Kirjoittaja Aihe: Joonas, Veikko Savolainen  (Luettu 55516 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Reijo Valta

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 2 203
  • Haddadaa
Vs: Joonas ja Veikko Savolainen
« Vastaus #90 : 03.12.2014 klo 12:03:22 »
Veikko Savolaiselle Pro Finlandia!

Pikku-uutinen etusivulla.

Jari Lehtinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 3 956
  • Itsevalaiseva myyrä joka selvittelee kurkkuaan
Vs: Joonas ja Veikko Savolainen
« Vastaus #91 : 03.12.2014 klo 12:46:21 »
Aivan oikeaan paikkaan. Ja perinteinen kertosäe: "miksi vasta nyt?".
”Yhdysvalloissa vuosittain julkaistaan 720 miljoonaa kappaletta »C o m i c s» sarjakuvia … joista ei vain puutu kaikki kasvatuksellinen arvo, vaan jotka ovat suorastaan vahingollisia.” Lastemme puolesta, Kansainvälisen lastensuojelukonferenssin Suomen päätoimikunta 1952.

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 289
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Vs: Joonas ja Veikko Savolainen
« Vastaus #92 : 03.12.2014 klo 14:14:11 »
Voi että, hieno homma!  :D

Timo

Reima Mäkinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 9 878
Vs: Joonas ja Veikko Savolainen
« Vastaus #93 : 07.12.2014 klo 13:21:36 »
Juhlapäivä! Joonas linnassa.  :)

« Viimeksi muokattu: 07.12.2014 klo 13:23:48 kirjoittanut Reima Mäkinen »
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

sihvonen

  • Jäsen
  • Viestejä: 156
Vs: Joonas ja Veikko Savolainen
« Vastaus #94 : 15.12.2014 klo 09:55:19 »
Onnittelut vielä Joonakselle Pro Finlandiasta. En toisaalta ihmettele, kun on tehnyt noin mainion uran.
Hienoa oli myös se, että hänet kutsuttiin linnaan. Oli ainakin herrasmiesmäistä sarjakuvaväkeä jälleen edustamassa.
« Viimeksi muokattu: 15.12.2014 klo 12:07:57 kirjoittanut sihvonen »

Reima Mäkinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 9 878
Vs: Joonas ja Veikko Savolainen
« Vastaus #95 : 25.07.2016 klo 23:31:51 »
Joonaksen haastattelu- eli esittelyjakso on vihdoin katsottavissa SarjakuvaTV:n Tubessa. Sisäsltä sarjakuvakonkarin ajatuksia taiteen tekemisestä, animaatiosta ja haastattelijoista. Nyt nähdään myös ensimmäistä kertaa SarjakuvaTV:n uusi tunnus ja viitataan tulossa oleviin aiheisiin. Vieläkään ei muuten saatu tehtyä pätkää ilman että Kari Leppäsen nimi tuli mainittua. Mukana myös Lasse Mårtensson ja tietenkin Bob Hope.

Kaikki SarjakuvaTV-pätkät ja podcastit listattuna Wordpressissä.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Gothicus

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 788
Vs: Joonas ja Veikko Savolainen
« Vastaus #96 : 26.07.2016 klo 07:58:48 »
Vieläkään ei muuten saatu tehtyä pätkää ilman että Kari Leppäsen nimi tuli mainittua.
No haitanneeko tuo?
"Ihminen on ihmiselle kettu."

Reima Mäkinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 9 878
Vs: Joonas ja Veikko Savolainen
« Vastaus #97 : 26.07.2016 klo 10:23:58 »
No haitanneeko tuo?
Ei haittaa. Huvittaa vain. Itse asiassa Joonas palailee aiheeseen (KL) useasti siinä jutusteluiden mittaan. Nyt siis mukana vain yksi heitto. Täytyy jossain vaiheessa katsoa mitä niistä muisteluksista saisi aikaan.

Muutenkin haluaisin saada kommentteja siitä mikä Joonaksen historiassa ja urassa kiinnostaa. Voisi siltä pohjalta sitten kysellä lisää ja rakentaa videopätkiä eli kokonaisuuksia.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

VesaK

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 556
  • Kuka mitä häh?
Veikko "Joonas" Savolainen 1929 - 2016
« Vastaus #98 : 25.09.2016 klo 08:39:17 »
Sunnuntaiaamu toi viestin joka oli väistämätön, mutta jota kukaan ei olisi halunnut vastaanottaa. Veikko Savolainen on kuollut. Suomalaisen sarjakuvan tekijöiden Grand old man teki työnsä viimeiseen deadlineen asti.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Markku Jalava

  • Jäsen
  • Viestejä: 80
  • Veteraanikustantaja
Vs: Veikko "Joonas" Savolainen 1929 - 2016
« Vastaus #99 : 25.09.2016 klo 09:19:15 »
Mestari on poissa. Rautainen ammattilainen ja hieno ihminen. Rauha hänen sielulleen.

Reima Mäkinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 9 878
Vs: Veikko "Joonas" Savolainen 1929 - 2016
« Vastaus #100 : 25.09.2016 klo 11:11:32 »
Shokki. Vasta torstaina laitoin kirjeen menemään Joonakselle. Työn alla parhaillaan useampi tunti video- ja audiomatskua, jotka tallensimme heinäkuun lopussa ja elokuun alkupuolella. Noin kuukausi sitten, kun olin reissussa hän soitti ja kyseli milloin jatketaan kuvauksia? Suunnittelin hieman keskiviikkoa, kun tiistai on hänellä tenniksenpeluupäivä.

 :'(

Tämä säie varmaankin yhdistyy tähän Joonas-ketjuun jossain vaiheessa. Sieltä siis kannattaa tsekata ellei Joonas ole entuudestaan kovin tuttu.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

hdc

  • Architectus urbis caelestis
  • Jäsen
  • Viestejä: 2 608
Vs: Veikko "Joonas" Savolainen 1929 - 2016
« Vastaus #101 : 25.09.2016 klo 13:29:00 »
Luultavasti ensimmäinen suomalainen sarjakuvatekijä, jota olen lukenut: meille tuli Pellervo josta minä luin Unto Uneksijat, en muuta, ja Kultapossu-lehden kuvitukset tulivat tottakai myös tutuiksi silloin 80-luvun alkupuolella. Varsinainen Joonas-strippi sen sijaan on jäänyt minulle tuntemattomammaksi kun ei sitä ole niin paljoa uudelleenjulkaistu (ainakaan missä itse olen nähnyt).

Crying Blue Rain

  • Jäsen
  • Viestejä: 199
Vs: Veikko "Joonas" Savolainen 1929 - 2016
« Vastaus #102 : 25.09.2016 klo 14:12:25 »
Varsinainen Joonas-strippi sen sijaan on jäänyt minulle tuntemattomammaksi kun ei sitä ole niin paljoa uudelleenjulkaistu (ainakaan missä itse olen nähnyt).

Kannattaa tutustua albumikoosteisiin, joita on ilmestynyt muutama Jalavan ja Arktisen banaanin kustantamina. Joonas oli varsin monipuolinen strippi, joka loikittiin suvereenin sujuvasti genrestä toiseen. Välillä noiria, välillä pulpia, välillä nyrkkeilydraamaa, välillä jotain ihan muuta. Ja hienosti piirrettyä tietysti.
« Viimeksi muokattu: 25.09.2016 klo 14:15:18 kirjoittanut Crying Blue Rain »

Toni

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 726
  • Tähtivaeltaja Sarjakuvaneuvos Rakkaudesta Kirjaan
Vs: Veikko "Joonas" Savolainen 1929 - 2016
« Vastaus #103 : 25.09.2016 klo 14:26:28 »
Joonas oli todella ystävällinen ihminen ja erinomaisen monipuolinen taiteilija. Aidosti suomalaisen sarjakuvakentän Grand old man. Rakastettu mestari. Tämä on suuri menetys. Sanat katoavat käsistä.
https://tahtivaeltajablogi.com – Ilman on paha elää!

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 757
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Veikko "Joonas" Savolainen 1929 - 2016
« Vastaus #104 : 25.09.2016 klo 14:31:01 »
Kattelin tänään tota Hesarin sunnuntain sarjakuvasivua. Ei mitään kunnon sarjakuvaa. Voisivat laittaa Savolaisen sarjakuvia tonne...ne voittaa nää nykyiset sunnuntaisarjakuvat ihan kevyesti.

Sarjakuvapoliisit laittakaa nettiin sit kaikki ne kuvaamaanne ja äänittämänne haastattelut Savolaisesta. Ne oli tosi kiinnostavia katsella ja kuunnella.
Olitte kyllä tosi onnekkaita, kun kerkesitte tuonkin tekemään.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)