Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Kolumnit ja matkaraportit: MAAPALLO TARVITSEE SHOKKIA! (13.05.2018 klo 11:00:00)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
18.11.2018, klo 00:26:10

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
468773 viestiä 10442 aihetta kirjoittanut 7333 jäsentä. Uusin jäsen: anttinel@gmail.com
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvanlukijoiden keskustelut
| |-+  Aku Ankka ja kumppanit
| | |-+  Minä Milla Magia?
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: 1 2 3 [4] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Minä Milla Magia?  (Luettu 2060 kertaa)
Timo Ronkainen
professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
Toimittaja
**
Poissa

Sukupuoli: mies

"Ja rangaistus on greippi!"

« Vastaus #45 : 07.11.2018, klo 23:04:14 »

"Teollisella" sarjakuvalla on toki tekijänsä, mutta (julkaisu)oikeuksien omistaja saa kävellä yli ja tehdä tuotteella mitä haluaa. Levy-yhtiö voi miksata, elokuvastudio leikata... jne.
Kaikkea tätä voi paheksua mutta kustantaja nauraa matkalla pankkiin.

Timo
tallennettu

Sepe
Uusi jäsen
*
Poissa

« Vastaus #46 : 08.11.2018, klo 17:40:04 »

Minä en ole ollenkaan tykännyt näistä jättikirjoista, kun niissä on pilatut sivutaitot ja säilytyksen kanssa on aina ongelmia, että mihin nuo saa laitettua, kun kirjahyllyyn nuo ei ainakaan minulla mahdu.

Moni oli täällä toivonut, että Sanoma saisi julkaista Minä Mikki Hiiri 2 kirjan. En jaksa uskoa, että sellainen tulee, koska Mikki Hiiri menee Suomessa aika huonosti kaupaksi ja siitä hyvänä esimerkkinä, kun Sanoma kaupittelee edelleenkin kesäkuusta asti olleita Floyd Gottfredsonin kirjoja 16,50€ hintaan. Toivotaan silti, että Sanoma julkaisisi vielä Floyd Gottfredsonia ja se olisi minusta ihanteellista jos Gottfredsonin sarjakuvat olisi ladottu 4 riville, niin silloin kirjan koko pysyisi vielä järkevänä ja sitä olisi vielä helppo lukea, kun kirjan koko ei olisi liian iso.

Viime vuonna kun tuli Minä Taikaviitta ja tänä vuonna tuli Minä Milla Magia kirjat, niin seuraavina vuosina tuleekin varmaan Me Karhukopla, Minä Hannu Hanhi ja joku muu kirja jättikoossa. Sanoma kun on huomannut, että nämä jättikirjat meneekin aika hyvin kaupaksi.
tallennettu
Jukka Laine
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #47 : 08.11.2018, klo 21:33:36 »

Fantan Mikki-sarja on tosi upea, ja olisi hienoa jos se julkaistaisiin suomeksi kokonaisuudessaan. Sarja päättyi kaiketi siihen kun Mikin jatkosarjat loppuivat kokonaan. Loppuvaiheessa oli kumminkin yksittäisiä gageja jatkisten välissä aika paljon. Ne ovat mukana.

Sitten kun saisi vielä Gottfredsonin vitsisarja-Mikit vuosilta 1955-75. Ja Manuel Gonzalesin sunnuntaisarjatkin kelpaisivat.
« Viimeksi muokattu: 08.11.2018, klo 21:36:22 kirjoittanut Jukka Laine » tallennettu

Kääk13
Jäsen
Poissa

Tripla Kääk!

« Vastaus #48 : 09.11.2018, klo 00:51:57 »

Viime vuonna kun tuli Minä Taikaviitta ja tänä vuonna tuli Minä Milla Magia kirjat, niin seuraavina vuosina tuleekin varmaan Me Karhukopla, Minä Hannu Hanhi ja joku muu kirja jättikoossa. Sanoma kun on huomannut, että nämä jättikirjat meneekin aika hyvin kaupaksi.
Tämä juuri ottaa päähän kun jokin Karhukoplakin ilmeisesti myy paremmin kuin Mikki.
Kopla on esim. päässyt viime vuosina yllättävän monessa taskari kannessa valokeilaan kun Mikkiä ei huolita kansikuvapojaksi edes tämän 90v. synttäreillä! Ei vaan kykene ymmärtämään.

Minä Mikki Hiiri 2 -jättikirja olisi pitänyt olla ehdottomasti tämän syksyn julkaisulistalla.
tallennettu

Kääk13-kirjoittaa!
Lurker
Valvoja
Poissa

« Vastaus #49 : 11.11.2018, klo 11:41:45 »

Niin, ennen oli pakko julkaista jättikirjoja suomeksi siten kuin italialaiset tekivät. Nyt ei olisi mikään pakko. Tämä on surullista toimintaa Sanomalta.

Nämä Milla-sarjat on tehty julkaistavaksi sarjakuvalehden sivuilla. Voidaan olettaa, että kukin sivu on käsikirjoittajan ja piirtäjän harkittu kokonaisuus. Kun sivutaittoa ja ruutuja peukaloidaan, katoavat alkuperäiset rytmit ja cliffhangerit. Muokkaamattomuus on hyvin tärkeä perusarvo eikä mitään puristien joutavaa nillitystä. Tällaiseen sotkemiseen ei saa olla tyytyväinen.

Samaa mieltä. Enemmän tämä jätti-Milla muistuttaa kuvakirjaa kuin sarjakuvaa.

Sarjakuvan kieli on käytännössä tuhottu, tämä on jotain valitutpalat-kuvasarjaa.

Ja mikä katuojien (ruutujen välisen tilan) kauhistus!

* milla1.jpg (188.74 kilotavua, 1000x1376 - tarkasteltu 189 kertaa.)
« Viimeksi muokattu: 11.11.2018, klo 11:43:44 kirjoittanut Lurker » tallennettu
DanyB
Jäsen
Poissa

« Vastaus #50 : 11.11.2018, klo 16:25:38 »

Samaa mieltä. Enemmän tämä jätti-Milla muistuttaa kuvakirjaa kuin sarjakuvaa.

Sarjakuvan kieli on käytännössä tuhottu, tämä on jotain valitutpalat-kuvasarjaa.

Ja mikä katuojien (ruutujen välisen tilan) kauhistus!

Ei tuo nyt hirveästi eroa siitä mitä Odysseuksen aarre on ollut lehdessä 1998, mutta väritys on kieltämättä parempi. Voi vaikka verrata...

* PSX_20181111_161912.jpg (272.05 kilotavua, 1080x742 - tarkasteltu 27 kertaa.)

* PSX_20181111_162656.jpg (305.5 kilotavua, 1080x773 - tarkasteltu 25 kertaa.)

* PSX_20181111_162713.jpg (300 kilotavua, 1079x753 - tarkasteltu 27 kertaa.)
« Viimeksi muokattu: 11.11.2018, klo 16:39:09 kirjoittanut DanyB » tallennettu
Sivuja: 1 2 3 [4] | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: