Kirjoittaja Aihe: Divareista  (Luettu 426597 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Superprole

  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 9
Vs: Divareista
« Vastaus #1020 : 28.05.2016 klo 00:34:19 »
Mustan kanin kolon valikoimista voisi tarkistusta kysyä sen verran, että vieläkö tarjolla on myös englanninkielisiä sarjakuvia? Aikaisemmin ainakin on ollut, mutta en ole seurannut tilannetta.

Jonkun verran englanninkielisiä on myynnissä ja banaanilaatikoissa olisi kyllä lisää. Englanninkielisen sarjakuvan kanssa on hinnoittelu vaan tosi hankalaa. Vertailuhintojen etsiminen jostain eBaystä ym. on vähän turhauttavaa, kun pyynnöt voivat olla ihan mitä vaan, täysin poskettomia. Toisaalta ison kielialueen sisällä harvinaisten tai kysyttyjen kohteitten hinnat  nousevat aivan toiselle tasolle kuin suomessa. Ota siinä sitten selvää mikä on validi hinta kansainvälisillä markkinoilla, saati  mikä asiallinen hinta olisi täällä myytäessä..  Menee vaikeaksi.. :(

Kiitos vielä Antille -  neuvosta muovitaskujen suhteen. Kävin sata pussia heti kokeeksi hakemassa. Hyviähän nämä! Ens viikolla haettava lisää ja useampaa kokoa. :)

Janne

  • Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 6 828
  • Hornan kekäleet!
Vs: Divareista
« Vastaus #1021 : 19.06.2016 klo 20:58:22 »
Ei enää oikein Riihimäellekään kannata mennä. Riihimäen antikva oli auki torstaina viimeisen kerran. Myyjäpariskunta kyllä kiertelee Suomen suvessa toreja ja markkinoita, kuten ovat tehneet jo usean vuoden ajan. Olivat viime perjantaina Karkkilan torilla.
"Tex-tieteen yli-morisco"

JV

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 048
Vs: Divareista
« Vastaus #1022 : 20.06.2016 klo 18:07:50 »
Kun ne supistivat tilaansa pieneksi, kävin kerran eikä sen jälkeen huvittanut.

Juu, siinä mentiin rajan yli kuinka ahtaalle hyllyt voi asettaa, että asiointi on edes jokseenkin miellyttävää. Toivottavasti saavat toreilla tehtyä kauppoja.

Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 060
Vs: Divareista
« Vastaus #1023 : 02.07.2016 klo 19:53:18 »
Hansasillalla on taas divari Keltainen planeetta, varastomyyntiä. Laaritolkulla edullista sarjakuvaa. Toki kirjoja ja pokkareitakin vaikka kuinka.





https://www.facebook.com/KeltainenPlaneetta/

MarXus

  • Jäsen
  • Viestejä: 108
Vs: Divareista
« Vastaus #1024 : 16.07.2016 klo 23:56:18 »
Kotouduin juuri elämäni ensimmäiseltä Turun reissulta. Oli oikein mukava ja kaunis kaupunki! Divareitakin tuli tietenkin kierrettyä eikä tarvinnut poistua tyhjin käsin. Tässä hieman mukaan lähteneitä sarjakuvia.

Brahen antikvariaatti:

- Richard Corbenin Hulk-numero (Mega)
- Corto Maltese: Samarkandin kultainen talo


Alfa Antikva. Tämä paikka ansaitsee kyllä erityismaininnan, valikoima oli suuri, hinnat hyviä ja tunnelma mukavan tiivis :). Tänne tuli käytettyä myös eniten rahaa.

- Conan Barbaari (Egmontin kovakantinen)
- Comanche 7: Pirun sormi (tätä tuntuu harvemmin liikkuvan, oli ainoa minulta puuttuva)
- Corto Maltese: Banaaniconga
- Muumit Sarjakuvaklassikot VI
- Larson: Kaukana poissa 1-5
- Ankardo: Usvahäät
- Kaverille lahjaksi pari Witch-lehteä ja Sound of Music -dvd 

Turun sarjakuvakaupassa tuli käytyä vasta viimeisenä, sieltä lähti puuttuvia Hämähäkkimiehiä yläkerrasta. Tänne pitää kyllä joskus ehdottomasti mennä paremmalla ajalla ja budjetilla.

Myös Omituisissa opuksissa pistäydyin, mutta sieltä ei tällä kertaa löytynyt mitään. Käyn kyllä uudestaan seuraavalla reissulla.

Kaiken kaikkiaan mielestäni Turun divarien sarjakuvatarjonta on erittäin hyvä, ainakin jos vertaa Mikkeliin. Täällä on vain vanha kunnon Kulma-Antikvari, mutta sielläkin on loppuunmyynti menossa. On ilmeiseti kesän ajan enää auki. :-\


jussih

  • Jäsen
  • Viestejä: 314
Vs: Divareista
« Vastaus #1025 : 07.08.2016 klo 10:39:52 »
Kesälomareissulla tuli käytyä Valkeakoskella ihmettelemässä kun jotkut ovat uskaltaneet näinä aikoina avata divarin. Hyvä maku ACV:n putiikista jäi, ja kassillinen lehtiä lähti mukaan. Myyjän kanssa rupateltiinkin tovi, joviaali kaveri tuntui olevan. Myytävä oli varsin hyvässä järjestyksessä, vaikka kampetta oli melkoisen paljon. Toivottavasti kauppa käy, tämmöinen kivijalkakauppa vetää kaikessa vertoja nettibisnekselle. 

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 765
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Divareista
« Vastaus #1026 : 25.08.2016 klo 21:58:32 »
Kävin tänään Taiteiden yössä ja Good Fellowsissa katsoo ton Kapteeni
Amerikka-näyttelyn. Omistaja kertoi, että taloon tulee putkiremontti ja silloin pistää putiikin kiinni lopullisesti. Siirtyy ihan muihin hommiin. Vuodenvaihteessa siis Stadista lähtee taas yksi sarjakuvakauppa pois...yhyyyyyy!!!

Ei enää saa kuolata niitä hienoja sarjakuva-tavaroita livenä...pitää tyytyä nettiin...
Kaikki hieno katoaa stadista!
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

_tex_

  • Jäsen
  • Viestejä: 213
  • Oman kielen OSAAJA!KvAak terroristi!AiNiAaN! Q=<>
Vs: Divareista
« Vastaus #1027 : 26.08.2016 klo 18:39:58 »
Se putkiremppa on ollu siihen taloon ollut tulossa jo 10-15 vuotta et vihdoinkin talon hallitus teki jotain?Olis kannattanu tehdä silloin taitaa maksaa nyt jo tuplat,mut divarihan siinä on pärjänny hyvä niin vuokralla olleena.

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 765
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Divareista
« Vastaus #1028 : 26.08.2016 klo 18:59:21 »
Se putkiremppa on ollu siihen taloon ollut tulossa jo 10-15 vuotta et vihdoinkin talon hallitus teki jotain?Olis kannattanu tehdä silloin taitaa maksaa nyt jo tuplat,mut divarihan siinä on pärjänny hyvä niin vuokralla olleena.
Olis voinut vielä viivyttää putkiremppaa 10-15 vuotta. Jos vaikka Good Fellowsin omistaja olis jaksanut pyörittää liikettään siihen asti.
Harmittaa vaan kun lopettaa.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Veli Loponen

  • Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 11 047
  • <><
Vs: Divareista
« Vastaus #1029 : 26.08.2016 klo 19:23:22 »
Mua ei harmita, vaikka onhan se toki tappio suomalaiselle sarjakuvaskenelle. Olen aina itse tykännyt enemmän Fennicasta ja Good fellowsissa käyminen on aina ollut ahdistavaa, kun myyjä on hönkiny niskaan, kun on selannut hyllyjä läpi.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 765
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Divareista
« Vastaus #1030 : 26.08.2016 klo 23:02:32 »
Mua ei harmita, vaikka onhan se toki tappio suomalaiselle sarjakuvaskenelle. Olen aina itse tykännyt enemmän Fennicasta ja Good fellowsissa käyminen on aina ollut ahdistavaa, kun myyjä on hönkiny niskaan, kun on selannut hyllyjä läpi.
Eihän se omistaja tule sieltä pöydän takaa pois kirveelläkään, jos ei kysy jostain jutusta. Ei mun niskaan taakse ole koskaan tullut hönkimään, vaikka olen minäkin niitä sarjakuvia sieltä hyllystä präjäillyt.
Ehkä mun persoonani on vaan pelottanut sitä, eikä ole sen takia uskaltanut tulla häiritsemään mun rauhaani.

Fennicassa olen ostanut paljon broidille Mangaa, kun se omituisesti tykkää siitä ja jotain sarjakuva-krääsää. Siellä on kanssa ihan mukavat myyjät.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

TSN

  • Jäsen
  • Viestejä: 19
Vs: Divareista
« Vastaus #1031 : 03.09.2016 klo 15:58:59 »
Lahdessa Ankkurin Antikvariaatti saattaa olla lopettelemassa. Huomasin, että ikkunassa on lappu missä etsii ostajaa yritykselle. Onhan se siinä jo yli 20 vuotta jo ollutkin.

Harvoin tulee itse käytyä siellä. On vähän syrjässä omille menoille.


Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 060
Vs: Divareista
« Vastaus #1033 : 22.11.2016 klo 17:28:25 »
Mutta Mustis porskuttaa.

http://yle.fi/uutiset/3-9306554


Asioita kaivataan silloin, kun ne ovat jo poissa.

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 296
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Vs: Divareista
« Vastaus #1034 : 22.11.2016 klo 18:36:38 »
Ja vaikka Mustis-lehti pistettäisiin uudestaan pystyy, ei sitä sitten kuitenkaan kukaan ostaisi, saati tilaisi. Ne on ne vanhat lehdet.

Timo