Kirjoittaja Aihe: KVAAK Kirja  (Luettu 54220 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 788
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #300 : 28.07.2020 klo 10:40:27 »
Muutan ensi viikolla. Mihinköhän / kenelle minun kannattaisi ilmoittaa uusi osoitteeni, että Dropsie Avenue aikanaan löytää perille?

Laita mulle yv, niin kirjaan uuden osoitteen ylös. Kyselen vielä lähempänä toimitusta myös kaikilta vahvistusta/muutoksia osoitetietoihin.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Toni

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 726
  • Tähtivaeltaja Sarjakuvaneuvos Rakkaudesta Kirjaan
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #301 : 17.08.2020 klo 19:27:30 »
Onkos jo jotain ennakkotietoa, milloin kirja tulee ulos? Ehtiikö Hesan Sarjisfestareille?
https://tahtivaeltajablogi.com – Ilman on paha elää!

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 788
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #302 : 17.08.2020 klo 21:11:13 »
Onkos jo jotain ennakkotietoa, milloin kirja tulee ulos? Ehtiikö Hesan Sarjisfestareille?

Ei olisi ehtinyt sarjisfestareille, vaikka kaikki olisikin mennyt kuin Stromsössä. Kustannussopimuksen vääntäminen loppuun tuntuu olevan työläin työvaihe tässä. Sinällään taustalla on tehty jo paljon valmistelua, käännös on oikoluettu, ekstrat jne alkavat olla taittoa varten valmiit, joten kun saadaan itse kirjan materiaalit, päästään suoraan pääteoksen työstöön. Realistinen toimitusaika on tämän vuoden loppupuolella. Tulevassa Kevyt Metalli -lehdessä on mainos, jossa lupaillaan samaa toimitusaikataulua.

Muoks: Kylmä Metalli  ;D 8]
« Viimeksi muokattu: 19.08.2020 klo 08:10:00 kirjoittanut Miqz »
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 041
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #303 : 17.08.2020 klo 21:15:37 »
Ei olisi ehtinyt sarjisfestareille, vaikka kaikki olisikin mennyt kuin Stromsössä. Kustannussopimuksen vääntäminen loppuun tuntuu olevan työläin työvaihe tässä. Sinällään taustalla on tehty jo paljon valmistelua, käännös on oikoluettu, ekstrat jne alkavat olla taittoa varten valmiit, joten kun saadaan itse kirjan materiaalit, päästään suoraan pääteoksen työstöön. Realistinen toimitusaika on tämän vuoden loppupuolella. Tulevassa Kylmä Metalli -lehdessä on mainos, jossa lupaillaan samaa toimitusaikataulua.

Pukinkonttiin!

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 741
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #304 : 17.08.2020 klo 22:26:37 »
Joo yrittäkää saada se ennen joulua, niin pistän sen lahjapaperiin ja annan itselleni joululahjaksi. Sitten on kiva joulupäivän iltana lukea sitä laiskanlinnassa, lattialampun hämärissä, Broolyn olut vieressä ja aina välillä katsoa ikkunalle, jossa jouluvalot säihkyvät kauniisti.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Reima Mäkinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 9 859
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #305 : 17.10.2020 klo 13:22:26 »
Jos aihe on se minkä oletan sen olevan, niin eikö olisi yksinkertaisinta että perustetaan Kvaak-kustantamo ja julkaistaan koko juttu kirjana?
Toisesta ketjusta, mutta... ks. lainauksen päivämäärä. Idea on ollut iduillaan jo jokin aika sitten :laugh:
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

VesaK

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 556
  • Kuka mitä häh?
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #306 : 17.10.2020 klo 16:36:27 »
Kuten olen ennenkin sanonut, Buzzellin Zil Zelubia (eli siis Trilogiaa) piti odotella suomeksi 38 vuotta ja loppujen lopuksi tehdä itte, toki muiden avustamana ja onnellisten tähtien asetuttua oikeaan asentoon. Pois voihke ja valitus! Jos tosissaan jotain haluaa suomeksi, niin viime kädessä hommaan pitää ryhtyä itse.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 788
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #307 : 04.11.2020 klo 21:58:21 »
Laitetaan tännekin tietoa tilanteesta:

”Syksyinen tervehdys kaikki KVAAK kustannuksen ja Dropsie Avenuen ystävät!

Ensi alkuun, suuret pahoittelut hiljaiselosta kampanjan etenemisen suhteen. Olemme elätelleet toivoa, että saisimme sopimuspuolen valmiiksi ja pääsisimme tiedottamaan iloisista uutisista, kuten siitä, että kirjat ovat valmiit painatukseen.

Sopimusbyrokratian hitaus amerikkalaisen oikeuksien omistajan kanssa on yllättänyt meidät kuitenkin ikävällä tavalla. Olemme viimeisen kuukauden neuvotelleet kustannussopimukseen liittyviä viimeisiä yksityiskohtia, ja odotamme edelleen lopullista sopimusta. Apuja on haettu jopa Eisnerin perikunnalta asti. Uskomme kuitenkin, että saamme sopimusasian valmiiksi lähikuukausina, ja pääsemme lopulta itse aineiston kimppuun ja kirjan kokoamiseen!

Tästä johtuen emme pysty pitämään alunperin luvattua aikataulua ja toimittamaan Dropsie Avenue - Katu Bronxissa -kirjoja jouluksi, ikävä kyllä. Pahoittelemme tilannetta ja tästä aiheutuvaa mielipahaa. Iloisempina uutisina voin todeta, että kaikki muu esityö ja materiaalit alkavat olla valmiina: käännös on saatu valmiiksi ja oikoluettu jo kesällä, tekstausfontti on valmis, suurin osa ekstroista on valmiina ja suurin osa mukana olleiden taiteilijoiden originaaleista on saatu valmiiksi.

Yritämme myös saada tuon muhkean, yli 60-sivuisen, ekstrakirjan valmiiksi jo ennen varsinaista kirjaa ja toimitettua tukijoille aiemmin, mikäli näyttää siltä että itse sarjakuvan oikeudet ja materiaalien saanti venyy entisestään. Ohessa yksi maistiainen ekstrakirjan materiaaleista, Petri Hiltusen tätä hanketta varten laatima upea Spirit-originaali!

Kiitokset kaikille kärsivällisyydestä ja varmasti vielä ennen joulua voimme palata iloisemmilla uutisilla!”

Facebookissa tosiaan myös upean upea Hiltusen Spirit-originaali!

https://www.facebook.com/kvaakkirja/photos/a.115074973539868/180228157024549/?type=3
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

tmielone

  • Il Dille
  • Jäsen
  • Viestejä: 2 635
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #308 : 11.12.2020 klo 16:20:03 »
Tilannepäivitys FB:n puolelta:

"Tämä on oikein ilon ja onnen päivä!
Pitkällisen ja piinallisen odotuksen jälkeen olemme saaneet digimateriaalit Nortonilta! Pääsemme siis viimeinkin latomaan ja taittamaan kirjaa. Nyt käärimme hihat ja yritämme saada kirjan valmiiksi mahdollisimman nopeasti, mutta laadusta tinkimättä.

Kiitokset kaikille tukijoille kärsivällisestä odottamisesta! Kyllä tästä vielä valmista tulee. "
"Now there's only two things in life but I forget what they are"

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 788
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #309 : 11.01.2021 klo 16:10:26 »
Kvääkkääjille myös mesenaatti-sivuille ja mesenoijille lähetetty tiedoite:

"Hei kaikki mesenaatit!

Oikein hyvää alkanutta vuotta. Tästä vuodesta tulee varmasti parempi kuin viime vuodesta, jos nimittäin suomennettua laatusarjakuvaa ajatellaan!

Päivityksenä viimeiseen viestiini marraskuun puolelta, olemme edenneet sen jälkeen joulukuun ja vuoden vaihteen aikana hyvinkin projekissa eteenpäin, eli olemme saaneet sopimuksen oikeuksista solmittua, vastaanottaneet digimatskut, ja nyt viimeisimpänä myös saaneet taitettua suomennetun laitoksen, joka on nyt oikolukuvaiheessa. Kun saamme oikoluvun ja viimeiset korjaukset valmiiksi, laitamme vedoksen jenkkeihin hyväksyttäväksi, jonka jälkeen se lähtee kirjapainoon. Mikäli kuittaus jenkeistä ei veny kovin pitkään, voimme ajatella että kirjat olisivat valmiina painosta helmikuun loppupuolella (painolla kestää n. kuukausi kaiken kaikkiaan).

Myös ekstrakirja alkaa olla valmis, ihan viimeisiä sivuja ja artikkeleita siihen ollaan työstämässä. Facebook-sivullamme on nähtävissä tämän ekstrat-kirjan teaser-kansi, joka ei välttämättä ole vielä lopullinen. Ekstrakirjaankin on tulossa yli 64 sivua, eli olemme saaneet tuplattua ekstrojen määrän alkuperäisestä. Luvassa on luonnoksia, originaaleja, artikkeleita ja yllättäviä löytöjäkin arkistojen aarteista. Myös kaikkien tukijoiden nimet painetaan ekstrakirjaan.

Mikäli osoitetiedoissanne on muutoksia, voitte ilmoittaa niistä minulle vastaamalla sähköpostiin jonka olen myös juuri lähettänyt. Mikäli ilmoititte aiemmin osoitteenmuutoksesta, ne on kirjattu ylös. Tulen vielä kysymään ennen lopullista postitusurakkaa kaikilta asiaa, joten jos on muutto suunnitteilla, sen ehtii vielä ilmoittamaan.

Oikein hyvää alkuvuoden jatkoa, informoimme nyt statuksesta tiiviimmin, kun valoa tunnelin päässä alkaa näkyä!"
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 788
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #310 : 17.03.2021 klo 08:57:32 »
Oheinen viesti lähti kaikille mesenoijille, tässä myös kvaakkiin tilannepäivitys:

"Hei kaikki tukijat!

Suurella riemulla ilmoitamme, että kirjat ovat saapuneet painosta ja hyvältä näyttää! Facebook-sivullamme on pieni video oikeista kirjoista, käykäähän tsekkaamassa! (https://fb.watch/4hnq03SKB0/)

Seuraavaksi homma etenee siten, että kirjat siirtyvät postitusta varten Turusta Helsinkiin tulevana lauantaina 20.3.2021. Kirjojen postitus alkaa ensi viikolla, joten nyt on oikea aika ilmoittaa osoitteenmuutoksista! Suosittelen myös etenkin isompien erien ostajia ilmoittamaan minulle puhelinnumeronsa seurantakoodia varten. Kirjat postitetaan mesenointijärjestyksessä.

Toimitusta varten meillä on muutamia eri vaihtoehtoja, ja ne ovat seuraavat:

1) Kirjat toimitetaan postitse -> Ei vaadi toimenpiteitä, jos osoitetiedot kunnossa.
2) Kirjat voi noutaa Helsingistä -> Ole yhteydessä noudon tarkempia koordinaatteja varten.
3) Kirjat voidaan toimittaa Turku - Helsinki moottoritien välittömään läheisyyteen lauantaina 20.3.2021 (esim. bensa-asemalle tai muulle kohtaamispaikalle sovittuun aikaan) -> Ole yhteydessä ennen 20.3. asian tarkempaa sopimista varten.
4) Kirjojen nouto voidaan sopia Turun sarjakuvakaupalta 20.3.2021 jälkeen -> Ole yhteydessä ennen lauantaita 20.3., jotta saamme kirjanmerkit ja mahdolliset muut vastikkeet toimitettua Turkuun noutoa varten.

Muistakin toimitusmahdollisuuksista voidaan erikseen sopia, mutta nämä voidaan hoitaa ilman lisäkuluja.

KVAAK Kirjan aktiivien puolesta"
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 277
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #311 : 17.03.2021 klo 11:56:18 »
Puh, ei siinä ihan vuotta mennyt: KAMPANJA ALKOI 29.5.2020. Pisin aika meni sopimusteknisissä asioissa (uskomattoman kauan), varsinainen tekeminen ei kauan kestänyt.

Timo

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 741
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #312 : 17.03.2021 klo 13:03:31 »
Nyt vain uutta kirjaa sitten kehiin!
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 788
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #313 : 22.03.2021 klo 14:58:32 »
Dropsie Avenue pääsi Turun sarjakuvakaupan sarjakuvavisaan!

https://blogi.sarjakuvakauppa.fi/sarjakuvavisa-12-2021/
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 041
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #314 : 22.03.2021 klo 15:40:55 »
Dropsie Avenue pääsi Turun sarjakuvakaupan sarjakuvavisaan!

https://blogi.sarjakuvakauppa.fi/sarjakuvavisa-12-2021/

Tämä on kyllä sellainen SAAVUTUS, jota on vaikea koskaan ylittää.