 08.12.2013, klo 11:32:57 »

Aina sama kaava. Kvaakin palaute on nurinaa, joten tämä keskustelu oli tässä. Jatketaan niin kuin sitä ei olisi koskaan käytykään.
Vaihtoehtona se että netikettiä sun muuta rukattaisiin aina yhden henkilön turhautumisen vuoksi? Oh Jees!
tallennettu

"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson
Lurker
Valvoja
Paikalla

« Vastaus #138 : 08.12.2013, klo 11:51:23 »

Ja tämä kommentti taas todisti minun sarkastisen pointtini palaute osiosta.
Luepa tämän osion keskusteluja ja viestejä. Aina sama kaava. Kvaakin palaute on nurinaa, joten tämä keskustelu oli tässä. Jatketaan niin kuin sitä ei olisi koskaan käytykään. Jätetään se vaan tähän ettei ketään innostu ja mennään pihalle pelaamaan sarcasmipalloa.

Annat siis nurisevaa palautetta siitä, että palaute on nurisevaa.
tallennettu
Doctor Phantomizer
Kesyttämätön outolintu
Jäsen
Poissa

« Vastaus #139 : 21.12.2013, klo 06:57:35 »

Vaihtoehtona se että netikettiä sun muuta rukattaisiin aina yhden henkilön turhautumisen vuoksi? Oh Jees!

Annat siis nurisevaa palautetta siitä, että palaute on nurisevaa.

Ei vaan siitä, että kuten tämäkin keskustelu osoittaa, sillä ei ole väliä, onko se palaute minkä tahansa laista, on siinä pointtia tai ei, se hylätään silti, ja mielummin asiaan liittymättömillä verukkeilla, niin kuin nytkin teet.

Kysyn siis:
Miksi? Mitä tällä tekee? Ketä palvelee, että voi valittaa, jotta ei tarvitsisi valittaa muualla, mutta silti ihmetellään, että missä on uudet käyttäjät? Minusta se kuulostaa aika hölmöltä.

Hitler ei aiheuttanut 2. Maailmansotaa, vaan siihen vaikutti muutkin seikat, kuten Wilhelm 2, kun hän vei Saksan politiikkaa toiseen suuntaan ennen 1. Maailmansotaa.

Joten viekää ne Hitler argumenttinne hiivattiin, tai älkää kysykö käyttäjien mielipidettä. Minulla on meinaan kosolti käyttämättömiä Wilhem 2 argumentteja.

Se on meinaan aivan varmasti trollin vika, jos trollaamiselle herätetään halu. Se on myös varmasti veronmaksajan syytä, jos yhteiskunta ei ole tarpeeksi hauska.

Ja taidekin on pahaa koska Hitler.

Mutta ei se minulta ole pois, kun käyn täällä muutenkin nykyään yhä harvemmin.

Jos päästäisiin näistä veruke keskusteluista eroon, niin kai tässä voisi jostain muustakin puhua tällä osastolla.

Kertokaa, mitä mieltä olette Kvaakin netiketistä. Parannusehdotuksia, selvennyspyyntöjä ja turhanpäiväistä valitusta epäreiluista säännöistä otetaan vastaan.

Mitä kohtaa tästä ette ymmärrä?
Muotoillaan se vielä kuvalliseen muotoon, ja mahdollisimman selkeästi:
Tuntuuko kuvan mukainen keskustelu tutulta, ja siltä kuin joku kaunistelisi jotain aika paljon?

* 28112011181832-4.jpg (88.91 kilotavua, 600x417 - tarkasteltu 278 kertaa.)
« Viimeksi muokattu: 21.12.2013, klo 07:28:21 kirjoittanut M. B. Rudyard Greysma » tallennettu

"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.
tertsi
Vieras
« Vastaus #140 : 21.12.2013, klo 07:49:18 »

Ja uusia jäseniä siis tulisi lisää, jos palauteosio heivattaisiin pois?

Harvoin mitään muutoksia tehdään yhden henkilön vuoksi, missään. Varmaan ylläpito reagoisi, jos jostain asiasta tulisi paljon valituksia. Vaikka nykyään meillä taitaa tuo ylläpitoprukka olla aika harvalukuinen.

Jos käyttäjämäärä on vähentynyt, luulen sen kyllä johtuvan yksinkertaisesti siitä, että sarjakuvien suosio noin yleensä on vähentynyt.

Nykyisessä opinahjossani Metropoliassa perustimme sarjakuvakerhon, pelkästään meidän graafisten ykköskurssilta tuli 10 jäsentä: yksikään heistä ei pyöri täällä Kvaakissa. Muutamat kyllä tiesivät Kvaakin olemassaolosta.
tallennettu
Doctor Phantomizer
Kesyttämätön outolintu
Jäsen
Poissa

« Vastaus #141 : 21.12.2013, klo 15:33:51 »

Ja uusia jäseniä siis tulisi lisää, jos palauteosio heivattaisiin pois?

Harvoin mitään muutoksia tehdään yhden henkilön vuoksi, missään. Varmaan ylläpito reagoisi, jos jostain asiasta tulisi paljon valituksia. Vaikka nykyään meillä taitaa tuo ylläpitoprukka olla aika harvalukuinen.

Jos käyttäjämäärä on vähentynyt, luulen sen kyllä johtuvan yksinkertaisesti siitä, että sarjakuvien suosio noin yleensä on vähentynyt.

Nykyisessä opinahjossani Metropoliassa perustimme sarjakuvakerhon, pelkästään meidän graafisten ykköskurssilta tuli 10 jäsentä: yksikään heistä ei pyöri täällä Kvaakissa. Muutamat kyllä tiesivät Kvaakin olemassaolosta.

No en minä nyt ole sanonutkaan, että pitäisi yhden henkilön pyörittää koko touhua. Mutta keskustelut tuntuvat aika turhilta, jos sillä että mikä/kuka mielipiteen sanoo,  on enemmän väliä, kuin sillä että onko siinä mielipiteessä ihan tärkeitä huomionarvoisia ajatuksia, olkoonkin, että ne on esitetty hieman vulgaarilla tavalla.

Valitsetteko te kaupassa töissä ollessannekin asiakkaan mielipiteet sen mukaan, että miten hän ne ilmaisee?

Olkoonkin, että tuossa erona on palkka, mutta jos on lupautunut vastaanottamaan kritiikkiä, niin se kestetään kuin mies. En minä itsekään uusnatseille hymyile baarissa, mutta ellei hänestä ole aitoa häiriötä, en suoraan sanoen keksi, miksi minun pitäisi vaatia, että baarimikko antaa hänelle huonomman jakkaran kuin minulle tai että vaatisin hänen poistamista.

Jos palautteesta keskustellaan, ja siitä, että mikä sen palautteen premissi voisi olla, niin enpä minä nyt näe eroa sillä, että kirjoittaako sen palautteen siinä vaiheessa botti vai käyttäjä, jos asia on selvästi keskustelun arvoinen.

Vai oletko sitä mieltä, etteikö tässä olisi nyt kuitenkin keskusteltu pointista, jonka botti toi esille, ja että keskustelu voi vaikuttaa siltä kuin sillä ei olisi väliä, että puhuuko botti vai käyttäjä, hänen palautteensa keskusteluarvo kierretään verukkeilla?

Minäkään en erityisemmin välittäisi lukea VesaK:n juttuja, mutta eipä nyt äkkiseltään tule mieleen tilannetta, jossa en olisi antanut edes jonkinlaista arvoa hänen supersankari kritiikilleen (eli katsonut edes, että onko siinä mitään pohjaa) tai jättänyt sarjakuvan ostamatta perusteella liittyen henkilöön X.

No niin. Nyt kai kun meillä on sivullinen näyttöä, voidaan jo alkaa puhua sen palautteen premissistä Kvaakin tulevaisuuden kannalta. Mitä mieltä on ylläpito ajatuksesta, että palaute palautteena ja henkilöitymät henkilöitymänä?

Olisiko nyt kuitenkin viisasta keskustella siitä onko jokin käyttäjä botti jossain muualla, kuin yksinomaan palautetta koskevassa keskustelussa? Ja nyt en puhu Netikettiä koskevasta palautteesta, vaan palautteesta palaute osiossa yleensä. Ja mikä Ylläpidon mielestä on oleellista hyvän palautteen kannalta? Jos sillä on kerran väliä, että miten palaute esitetään, niin olkaa hyvä ja kertokaa.
tallennettu

Gothicus
Jäsen
Poissa

« Vastaus #142 : 21.12.2013, klo 20:19:54 »

Mä en oikeastaan ymmärrä mikä Michael Diana Riddle Greysman hätä ja ongelma tässä nyt pohjimmiltaan edes on. Olen yrittänyt, mutta ei aukea.
tallennettu

"Ihminen on ihmiselle kettu."
Reima Mäkinen
Avustava toimittaja
*
Poissa

« Vastaus #143 : 21.12.2013, klo 21:00:15 »

Mä en oikeastaan ymmärrä mikä Michael Diana Riddle Greysman hätä ja ongelma tässä nyt pohjimmiltaan edes on. Olen yrittänyt, mutta ei aukea.
Sama juttu. Puolustaako se sitä bottia vai mitä?

Vastaan silti että Kvaakin (ja tämän ketjun) ideana on se että käyttäjät keskustelevat asioista. Epämääräisen demokratian (tai joskus yksinvaltaisesti) tehdään sitten muutoksia käytäntöihin. Väitän että Kvaak ja sen netiketti on nyt sellainen kuin mitä sen käyttäjät (se epämääräinen joukko) haluavat sen olevan. Uusia ideoita puidaan ja siirretäänn käytäntöön tarpeen mukaan.
tallennettu

"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson
Lönkka
Jäsen
Poissa

Life goes on (except for those who die)

« Vastaus #144 : 22.12.2013, klo 21:41:15 »

Uskoisin että sarjakuvien suosio noin ylippänsä on kyllä minusta pikemminkin kasvanut.

Kvaakin suosio taas ei.
Aika pahasti on useamman vuoden polkenut paikallaan tai jopa ottanut takapakkia.
tallennettu
Lurker
Valvoja
Paikalla

« Vastaus #145 : 22.12.2013, klo 21:50:45 »

Uskoisin että sarjakuvien suosio noin ylippänsä on kyllä minusta pikemminkin kasvanut.
Kvaakin suosio taas ei.
Aika pahasti on useamman vuoden polkenut paikallaan tai jopa ottanut takapakkia.

Vaisua on, kieltämättä. Miksi?

Ehkä foorumit vain eivät enää kiinnosta. Twitterissä on just' nyt vilkkainta.
tallennettu
Reima Mäkinen
Avustava toimittaja
*
Poissa

« Vastaus #146 : 23.12.2013, klo 17:22:24 »

Vaisua on, kieltämättä. Miksi?

Ehkä foorumit vain eivät enää kiinnosta.
Jos täällä sanoo jotain, voidaan tulla kysymään perusteluja ja jopa väittämään vastaan. Sellaista "paskaa" ei suurin osa ihmisistä halua niskaansa, kun voi heitellä briljantteja ideoitaan facebookissa ja tvitterissä ilman että kukaan tulee nillittämään mitään.  Smiley
tallennettu

Petteri Oja
Juudas itselleen
Jäsen
Poissa

« Vastaus #147 : 23.12.2013, klo 17:55:49 »

Jos unohtaa Reiman komment(e)ista tihkuvan inhon sosiaalista mediaa kohtaan, niin periaatteessa noin. FB:ssä ei tarvi lukea tiettyjen foorumit tukkivien jaarittelijoiden vuodatuksia, jos ei välttämättä halua. Ainakaan mun taipumus masokismiin ei varsinaisesti ole iän myötä lisääntynyt, päinvastoin.

Myöskään verkossa ei tee mieli roikkua koko valveillaoloaikaa, joten jossain toisessa paikassa vietetty aika on pois Kvaak-ajalta.
tallennettu

Reima Mäkinen
Avustava toimittaja
*
Poissa

« Vastaus #148 : 23.12.2013, klo 19:36:11 »

Jos unohtaa Reiman komment(e)ista tihkuvan inhon sosiaalista mediaa kohtaan, niin periaatteessa noin.
Tällä kertaa se ei ollu inhoa, oli ironiaa.  Smiley Kuluneen vuoden mittaan olen tullut siihen tulokseen että Facebook on ihan hyvä juttu. Se ei vain ole mun juttu. Mulle olisi kauhistus jos kaikki se somen diibadaaba joku päivä alkaisi pyöriä Kvaakissa.
tallennettu

tertsi
Vieras
« Vastaus #149 : 23.12.2013, klo 19:37:58 »

Täällä ei oikein synny muualla keskustelua kuin Tex-Willer-ketjuissa.

Onneksi Toni sentään iloitsi kanssani uudesta Yannin ja Schwartzin Piko ja Fantasio -seikkailusta. Lämmitti mieltä se.   Smiley
tallennettu
Sivuja: 1 ... 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: