Kirjoittaja Aihe: Kesäkuun haaste, kommentit  (Luettu 2082 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tuipal

  • Jäsen
  • Viestejä: 366
Kesäkuun haaste, kommentit
« : 05.06.2018 klo 18:34:19 »
Tänne kesäkuun haasteen kommentit.

Tuipal

  • Jäsen
  • Viestejä: 366
Vs: Kesäkuun haaste, kommentit
« Vastaus #1 : 01.07.2018 klo 06:16:07 »
Kesäkuun haasteeseen tarttuivat kisan vakiovastaajat. Kummmankaan työ ei poikkea tekijöiden aikaisemmasta tuotannosta. Jälleen kerran hiipii mieleeni ajatus siitä, että kyseessä on yksi ja sama henkilö, sillä en millään pysty ymmärtämään mitenkä kumpikaan työ liittyy annettuun aiheeseen. Kuinka todennäköistä, on, että kaksi henkilöä toimii aivan samoin?

Sunsiro ja Vergil, sarjakuvanne eivät mielestäni perustu haasteeseen, joten hylkään toistaiseksi molemmat. Teillä on kuitenkin tämä päivä aikaa perustella työnne ja annetun aiheen yhteys. Toivottavasti saatte minutkin ymmärtämään asian.

 Palaan asiaan huomenna.

J.K. Mitä monisanaisemmin selitätte sitä vähemmän työllänne on tekemistä haasteen aiheen kanssa.


Shunichiro

  • Jäsen
  • Viestejä: 402
Vs: Kesäkuun haaste, kommentit
« Vastaus #2 : 01.07.2018 klo 11:06:03 »
Sarjakuvani perustuminen yhteen antamistasi runoista pitäisi olla aika itsestäänselvää, jos vähänkin pohtii. Siispä selittelyn sijasta sanonkin, että yritäpä tulkita paremmin.

- Jukka
« Viimeksi muokattu: 01.07.2018 klo 11:19:40 kirjoittanut Shunichiro »

Vergil

  • Jäsen
  • Viestejä: 131
Vs: Kesäkuun haaste, kommentit
« Vastaus #3 : 01.07.2018 klo 18:35:38 »
Onko tämä muka nyt niin vakavaa, että ihan pitää "diskata" haasteen vaatimuksiin nähden täysin kelvollisia töitä? Taitaa olla vain pikkusieluista kiusantekoa. Senkin uhalla, että selitän liikaa, niin selitän kuitenkin:

Katsos, minä olin jo suunnitellut Lempo-trilogian päätösosan karaoketeemoineen ennen kesäkuun haasteen olemassaoloakaan. Tuumasin, että eräs annetuista runoista oli tarpeeksi hyvä tekosyy toteuttaa alkuperäinen ideani sellaisenaan (vihje: Lempo on se toinen kala ja neiti Tran se toinen). Viimeinen ruutu ei kuulunut suunnitelmaan, vaan runo synnytti sen. Käänsin sen ahdasmielisen opetuksen päälaelleen.

Mitä tulee identiteettiini, niin naurahdan kuivasti. Oikeasti, jos olisin Shunichiro, piirtäminen olisi aika hiton lailla helpompaa ja saisin aikaiseksi aika hiton paremman näköisiä kuvia. Täytyy kuitenkin tyytyä siihen, mitä osaa(?) ja toivoa paremmasta.

Itse asiassa täysin turhaa joutua selittelemään. Pyh.

- V

Tuipal

  • Jäsen
  • Viestejä: 366
Vs: Kesäkuun haaste, kommentit
« Vastaus #4 : 01.07.2018 klo 21:07:28 »
Kummallakin osallistujalla oli tämä päivä aikaa vastata. Kumpikin vastasi. Sunsiron vastauksen jälkeenkään en ymmärrä miten hänen sarjakuvansa liittyy annettuun aiheeseen.

Hyväksyn osan Vergilin vastauksesta perusteluksi. Lopusta totean “pyh”.

Kesäkuun haasteen voittaja on Vergil.

Olin jo päättänyt, että en kommentoi sen enempää, mutta.  Ei, tämä ei ole vakava asia. Minulle kelpaa mikä tahansa fontti, piirtämistapa, ruutumäärä, väritys, jne. Mutta yhdestä asiasta pidän kiinni, minun pitää ymmärtää miten vastaus liittyy annettuun aiheeseen. Jos en ymmärrä, niin se ei ole minun ongelmani.

Olen pahoillani, jos olette loukkaantuneet mieleeni ajoittain hiipivästä ajatuksesta, että kyseessä olisi yksi ja sama henkilö.


Vergil

  • Jäsen
  • Viestejä: 131
Vs: Kesäkuun haaste, kommentit
« Vastaus #5 : 02.07.2018 klo 13:32:24 »
Kiitos voitosta.

Jospa minä yritän ratkaista pähkinän Shunichiron haastetyö. Eliminointitekniikkaa käyttäen kolmesta annetusta runosta päädyin päätelmään, että se ei voi perustua muuhun kuin Pohjanpään Jäniksiin.

Ja kun tämän yhdistää sarjakuvasovituksen teemaan, niin tulkitsen jänikset tässä tapauksessa rintamakarkureiksi. Toivottavasti meni oikein tähän saakka, koska muuten seuraavat päätelmät rysähtävät Neuvosto-Venäjän metsään. Jotenka sarjakuvan poikatyttösotilas on a) hakemassa jänistä (parrakas mies tuvassa) ja aseen esittelyllä osoittaa hiljaisen uhkauksen (tyyliin "tule messiin tai saat tästä") tai b) hän on itse jänis, ja aseenvilautuksella takaa itselleen murkinaa, jotta jaksaa jatkaa pakomatkaansa.

Heinäkuun haaste seuraa kohta.

- Vergiles Poirot