Kirjoittaja Aihe: Divareista  (Luettu 426552 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Matti Veekamo

  • Laiskapaska
  • Jäsen
  • Viestejä: 252
  • Sarjismiäs
Vs: Divareista
« Vastaus #90 : 05.03.2005 klo 21:31:20 »
Porissa on kanssa pari ihan hyvää divaria (en valitettvasti muista nimiä). Sijaitsevat ihan keskustassa. Ainakin Aku Ankan taskukirjoja olen niistä aikoinaan ihan hyvin löytänyt.

Hetkinen, pari? Hmm. Itselläni ei tule mieleen muutakuin se divari jossa hauska partainen setä on aina myymässä. Toridivari on siinä lähellä mutta eihän ne enää aikoihin ole sarjakuvia pirulaiset myyneet.

Missäs tämä toinen divari on?
__
Matti Veekamo
Veksu

Petteri Oja

  • Juudas itselleen
  • Jäsen
  • Viestejä: 8 151
Vs: Divareista
« Vastaus #91 : 06.03.2005 klo 15:33:13 »
Taidan olla Oulusta päin, joten vastattava on.

Rautatiekadulta löytyy Ale-kirja ja sitten se pahamaineinen lohikäärmeksikin kutsuttu mummo (liikkeen nimeä en edes tiedä). Ale-kirjasta saattaa tehdä löytöjä, lohikäärmeeltä ei.

Miksi sitä lohikäärmeeksi sanotaan? Oletan että kyse on siitä rautatieasemaa vastapäätä olevasta paikasta. Minä en ole koskaan löytänyt sieltä mitään ostettavaa, mutta nyt viimeksi käydessäni huomasin vähän piilossa lasivitriinin jossa oli vaikka minkälaista vanhaa sarjakuvaa. Kysyin saako niitä katsoa, ja toki sai. Melkein myöhästyin junasta, mutta löysinpä sieltä Kostajat 1/75:n, varsin siistikuntoisen yksilöön. Hintaa tuli naurettavat 7.50! Kulkukatissa maksoi ainakin 40 e.

Samalla reissulla ostin Ale-kirjasta kaksi 60-luvun Ihmesarjaa á 12 e. Hyvä kaupunkikierros.

Tuuk42

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 221
  • "En pidä minään"
Vs: Divareista
« Vastaus #92 : 06.03.2005 klo 16:27:59 »
Hetkinen, pari? Hmm. Itselläni ei tule mieleen muutakuin se divari jossa hauska partainen setä on aina myymässä. Toridivari on siinä lähellä mutta eihän ne enää aikoihin ole sarjakuvia pirulaiset myyneet.

Missäs tämä toinen divari on?

Tuo partasedän divari on varmaankin se jonka kyltissä on näkymätön Don Martin tyyliin piirretty hahmo. Siinä torin divarin (joka nykyisin on pelikauppa) kulmalta kun jatkaa eteenpäin. Siitä näkymättömän miehen divarin nurkalta kun käännyt vasemmalla jos tulet torilta päin ja jatkat matkaa kunnes näet keltaisen kyltin. Siinä on kanssa pieni antikvariaatti josta saa ainakin halvalla egmontin mangapokkareita. Myyjä kun ostaa ne jostain tukusta ja saa siten halvemmalla.



"Art Kills Creativity." - Douglas Adams Paint it Black!

Mörkö

  • Vieras
Vs: Divareista
« Vastaus #93 : 08.03.2005 klo 13:29:08 »
Elikkä olisiko kellään tietoa kuopion alueen divareista + niitten osoitteista  ???
olen huomenna nimittäin menossa sinne

herra Nissen

  • Vieras
Vs: Divareista
« Vastaus #94 : 08.03.2005 klo 13:47:16 »
Kuopiossa oli ainakin viime käynnillä seuraavat divarit:

Suurin ja kaunein ja entinen työpaikkani on Halpa Kirja joka on jokin aika sitten muuttanut uuteen osoitteeseen Puijonkadulle lähelle rautatie-asemaa. Netissä on osoitteena Puijonkatu 12 mutta se ei pidä enää paikkaansa. Sama katu, eri numero. Paikan samalla hyvä että huono puoli on se että hinnoittelu on aika aikansa elänyttä. Keräily-Valerian irtoaa vitosella mutta saman hinnan saa maksaa sitten jostakin täysin arvottomasta painotuotteesta. Hinnoittelu on tasapäistetty teosten haluttavuudesta piittaamatta.

Saman ikäluokan divari on kuninkaankadulla sijaitseva Kirja-ja Lehtilinna. Alkeelliset nettisivut osoitteessa http://www.kirjajalehtilinna.fi/

Lehtilinnasta löytyy jenkkisarjista ja mangaa perinteisen divaritavaran ohella.

Näiden kahden välissä maantieteellisesti, osoitteessa Vuorikatu 25, on Puijon Divari, josta löytyy kirjaa ja sarjakuvaa (jopa uutta, etupäässä Arktisen Banaanin karamellivärisiä kauhuja), vaikka onkin koko ajan siirtymässä enemmän ja enemmän myymään pelejä pelikoneisiin ja tietokoneisiin. Se jolta puuttuu legendaarisia Shokki-sarjat lehtiä, voi hyppiä riemusta sillä sieltä niitä löytyy ihan käyttämättöminä!

Kirpputoreja on iso liuta ja kannattaa myös katsastaa Daiga daiga duu kauppa osoitteessa Puijonkatu 12. Se on etupäässä retro- ja keräilytavaraan erikoistunut pieni kauppa josta löytyy rajallisesti vaihtoehtosarjakuvaa jota tuskin saa mistään muualta savosta. nettiosoite http://wundergrafiks.com/daigadaigaduu/

Näiden lisäksi on muutamia levykauppoja joilla on myynnissä kirjaa ynnä sarjakuvaa. Näiden nimiä ja osoitteita en osaa antaa koska ne muuttuvat säännöllisesti. Vähän samaan tyyliin kaiketi kuin joillakin kebab-paikoilla on tapana myydä yritys säännöllisesti omistajalta toiselle ja kerätä tällä tavalla starttirahat valtiolta pois.
« Viimeksi muokattu: 08.03.2005 klo 13:52:27 kirjoittanut herra Nissen »

Matti Karjalainen

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 931
  • Friendly Neighborhood Librarian
Vs: Divareista
« Vastaus #95 : 08.03.2005 klo 14:12:01 »
Jatketaanpa Oulu-keskustelua...

Rautatiekadulta löytyy Ale-kirja...

Ale-kirjasta löytyy ainakin jonkin verran Hämähäkkimiestä ja muita Marveleita. Etenkin 1990-luku on hyvin edustettuna, mutta vanhempiakin lehtiäkin löytyy, kunhan niitä osaa kysyä tiskin takaa. Hinnat ovat ihan vertailukelpoisia muuhun maahan nähden.

...ja sitten se pahamaineinen lohikäärmeksikin kutsuttu mummo (liikkeen nimeä en edes tiedä)... Ale-kirjasta saattaa tehdä löytöjä, lohikäärmeeltä ei.

Olen vahvasti eri mieltä. Rautetiekadun mummo on ihan kivan oloinen vanha rouva, joka yleensä tietää, mitä on myymässä. Löytöjä sieltä kyllä voi tehdä, ja vieläpä suuremmalla todennäköisyydellä kuin tuosta Ale-kirjasta tai ylipäätään muistakaan oululaisista antikvariaateista. Vanhempia albumeita on myös valikoimissa, ja joskus ikkunassa möllötti Tintin "Salaperäisen tähden" ensimmäinen suomipainos (joka ilmestyi jollakin muulla nimellä) ja muuta mukavaa.

Pakkahuoneenkadulla (21) on muistaakseni Oulun Kirja-Antikvariaatti niminen paikka ja sitten Hallituskadulla on Uusi ja Vanha (tai jotain vastaavaa). Kumpikin edellä mainittu myy jonkin verran myös uutta sarjakuvaa, jälkimmäinen lisäksi lähinnä kustantajien jämäeriä sekalaisista kirjoista.

Oulun Kirja-Antikvariaatin valikoimat ovat sarjakuvien osalta kelvolliset, joskin paremminkin voisi olla (ja on minusta ollutkin). Aikanaan täältä tuli kannettua ulos mm. Mooren "Helvetistä". Uudessa ja Vanhassa on mukiinmenevä valikoima uudempia sarjakuvia (lähinnä eurooppalaista ja kotimaista), käytetyn sarjakuvan valikoima on heikompi. Palvelun ystävällisyydestä voisi vähän murmattaa.

Viides paikka on Isokadulla, mutta sekin on muuttunut aika paljon levykaupaksi. Uutta ja vanhaa sarjakuvaa löytyy toki myös. Ja sitten on tietysti vielä Fantasiapelit, jossa on jonkinlainen valikoima ulkomaisia sarjisalbumeita

Keskustan Antikvariaatissa on tosiaan paljon levyjä. Perussarjakuvaa löytyy jonkin verran sivuseinältä. Vanhempia keräilylehtiä löytyy tiskin edestä (hintavaroituksella varustettuna), mutta siihen valikoimaan en ole hirveästi perehtynyt. Fantasiapeleistä löytyy mangaa ja englanninkielistä sarjakuvaa (supersankareita ja muutakin).
« Viimeksi muokattu: 08.03.2005 klo 14:15:30 kirjoittanut Jokke Eskimo »
"Onneksi kirjastonhoitajat ovat tunnollisia kaikissa tunnetuissa todellisuuksissa" (P.A. Manninen: Kapteeni Kuolio - Tampereen sankari)

Petteri Oja

  • Juudas itselleen
  • Jäsen
  • Viestejä: 8 151
Vs: Divareista
« Vastaus #96 : 14.04.2005 klo 21:36:34 »
Vinkki keräilijöille Turussa käyntiä varten:

Alfa Antikvaan kannattaa toimittaa muutama päivä etukäteen puutelista vaikka puhelimella. He nimittäin eivät pidä läheskään kaikkia artikkeleita esille liikkeessä, vaan säilyttävät niitä jossain mystisessä varastossa, josta voivat niitä pyynnöstä hakea. Tilanpuute on varmasti suurin syy tähän, mutta silti: jos minulla olisi divari niin en kyllä veisi Ihmesarjoja ja 70-luvun Kostajia ja muuta ihan taatusti koska tahansa kalliilla rahalla kaupaksi menevää tavaraa varastoon homehtumaan.

Siis kysykää. Muutamia Ihmesarjoja jäi sinne kun en kertakaikkiaan raaskinut ostaa. Joku voisi hakea ne pois ennenkuin minun on pakko. Hinta 20-25 e kpl, kunto hyvä.

jussi mäkinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 198
  • Kvaak!
Vs: Divareista
« Vastaus #97 : 14.04.2005 klo 22:50:52 »
Vinkki keräilijöille Turussa käyntiä varten:

Alfa Antikvaan kannattaa toimittaa muutama päivä etukäteen puutelista vaikka puhelimella. He nimittäin eivät pidä läheskään kaikkia artikkeleita esille liikkeessä, vaan säilyttävät niitä jossain mystisessä varastossa, josta voivat niitä pyynnöstä hakea. Tilanpuute on varmasti suurin syy tähän, mutta silti: jos minulla olisi divari niin en kyllä veisi Ihmesarjoja ja 70-luvun Kostajia ja muuta ihan taatusti koska tahansa kalliilla rahalla kaupaksi menevää tavaraa varastoon homehtumaan.

Siis kysykää. Muutamia Ihmesarjoja jäi sinne kun en kertakaikkiaan raaskinut ostaa. Joku voisi hakea ne pois ennenkuin minun on pakko. Hinta 20-25 e kpl, kunto hyvä.


Alfassa ovat paremmat lehdet kyllä ihan perustellusti varastossa. Ei niille ole liikkeessa tilaa. Lehtiä pitää vaan osata kysyä. Itse asiassa joskus nuorempana tuntui, että Alfasta löytyi melkein mitä vaan kysyikin.
Olin Alfassa orjana/pikku-apulaisena lukuvuonna 99-00. Sain tuona aikana penkoa varastoa mielin määrin ja kyllähän sieltä teki kaikkia jänniä löytöjä.
Tänään tuli sattumoisin uusin paketti Alfasta: Ihmesarja # 30, pari Concretea, Hämärin tilaajalahja 1994, Mail-Manin Hulk-albumi ja yksi välistä jäänyt Amazing Spider-Man. nimim. "Alfan asiakas jo vuodesta 1987"

PekkaR

  • Sarjakuvakauppias
  • Jäsen
  • Viestejä: 28
Vs: Divareista
« Vastaus #98 : 20.04.2005 klo 19:17:58 »
Mitkä ovat vaikutelmat Jyväskylän seudun antikvariaattien ja divareiden sarjakuva tarjonnasta?

Itse olen sinnepäin reissuillani menossa. Onko hyviä vinkkejä?

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 293
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Vs: Divareista
« Vastaus #99 : 20.04.2005 klo 21:18:42 »
Mitkä ovat vaikutelmat Jyväskylän seudun antikvariaattien ja divareiden sarjakuva tarjonnasta?
Itse olen sinnepäin reissuillani menossa. Onko hyviä vinkkejä?

Jyväskylässä on Kauppakadulla useampia divareita. Katso: http://www.perunamaa.net/sarjakuvat/ ja sieltä listaukset.

Timo

Sweetie

  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 8
  • aaw, vaalenpunaista!
Vs: Divareista
« Vastaus #100 : 20.04.2005 klo 21:28:52 »
Asun korvessa ja sarjakuvavalikoima on SURKEA. No joo, saahan Salesta Dragon Ballia.

PekkaR

  • Sarjakuvakauppias
  • Jäsen
  • Viestejä: 28
Vs: Divareista
« Vastaus #101 : 20.04.2005 klo 22:10:18 »
Jep. Jyväskylän antikvariaatit paikallistettu. Onkos kenelläkään mitään tuntumaa niiden laadukkuudesta?

FreakyMike

  • Taideseppä
  • Jäsen
  • Viestejä: 478
  • weird bastard
Vs: Divareista
« Vastaus #102 : 20.04.2005 klo 23:07:22 »
Kävin vuosi sitten Jyväskylässä ja tsekkasin ne pääkadun varrella olevat divarit ja antikvariaatit (Taisi olla joku leffa/anime-kauppakin). Löytyihän sieltä toki vähän kaikkea, mutta hintataso oli mielestäni aika korkea. Jyväskylän divareissa oli monia lehtiä ja pokkareita joita olen nähnyt myytävän esimerkiksi Joensuun ja Lappeenrannan paikoissa yli puolta halvemmalla.
Sarjakuvat: [ www.saunalahti.fi/~wfan/comixfreak ] - Kuvataide/esineet: [ http://astalo.deviantart.com ]

Mörkö

  • Vieras
Vs: Divareista
« Vastaus #103 : 22.04.2005 klo 08:36:10 »
No pistä paremmaksi täällä ei ole divaria / muuta lehtikauppaa ollenkaan  ;D

VesaK

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 556
  • Kuka mitä häh?
Vs: Divareista
« Vastaus #104 : 22.04.2005 klo 12:06:53 »
Jyväskylään on tulossa/avattu jo? uusi, sarjakuvaan erikoistuva divari.

Lisäys: Niin, siinäpä se mitä aiheesta tiiän. Oliko se ny johonkin Kirkkopuiston liepeille tulossa?
« Viimeksi muokattu: 22.04.2005 klo 14:31:26 kirjoittanut VesaK »
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama