Kirjoittaja Aihe: Otava goes NonStop  (Luettu 53244 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 060
Vs: Otava goes NonStop
« Vastaus #45 : 06.12.2017 klo 17:21:15 »
Toinen Mustiksessa ollut kova sarja jonka takuulla hankkisin integraaleina on tietysti  Thorgal. Minusta vielä parempi sarja kuin Jerome.

Thorgalilla voisi olla kaupallista potentiaalia. Kvaakin lisäksi Risingshadow innostuisi myös.

hdc

  • Architectus urbis caelestis
  • Jäsen
  • Viestejä: 2 610
Vs: Otava goes NonStop
« Vastaus #46 : 06.12.2017 klo 18:17:34 »
Thorgal olisi kyllä kova, ja olen ollut katselevinani että sarjakuvaorientoituneemmissa divareissa Mustisten hinnoissa näkyy vaihtelua, Thorgal-pitoiset lehdet kalliimpina kuin muut...

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 766
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Otava goes NonStop
« Vastaus #47 : 07.12.2017 klo 18:50:05 »
Johanne ja Pirkale integraali olis kanssa kiva.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 060
Vs: Otava goes NonStop
« Vastaus #48 : 07.12.2017 klo 18:54:30 »
Johanne ja Pirkale integraali olis kanssa kiva.


Alamme taas keskustella samoista suosikeista kuin ketjun alkupäässäkin.

Tosiaankin, Johannes ja Pirkale voitti twitter-äänestyksenkin. Joten olisi aika varma valinta.

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 766
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Otava goes NonStop
« Vastaus #49 : 07.12.2017 klo 20:48:26 »
En koskaan päässyt lukemaan Thorgalia, koska

Mustanaamio-lehdessä koitti synkkä päivä  numerossa 10/1991...Mustanaamio-lehti muuttui värilliseksi. Mulle Mustanaamio on aina ollut musta-valkoinen. Silloin jäi mustiksen lukeminen. Thorgal tuli 1995, joten siihen en ole tutustunut.

Olisi kiva totakin lukea, jos vaikka innostuisin!


"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

FreakyMike

  • Taideseppä
  • Jäsen
  • Viestejä: 478
  • weird bastard
Vs: Otava goes NonStop
« Vastaus #50 : 07.12.2017 klo 20:52:21 »
Thorgal integraali kyllä kiinnostaisi, vaikka olenkin jo ehtinyt hankkimaan suurimman osan niistä mustanaamio-numeroista joissa kyseistä sarjaa ilmestyi.
Sarjakuvat: [ www.saunalahti.fi/~wfan/comixfreak ] - Kuvataide/esineet: [ http://astalo.deviantart.com ]

Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 060
Vs: Otava goes NonStop
« Vastaus #51 : 07.12.2017 klo 21:01:05 »
En koskaan päässyt lukemaan Thorgalia, koska
Mustanaamio-lehdessä koitti synkkä päivä  numerossa 10/1991...Mustanaamio-lehti muuttui värilliseksi. Mulle Mustanaamio on aina ollut musta-valkoinen. Silloin jäi mustiksen lukeminen. Thorgal tuli 1995, joten siihen en ole tutustunut.
Olisi kiva totakin lukea, jos vaikka innostuisin!

Mustanaamion kakkossarjoissa oli paljon hyvää eurosarjakuvaa. Sinänsä lehden taso ja ulkoasu laadullisesti jopa nousi värien myötä - huomaa selvästi, kun plärää noita uudelleenjulkaistuja lehden alkupään mv-vuosikertoja, paljon kauheata kuraa joukossa, ja painoasu usein ihan hanurista.

Bernard Princeä taitaa sitäkin olla vielä suomeksi julkaisematta.

Dennis

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 752
Vs: Otava goes NonStop
« Vastaus #52 : 08.12.2017 klo 11:08:50 »
Nämähän on makuasioita.....

Itse olen Jukan linjoilla: Ehdottomasti tuo Krolofylli-kokonaisuus pitäisi saada suomenkielellä. Muutenkin Macherotia saisi tulla, osa on sutta mutta muuten kelpo kamaa.

Thorgal on oikei, vaikkei kummoisesti iske. Uskon että J&P-kirja tullee jossain vaiheessa.

Omassa mielessäni miellän tämä NonStop-sarjan lähinnä "klassisen" eurooppalaisen sarjakuvan linjaksi, voin olla väärässä.

Itse en yhtään innostu Jeromesta, olen yhtä enkunkielistä yrittänyt lukea mutta se oli tosi tylsä ja kuiva, eikä mielestäni sovi tähän NonStop-linjaan.

Filemon on myös ihan oikei, mutta jotenkin oman aikansa lapsi.
Je suis alle kuuden euron pizza!

J Lehto

  • Ulvova molopää
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 709
Vs: Otava goes NonStop
« Vastaus #53 : 08.12.2017 klo 13:38:08 »

Filemon on ajaton!

Darzee

  • Valistunut arvailija
  • Jäsen
  • Viestejä: 2 306
  • Me likes prairie dogs!
Vs: Otava goes NonStop
« Vastaus #54 : 08.12.2017 klo 15:42:08 »
Olisihan se hyvä ajatus julkaista Johannekset heti alusta asti. Pirkale ei ollut alusta asti mukana. Kuningas ja Vuorentaan kreivi olivat sivuhahmot, joita on nähty suomeksikin.

Vähän erilaisihan nuo vanhemmat ovat. Neljännestä albumista alkaen alkoi olla jo tutun näköistä. Jumalten lähde oli kuudes.

"Vähän erilainen" tai "tyyliään etsivä" ovat tällaisia diplomaattisia ilmauksia. Tylympi sanoisi suoraan, että ihan ensimmäiset Johannekset eivät ole kaksisia ainakaan näytteiden perusteella. Pirkaleen mukaantulo piristi ratkaisevasti.

Macherot'ta ja Wasterlainia olisi kiva saada. Ensin mainitulla on vanhat ystävänsä 1970-luvulta, mutta jälkimmäistä on saatu suomeksi vähemmän. Näinköhän Tohtori Tasku myisi, vähän skeptinen olen, vaikka itse pidänkin.

Sampsa Kuukasjärvi

  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 4 863
Vs: Otava goes NonStop
« Vastaus #55 : 08.12.2017 klo 18:39:36 »
Thorgal olisi kyllä kova, ja olen ollut katselevinani että sarjakuvaorientoituneemmissa divareissa Mustisten hinnoissa näkyy vaihtelua, Thorgal-pitoiset lehdet kalliimpina kuin muut...

Olen ollut huomaavinani samaa, ja kyllä noita numeroita selvästi kysellään ja kerätään. Mutta toisaalta Thorgal-numerot taitavat olla myös tavallista paksumpia Mustiksia, eli hintaa tulee enemmän jo sivumääränkin vuoksi.

Itse en pitänyt Thorgalin ekoista jaksoista Mustiksessa, mutta meno alkoi parantua myöhemmin niin taiteeltaan kuin tarinaltaan.

Sigma

  • Jäsen
  • Viestejä: 410
Vs: Otava goes NonStop
« Vastaus #56 : 11.12.2017 klo 10:55:48 »
Olisihan se hyvä ajatus julkaista Johannekset heti alusta asti. Pirkale ei ollut alusta asti mukana. Kuningas ja Vuorentaan kreivi olivat sivuhahmot, joita on nähty suomeksikin.

Vähän erilaisihan nuo vanhemmat ovat. Neljännestä albumista alkaen alkoi olla jo tutun näköistä. Jumalten lähde oli kuudes.

Johannes & Pirkale enemmän ja koostetusti suomeksi, aivan ehdottomasti KYLLÄ.
"Los amigos de nuestros amigos son nuestros amigos."

Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 060
Vs: Otava goes NonStop
« Vastaus #57 : 17.12.2017 klo 13:36:03 »
Toivottavasti kustantajalla on "rohkeutta" julkaista jotain ihan uuttakin, ettei mene vallan huru-ukkojen antikvaariseksi iloitteluksi.


Dennis

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 752
Vs: Otava goes NonStop
« Vastaus #58 : 18.12.2017 klo 15:51:00 »
Minä taasen toivon että julkaistaan meille huru-ukoille edelleen klassista sarjakuvaa, sille uudelle sarjakuvalle on jo julkaisijoita.

Enkä usko että satunnaiset NonStop-kirjojen "uudet" lukijat innostuvat kovin helposti mistään modernista sarjakuvasta.
Je suis alle kuuden euron pizza!

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 766
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Otava goes NonStop
« Vastaus #59 : 18.12.2017 klo 17:10:42 »
Minä taasen toivon että julkaistaan meille huru-ukoille edelleen klassista sarjakuvaa, sille uudelle sarjakuvalle on jo julkaisijoita.

Enkä usko että satunnaiset NonStop-kirjojen "uudet" lukijat innostuvat kovin helposti mistään modernista sarjakuvasta.
Samat sanat...meille rasittaville Huru-ukoille enemmän sisältöö.
Kaikki vanhat sarjakuvat uudestaan kokoelmina kirjakauppoihin.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)