Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Kolumnit ja matkaraportit: Sadan vuoden sarjakuvat, osa 1 (07.10.2017 klo 18:50:16)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
18.11.2017, klo 06:19:17

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
460233 viestiä 10202 aihetta kirjoittanut 7207 jäsentä. Uusin jäsen: Wattanut
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvanlukijoiden keskustelut
| |-+  Kotimaiset sarjakuvat ja tekijät
| | |-+  Trivial Pursuit 20 v. -painos ja suomalainen naissarjakuvapiirtäjä.
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Trivial Pursuit 20 v. -painos ja suomalainen naissarjakuvapiirtäjä.  (Luettu 2291 kertaa)
Ruutujätkä
jauhaja
Jäsen
Poissa

Sukupuoli: mies

« : 11.02.2005, klo 14:46:09 »

Pelasin yksi ilta helsinkiläisessä ravintolassa tätä tietokisapelin juhlapainosta ja törmäsin aika mielenkiintoiseen kysymykseen.

Kysymys kuului: Kuka on tunnetuin suomalainen naissarjakuvanpiirtäjä maailmalla?

Onneksi tätä ei kysytty minulta, vaan olin itse kysyjänä.

Nimittäin vastaus oli, että Kati Kovacs.

Kysynkin nyt, oletteko samaa mieltä Trivial Pursuitin kanssa?

Kaikki kunnia Kovacsia kohtaan, mutta löytyisikö oikea vastaus sittenkin tuolta Muumilaakson suunnalta...?   
 Huh

tallennettu

Minulla on kädet, miksi minä en ohjaa tätä laivaa?
Janne
Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
Valvoja
Poissa

Hornan kekäleet!

« Vastaus #1 : 11.02.2005, klo 14:56:17 »

Mullekin tuli Janssonin Tove mieleen ennen kuin ehdin edes lukea viestiäsi loppuun.
tallennettu

"Tex-tieteen yli-morisco"
Timo Ronkainen
professionaali amatööri
Toimittaja
**
Poissa

"Ja rangaistus on greippi!"

« Vastaus #2 : 11.02.2005, klo 15:17:04 »

Jansson tulee varmasti kaikille mieleen. Veikkaisinpa että Kati olis itsekin samaa mieltä. Smiley Vaikka onkin taatusti ihan imarreltu.
Kukahan näitä kysymyksiä laatii?

Timo
tallennettu

irappan
Jäsen
Poissa

« Vastaus #3 : 11.02.2005, klo 15:24:36 »

ohi aiheen:
Tuli vaan näistä sarjakuva-aiheisista tietokilpailukysymyksistä mieleen, että mielestäni kerran Haluatko miljonääriksi -shöyssä kysäistiin, montako jäsentä kuuluu karhukoplaan. Oikea vastaushan lienee seitsemän, mutta muitakin tavallaan oikeita vastauksia voisi antaa. Mahtaako kukaan muistaa, oliko se vastaus siinä seitsemän?
tallennettu

http://nappari.vuodatus.net/
"Muistan jokaisen minuutin lapsuudestani - olen vieläkin katkera."      -Daniel Clowes
"Kun täytän 46 ja ½ vuotta, perustan pilailupuodin!"      -Jorma Orava

Ruutujätkä
jauhaja
Jäsen
Poissa

« Vastaus #4 : 11.02.2005, klo 15:25:02 »

Jansson tulee varmasti kaikille mieleen. Veikkaisinpa että Kati olis itsekin samaa mieltä. Smiley Vaikka onkin taatusti ihan imarreltu.
Kukahan näitä kysymyksiä laatii?

Timo

Kuten sanottu, onneksi kysymys ei ollut minulle. Siitä olisi seurannut varsin ikävä käänne muuten niin rehtihenkiselle tietovisailuillalle.  Tongue Ja onneksi (tai onneksi ja onneksi... )kaverini ei vastannut mitään.
tallennettu

Minulla on kädet, miksi minä en ohjaa tätä laivaa?
Timo Ronkainen
professionaali amatööri
Toimittaja
**
Poissa

"Ja rangaistus on greippi!"

« Vastaus #5 : 11.02.2005, klo 15:36:51 »

ohi aiheen:
 montako jäsentä kuuluu karhukoplaan. Oikea vastaushan lienee seitsemän,

Ns. "oikea" vastaus on kai kolme. Mutta sitten pitää muistaa kaikki Karhuvaarit, ja mitä älyniekka-176 ynnä muita ylimääräisiä niitä on. Joku saksalaisfani taisi laskea Barksin sarjojen pohjalta sen mukaan montako erilaista numerolaattaa koplalaisten paidoista löytyi, karhuveikkojen määrän. En muista mikä se luku oli. 33 tai ehkä jopa 42. Ellei enemmänkin.
Ehkä tuo löyty jostain päin nettiä.

Timo
tallennettu

jokela
sörsselsson
Jäsen
Poissa

.. I'm a devil in disguise ..

« Vastaus #6 : 11.02.2005, klo 19:02:10 »

Jos kaikkeen (vaikka sitten T.P.´ssä) vastaat 42 niin olet aina oikeassa. (Ainakin Douglas Adams´in mukaan)

Hassu kysymys tuo piirtäjästä, tai oikestaan tyhmä koska tuohon on tuiki mahdotonta vastata. Mielestäni ..

-- j --
tallennettu

He may look like an idiot and talk like an idiot but don't let that fool you. He really is an idiot.
V3§a V1tikain3n
Toimittaja
**
Poissa

kersanttinapalm.com/

« Vastaus #7 : 12.02.2005, klo 20:00:10 »

Siinä on varmaan jouduttu vastauksen selvittämiseksi tekemään galluppi ulkomaalaisten keskuudessa, ja nämä ovat luulleet Tove Janssonia mieheksi.
tallennettu
VesaK
Avustava toimittaja
*
Poissa

Onpa tässä outo juttu.

« Vastaus #8 : 13.02.2005, klo 14:28:29 »

Katin kommentti asiaan oli "Ihan oikeesti???!!!" Eli hän oli hyvin otettu. Vieressään istunut Pauli Kallio veikkasi myös ensin Tove Janssonia.

Mutta mutta, asiaahan voisi täsmentää siten, että varmasti Kati on ulkomailla tunnetuin elossa oleva suomalainen naissarjakuvapiirtäjä. Janssonhan oli kaikkea mahdollista muutakin kuin "vain" sarjakuvapiirtäjä.

Katin eloisuuden voi tulla todistamaan paikan päälle jokainen tiistaina Helsingissä oleva kvaakkilainen. Hänen näyttelynsä "Kutsuin Pablon, Fridan ja Vincentin Suomeen" avautuu Galleria Dix:issä, Uudenmaankatu yhdeksässätoista klo 17. Teokset ovat esillä 6.3.2005 asti.
tallennettu

“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: