Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Arvostelut: Tietämätön valittu lähtee ulkomaailmaan (20.11.2017 klo 20:37:00)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
24.11.2017, klo 16:35:35

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
460342 viestiä 10197 aihetta kirjoittanut 7210 jäsentä. Uusin jäsen: kuak
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvanlukijoiden keskustelut
| |-+  Lännensarjat
| | |-+  Lucky Luke -äänestys
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Äänestys
Kysymys: Paras Luke albumi
Arkajalka - 9 (13.6%)
Postivaunut - 4 (6.1%)
Jesse James - 2 (3%)
Palkkionmetsästäjä - 3 (4.5%)
Apassikanjoni - 6 (9.1%)
Billy the Kid, pikku nappula - 6 (9.1%)
Daltonin muori - 8 (12.1%)
Calamity Jane - 3 (4.5%)
Serenadi neljälle Daltonille - 3 (4.5%)
Mustat kukkulat - 2 (3%)
Valkoinen ratsastaja - 1 (1.5%)
Keisari Smith - 1 (1.5%)
Phil Defer - 5 (7.6%)
Kiskot yli preerian - 2 (3%)
Fingers - 1 (1.5%)
Nitroglyseriini - 1 (1.5%)
Lucky Luken morsian - 1 (1.5%)
Daltonit pääsevät hoitoon - 3 (4.5%)
Daltonit lumipyryssä - 2 (3%)
Ylös Mississippi-jokea - 3 (4.5%)
Äänestäjiä yhteensä: 59

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Lucky Luke -äänestys  (Luettu 23010 kertaa)
Sil5i
Vieras
« Vastaus #45 : 28.12.2006, klo 00:11:26 »

Phil Deferissä on kunnon tummasävyinen spaghetti wester tunnelma. Yksi saa lopulta jopa puupalttoon päällensä.

Kyllä mä olen sitä mieltä, että jos lähdetään pyssyttelemään niin kaivetaan muutama hauta valmiiksi... paitsi jos on kyseessä niin näppärä pyssysankari kuin Säkä Lauri.

Kaikissa Luckyissä on hyvin luotuja hahmoja oikkuineen ja persoonallista dialogia.
tallennettu
Flemming Andersen
Vieras
« Vastaus #46 : 28.12.2006, klo 00:23:40 »

Ei tuosta ole helppo valita. Villi länsi on sen verran kuivakka aihe, että Lucky Lukein toistaa itseään - siitä huolimatta yksi eurooppalaisen(/lännensarjakuvan) sarjakuvan legendoista. Mutta harva noista Goscinny-albumeista huono on, ellei aivan alkupäätä lasketa mukaan. Valitsin Apassikanjonin, koska se taitaa olla ensimmäinen lukemani Lyki Lyk-albumi (ja taisin lukea sen ala-asteella tunnilla, kun istuin kirjahyllyn vieressä. Siellä oli jostain syytä Apassikanjoni, Noidan käsikirja ja muutama Akkari - en kyllä tiedä miksi).
« Viimeksi muokattu: 02.02.2007, klo 19:03:27 kirjoittanut Flemming Andersen » tallennettu
VilleM
Jäsen
Poissa

Sukupuoli: mies

« Vastaus #47 : 28.12.2006, klo 09:29:20 »

Lucky Luken keräily tulee törkeen kalliiksi

Näin on. Monta kertaa olen himoiten selaillut Luke-kirjaston opuksia Akateemisessa, mutta en ole raaskinut ostaa. Hienoja ne kyllä on, mutta harmi vain, että ei rahakukkaro kestä enää tätä sarjaa. Raivostuttavaa, kun ei millään pysty ostamaan kaikkea kivaa mitä haluaisi! No, vanhat kunnon perinteiset pehmeäkantiset versiot Lukeista löytyvät sentään, joten täytyy tyytyä fiilistelemään niiden parissa.

Kyllä mä olen sitä mieltä, että jos lähdetään pyssyttelemään niin kaivetaan muutama hauta valmiiksi...

Sergio Leonen klassisessa Hyvien, pahojen ja rumien lopun kolmintaistelussahan Blondie pamauttaa lopulta Angel Eyesin suoraan valmiiseen hautaan. Hyvä kohtaus. Taisi sen jälkeen tosin kulta kiinnostaa veijareita enemmän kuin vainajan hautaaminen loppuun saakka...
tallennettu

Mysteeri Kustannus
-Lupa viihdyttää.
Eelis
Uusi jäsen
*
Poissa

« Vastaus #48 : 01.02.2007, klo 20:02:29 »

Paras Luke albumi on Lucky Luken morsian sitä ei ollut listassa mutta se on paras! Ja toiseksi paras on Daltonit tekevät parannuksen sitäkään ei ollut listassa. Mutta kolmas on Daltonit pääsee hoitoon ja se on listassa. Ja muista ei enää jaksa miettiä, koska kaikki on hyviä! Smiley
tallennettu
Mosabacka
Jäsen
Poissa

« Vastaus #49 : 13.06.2008, klo 14:07:33 »

Paras Luke albumi on Lucky Luken morsian sitä ei ollut listassa mutta se on paras!
Olen samaa mieltä. Olisi tuohon äänestykseen voinut laittaa kaikki varjoaan nopeamman ampujan seikkailut, niin ei tarvitse kenenkään kitistä. Äänestin Sukuvihaa villissä lännessä, koska se jaksaa huvittaa aina vain.

Ja muistin virkistämiseksi parhaasta Lucky Lukesta kautta aikojen pari kuolematonta lausahdusta, joita olen käyttänyt häissä yleisön viihdyttämiseksi.

"Nainen on huolissaan tulevaisuudestaan siihen saakka kun menee naimisiin. Mies on huolissaan tulevaisuudestaan siitä lähtien kun on mennyt naimisiin!"

"Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää yhdessä vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivat he olisi menneet naimisiin!"

Että eikö olisi syytä laittaa Lucky Luken morsian sinne äänestysvaihtoehtoihin?

PS: Lucky Luken kerääminen on sekin ihan mukavaa puuhaa, kunhan ei eksy keräämään vain ensipainoksia. Taitaa olla puolet hyllyssä. Pitäisi vain tehdä se kuuluisa puuteluettelo, kun muisti ei riitä omistamiinsa albumeihin.
tallennettu

kehittyvä willeristi
Jojo3
Uusi jäsen
*
Poissa

« Vastaus #50 : 17.07.2008, klo 15:24:48 »

Iskän toimesta meiltä näitä Lucky Luke -albumeita löytyy aika paljon, reilu kymmenen puuttuu vielä. Kyllä nämä ovat lempisarjakuviani Aku Ankkojen jälkeen.

Niin, itse aiheeseen. Paras on mielestäni Ylös Missisippijokea, jota tuolta listasta ei löydy. Siihen on saatu todella paljon irtovitsejä mukaan ja todella hyviä sellaisia. Niille tulee ihan oikeasti naurettua, ovat ne niin mahtavia. Goscinny on ihme mies keksimään niin hyviä vitsejä joille jaksaa oikeasti nauraa Cheesy
tallennettu
Asko AA
Jäsen
Poissa

"I Lost My Heart In A Drive-In Movie"

« Vastaus #51 : 17.07.2008, klo 15:44:00 »

Paras on mielestäni Ylös Mississippijokea...

Jalustimiin... satulaan... kaulaan... KLUPP!
Lähestulkoon toisteeks mieluisin Lucky Lukeni Postivaunujen jälkeen!

Lisää kahvia, boss.
tallennettu

Asko A. Alanen
Sarjakuvatoimittaja
Sarjakuvaneuvos
Akolinna, Tampereen Tammela
Jukka Laine
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #52 : 17.07.2008, klo 15:57:46 »

Lisäsin.
tallennettu

kettu
Uusi jäsen
*
Poissa

« Vastaus #53 : 17.07.2008, klo 19:25:23 »

Daltonin muori on jäänyt mieleen erittäin hyvänä albumina. Taitaa olla vieläpä aivan ensimmäinen Lucky Luke jonka luin, joten sekin saattaa vaikuttaa. Joka tapauksessa albumit missä Daltonit esiinty oli lähes poikkeuksetta hyviä ja tämä erityisesti.
tallennettu
Ili88
Jäsen
Poissa

« Vastaus #54 : 17.07.2008, klo 20:48:42 »

Itselläni nousee ensimmäiseksi mieleen Arkajalka, Ylös mississippi-jokea ja Tuomari. Arkajalassa vaikuttaa taatysti se, että se oli ensimmäinen ja pitkään ainoa Luke jota tuli sitten moneen kertaan tankattua.
Eli Arkajalka sai ääneni.
tallennettu
Lönkka
Jäsen
Poissa

Life goes on (except for those who die)

« Vastaus #55 : 18.07.2008, klo 17:26:43 »

Itse saan eri voimakkaat vibat kun vain näen esimerkiksi Apassikanjonin kannen. Lapsuuden flashbackkejä.

Olen pohtinut että seuraavan kerran kun muuttaa niin olisi eri nasta tehdä muutamasta moisesta lapsuuden rakkaasta sarjakuvasta seinämaalaus (siis sellainen seinän kokoinen). Apassikanjonin lisäksi Sinisen lootuksen lohikäärmekuviota on tullut harkittua.
tallennettu
Rookie
Uusi jäsen
*
Poissa

« Vastaus #56 : 23.07.2008, klo 17:11:30 »

Arkajalka vie minun äänen.
tallennettu
Pässi
Nukkuja
Jäsen
Poissa

« Vastaus #57 : 23.07.2008, klo 22:08:12 »

Suomen televisiossa on parhaillaan menossa kaikkien aikojen spagukesä. Yle Teeman jykevän sarjan lisäksi Yle 2 esitti juuri Leonen dollaritrilogian ja loppukesästä Subin Terence Hill & Bud Spencer -sarjassa tulee Trinityjä sekä muhkea Luoja armahtaa minä en.

Spagettiähkyssä haluan äänestää parhaaksi Lucky Lukeksi Palkkionmetsästäjää. Lee van Cleefin lisäksi tässä huikeasti kirjoitetussa tarinassa on myös sarjan historian parhaimmat, tai ainakin vähiten rasistiset, intiaanihahmot.

Eli saisiko sen mukaan äänestykseen?
tallennettu

Hei, kuulittekstota? Ton torven torvi panee "bää bää"!
Curtvile
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #58 : 23.07.2008, klo 22:34:15 »

Perustelu oli pätevä. Lisätty.
tallennettu
Jukka Laine
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #59 : 23.07.2008, klo 22:42:04 »

Päästään taas isoon tiipiihin, sinne missä on tulivettä ja squaweja jotka nytkyttelevät.
tallennettu

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: