Kirjoittaja Aihe: End of Evangelion  (Luettu 3413 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

quisma88

• sika
  • Jäsen
  • jeee
End of Evangelion
« : 08.04.2005 klo 15:07:33 »
onko kukan muu nähnyt sen kun mä,jos ollete katsonet nin kertoisi mielipitensä sitä :)

Mode edit: Otsikko korjattu, ja hymiöt kiitos minimiin.
« Viimeksi muokattu: 06.03.2007 klo 18:02:52 kirjoittanut Laura Sivonen »

vesa saarinen

• Jäsen
Re: end of evangelion
« Vastaus #1 : 10.04.2005 klo 00:23:18 »
...on tässäkin ketju... huaa!

No, sanotaan nyt oikeasti. Jos Ghiblin tuotokset lasketaan pois, End of Evangelion on siellä ehkä top-5 -japanimaatiot -listallani. Annon pokkaa on vaan pakko ihailla: pöllöjä fanipoikia potkitaan munille sopivasti ja hahmoille ei olla kilttejä. Semmoisesta minä tykkään.

Toisaalta, mielipiteeni saattaa vaihtua. Viimeksi End of Evan näin joskus vuonna -00 kun kaikenmoinen anime oli kiven takana. Silloin koko Evangelion tuntui tosi originellilta ja hulppean upealta, nyt kun SubTV moista on näyttänyt, lähinnä sarja on ollut tylsää ja naiivia pohdiskelua. Ei vaan jaksa, ei vaan kestä ilman ikävää myötähäpeän tunnetta. Olen tullut vanhaksi. Vähän pelkään, että End of Eva kokee saman kohtalon.

Onneksi on silti ne Ghiblit.
"Maailman turhien asioiden joukossa sarjakuvat edustavat kärkipäätä! Kaiken lisäksi ne ovat kalliita."
-Roope Ankka

Storm

• Jäsen
  • Elämä ei ole aina helppoa.
« Vastaus #2 : 12.04.2005 klo 10:52:51 »
Itse katsoin ihan ekana tämän end of evangelionin siskon ja kaverin kanssa ja täytyy sanoa, että olisi pitnyt nähdä pari jaksoa itse sarjasta ennen elokuvaa.
Jo heti alussa tippui kärryiltä.

Elokuva oli ihan siedettävä, mutta silti se oli sellaista sekavaa sotkua, etten katsoisi toista kertaa sitä. Tosin Mechat ei ole niin kiinnostavia ollenkaan, ainakaan minun kohdalla, mutta saattahan joku muu tietysti pitää niistä.

Se loppukin oli aika hämärä siinä, etten muista paljoa mitään, mitä siinä oikeen tapahtui. Tosin siitä on jo 1- 2 vuotta, kun viimeksi näin sen.
I live, when my heroes live...

Visitor Q

• Jäsen
« Vastaus #3 : 07.09.2005 klo 22:13:13 »
End of evangelion on sarjan alkuperäinen lopetus, jota sarjalle suunniteltiin. Mutta koska budjetti ei riittänyt, jouduttiin kaksi viimeistä jaksoa muuttamaan.
End of Evangelion leffa tuli myöhemmin paikkaamaan nuo kasi viimeistä jaksoa.

JackOf<3's

• -
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #4 : 08.09.2005 klo 14:23:11 »
Kertokaapa nyt joku tämän Evangelion TV-sarjan loppuyhteenveto.

Mielestäni Subilla näin vikan jakson, mutta se oli lähinnä Shinji Ikarin "Ihanaa, miun ei tarviikkaa olla Eva pilotti pakosta, vaan voin olla ihan pakottamattakin! LOL11!!11!" loppu. :[

Olenko siis missannut jotain, vai onko Suomessa näytetyn n. yli 20 osaisen TV animaation loppu tosiaan tuollainen? :o

Olen joskus Turun Animeyhdistyksestä n.20 ekaa osaa lainaillut, kun formaatti oli VHS ja n:nen kerran kopioitu fansub vuonna ennen waretusta, mutta vikaa osaa en tainnut nähdä kuunaan. Tai sitten en vain voinut hyväksyä tuota loppua. ;D

Miten on? ^^
« Viimeksi muokattu: 08.09.2005 klo 14:27:51 kirjoittanut PaavoGold »
-

PTJ Uusitalo

• Mediaholisti
  • Jäsen
« Vastaus #5 : 08.09.2005 klo 22:12:30 »
Olenko siis missannut jotain, vai onko Suomessa näytetyn n. yli 20 osaisen TV animaation loppu tosiaan tuollainen? :o

On se. Hideaki Anno päätti näyttää keskisormea koko mechagenrelle, ja houkuteltuaan kaikki kaksitoistavuotiaat peltipurkinmätkintäfanit 13 ensimmäisellä jaksolla kuvaputken ääreen hän ja Gainaxin iloiset otakuveikot latasivat viimeisiin jaksoihin pohdintaa koko ihmiskunnan psyykestä. Samalla silvottiin kivasti genren vanhoja kliseitä. (Lisää löytyy täältä: http://koti.phnet.fi/otaku/eva/evangelion.html . Sinua on edelleen helppo siteerata, Kekko.)

Ikävä vain, että tästä ei tykätty, ja Sony pantiin leikkaamaan sarjan rahoitusta. Jaksosta 16 eteenpäin still-kuvien käyttö lisääntyy rajusti, ja pari viimeistä jaksoa tehtiin täysin kengännauhabudjetilla - mikä myös näkyy. Kuten viimeisessä jaksossa sanottiin, ongelmien vuoksi keskitymme pelkästään Shinji Ikarin mieleen. (Summa summarum: "Älä angstaa, teini. Ole oma itsesi; elä itsesi vuoksi, älä muiden." Taputuksia, kun Shinji tajuaa tämän itsekin. "Kiitos äiti, kiitos isä! Omistettu kaikille maailman lapsille.")

No, tästähän tykättiin sitten vielä vähemmän. Myöhemmin Gainax teki End of Evangelionin kertomaan tarina loppuun oikeasti. Jatkamme shokeerauslinjalla pistämällä ensimmäisessä kohtauksessa Shinjin vetämään käteen koomaisen Asukan edessä. Ilkeät pahat sarjatuotanto-EVAt tulevat. NERV paljastaa todellisen karvansa. Lopuksi ihmiskunta sulautuu takaisin alkulimaksi, ja Shinjistä tuntuu pahalta.

Aina ei voi onnistua, mutta hyvä yritys kumminkin.
« Viimeksi muokattu: 17.10.2005 klo 00:02:30 kirjoittanut PTJ Uusitalo »