Kirjoittaja Aihe: VIHAAN DIGISARJAKUVIA!  (Luettu 7184 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JAM

  • Jäsen
  • Viestejä: 70
Vs: VIHAAN DIGISARJAKUVIA!
« Vastaus #30 : 02.06.2017 klo 17:23:54 »
Tapletilla lukiessa voi tietenkin laittaa lukemisen ajaksi vaikka luentotilaisuuden päälle, niin ei tuu ilmoituksia, eikä oo vaivalloista pistää päälle ja pois.

Itse olen poistanut kaikki "ylimääräiset" appsit, jotta ärsykkeitä olisi mahdollisimman vähän. Oikeastaan olen pyhittänyt tabletin pelkästään sarjakuvien lukemiselle ja Yle areenalle, vaikka välillä sorrunkin selaamaan nettiä ::)
En henno poistaa chromeakin, vaikka se kai auttaisi.

Ihan ymmärrettävää, jos tuijottaa töissä ruutua, niin haluaa vapaa-ajallaan tehdä jotain muuta. Oman sarjakuvakokoelman kerryttäminen hyllyyn, hypistely ja ihailu on mullekin iso osa harrastusta. Olen silti sitä mieltä, että mieluummin laadukas digisarjis, kuin huonokuntoinen ja huonosti painettu paperiversio. Tabletin taustavalo elävöitää värejäkin hienosti.

J-Viilee

  • Jäsen
  • Viestejä: 875
  • Painajaismaista!
Vs: VIHAAN DIGISARJAKUVIA!
« Vastaus #31 : 03.06.2017 klo 05:13:15 »
Digi on hyvästä. Olen nyt parin viikon sairauslomalla lukenut lähes kaikki kaikki Ultimate Marvelit unlimitedihommista. X-menin jätin viimeiseksi, ja se on vielä vähän kesken.
Eihän näitä muuten olisi realistisella hinnalla mahdollista lukea. Kymppi kuussa ja hillitön määrä lukemista.
Toki parhautta on ottaa se sarjis käteen ja pistää sohvalle pötkölleen. Mutta kahenkympin+ hinnoilla pitäköön nostimenne kovakantiset yms.. Eihän täällä tuu muu ku Hämis ja sen tilaan hamaan loppuun saakka.
Tilulilulii.

Jarkko Sikiö

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 8 083
Vs: VIHAAN DIGISARJAKUVIA!
« Vastaus #32 : 03.06.2017 klo 05:28:39 »
Onhan ruusulla piikkinsä ja paperilla puolensa, mutta kiistämättä jäädään plussan puolelle.

Iso plussa tulee Marvel Unlimited -palvelusta, kuten J-Viilee totesi:

Eihän näitä muuten olisi realistisella hinnalla mahdollista lukea. Kymppi kuussa ja hillitön määrä lukemista.

Vuositilaus on vielä kuukausitilaustakin halvempi. Kova marvelisti ei juuri voi perustella ulkopuolella pysyttelemistä.

Minäkin luin Ultimate-sarjoja digitaalisesti. Hyvää viihdettä, mistä naputtelin jotain Ultimate-ketjuun saakka.

Veli Loponen

  • Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 11 043
  • <><
Vs: VIHAAN DIGISARJAKUVIA!
« Vastaus #33 : 03.06.2017 klo 11:41:49 »
Amazonilla on menossa joku Marvel-kokoelmien digialennusmyynti. Kaikki kokoelmat on huimassa alennuksessa alkaen dollarista. Marvel Masterworksejakin menee alle viidellä dollarilla. Ja kaikki siirtyy myös automaattisesti Comixologyyn, jos sellainen on. Että kyllähän ilman Unlimitediäkin pärjää.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

JPH

  • Jäsen
  • Viestejä: 92
Vs: VIHAAN DIGISARJAKUVIA!
« Vastaus #34 : 13.11.2019 klo 10:21:28 »
Taas vanha aihe mutta itsellä kun on tuo digisarjakuvien kulutus kasvanut niin päätin elvyttää - ja muillakin on saattanut mielipiteet muuttua.

Mä olen huomannut, että etenkin vanhemmat sarjat ei oikein toimi diginä.

Luulisi juuri vanhojen sarjakuvien toimivan paremmin, kun about kaikki ruudut ovat säännöllisiä. Itsellä kun alkaa ikänäkö painaa niin tulee käytettyä ainakin Kindlestä löytyvää "ruutu kerralllaan" -toimintoa jolloin ruutu (ja eritoten tekstit) näkyvät isompana. Tämä ei toimi niin hyvin koko sivun kuvissa, vinoissa ruuduissa tai kun "hahmot tulevat ulos ruudusta".

Isommalla näytöllähän tuota ongelmaa ei ole, mutta 10" tabletissa menee usein siristelemiseksi jos koko sivua meinaa katsella kerralla.

Lukulaseillahan toi korjaantuisi mutta en halua vielä myöntää itselleni että sellaisia tarvitsisin.  ;D Ja kun on tuota hajataittoa niin kaupan lukulasit ei suoraan käy. 

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 743
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: VIHAAN DIGISARJAKUVIA!
« Vastaus #35 : 13.11.2019 klo 11:18:18 »
Taas vanha aihe mutta itsellä kun on tuo digisarjakuvien kulutus kasvanut niin päätin elvyttää - ja muillakin on saattanut mielipiteet muuttua.
Eipä ole mielipiteet muuttuneet, vaikka sainkin Aku Ankan ja Aku Ankka klassikon mukana Digi-Akun. Muutaman kerran ajan kuluksi olen siellä käynyt tiirailemassa. Olen yrittänyt lukea Aku Ankan taskukirjoja, mutta ei kolahda ei sitten millään. Tuntuu todella tylsältä lukea niitä ruudulta...vihaan näköjään edelleenkin digisarjakuvaa. Vanha koira ei opi uusille tavoille...ainakaan tässä asiassa.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)