Kirjoittaja Aihe: Mallinukke piirtämiseen  (Luettu 20981 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JPH

  • Jäsen
  • Viestejä: 92
Vs: Mallinukke piirtämiseen
« Vastaus #15 : 23.11.2017 klo 14:10:10 »
Noitten Body Kunien valmistaja/merkki/osasto/whatever näytti olevan Bandai S.H. FiguArts (ainakin logot löytyy paketista). Noita Bandain figuureja löytyy muitakin (mulla on tollanen Jango Fett (Star Wars) ja niveliä sekä irtokäsiä löytyy myös (ei kuitenkaan niin monta, ja standikin uupuu)).

Nopealla katsauksella eBaystä noita löyty vaikka mitä, esim. Spider-Mania. Noi kun on "screen-accurate" niin voisi näyttää realistisimmilta, kun nuo Manga-Bodykunit....

En mee takuuseen, mutta kannattaa tsekata !

Alla on kuva siitä mun Jango Fettistä....

Secos-Bill

  • Jäsen
  • Viestejä: 997
Vs: Mallinukke piirtämiseen
« Vastaus #16 : 23.11.2017 klo 19:31:13 »
Mukana tulee myös kaikkea kivaa accessoryy, miekka, ase, puhelin yms.....
Jos tilaa jonkun tietyn nimetyn Phicen-hahmon, niin mukana on kaikki asiaankuuluva, mutta hintaakin on sitten enemmän. Phicenin sivuilla oli vaikka mitä esim. Red Sonja ja... Stan Lee  ???

Lainaus
Kokonsa vuoksi kiva kun ei vie liikaa tilaa pöydältä, mutta noi Phicenit taisi olla isompia niin toi käsien vaihtaminen taitaa olla helpompaa?
Korkeus on vajaa 30 senttiä, siis 1/6 todellisesta. Jotkut vanhat mieshahmot ovat ilmeisesti 1/7, joten ne ovat hiukan naisia lyhyempiä. Asia on uusimmissa korjattu.
Kyynärvarsien 'liha' ei ole kiinni 'luissa', joten aika varovaisesti olen painanut käsiä takaisin. Hiukan pelottaa, että teräs menee kyynärpäästä läpi, varsinkin, kun kämmen työntyy paikalleen ilman mitään ääntä tai muuta merkkiä mistä tietäisi lopettaa. Todennäköisesti jatkossa pidän nuo perusavokämmenet siinä ikuisesti.

Toi Phicen näyttää hyvältä kyllä, taipuu joka lähtöön. :) Onkos tossa ekassa phicen kuvassa toi puuhevosmalli mitä Temperakin kaupittelee?
Samanlaiselta näyttää, en muista mistä hankin ja millä hinnalla. On kyllä pikkuisen pieni Phicenille, pituutta n 25 cm.

Sini L

  • Jäsen
  • Viestejä: 48
Vs: Mallinukke piirtämiseen
« Vastaus #17 : 07.12.2017 klo 19:54:31 »
Oon nyt viikon yrittänyt saada pay pal tiliä toimimaan yhdessä suomalaisen pankkitilini kanssa tuloksetta. Kuinka vaikeaa voi olla pay palin uusi systeemi, jota ei tue suomalainen pankkijärjestelmä.  ??? että saisi tilattua noi body kunit Kiinasta. Mä taidan kohta luovuttaa ton pay palin suhteen ja hommaan Visan. Pay palin asiakaspalvelu on kyllä yhtä tyhjän kanssa. Oon kysynyt viisi kertaa tilisiirron viimeistelyyn tarvittavia tietoja, jotka suomalaisen pankki tarvitsee pakollisena tietona ja saan sanahelinää vastaukseksi pay palin asiakaspalvelusta. Aarrghhh...tuleekohan näistä body kuneista mun Iisakin kirkkoni pikku hiljaa  :)

Sampsa Kuukasjärvi

  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 4 851
Vs: Mallinukke piirtämiseen
« Vastaus #18 : 07.12.2017 klo 20:03:23 »
Sini: Ei PayPalin käyttöönoton pitäisi olla noin vaikeaa. Muistaakseni suomalaisessa verkkopankissa vain pitää klikata jokin verkkomaksujen salliminen päälle. Ja nykyään PayPal saattaa vaatia kuvallisen henkilötodistuksen skannia (sen pyytäminen on kuulemma lisääntynyt). Toivottavasti ongelmasi selviää, kun googletat siitä tai kysyt apua joltakulta käyttäjältä.

Reima Mäkinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 9 881
Vs: Mallinukke piirtämiseen
« Vastaus #19 : 08.12.2017 klo 10:50:39 »
Hauskan näköinen tuo silikonimuijanukke, mutta kuten täällä todettiin, torsostaan hieman epämuodostunut.  :) Parhaiten noissa valokuvissa ja valon sekä varjon tsekkailuun näyttäisi toimivan pää. Yllättävän luonnolliselta näyttää. (tajusin just että mullahan on täällä th:lla kaverin irtopää, täytyykin testailla sitä mallina...)
Muuten en oikein osaa jakaa intoiluanne.  :) Suurin piirtein yhtä huonosti tuo toistaa sen miten lihakset muuttuvat eri asennoissa kuin puunukkekin. Mieshahmoissa ongema on tietenkin vielä suurempi kuin naisilla. Oiskohan niin että suurin apu puunukesta on juuri valo- ja varjopaikkojen hahmottamisessa. Että saa hahmosta kolmiulotteisen. Eri vartalotyyppejä kun on sarjakuvissakin aikas paljon. Myös hahmojen liikkuvuus eli notkeus on tietenkin yksilöllistä. Ja kyllähän ihan tavallisten, uusien (japanilaisten) figujen jäsenet taipuilee jo aika mukavasti eri asentoihin. Yhtä semmoista ite käytin kerran kokeeksi hieman apuna.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Sini L

  • Jäsen
  • Viestejä: 48
Vs: Mallinukke piirtämiseen
« Vastaus #20 : 13.12.2017 klo 15:23:41 »
Sini: Ei PayPalin käyttöönoton pitäisi olla noin vaikeaa. Muistaakseni suomalaisessa verkkopankissa vain pitää klikata jokin verkkomaksujen salliminen päälle. Ja nykyään PayPal saattaa vaatia kuvallisen henkilötodistuksen skannia (sen pyytäminen on kuulemma lisääntynyt). Toivottavasti ongelmasi selviää, kun googletat siitä tai kysyt apua joltakulta käyttäjältä.

Joo oishan se helppoa, jos linkittäisi pankkikorttinsa Pay Paliin kiinni, mutta ongelma on ollut manuaalisen rahansiirron kanssa. Old school meiningillä. Noh tätä oon nyt 2 viikkoa Pay Palin kanssa pallotellut ja pikku hiljaa vastauksia satelee heidän Luxemburgin toimistolta. Netistä kyllä huomasin, etten ole ainoa suomalainen, jolla on ongelmia Osuuspankin ja Pay Palin kanssa. Noh jouluksi Pay Pal kuntoon ja tilaus Kiinaan :)

JPH

  • Jäsen
  • Viestejä: 92
Vs: Mallinukke piirtämiseen
« Vastaus #21 : 18.01.2018 klo 11:32:17 »
Päätin että tarvitsen toisen ku toi naisnukke Body-Chan on niin syvältä. Hommasin sitten halvemman piraatti- Body-Kunin! (Tai ei toi varsinaisesti pirtaatti taida olla, on vaan eri tuotemerkki mutta hassua että tota myytiin Body-Kunina (ebay-listing))



Mukana tuli kaikkea pikkuvermettä niinkuin Body-Kunissakin.



Itse figuuri näyttää jotenkin hassulta tosta vyötärön kohdalta, tai noi lantio-nivelet ei oo vyötärön kohdalla niinku Body-Kunissa - mutta hassulta näyttää. Nivelet on vähän jäykemmät tässä uudessa, joka on oikeastaan hyvä juttu. Materiaali tuntuu enemmän kumiselta kun toi Body-Kun. Mutta noi kädet on helpompi vaihtaa, ei ole niin jäykät kun Body-Kunissa tosin sitten irtoavatkin helpommin.



Mutta kyllä silti toi Body-Kun tuntuu paremmalta, jämäkämmältä. Tässä vielä molemmat vierekkäin.

« Viimeksi muokattu: 22.01.2018 klo 09:49:37 kirjoittanut JPH »

Sini L

  • Jäsen
  • Viestejä: 48
Vs: Mallinukke piirtämiseen
« Vastaus #22 : 20.01.2018 klo 11:39:56 »
Mutta kyllä silti toi Body-Kun tuntuu paremmalta, jämäkämmältä. Tässä vielä molemmat vierekkäin.

Olit linkittänyt jotain kuvia? Mulla ei ainakaan näy chromen tai exploren selaimilla laittamasi kuvat. Olisi ollut mukana nähdä miltä se sun bootleg näyttää. :) Mitäs maksoit E-bayssa?

Mäkin tilasin nyt 2 kpl Body-Kuneja ja taisi tulla bootlegit (eli piraatit). Ensimmäinen saapui jo ja se näyttää olevan bootleg. Laittelen lisää niistä myöhemmin, kun saan toisen niistä vielä postitse lähiviikkoina.

JPH

  • Jäsen
  • Viestejä: 92
Vs: Mallinukke piirtämiseen
« Vastaus #23 : 22.01.2018 klo 10:09:08 »
Heh, kuvat ei näkyny ku mun kuvasaitilla oli kansion asetuksina 'yksityinen', mä kyllä näin kuvat kotikoneella mutta duunikoneella ei kans näkyny.No nyt korjattu.

Toi oli aika halpa, about kympin luokkaa tais olla ku ne oikeet Body-kunit huutaa jotain lähemmäs kolmeakymppiä. Joten en ihan hirveesti odottanutkaan. Mutta asiansa toi ajaa silti. Mutta nyt on alkanut noi jalat lähtee irti. Kyllä ne takas saa eikä oo löysiä mut silti inhottavaa ku lähtee helposti irti kun tota eri asentoihin vääntelee.

Mä en tota ekaa (ja oikeaa) Body-kuniani ostanut eBayn kautta. Joku muu saitti en muista.

Nyt muuten joissain noissa eBay listingeissä lukee otsikossa ihan rehellisesti "Figma sh. Figuarts" mutta silti useissa on maininta "Body-kun" varmasti jotta tulee hauissa tuloksiin.

Mutta joissain noissa listingeissä näkyy se punainen Bandai-logo ja hinta on tyyriimpi (~20+ €) niin niissä ehkä uskaltaa luottaa että on se se oikea.

Sini L

  • Jäsen
  • Viestejä: 48
Vs: Mallinukke piirtämiseen
« Vastaus #24 : 05.02.2018 klo 13:48:40 »
Tilasin tuolta bodykun.com harmaita mies body-kun figuureja kaksi kappaletta, yhteensä about 85 dollaria. Googlettelin paljon firmaa, jolloin löytyi asiakaspalautteita niin negatiivistä kuin positiivistä. Kuitenkin saatuani tuotteeni täytyy sanoa, että kyseessä taitaa olla piraatti versiot eli boodlegit. Valu jälki vähän huonoa sekä kaikki nivelet eivät taivu tai ovat liian löysiä. Kokonaisuudessaan vaikuttavat aidoilta, mutta muutamat pikkujutut saivat hälytyskellot soimaan.
 
Itse en ole nähnyt ihka oikeaa body-kunia koskaan, mutta etsiessäni muita tilaajia, jotka olivat tilanneet kyseisestä firmasta, löysin mm. erään tilaajan Facebookissa, joka oli tehnyt virallisen valituksen kyseisestä firmasta Bandaille piratismin takia.

Paketti sisälsi kaikki lisä kädet, välineet ja kaksi erilaista pidikkeen osaa oli mukana, mutta pidikkeen yksi osa ylilöystynyt, joten se ei pidä nukkea ylhäällä hyvin. Mutta toinen pidikkeen osa oli hyvä, joten otan sen käyttöön sekä nukenhan saa kiinni jalustaan ilman lisäosiakin selässään olevalla reiällä. Nukessa ei ollut merkintää selässä, kun taas aidoissa on käsittääkseni? Mukana oli myös ohjekirja, tarvikeluettelo paperi sekä raitainen taustapaperi taustahahmottelua varten, kuten aidossakin.

Firman asiakaspalvelu on sähköposti, josta saa palvelua englanniksi. Vastaaminen oli vaan erittäin hidasta eikä välillä saanut vastaustakaan! Tuotteet saapuivat varastosta Shangaista Kiinasta ja yritys on Kanadassa. Tilaus saapui 2,5vkossa mikä oli yllätys huomioiden jouluposti ruuhkat. Yllätyksekseni paketti sisälsi vain yhden body-kunin vaikka olin tilannut 2kpl, joten otin firmaan yhteyttä missä se toinen on? Lupasivat lähettää puuttuvan body-kunin, pientä teknistä ongelmaa oli silti asiakaspalvelun kanssa jälleen, mutta lopulta puuttuva body-kun saapui yllätyspostina 2,5vkon päästä reklamaatiosta eri lähettäjä osoitteesta kuin eka paketti. Toinen body-kun oli edellistä paljon parempi, nivelet toimi jne.

Firma sanoi etukäteen, että on asiakkaan vastuulla maksaa kotimaansa tullimaksut. Noh tunnollisena suomalaisena tullasin tuotteet jälkikäteen Suomen päässä, jolloin Suomen tulli sanoi, että firma taisi ne tullata jo, kun tuotteet kerran saapuivat suoraan kotiin postipakettina. Noh tulli selvittää nyt lähettääkö ne mulle 17e tullimaksulaskua vai ei.. :)

Sekä mikä tekee sivustosta bodykun.com mielenkiintoisen, ettei sivustossa missään lue SHFigurts tai Bandai saati mainosti tuotteita sillä nimellä. He myyvät vain body-kun nimellä tuotteita. Mutta tuotteet saapui bandain logolla olevassa paketissa. Joten etsiessäni vastausta mistä aidon body-kunin tulisi tulla, niin toiset väittivät Kiinasta ja toiset Japanista..ota siinä nyt sit selvää..

Firma nähnyt paljon vaivaa bootleggien tehtailuun, en mäkään olisi älynnyt noita bootlegeiksi ilman tuntien surffailua aidon ja feikin eroista YouTubessa sekä netissä. Tietenkin mun kohdalla noi huonolaatuiset nivelet paljasti heti ensimmäisen body-kunin kohdalla sekä kasa erilaisia pieniä yksityiskohtia tuotteissa sekä firman toiminnassa herätti epäilykset. Eli jos haluaa bootlegin niin saa niitä halvemmallakin kuin noin 40 dollarii kappale. Aikalailla niitä tuntuu saavan 15-25 dollarin hintaan.

En palauttanut body-kuneja saati jaksanut alkaa vänkkää firman kanssa, vaikka en tue piratismiä. Sillä en jaksa alkaa etsimään oikeuksiani kuluttajana ostaessani tuotteita Euroopan union ulkopuolella. Pienellä väkivallalla sain pari niveltä toimimaan lopulta, jotka ei eka liikkuneet mihinkään. Kokonaisuudessaan ei pahin bootleg, sillä tällä pystyy jotain tekemäänkin, sillä netissä tuli vastaan todella huonoja bootlegejä.

Ensimmäinen paketti oli aika huonokuntoinen ja se haisi raskaasti koneöljymäiselle, joten pesin nuket kamoineen fairyllä päästäkseni hajusta eroon. Hienohelma, kun oon.. :)

Eli jos joku keräilee nukkeja, niin tuolta ei kannata tilaa, vaan etsiä luotettava verkkokauppa, joka myy aitoa. Kokemuksen piikkiin laitetaan ja opinpahan, että piratismi elää ja voi hyvin..

Jos joku on tilannut aidon body-kunin netistä niin saa ilmiantaa luotettavia verkkokauppoja, sillä mulle avautui kokonainen nukke piratismin maailma tämän myötä.  Saati saa vinkata enempi kokemusta olevilla mistä tunnistaa aidon vs. bootlegin, sillä en varmaan ole ainoa, joka miettii tuliko huijatuksi vai ei.  No sainpahan uudet piirrustusnuket  :)