Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Uutiset: Metsänpeitolle Pohjois-Karjalan taidepalkinto (06.11.2018 klo 13:36:01)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
15.11.2018, klo 15:27:28

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
468690 viestiä 10442 aihetta kirjoittanut 7332 jäsentä. Uusin jäsen: denglu
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvanlukijoiden keskustelut
| |-+  Aku Ankka ja kumppanit
| | |-+  Minä Milla Magia?
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: 1 2 [3] 4 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Minä Milla Magia?  (Luettu 2001 kertaa)
Timo Ronkainen
professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
Toimittaja
**
Poissa

Sukupuoli: mies

"Ja rangaistus on greippi!"

« Vastaus #30 : 05.11.2018, klo 15:53:53 »

Kattelin tänään Milla Magia -kirjaa kaupassa. On kyllä aivan kamalaa. Pahaa tekee.

Timo
tallennettu

Lurker
Valvoja
Poissa

« Vastaus #31 : 05.11.2018, klo 17:05:20 »

Kattelin tänään Milla Magia -kirjaa kaupassa. On kyllä aivan kamalaa. Pahaa tekee.

Timo

Tämä kirja on sarjakuvan perversiota. Voihan onnenlantti! 🤢
tallennettu
DanyB
Jäsen
Poissa

« Vastaus #32 : 05.11.2018, klo 17:12:04 »

Timo

Kävin kanssa katsomassa kaupassa ja ainakin Barksin tarinoissa väritys on parempi kuin mitä Aku Ankan lehdillä. Tekstiä en kuitenkaan lukaissu, joten käännöksen tarkkuudesta en tiedä. Enemmän harmittaa nyt tuo että kirjassa julkaista Barksin Midaan kosketus (The Midas Touch / W US   36-01) jota siis saadaan odottaa vielä jonkinaikaa ennen kuin se tullaan näkemään lehden sivuilla. Viimeksi se on julkaistu -77 ja -99 julkaistussa Akkarissa ja niissä väritys on mielestäni kehno. Toki kirjaa ei kannata ostaa jos kaikki sen tarinat löytyy itseltä ennestään, mutta itse olen enemmän tätä polvea joka tykkää lukea Ankkaa Lataamosta (vai mikä se sivusto sitten nykyään onkaan).

* PSX_20181105_162656.jpg (283.63 kilotavua, 1072x1716 - tarkasteltu 95 kertaa.)
tallennettu
Lax
Jäsen
Poissa

« Vastaus #33 : 05.11.2018, klo 18:54:28 »

Eipä tästä kauaa ole kun luin Kivekkään muistelmia uudelleen eikä siellä jättikirjoja käsitelty. Vaan tämän innoittamana pitääkin kaivaa Midaan kosketus uudelleen esiin.
tallennettu
Sampsa Kuukasjärvi
Avustava toimittaja
*
Poissa

« Vastaus #34 : 05.11.2018, klo 19:33:36 »

Niin, ennen oli pakko julkaista jättikirjoja suomeksi siten kuin italialaiset tekivät. Nyt ei olisi mikään pakko. Tämä on surullista toimintaa Sanomalta.

Nämä Milla-sarjat on tehty julkaistavaksi sarjakuvalehden sivuilla. Voidaan olettaa, että kukin sivu on käsikirjoittajan ja piirtäjän harkittu kokonaisuus. Kun sivutaittoa ja ruutuja peukaloidaan, katoavat alkuperäiset rytmit ja cliffhangerit. Muokkaamattomuus on hyvin tärkeä perusarvo eikä mitään puristien joutavaa nillitystä. Tällaiseen sotkemiseen ei saa olla tyytyväinen.
tallennettu
VesaK
Avustava toimittaja
*
Poissa

Onpa tässä outo juttu.

« Vastaus #35 : 06.11.2018, klo 12:14:03 »

Italiassa on sarjakuvia julkaistu kokolailla suruttomasti saksien, kun on keksitty missä formaatissa tehdään niin runts vaan. Corto Maltesejakin on väännetty joka muottiin, välillä leikkaamalla osa ruudusta pois. Minulla on nippu Lucky Lukeja italo-taskukoossa, eivätkä nekään hyviltä näytä alkuperäisiin albbuihin verrattuna.
tallennettu

“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama
Dennis
Jäsen
Poissa

« Vastaus #36 : 06.11.2018, klo 15:40:15 »

Itse kannatan näitä jättikirjoja, ne ovat kuluttajatuotteita, ei kaikkea tarvitse tehdä muutaman ihmisen mieltymysten mukaan, iso osa sarjakuvanlukijoista  ei välitä tuon taivaallista taitosta sun muista sivuseikoista.

Yksi idea näissä on lähestyvä Joulu eli jättikirja on kätevä joululahja.

Itse toivon että jatkossa tulisi  Floyd Gottfredsonin  Minä Mikki Hiiri 2
tallennettu

Je suis alle kuuden euron pizza!
Keuhko
Jäsen
Poissa

« Vastaus #37 : 06.11.2018, klo 16:14:01 »

Silläkin uhalla että toistan itseäni, niin "kätevä" on kyllä mielestäni aika erikoinen sana näitten kirjojen yhteydessä. Mutta kukin mieltymystensä mukaan ja niin edelleen.  Smiley
tallennettu
Darth Mika
Insinööri
Toimittaja
**
Poissa

The Comics be with us...always!

« Vastaus #38 : 06.11.2018, klo 16:52:56 »

Silläkin uhalla että toistan itseäni, niin "kätevä" on kyllä mielestäni aika erikoinen sana näitten kirjojen yhteydessä. Mutta kukin mieltymystensä mukaan ja niin edelleen.  Smiley
Niin ja kirjahyllyni huutaa hoosiannaa, aina kun tungen uuden jättikirjan sinne. Hylly notkuu uhkaavasti...kai pitäisi siirtää ne alahyllylle.
En tiedä mikä noissa jättikirjoissa minua miellyttää...se on joku psykologinen juttu.
Mutta joo...Gottfredsonia odotan minäkin lisää, varsinkin nyt kun Mikillä on juhlavuosi.
tallennettu

"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)
Timo Ronkainen
professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
Toimittaja
**
Poissa

"Ja rangaistus on greippi!"

« Vastaus #39 : 06.11.2018, klo 20:28:20 »

Jättikirja puoltaisi paikkansa jos se alkuperäinen sivu julkaistaisiin vain sitten siinä isompana, jättikoossa. Pääsis tiirailemaan taidetta tarkemmin.

Timo
tallennettu

Miqz
Avustava Slemmy
Avustava toimittaja
*
Poissa

Riipivä jännityspommi!

« Vastaus #40 : 06.11.2018, klo 20:31:47 »

Itse kannatan näitä jättikirjoja, ne ovat kuluttajatuotteita, ei kaikkea tarvitse tehdä muutaman ihmisen mieltymysten mukaan, iso osa sarjakuvanlukijoista  ei välitä tuon taivaallista taitosta sun muista sivuseikoista.

Yksi idea näissä on lähestyvä Joulu eli jättikirja on kätevä joululahja.

Itse toivon että jatkossa tulisi  Floyd Gottfredsonin  Minä Mikki Hiiri 2

Samaa mieltä. Vähän tuli taas sellainen olo että tulikohan sanottua jotain väärää kun kvaakin sedät lyttäs täysin. Ei ihmekään että täällä pelätään keskustella. Olen toki samaa mieltä että kaikki pitäisi julkaista alkuperäisessä muodossa ja superlaadulla. Mutta kun tilanne nykypäivänä on se, ettei niitä kannata. Sitten kun sellaista tehdään, niin vikaa löytyy pikseleistä, tai vaikka paperin laadusta. En sano etteivätkö ne olisi kardinaalimokia, mutta olen tyytyväinen että edes jotain julkaistaan vielä suomen kielellä. Se on vaan niin että sanomien mielestä nämä on massatuotteita ja niitä tehdään tasan tarkkaan sen ehdoilla mikä myy, vielä kun myy. Itse ostan ne harvat opukset mitkä itseä miellyttää ja toivon että edes jotain jaksetaan julkaista jatkossakin. Voihan tuollainen jättikirja toimia myös ”porttina” sarjakuvaharrastukseen.

Tuo Minä Mikki Hiiri 2 on loistava idea!
« Viimeksi muokattu: 06.11.2018, klo 20:38:11 kirjoittanut Miqz » tallennettu

"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"
Darth Mika
Insinööri
Toimittaja
**
Poissa

The Comics be with us...always!

« Vastaus #41 : 06.11.2018, klo 20:52:54 »

Älkää pelätkö keskustella kvaakissa. Ei pidä pahoittaa mieltänsä, jos joku haukkuu jonkin jutun...tässä tapauksessa jättikirjat maan rakoon. Oman mielipiteensä saa ja pitääkin laukoo kuuluville...myönteisen sekä myös kielteisen. Minä en hämmenny, vaikka joku inhoaisi syvästi jättikirjoja. Itsekin toivoisin, että kirjan sarjakuvat tehtäisiin isompana jättikoossa, mutta tulisiko silloin rasteria tai näkyisikö silloin painon mokat selvemmin. Mielestäni on hyvä, että näitä tehdään...eihän niitä tarvitse ostaa, jos ei miellytä.
tallennettu

"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)
STD
Jäsen
Poissa

« Vastaus #42 : 06.11.2018, klo 21:16:11 »

En kyllä löytänyt yhtään vastausta joka olisi keskustelua tukahduttava. Mut on toki ikävää jos tuli vähän sellainen olo.

Jeesus.
tallennettu

Setämiehet hirteen!
Miqz
Avustava Slemmy
Avustava toimittaja
*
Poissa

Riipivä jännityspommi!

« Vastaus #43 : 06.11.2018, klo 23:05:37 »

En kyllä löytänyt yhtään vastausta joka olisi keskustelua tukahduttava. Mut on toki ikävää jos tuli vähän sellainen olo.

Jeesus.

Ikävää että et pidä jättikirjoista.
tallennettu

"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"
Sampsa Kuukasjärvi
Avustava toimittaja
*
Poissa

« Vastaus #44 : 07.11.2018, klo 21:39:24 »

Mieleeni tulee kysymys, että onko niin, että kirjoja, muita tekstejä, tv-sarjoja ja elokuvia ei saisi muokata ja julkaista kysymättä lupaa tekijöiltä, mutta sarjakuvaa saa, koska se on vain sarjakuvaa? Tämä kysymys on Sanomalle eikä jättikirjojen ystäville.

Keskustelua ei olla kieltämässä, mutta myönnän, että ainakin minä esitin oman näkemykseni hyvin jyrkästi. Ja myönnän, että jättikirjat herättävät nostalgisia muistoja ja että ne ovat näyttävän ja mahtipontisen näköisiä. Jotakin hyvää niissä on joillekuille.
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4 | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: