Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Uutiset: Kvaak listasi suomalaiset sarjakuvat (07.10.2017 klo 17:42:40)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
22.11.2017, klo 09:15:54

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
460377 viestiä 10205 aihetta kirjoittanut 7210 jäsentä. Uusin jäsen: kuak
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvanlukijoiden keskustelut
| |-+  Toimintasankarit
| | |-+  Supersankarigenren parhaat kuvittajat?
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: 1 2 3 4 5 6 [7] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Supersankarigenren parhaat kuvittajat?  (Luettu 13412 kertaa)
Jukka Laine
Ylläpitäjä
Paikalla

Sukupuoli: mies

« Vastaus #90 : 11.06.2005, klo 06:57:38 »

Trimpe rupesi matkimaan Rob Liefeldiä, ja jälki oli sen mukaista. Mitäköhän sillä oli mielessä, ajan hengessä pysymistä? Ja minulle tuli ainakin juna-aikataulu postissa mennäviikolla.

Mutta tämä on aika hyvä:
http://www.vr.fi

tallennettu

Veli Loponen
Isoveli
Ylläpitäjä
Poissa

<><

« Vastaus #91 : 11.06.2005, klo 20:05:27 »

Trimpe rupesi matkimaan Rob Liefeldiä, ja jälki oli sen mukaista.
Joo ja se oli aivan järkyttävää.

Lainaus
Mitäköhän sillä oli mielessä, ajan hengessä pysymistä?
Varmaankin yritti pelastaa uransa viimeiset rippeet. Sehän aika häijyllä tavalla pistettiin ulos Marvelilta. Alkoivat vaan vähentämään töitä ja lopulta eivät antaneet mitään. Eivät edes ilmoittaneet, että ei enää haluta sua.

Lainaus
Ja minulle tuli ainakin juna-aikataulu postissa mennäviikolla.
Outoa. No, ehkä se vielä tulee.

Lainaus
Mutta tämä on aika hyvä:
http://www.vr.fi
Joo, toi on hyvä, mutta sitä ei oikein voi ottaa matkalle mukaan...Ja ei, kännykässäni ei ole wappia...vai onkohan...
tallennettu

Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva
Omaperäinen
Vieras
« Vastaus #92 : 22.06.2005, klo 12:38:30 »

Tuota kaikki parhaat on jo mainittu mutta minun mielestä seuraavat tyypit ovat aikanaan tehneet jotain lyömätöntä mihin edes he itse eivät enää pysty:
todd mcfarlane, erik larsen, jim lee, jae lee. he ovat suosikkini mutta suosikkien suosikkini on marc silvestri! eikö kukaan muista hänen ensimmäisiä ryhmä-xiään! myönnän ne tulivat aina vähän huonoimmiksi mutta se ehkä johtui siitä että lehdestä tuli 2 kertaa kuukaudessa julkaistava ja se että dan green ei osaa tussata. sitä paitsi hän oli ainoa joka sai larry haman kässärit tuntumaan hyviltä. silvestrin lähdön jälkeen huomasin ettei hama osaa muuta kuin olla kunnianhimoinen. sitä paitsi sal busceman uusi tyyli jota aina haukuttiin oli mun nmielestä aika siistiä huomioon ottamatta hahmojen ulkonäköä.
MIKSI SUURI OSA SARJIS FANEISTA AINA VAAN KATSOO MILTÄ HAHMOT NÄYTTÄÄ!!!
tallennettu
Petteri Oja
Juudas itselleen
Jäsen
Poissa

« Vastaus #93 : 22.06.2005, klo 14:18:20 »

mutta suosikkien suosikkini on marc silvestri! eikö kukaan muista hänen ensimmäisiä ryhmä-xiään! myönnän ne tulivat aina vähän huonoimmiksi mutta se ehkä johtui siitä että lehdestä tuli 2 kertaa kuukaudessa julkaistava ja se että dan green ei osaa tussata. sitä paitsi hän oli ainoa joka sai larry haman kässärit tuntumaan hyviltä. silvestrin lähdön jälkeen huomasin ettei hama osaa muuta kuin olla kunnianhimoinen.

Minä olen samaa mieltä Silvestristä! Hänen Ryhmä-X:nsä ja Wolverinensa ovat loistavaa kamaa, molempia diggailin aikanaan kovasti. Silvestrin lähdön jälkeen kumpaankin lehteen tuli huomattavasti taitamattomampia tyyppejä, tosin Ryhmä-X:n tapauksessa lukijoiden enemmistö erehtyi luulemaan päinvastaista.

Dan Greenistä olen eri mieltä, minusta Greenin tussaus sopi erinomaisesti yhteen nimenomaan Silvestrin kanssa. Greenin tussaus toi Silvestrin tuherruksiin semmoisen komean kaoottisen tunnelman, joka sopi hyvin Ryhmä-X:n senhetkiseen meininkiin, ja Wolverineenkin.

Tussaaja vaikuttaa kyllä pirusti. Tulee mieleen kun Milleriä loistavasti tussannut Klaus Janson kokeili yhteistyötä John Byrnen kanssa (Sarjakuvalehti 5 & 7/92). Huh huh, karseeta jälkeä.
tallennettu

Veli Loponen
Isoveli
Ylläpitäjä
Poissa

<><

« Vastaus #94 : 22.06.2005, klo 14:26:14 »

Tussaaja vaikuttaa kyllä pirusti. Tulee mieleen kun Milleriä loistavasti tussannut Klaus Janson kokeili yhteistyötä John Byrnen kanssa (Sarjakuvalehti 5 & 7/92). Huh huh, karseeta jälkeä.
Ja mikä suuri menetys, kun sitä ei tussannutkaan Al Williamson. Vain sen yhden ruudun kokeeksi siitä ensimmäisestä osasta.
Mutta Janson toimi Byrnen kanssa paljon paremmin aikaisemmin Kostajien yhteydessä (niissä suomalaissa Kostajat-spessuissa). Wolverinessa vaikutti ehkä se, että Byrne teki vain breakdownit (ja olen nähnyt niistä kopioita ja ne oli breakdowneja lähes Buscema tyyliin) ja Jansonin olis pitäny olla viimeistelijä. Lopputulos vastaa aika tavalla Byrnen breakdowneja.

Mutta siis asiaan. Silvestristä tykkäsin itekin. Ehkä jopa enemmän kuin Romitan pojasta.
tallennettu

Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva
lasse
Jäsen
Poissa

« Vastaus #95 : 10.07.2005, klo 15:06:04 »

Saisko vähän tietoa piirtäjästä nimeltä John Romita SR? Tiedän hänestä jo aika paljon, mutta jos kertoisitte hiukan enemmän, esim.syntymäaika, ensimmäinen julkaistu sarjakuva, milloin lopetti piirtämisen, yms. yms. Ja sitten vielä kysymys, että mitä mieltä olette hänen kuvitustyöstään?
Mun mielestä on yksi kaikkien aikojen parhaista piirtäjistä.
tallennettu
Jukka Laine
Ylläpitäjä
Paikalla

« Vastaus #96 : 10.07.2005, klo 20:26:04 »

Romita on syntynyt 24.1.1930, ensimmäiset julkaistut sarjakuvat vuodelta 1949 Atlakselle (Marvelin edeltäjä). Aluksi hän teki kaikkea mahdollista paitsi supersankareita, jotka eivät tuolloin olleet muodissa. 50-luvulla Romita teki DC:lle paljon romanttisia sarjakuvia (yäk).

Ensimmäinen supersankari Romitalle oli Daredevil. Eräässä numerossa vieraili Hämis, ja siitä Stan Lee päätti ottaa Romitan Hämiksen piirtäjäksi kun Steve Ditko halusi lopettaa. Hämiksen teon lopetettuaan Romita siirtyi art directoriksi Marvelille, ja piirtäminen jäi vähemmälle. Viimeisin isompi työ oli Spider-Man -sanomalehtisarjakuva (alk. 1977) jonka ensimmäinen piirtäjä hän oli.

Romita vanhempi on ihan hyvä peruspiirtäjä. Mielestäni juniori on parempi, vaikka ei tyylejä oikein voi verratakaan.

Myös Virginia-vaimo (juniorin äiti) on ollut johtavassa asemassa Marvelilla. Pariskunta on nyttemmin vetäytynyt eläkkeelle.
« Viimeksi muokattu: 10.07.2005, klo 20:29:10 kirjoittanut Surfin Joe » tallennettu

Jukka Laine
Ylläpitäjä
Paikalla

« Vastaus #97 : 30.12.2014, klo 22:08:43 »

Trimpe rupesi matkimaan Rob Liefeldiä, ja jälki oli sen mukaista. Mitäköhän sillä oli mielessä, ajan hengessä pysymistä?

Trimpe kertoi itse ettei häntä ainakaan kukaan käskenyt vaihtaa tyyliä. Hänen mielestään uusien tyyppien tyyli oli mageeta ja halusi näyttää että hänkin osaa.

Ja Trimpen mielestä FF Unlimited on parasta mitä hän on ikinä tehnyt.
tallennettu

Jukka Laine
Ylläpitäjä
Paikalla

« Vastaus #98 : 10.10.2017, klo 16:56:38 »

Kun tässä puhuttiin Romitankin vaimosta, joka oli Marvelilla töissä, kerrotaan että Trimpen toinen vaimo oli Linda Fite, joka kirjoitti The Catia. Kolme yhteistä lasta.

The Catista tuli myöhemmin Tigra, ja Catin asun peri Patsy Walker, josta tuli Hellcat.
tallennettu

Sivuja: 1 2 3 4 5 6 [7] | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: