Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Uutiset: Kvaak listasi suomalaiset sarjakuvat (07.10.2017 klo 17:42:40)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
20.11.2017, klo 02:05:52

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
460289 viestiä 10204 aihetta kirjoittanut 7208 jäsentä. Uusin jäsen: Prunus Padus
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvanlukijoiden keskustelut
| |-+  Eurooppalaiset sarjakuvat
| | |-+  The Eagles of Rome
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: The Eagles of Rome  (Luettu 239 kertaa)
jura
Uusi jäsen
*
Poissa

« : 11.11.2017, klo 14:45:27 »

Luin putkeen Enrico Marinin The Eagles of Rome -sarjan viisi albumia. Upea piirrosjälki, mutta niin on hieno tarinakin. Tuli mieleen HBOn mainio televisiosarja Rooma. Kummassakaan kerrontaa ei siloitella. Välillä meno on brutaalia, mutta historiallisesti uskottavaa.

The Eagles of Rome kertoo tarinan Germaniasta Roomaan panttivangiksi joutuneesta heimonjohtajan pojasta, josta kasvatetaan roomalainen. Toisena juonteena Marini kuljettaa kyseisen roomalaisen kasvattiperheen pojan tarinaa. Viiden albumillisen aikana selviää, säilyykö veriveljiksi tulleiden kumppanusten ystävyys ja kenelle roomalaiseksi kasvatettu germaani on lopulta lojaali.

Marinin muista töistä olen pitänyt eniten Scorpionista, jonka Cinebook julkaisi. Egmontin suomeksi julkaisema Raatelijat ei oikein innostanut ja Europe Comicsin julkaisemaa Gypsyä en jaksanut lukea muutamaan albumia pidemmälle. Mutta tämä Eagles of Rome on huikea. Ja se on nyt edullisesti saatavilla Europe Comicsin sivuilta http://www.europecomics.com. Olin pitkään hommaamatta digitaalisia sarjakuvia, mutta tällaisten teosten myötä olen alkanut kerätä sarjakuvia myös digitaalisessa muodossa - näitä kun ei muuten saa suomeksi eikä englanniksi.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: