Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Uutiset: Feministinen Necrocomicon (16.11.2018 klo 17:37:27)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
17.11.2018, klo 11:40:43

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
468749 viestiä 10442 aihetta kirjoittanut 7333 jäsentä. Uusin jäsen: anttinel@gmail.com
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvanlukijoiden keskustelut
| |-+  Aku Ankka ja kumppanit
| | |-+  Minä Milla Magia?
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: [1] 2 3 4 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Minä Milla Magia?  (Luettu 2046 kertaa)
DanyB
Jäsen
Poissa

« : 31.10.2018, klo 21:01:13 »

Kannattaako kirjaa ostaa? Vähän epäilyttää...  Undecided
Kirjan kuvauksessa kyllä sanotaan Sanoman verkkokaupassa:
"Ikoniset jattikirjat MinaAkuAnkka, Minä MikkiHiiri ja Minä Roope-seta ovat kaikkien aikojen unohtumattomimpia sarjakuvaklassikoita. Uljaan kirjasarjan uusin tulokas Minä Milla Magia -ja muita kauhutarinoita Ankkalinnasta sisältää kaikki Carl Barksin Milla Magia-tarinat seka huiman määrän muita hiuksianostattavia seikkailuja. Kaikille jättikirjoille tyypilliseen tapaan tähänkin muhkean kokoiseen kirjaan mahtuu valtava määrä parasta sarjakuvaa. Teemansa mukaisesti Minä Milla Magia -ja muita kauhutarinoita Ankkalinnasta on musta, pelottavan musta..."

Katsoin kuitenkin Inducksista ja Saksassa julkaistussa jättikirjassa Barksin tarinoista kirjaan on kuitenkin päässyt vain kaksi, W US   36-01 (Midaan kosketus) ja W US   43-01 (Kiukkuinen Noita):
https://inducks.org/issue.php?c=de%2FBBB++++2#a
Vai onko niin että kirjoilla on eri sisällöt maasta riippuen? Toisaalta taas olen kuullut myös paljon puhuttavan jättikirjojen huonosta laadusta. Toivottavasti ei ole virhehankinta.
tallennettu
jussih
Jäsen
Poissa

« Vastaus #1 : 31.10.2018, klo 21:13:58 »

Ostin kirjan ja olen siihen tyytyväinen. Kirjassa 9 Barksin piirtämää ja kirjoittamaa tarinaa:Midaan kosketus, Onnenraha vaarassa, Ikilasi, Korpinmusta päivä, Odysseuksen aarre, Kiukkuinen noita, Kultahanhien saari,Milla Magian monet kasvot ja Lentävä matto. Sitten lisäksi 7 muuta: Pullotettu vartio, Omenaongelma, Ensilantit vaarassa, Oksymoronin pyramidi, Kaksin kuutamolla, Pandoran lipas ja Nettivelho.
tallennettu
Timo Ronkainen
professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
Toimittaja
**
Poissa

Sukupuoli: mies

"Ja rangaistus on greippi!"

« Vastaus #2 : 31.10.2018, klo 21:18:06 »

Onko sivutaitto pilattu?

Timo
tallennettu

DanyB
Jäsen
Poissa

« Vastaus #3 : 31.10.2018, klo 21:22:36 »

Ostin kirjan ja olen siihen tyytyväinen. Kirjassa 9 Barksin piirtämää ja kirjoittamaa tarinaa:Midaan kosketus, Onnenraha vaarassa, Ikilasi, Korpinmusta päivä, Odysseuksen aarre, Kiukkuinen noita, Kultahanhien saari,Milla Magian monet kasvot ja Lentävä matto. Sitten lisäksi 7 muuta: Pullotettu vartio, Omenaongelma, Ensilantit vaarassa, Oksymoronin pyramidi, Kaksin kuutamolla, Pandoran lipas ja Nettivelho.

Kuulostaa hyvältä, eli sisältö on eri kuin Saksan versiossa. Pullotettu varti on muuten Barksin tarina (ainakin minun mielestäni) jonka Tony Strobl ja Daan Jippes on piirtänyt loppuun. Taitosta olisi kiva kanssa kuulla.
tallennettu
Antti Peltola
Jäsen
Poissa

Vol. 4

« Vastaus #4 : 31.10.2018, klo 21:22:56 »

Kannattaako kirjaa ostaa?

Ei kannata ostaa missään nimessä. Tarinat on pilattu järjestelemällä ruudut uusiksi. Välillä ruutujen koko vaihtelee, välillä on tyhjää kun ruudut eivät sovikaan sivulle.

Barksia alkuperäismuodossa löytyy Carl Barksin parhaat sarjat -kirjoista, siinä sarjassa tarinat ovat sellaisessa muodossa että niitä pystyy lukemaankin.
« Viimeksi muokattu: 31.10.2018, klo 21:24:38 kirjoittanut Antti Peltola » tallennettu

DanyB
Jäsen
Poissa

« Vastaus #5 : 31.10.2018, klo 21:24:18 »

Ei kannata ostaa missään nimessä. Tarinat on pilattu järjestelemällä ruudut uusiksi. Välillä ruutujen koko vaihtelee, välillä on tyhjää kun ruudut eivät sovikaan sivulle.

Barksia alkuperäismuodossa löytyy Carl Barksin parhaat sarjat -kirjoista, siinä tarinat ovat sellaisessa muodossa että niitä pystyy lukemaankin.

Tuota olen kuullut muista jättikirjoista, mutta onko näin myös juuri Minä Milla Magia -kirjassakin?
tallennettu
Antti Peltola
Jäsen
Poissa

Vol. 4

« Vastaus #6 : 31.10.2018, klo 21:25:59 »

Tuota olen kuullut muista jättikirjoista, mutta onko näin myös juuri Minä Milla Magia -kirjassakin?

On, tiedot ja merkinnät löytyvät Inducksista.
tallennettu

DanyB
Jäsen
Poissa

« Vastaus #7 : 31.10.2018, klo 21:27:06 »

Prismassa muuten myyvät 20.54 eurolla: https://www.prisma.fi/fi/prisma/mina-milla-magia-kovakantinen-kirja
Ja alibriksestä paria euroa kalliimmalla: https://www.adlibris.com/fi/kirja/mina-milla-magia-9789513246358

Saa siis melkein kympin verran halvemmalla kuin jos tilaa suoraan Sanomalta.
tallennettu
DanyB
Jäsen
Poissa

« Vastaus #8 : 31.10.2018, klo 21:28:03 »

On, tiedot ja merkinnät löytyvät Inducksista.

Oletko varma? Itse en löytänyt vielä kuin tuon Saksalaisen vastineen jossa on siis eri tarinat kuin tässä Suomessa julkaistussa kirjassa.
tallennettu
Kääk13
Jäsen
Poissa

Tripla Kääk!

« Vastaus #9 : 31.10.2018, klo 21:35:01 »

Kaikkihan nuo ovat samalla lailla tehty.

Olisivathan nuo komeita kirjahyllyssä, mutta Mikki kirjoja lukuunottamatta ei niistä oikein muuhun ole kuin koristeeksi.

Joskus - 70-luvulla näistä jättikirjoista pystyi vielä lukemaan sellaisia tarinoita mitä ei muualta voinut lukea. Silloin ne ajoivat asiansa todella hyvin. Nykyään kun samat tarinat löytyvät helposti muista julkaisuista niin en tuhlaisi rahojani näihin uusiin jättikirjoihin. Etenkin jos haluaa lukea sarjakuvansa alkuperäisessä piirtoasussa.

Ihme, ettei Minä Milla Magia kirjaa oltu täytetty Rosan Milla tarinoilla.
Rosa jättikirja lienee vasta tulossa tai sitten toimitus ei kehtaa sellaista tehdä kun tietävät kuinka tarkka Rosa on sarjakuviensa muokkaamisesta. Mikä on tietenkin pelkästään vain hyvä asia.
tallennettu

Kääk13-kirjoittaa!
Garwin
Jäsen
Poissa

« Vastaus #10 : 01.11.2018, klo 00:14:54 »

Kannattaako kirjaa ostaa? Vähän epäilyttää...

No kannattaa ilman muuta ostaa jos haluaa nuo Milla Magia-tarinat, ym. yhdessä kirjassa, eikä omista Carl Barksin parhaita, tms. Ne on nuo samat ihmiset, jotka eivät voi sietää pieniä pikselivirheitä ja sivutaiton muutoksia, joita nämä Minä...-kirjat siksi ärsyttävät.

Nuo Minä...-kirjat ovat kaikki klassikkoja. Ensimmäinen ilmestyi jo 1970-luvun alussa (jolloin luin sen) ja ne ovat erittäin hauskoja ja viihdyttäviä lukea. Uskokaa nyt ettei kaikkia ärsytä tuollaiset pikku jutut. Se mitä on ruutujen sisällä on tärkeintä. Eikä tuo hintakaan ole ihan mahdoton. Jos en itse omistaisi Carl Barksin koottuja, niin ostaisin tuon ilman muuta ja ehkä ostan silti. Hienoja kirjoja! 
tallennettu
Jukka Laine
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #11 : 01.11.2018, klo 03:24:51 »

Rosalla ei ole mitään sanomista asiaan jos hänen töistään tehdään jättikirjoja. Disney omistaa niihin oikeudet.

Mutta noin pikkutarkkaa piperrystä ei nyt kannata oikein sovittaa jättikirjamuottiin.
tallennettu

Timo Ronkainen
professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
Toimittaja
**
Poissa

"Ja rangaistus on greippi!"

« Vastaus #12 : 01.11.2018, klo 10:56:32 »

Rosalla on oikeusTM omaan nimeensä. Sitä kirjaa ei sitten saa mainostaa Rosan nimellä, eli kannessa olisi vain Walt Disney ekä mainoksissakaan saa sanallakaan mainita kuka ne piirsi, jos Rosa niin haluaa. Tämmöinen sopimus on tehty ainakin Egmontin kanssa.

Timo
tallennettu

DanyB
Jäsen
Poissa

« Vastaus #13 : 02.11.2018, klo 15:35:48 »

Millaan liittyen, minulla olisi muuten tälläinen epäillys Barksin tarinassa Pullotettu vartio (Bottled Battlers / H 94141) esiintyvän luudan alkuperästä. En tiedä osunko oikeaan, mutta uskoisin että se esiintyy jo tarinassa Suihkukone Noita (Jet Witch / W WDC 254-01).

* PSX_20181101_232323.jpg (294.78 kilotavua, 1810x1355 - tarkasteltu 70 kertaa.)
tallennettu
Jukka Laine
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #14 : 02.11.2018, klo 18:23:41 »

Eikös tuo ole Jippesin piirtämä Milla?
tallennettu

Sivuja: [1] 2 3 4 | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: