Äänestys

Kuka on paras Texin piirtäjä?

Galep
Ticci
Civitelli
Villa
Letteri
Fusco
Ortiz
Nicoló
Font
Cestarot
Monti
Marcello
Giolitti
De la Fuente
Blasco
Brindisi
Venturi
Della Monica
Repetto
Diso
Capitanio
Sommer
Gamba
Muzzi
Del Vecchio
Piccinelli

Kirjoittaja Aihe: Paras Tex Willer -piirtäjä  (Luettu 180292 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hannu

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 284
Vs: Paras Tex Willer -piirtäjä
« Vastaus #615 : 21.12.2010 klo 20:05:49 »
Vielä voisi rautalangasta vääntää pussauk eiku tussauksen merkityksen. Näin joulun kunniaksi.
Kaikki on miltä se kulloinkin näyttää

VilleM

  • Jäsen
  • Viestejä: 801
Vs: Paras Tex Willer -piirtäjä
« Vastaus #616 : 21.12.2010 klo 20:11:44 »
Huom! Minä en ole väittänyt että Ticci ei olisi tussannut noita. Tartuin lauseeseen, jonka otin lainauksena Tertsiltä johon The spirit totesi, että " eikö Ticci ole tussannutkaan...."  ja  sitten minä sanoin,  että "nyt kun on puhuttu siitä, ettei Ticci tussannut itse traagista ristiä.....".  Mistä tuollainen huhu on saanut alkunsa? En tiedä.

Tarkoitus oli vain ja ainoastaan katkaista perättömältä huhulta siivet. Ei syytä ottaa henkilökohtaisesti.

Lainaus
Muuten Cheynne.....kerrotko ketkä ovat ne luotettavat Italian Tex tietäjät jota väittävät tuota mistä puhuit. Nimittäin kallistun kyllä edelleen siihen suuntaan mitä joku on sanonut, ettei Ticci ole niitä itse tussannut vaan joku apulainen.  

Tiedot ovat peräisin italialaiselta Tex-foorumilta, ja epäilen etteivät nimet/nimimerkit sanoisi sinulle paljoakaan. Voin vain todeta, että ko palstaa seuranneena luotan sen tietolähteisiin, toisin kuin voi aina luottaa esim. SBE:n kotisivujen "viralliseen totuuteen". Kriittinen on toki hyvä olla, ja jokainen tehköön omat johtopäätöksensä. Toisen käden tieto on aina toisen käden tietoa. Uskokoon kukin mihin lystää.

Ja tässä ketjussa ei sitten tapella, lapsukaiset. Joulu ja kaikkee...

Allekirjoitan! Rauhallista joulun odotusta, amigos.

Janne

  • Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 6 818
  • Hornan kekäleet!
Vs: Paras Tex Willer -piirtäjä
« Vastaus #617 : 21.12.2010 klo 20:23:42 »
Carlo Monni lienee se, jolla on Tex-maailmassa eniten sisäpiiritietoa. Häneltä nuo Ticcin tarinan tussaajatkin taisivat tulla. Sisäpiiri on asia erikseen, mutta sieltähän ei totuutta saa ulos kuin vahingossa. Jos Sergio Bonelli saisi päättää, kaikki tarinat kirjoittaisi edelleen G. L. Bonelli.

Hassua, että Ticcin omassa kirjassa ei velipojalle osuutta kunniasta jaeta. Muistetaan kyllä tuoda esille oma osuus niistä vanhemmista tarinoista, joita on yleisesti pidetty yksinomaan Giolittin piirtäminä.
"Tex-tieteen yli-morisco"

Gothicus

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 788
Vs: Paras Tex Willer -piirtäjä
« Vastaus #618 : 21.12.2010 klo 21:01:01 »
Hassua, että Ticcin omassa kirjassa ei velipojalle osuutta kunniasta jaeta. Muistetaan kyllä tuoda esille oma osuus niistä vanhemmista tarinoista, joita on yleisesti pidetty yksinomaan Giolittin piirtäminä.
Olisiko italialaisella kulttuuritaustalla jotakin tekemistä tuon kanssa? Meistähän esimerkiksi tuo velipojan kokonaan huomiotta jättäminen kieltämättä tuntuu vähän töykeälle. Italian suunnalla tuollaiset linjaukset saattavat olla yleinen tapa toimia, ilman että taustalla on mitään negatiivista suuntaan taikka toiseen. Mistä lie johtunee... Suurista taiteilijaegoista?
"Ihminen on ihmiselle kettu."

tertsi

  • Vieras
Vs: Paras Tex Willer -piirtäjä
« Vastaus #619 : 21.12.2010 klo 21:20:43 »
Tyhmä kun olen, niin kysynpä vielä:
Onko Ticci siis tussannut itse Apassien maan ja Yellow Creekin verilöylyn?
Noiden komeiden Tex-seikkailujen rinnalla itse Giraudkin tuntuu lähes tavikselta.
Ja jos Ticci on tussannut itse nuo aiemmatkin seikkailut, niin mitä on tapahtunut noiden tarinoiden välillä (leipiintyminen?).
Paljonko tarinoiden välillä on aikaa?

Traagisessa ristissä en huomannut mitään mainintaa tekoajankohdasta (silmissäni saattaa olla vikaa) joten siksi en ollut varma koskiko velipojan tussaukset sitä vai myöhempiä vai aikaisempia tarinoita.

Minusta tämä Traagisen ristin piirrostyyli tuo paikoitellen mieleen Letterin (joskin kaukaisesti). Mä jopa epäilin Letterin tussanneen sen.   :-[
« Viimeksi muokattu: 21.12.2010 klo 21:31:17 kirjoittanut Tertsi »

Janne

  • Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 6 818
  • Hornan kekäleet!
Vs: Paras Tex Willer -piirtäjä
« Vastaus #620 : 21.12.2010 klo 21:43:56 »
Yellow Creek tuli 1967 ja Apashien maa kaksi vuotta myöhemmin. Traaginen risti tuli 1970. En minä tyylissä oikeen mitään eroa huomaa noiden välillä. Mutta mistä sen tietää, vaikka Ticcillä noissakin joku tussaaja olisi ollut. Syväkurkut eivät ole vaan vielä vuotaneet tietojaan. Ticcihän ei itse näistä asioista juuri juttele.

Nyt vaikenen, alan pakat ja painun viikoksi netin ulottumattomiin. Hauskaa joulua.
"Tex-tieteen yli-morisco"

tertsi

  • Vieras
Vs: Paras Tex Willer -piirtäjä
« Vastaus #621 : 21.12.2010 klo 21:45:20 »
Hauskaa Joulua!
Hornan kekäleet.

edit.
Selvyyden vuoksi:
Traaginen risti on minusta hyvin piirretty, mutta ei virtuoosimaisen megasuperloistokkaasti. Ticci on pystynyt parempaankin. Mielestäni.
En siis ole mitenkään dissaamassa Ticcin piirrostaidetta, vaan päin vastoin.
« Viimeksi muokattu: 21.12.2010 klo 22:23:10 kirjoittanut Tertsi »

Pat

  • Jäsen
  • Viestejä: 209
Vs: Paras Tex Willer -piirtäjä
« Vastaus #622 : 22.12.2010 klo 10:06:45 »
Mielenkiintoista keskustelua ja mukava on ollut vierestä seurata ja lukea. Sen verran vielä hämmennän soppaa, että koska Ticcillä on ollut avustajia parhaimpina vuosinaan niin ehdotankin, että hänen yllä olevassa äänestyksessä saamansa äänimäärä puolitetaan.. Jos hänen piirroksensa olisi aina ollut yhtä huonoja kuin viime vuosina, hän olisi saanut vain muutamia hajaääniä tässä äänestyksessä..
Kunnia niille joille kunnia kuuluu.. Hyvää Joulua!

Janne

  • Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 6 818
  • Hornan kekäleet!
Vs: Paras Tex Willer -piirtäjä
« Vastaus #623 : 30.12.2010 klo 01:13:04 »
Sitten pitäisi puolittaa myös Galepin, Nicolón ja Giolittin äänet :).
"Tex-tieteen yli-morisco"

Pat

  • Jäsen
  • Viestejä: 209
Vs: Paras Tex Willer -piirtäjä
« Vastaus #624 : 30.12.2010 klo 07:13:38 »
Sekin passaa..Tosin Nicololla ei paljon oo puolitettavaa.. Mutta pääasia, että saadaan mestaripiirtäjä Villa kärkeen tai edes lähemmäksi kärkeä..

EDIT. Hornan kekäleet sentään ku olin kattovinani, että Nicololla on vain yksi ääni, mutta mitä vielä, hänellähän on 6 ääntä. Kunnia hänelle, Suuri Potifar!
Giolitilla on vain yksi ääni!
« Viimeksi muokattu: 31.12.2010 klo 08:01:46 kirjoittanut Pat »

PaavoP

  • Jäsen
  • Viestejä: 25
Paras Tex Willer -piirtäjä
« Vastaus #625 : 20.06.2012 klo 21:53:25 »
Ääneni menee repetolle, koska hän on piirtänyt todella hyvin! Esim hondossa ja pitkäsarvisissa repetto piirsi lähes täydellisesti   :)
Willeristi toisessa sukupolvessa

Dakota

  • Tutkija (Pohjois-Amerikan intiaanihistoria)
  • Jäsen
  • Viestejä: 255
Vs: Paras Tex Willer -piirtäjä
« Vastaus #626 : 19.07.2012 klo 19:38:47 »
Annan ääneni Claudio Villalle. Tosin häntä ei voi verrata Galepiin. Jos Villa tehtailisi samanlaisen määrän Willereita kun Galep aikoinaan olisi tuloksena melkoinen tason lasku. Villalla on ollut käytössään runsaasti aikaa, Galep taas joutui urakoimaan liukuhihnalta uutta kuvaa koko ajan.
   Ja mitä Ticciin tulee niin hän oli parhaimmillaan aivan alkuaikoinaan. Kun työtä tuli tehtyä enemmän muuttui piirrosjälki huolimattomammaksi. Tämä näkyy ennenkaikkea kasvokuvissa. (Eiköhän myös piirtäjän ikä paina vaakakupissa) Nykypiirtäjissä on taitavaa porukkaa, mutta heidän taitojaan on vaikea lähteä vertaamaan varhaisempiin kuvittajiin.

Pisteet Villalle, Civitelli kakkonen.


Dakota

  • Tutkija (Pohjois-Amerikan intiaanihistoria)
  • Jäsen
  • Viestejä: 255
Vs: Paras Tex Willer -piirtäjä
« Vastaus #627 : 19.07.2012 klo 20:23:19 »
Laitetaanpa tuohon Letteriä. Ei hänkään huono ollut, joidenkin mielestä se ainoa oikea.



Erio Nicolo on tainnut jakaa eniten mielipiteitä. Monien syvästi  inhoama mutta myös monien ihailema piirtäjä. Vasemmalla hänen Texinsä, jos joku on unohtanut. Vierellä  toisen vihatun ja rakastetun taiteilijan Ortizin  Tex.


mkivimaki

  • Willeristi
  • Jäsen
  • Viestejä: 629
  • Hari hari, Aryman!
Vs: Paras Tex Willer -piirtäjä
« Vastaus #628 : 23.07.2012 klo 13:55:16 »
Mulla oli ääni annettu Ticcille, mutta vaihdoin sen Letteriin, kun tuli kerrattua pari herran tarinaa. Letterin Tex on se mistä minä olen Texin lukemisen aloittanut.

]uho

  • Vieras
Vs: Paras Tex Willer -piirtäjä
« Vastaus #629 : 24.07.2012 klo 09:46:54 »
Juuri tällä hetkellä fiilistelen kovastikin Montia. Aloin vasta lukemaan 'Kalabahin verilöyly' -tarinaa, ja täytyy sanoa että olin ihan unohtanut kuinka pidän hänen tyylistään. Nopeasti vilkaistuna tuo vähän mieleen Ticcin, mutta hahmojen kasvot ovat yleensä vielä paremmat. Texin ja muiden sankarien naamat ovatkin Montin piirroksissa sarjan komeimmasta päästä. Etenkin Kit Willerin hius- ja pulisonkimuoti tuo mieleen jonkun Gossip Girl-tv sarjan mieshahmot xD