Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
11.12.2017, klo 07:47:02

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
460888 viestiä 10213 aihetta kirjoittanut 7213 jäsentä. Uusin jäsen: timotonttu59
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvamarkkinat
| |-+  Divari: Myydään ja ostetaan
| | |-+  MYYTY - Wacom Cintiq 12wx
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: MYYTY - Wacom Cintiq 12wx  (Luettu 773 kertaa)
Lokkiparvi
Galleriataiteilija
Poissa

Sukupuoli: mies

« : 01.10.2017, klo 14:05:24 »

^-^Myynnissä olisi PRO piirrustusväline halvalla:  Wacom Cintiq 12wx (Pistä vaikka yksityisviesti jos kiinnostaa).

Uusi alennettu hinta 252,65e cintiq + 36,35 matkahuolto = 289e

Laite on hienossa kunnossa ja vähän käytetty (koska hankin isomman vanhemman mallin aika pian tämän jälkeen). Kaikki piuhat ja tietysti kallis kynä tallella/mukaan. Katso kuvia.

Oman kokemuksen mukaan Wacomilla edelleen paras teknologia piirtämiseen. Jos vain luonnostelee tai läträä jotain niin pärjää melkein millä tahansa tabletilla jossa on kynä, mutta jos haluaa täydellisen viivakontrollin (hiuksenhienosta - paksuun), ylivoimaisen tarkkuuden ja painetunnistavuuden niin on vieläkin melkein pakko hankkia wacom. Tyypillisessä tussatussa sarjakuvassa tämähän on tärkeä asia.

Plussat ja miinukset:
+ Wacomilla edelleen paras taide-/piirrustus- teknologia
+ hyvä näyttö
+ hyvä painetunnistavuus
+ paksu kynä (sormet ei väsy)
+ tunnistaa kynän kulmaa (jos haluaa)
+ kustomisoitavat napit
+ ajurit löytyvät wacomin sivuilta
- Hieman pieni näyttö ja alhainen resoluutio (ongelma jos piirtää "isolla kädellä" kuten minä, mutta aina voi liikkua ja zoomata)
- vaikea ottaa mukaan minnekkään (paljon piuhoja ja vaivalloinen asentaa)
- ajurit kaatuu kerran tai pari vuodessa totaalisesti (kannattaa tallentaa omat asetukset hyvin talteen)
- olen lukenut valituksia että ihan, ihan alareunassa ja alakulmissa kynän tarkkuus heittää, ja se on totta, mutta se ei ole ikinä haitannut minua ainakaan.

*Huom. Onhan tässä jonkinlainen oppimiskäyrä, mutta ei mitään verrattuna Android tai iOS touch-screen appien sähläämiseen ja niitten onnettomiin tiedostojärjestelmiin. Itse olen näillä käyttänyt sekä tavallista näppäimmistöä että wacomin custom-nappeja samalla kun pirtää.

*Huom. Cintiq 12wx on "vain" piirrustusnäyttö joka pitää kytkeä tietokoneeseen (eikä esim. mikään tabletti jossa on käyttöjärjestelmä).

*Huom. Ne 12wx youtube arvostelut mitä olen katsonut ovat vähän "clueless" siinä mielessä että niissä ei oteta kunnolla huomioon wacom näyttöjen vahvuudet verrattuna muihin piirrustustyökaluihin, elikkä viivatarkkuuteen, viivan vaihtelevuuteen ja painetunnistettavuuteen.

Halvemmalla kun tällä ei wacomin cintiq teknologialla varustettu laite irtoa mistään maailmasta tällä hetkellä.  299e cintiq + 36,35 matkahuolto = pyöristetään 333e (tai 296e jos nouto Vaasan alueella jolloin tehdään kuitti). Lähetän näin kalliin vempeleen ainoastaan matkahuollon "Jakelu vastaanottajalle" pakettina jolloin pitää todistaa henkilöllisyys, ja lisäturvavakuutuksella. (katso kuvaa).  En ollut ajatellut suojata itse laatikkoa, mutta jos ostaja haluaa niin voin vielä kääriä laatikon ympärille jotakin suojapaperia. Jos ostaja haluaa voin myös tehdä tästä huuto.net huutokaupan jolloin molemmilla osapuolilla on todiste kaupoista.

Myyn tämän vain siksi että minulla on jo toinen qintiq ja siksi että tarvitsen rahaa myös toiseen harrastukseen/(elämäntarkoitukseen). Olen pitänyt tämän vara-Cintiq:inä, mutta semmoiseen ei näytä olevan syytä, koska Wacomit on niin laatutavaraa.

Tässä on kvaak aihe missä hieman keskustellaan eri "taidetableteista": http://www.kvaak.fi/keskustelu/index.php/topic,17066.0.html

« Viimeksi muokattu: 17.10.2017, klo 10:35:04 kirjoittanut Lokkiparvi » tallennettu
Lokkiparvi
Galleriataiteilija
Poissa

« Vastaus #1 : 12.10.2017, klo 00:50:17 »

Uusi alennettu hinta 252,65e cintiq + 36,35 matkahuolto = 289e
tallennettu
Veli Loponen
Isoveli
Ylläpitäjä
Poissa

<><

« Vastaus #2 : 13.10.2017, klo 11:19:29 »

Silleen puolittain kiinnostaisi. Mutta onko kokemuksia, että miten hyvin toimii uusimmilla iMac-käyttiksillä ja Photoshop CC2017:llä?
tallennettu

Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva
Lokkiparvi
Galleriataiteilija
Poissa

« Vastaus #3 : 13.10.2017, klo 16:35:00 »

Ei ole suoraan kokemusta, mutta kun katsoo Wacomin driver sivua niin Latest Drivers / Compatible productsissa ainakin listataan Cintiq 12wx sekä win ja mac.
http://www.wacom.com/en/support/product-support/drivers
Luulisi että adobella ja wacomilla on jonkinlainen yhteistyödiili myös. Ainakin aina ennen niin wacomit toimi fotarissa out of the box.

On vähän semmoinen maku että nykyään pitää usein sählätä ajureitten ja ohjelmien kanssa koska yritykset releasaa vaikka mitä keskeneräisiä updateja, eikä ikinä tiedä mitä uusia bugeja tulee kaupan päälle. Ei välttämättä kannata siirtyä uuteen jos on joku ajuri/ohjelma/äppi mikä toimii  Undecided  Mun toisella Cinitiqillä on pakko käyttää toiseksi uusin ajuri että se toimisi Win 8.1
« Viimeksi muokattu: 13.10.2017, klo 16:37:27 kirjoittanut Lokkiparvi » tallennettu
Lokkiparvi
Galleriataiteilija
Poissa

« Vastaus #4 : 15.10.2017, klo 12:59:31 »

Huuto.netissä:
https://www.huuto.net/kohteet/wacom-cintiq-12wx-piirtopoyta/455487436

tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: