Kirjoittaja Aihe: Huonoin manga (muista asialliset perustelut)  (Luettu 39623 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Caza

  • Vieras
Re: Huonoin manga (muista asialliset perustelut)
« Vastaus #135 : 10.04.2007 klo 19:29:50 »
Ehkä huonoin on Tokyo Mew Mew . . . ainakin mitä itse olen katsellut . . . en tajunnut siitä yhtään mitään  :-\

Hämähämähäkki

  • kyyninen optimisti
  • Jäsen
  • Viestejä: 24
  • Kyllä kiinnostaa.
Re: Huonoin manga
« Vastaus #136 : 06.05.2007 klo 15:37:59 »
Jossain välissä vilkaisin kirjaston sarjishyllyä, ja siellä oli joku ...mikä Shutter Box sen nimi nyt sitten oli. Lukaisin läpi ja täytyy sanoa, että aika tympäännyttävä tapaus...

Sama täällä. Mutta kyseessähän on taas yksi näistä pirun pseudomanga-tuherruksista. "love is like a photograph - it develops in darkness" my ass.

Futaba-kun Change! on varmaan yksi ala-arvoisimmista sarjakuvista jonka olen nähnyt. Ranman tapaan on sukupuolen vaihtumista - nyt lähinnä mielentilan mukaan - ja paljon enemmän pikkutuhmuuksia ja hormonien hyrräämistä kuin Ranmassa ikinä. Tässä pääosassa onkin poika jonka samanniminen alter ego (eli Futaba-kun ja Futaba-chan - mitähäh) ilmestyy aina silloin tällöin, eikä hänen bimbo mielitiettynsä tajua että kyseessä on yksi ja sama tyyppi vaikka tämä yhtäkkiä muuttaisi muotoaan tämän nenän edessä. "Näpit irti mun likasta", huutaa miehetär, ja sitten tyttöparka näkee painajaisia siitä että on muuttunut mieheksi jäkäjäkä öh tuota juu.

Tokyo Mew Mew on keskinkertaisuuden huipentuma. Draamaa, draamaa, siirappia, ja lisää draamaa. Sekä epäuskottavia pahiksia, siis voi ei, nämä otuksetko tosiaan haluavat puhdistaa maapallon ihmissaastasta? Joopajoo.
Ainakin päähenkilöt ovat söpöjä (vaikkakin susi-Zakuron alkuvaiheessa ilmenneen asennevamman takia pidän akkaa aikamoisena n****una.)

CLAMPin Tokyo Babylon maistuu muovilta. Ei ne aaveet ja kummitukset joita androgyyni päähenkilö manaa ole järin kärsineen saatikka kauhistuttavan oloisia. Jestas.

Ja sitten Vision of Escaflownesta tehty manga.
Hahmot on runneltu aivan tunnistamattomiksi ja kiroilua on liikaa ja juonikin aivan liian sekava. Aivan järkyttävä, ainoa mikä on yhteistä animen kanssa on nimi kannessa eikä tasan muu.

KillingKiss

  • Ipana pipana
  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 8
  • Kermaleivos.
Re: Huonoin manga (muista asialliset perustelut)
« Vastaus #137 : 17.05.2007 klo 18:13:40 »
Rrrrravisuttaa ajatellakin niitä. No ekaxi tulevat mieleen:

Tokyo Mew Mew á la mode - Kaameaa roskaa, shōjoa huonoimmasta päästä. Ekan osan ostin enkä aio ostaa toista. Rasittavaa oikeudenkäpälä sössötystä ja rimpsuilua aamusta iltaan.

Teinietsivä Luna(tai sellainen) - Luin kerran kaupassa. Kauheaa  suoraan sanottuna. "Etsivän painajainen on...Lukio!" Rasittavaa jo sellainen.

Emma - Siinä vain ärsyttää piirrostyyli.
« Viimeksi muokattu: 17.05.2007 klo 18:22:48 kirjoittanut KillingKiss »

Inuyasha

  • Jäsen
  • Viestejä: 17
Re: Huonoin manga (muista asialliset perustelut)
« Vastaus #138 : 29.05.2007 klo 22:40:14 »
Huonoin lukemani on Salapoliisi Conan. Se mitä jaksoin lukea oli liian ennalta arvattavaa. Ekan kirjan jälkeen en sitten ostanutkaan enempää...(en siis voi sanoa mitään sen jälkeisistä osista mutta yleensä teen päätökseni ekasta osasta eikä tämä ollut poikkeus) Ja sentään tykkään jossain määrin dekkareista...  :-\ Jenkki mangasta ei nyt äkkiseltään tule mitään mieleen... Paitsi Diabolo...
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Anteeksi spoilaaminen... Vaikken uskokaan monen tuohon tokyopopin kirjaan törmäävän.  :-\  Kannataisi tosin...  ;)
« Viimeksi muokattu: 01.06.2007 klo 20:42:16 kirjoittanut iJusten »
Vein haluamasi nimimerkin JO vuonna 2004! Muahahahaa!

dErasmus

  • Afrodude
  • Jäsen
  • Viestejä: 241
  • KiKii!
Re: Huonoin manga (muista asialliset perustelut)
« Vastaus #139 : 31.05.2007 klo 18:11:27 »
Sanon Puchimonin. Kaikki hahmot näyttää samalta ja juonessa ei hitto vieköön oo mitään järkeä.
Hämähämähäkki: mut eikös Esca ollut ensin mangana? Animaattoreithan sun pistäs syytellä. ;O
Inuyasha: Miten onnistuit tuomitsemaan "loppumattoman" sarjan ennalta-arvattavaksi yhden albumin perusteella? :3
On totta, että Conanissa on välillä ollut juttuja, jotka on ilmiselviä, mutta välillä taas niin kummallisia ratkaisuja, ettei asiaa edes tullut ajatelleeksi.
« Viimeksi muokattu: 31.05.2007 klo 18:42:33 kirjoittanut dErasmus »

Merryl

  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 1
Re: Huonoin manga (muista asialliset perustelut)
« Vastaus #140 : 01.06.2007 klo 22:56:58 »
mut eikös Esca ollut ensin mangana? Animaattoreithan sun pistäs syytellä. ;O
Mistä olet tällaista kuullut? Animen ja mangan suhteen varsin luotettavaksi jä käyttökelpoiseksi osoittautunut tietokanta AnimeNewsNetwork paljastaa vain, jotta manga on vaihtoehtoinen versio animen rinnalla, ei alkuperäinen lähdeteos. Animeunionin keskustelualueiden aiheeseen liittyvässä viestiketjussa puolestaan todetaan melko ykskantaan, että manga olisi tehty nimenomaan animen jälkeen.

Itse aiheeseen liittyen, varsin taidokkaasti olen itseäni onnistunut varjelemaan epämiellyttäviltä lukukokemuksilta mangan saralla. Yksi negatiivisesti mieleenjäänyt teos on kuitenkin Tokyo Mew Mew. Perustelut ovat pitkälti samoja, kuin muillakin kanssaihmisillä tämän mielipiteen suhteen. Sarjalla ei vain yksinkertaisesti tuntunut olevan minulle mitään tarjottavaa. Ylisöpöihin hahmoihin, siirappisiin tapahtumiin, sekä hyvin naiiveihin ja pelkistettyihin elämänviisauksiin verhottu hapatus tuntui olevan juuri sellaista, jonka uskoisi puhuttelevan paljon paremmin kaikkein pienimpiä lapsilukijoita.

Yllämainitun kaltaiset nimikkeet ovat kuitenkin ehkäpä hieman ilmiselviä vastauksia, sillä kyllä minä tätä ostaessani hieman jo aavistelin etukäteen, mitä tulisin saamaan. Se nyt vain sattui olemaan niitä aikoja, jolloin oli kerrassaan pakko vain hankkia kaikki, mitä käsiinsä sai. Varsinkin, kun sitä sai suomeksi. Sittemmin olen onnistuneesti saanut hyödynnettyä erilaisia arvosteluja ym. muiden mielipiteitä ennen tutustumispäätöksen tekemistä, joten ikäville yllätyksille ei ole jäänyt sijaa.

dErasmus

  • Afrodude
  • Jäsen
  • Viestejä: 241
  • KiKii!
Re: Huonoin manga (muista asialliset perustelut)
« Vastaus #141 : 03.06.2007 klo 20:50:59 »
Mistä olet tällaista kuullut? Animen ja mangan suhteen varsin luotettavaksi jä käyttökelpoiseksi osoittautunut tietokanta AnimeNewsNetwork paljastaa vain, jotta manga on vaihtoehtoinen versio animen rinnalla, ei alkuperäinen lähdeteos. Animeunionin keskustelualueiden aiheeseen liittyvässä viestiketjussa puolestaan todetaan melko ykskantaan, että manga olisi tehty nimenomaan animen jälkeen.
Heh, kerropas kavereillesi, miten sitten mangan julkaiseminen on voitu aloittaa puolitoista vuotta ENNEN animen julkaisemista, jos se kerta ANIMEEN perustuu? =D
Kyseessähän on varmasti, että käsikirjoittajat ovat antaneet sen sekä animen tuottajille sekä mangakalle samoihin aikoihin, jolloin tyylillisesti mangakan tyyli on AIKAISEMMIN vallitseva ko itse animen tyyli. Sitä tarkoitin juuri tuolla "hyy, hahmot eivät näytä laisinkaan samoilta".
Omasta mielestäni ihan piristävää nähdä täysin eri kuvakulma, esmes Furikuri ei toiminut paskaakaan mangana.
« Viimeksi muokattu: 03.06.2007 klo 21:04:53 kirjoittanut dErasmus »

Aelether

  • Jäsen
  • Viestejä: 33
Vs: Huonoin manga (muista asialliset perustelut)
« Vastaus #142 : 17.06.2012 klo 12:09:41 »
Kokemukseni mukaan lähes kaikki K-18 -merkillä varustetut mangat on pyllystä. Ne ovat tyypillisesti joko itseisarvoista seksiä tai väkivaltaa, ja järkevää juonta saa hakemalla hakea.