Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Uutiset: Tampere Kuplii sunnuntaihin saakka (21.03.2019 klo 18:37:09)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
22.03.2019, klo 00:58:30

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
472526 viestiä 10502 aihetta kirjoittanut 7376 jäsentä. Uusin jäsen: Vic terry
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvanlukijoiden keskustelut
| |-+  Sarjakuvien ostaminen ja keräily
| | |-+  Puhelinkortit
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Puhelinkortit  (Luettu 947 kertaa)
Jukka Laine
Ylläpitäjä
Poissa

Sukupuoli: mies

« : 29.12.2018, klo 16:26:10 »

Kuka muistaa vielä puhelinkortit? En minäkään ensin ollut muistaa.

Mutta kuka muistaa että sellaisia oli sarjakuva-aiheisinakin? Minä en muista koskaan kuulleenikaan ennen kun luin jutun Wizard # 37:sta vuodelta 1994.

Niistä ennustettiin seuraavaa suurta keräilykohdetta. Ja niiden piti tietysti olla käyttämättömiä, eikä käyttää esim. 10 taalan puheaikaa.
tallennettu

Darth Mika
Insinööri
Toimittaja
**
Poissa

The Comics be with us...always!

« Vastaus #1 : 29.12.2018, klo 16:51:47 »

Kuka muistaa vielä puhelinkortit? En minäkään ensin ollut muistaa.

Mutta kuka muistaa että sellaisia oli sarjakuva-aiheisinakin? Minä en muista koskaan kuulleenikaan ennen kun luin jutun Wizard # 37:sta vuodelta 1994.

Niistä ennustettiin seuraavaa suurta keräilykohdetta. Ja niiden piti tietysti olla käyttämättömiä, eikä käyttää esim. 10 taalan puheaikaa.
Muistanhan minä puhelinkortit. Niihin ekoihin pystyi rikollisesti saamaan kortin täyteen, kun vähän johdoilla ja pattereilla pelasi. En enää muista kuinka se tehtiin...tuosta on niin paljon aikaa.
Jossain antikvariaatissa yhdellä myyjällä oli kansio, jossa oli paljon puhelinkortteja...siis tyhjiä.
No joo kännykät tuli ja yleisöpuhelimet läks katukuvasta...vieläköhän jossain on ihan perinteisesti kolikoilla toimivaa puhelinkoppia. Ei varmaan!

Edit: Ai niin unohtui itse kyssäri. Joo ei mun muistikuvissani ole kyllä mitään sarjakuva-aiheista puhelinkorttia.
« Viimeksi muokattu: 29.12.2018, klo 18:29:08 kirjoittanut Darth Mika » tallennettu

"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)
Clavia Z
Kummajainen
Avustava toimittaja
*
Poissa

« Vastaus #2 : 29.12.2018, klo 17:52:24 »

Muistanhan minä. Tarkalleen sanoen 1993 syksyllä rupesin niitä keräämään, kun opiskelin vuoden Porvoossa. Asuttiin koulun tiloissa, ja puhelinkortteja - tyhjiä tietysti - löytyi vähän väliä roskakoreista siellä missä puhelimiakin oli. Keräsin kortteja aikani, kunnes heitin kaikki roskiin. Niitä oli monta kymmentä, ehkä jopa yli sata. Sarjakuva-aiheita en ainakaan muista noista huomanneeni, mutta saattoihan minulla olla jokunen semmoinenkin.
tallennettu

Jukka Laine
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #3 : 29.12.2018, klo 18:02:44 »

Kertokaa jos joku on huomannut sarjakuva-aiheisen tuohon aikaan. Ei tainnut ehtiä villitys Eurooppaan. Marvel-kortteja ainakin piti tulla Amerikassa ensi alkuun puolen tusinan verran eri hahmoilla. Amerikan kortit eivät tietenkään käyneet täällä varsinaiseen tarkoitukseensa.
« Viimeksi muokattu: 29.12.2018, klo 18:22:40 kirjoittanut Jukka Laine » tallennettu

X-men
Jäsen
Poissa

Comics costs too much, damned!!!

« Vastaus #4 : 29.12.2018, klo 20:28:49 »

Muistan toki, armeija-aikaan 1990-luvun puolessavälissä sotkun yleisöpuhelimet olivat kortillisia ja se jatkui sinne 1990-luvun loppupuolelle.

Tais niitä Hämis, Teris, Battis (kenties), jne kortteja tännekkin eksyä mutta ei mitenkään laajalti. Jenkkilehdissä näkyi joitakin mainoksia noista.
tallennettu

There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.
Hill Street
Jäsen
Poissa

« Vastaus #5 : 31.12.2018, klo 11:26:27 »

Kertokaa jos joku on huomannut sarjakuva-aiheisen tuohon aikaan.

Pidin noita aikoinaan silmällä, mutta Suomessa ei tullut tietääkseni yhtään aidosti sarjakuva-aiheista puhelukorttia. Pari aihetta löyhästi sivuavaa korttia tiedän. Tele teki yhdestä Bjarne Uttuslienin postikortista samanlaisen puhelukortin, se on yksi niitä 30/40-lukujen postikortteja joissa on aika tavalla Aku Ankkaa muistuttava pääsiäis-ankka, mutta jotka ei kuitenkaan ole virallisia (c) Disney-juttuja. Sen lisäksi tuli useampikin mainoskortti Naantalin Muumimaailmasta ja ne oli lähinnä valokuvia ko. paikasta.
tallennettu
Jukka Laine
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #6 : 31.12.2018, klo 11:49:06 »

En kyllä ikinä käyttänyt puhelinkorttia. Töissä ja kotona oli lankapuhelin. Joskus kapakassa soitin kolikkopuhelimella jonkun paikalle, mutta sitten oli "mun markat hei loppuu" kuten Sari Mämmilässä.
tallennettu

VesaK
Avustava toimittaja
*
Poissa

Onpa tässä outo juttu.

« Vastaus #7 : 31.12.2018, klo 19:18:21 »

Karvinen-puhelukortti löytyy...
tallennettu

“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama
Jukka Laine
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #8 : 31.12.2018, klo 20:30:52 »

Karvinen-puhelukortti löytyy...

Voittaja löytyi! Ole hyvä, tässä sinulle lahja.

tallennettu

Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: