Kirjoittaja Aihe: Venom (2018)  (Luettu 17796 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Reima Mäkinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 9 859
Vs: Venom (2018)
« Vastaus #45 : 03.10.2018 klo 22:00:18 »
Eksyin tuossa McFarlanen Instagramiin ja siellä on mm. video, jossa hän piirtelee leffavenomin kasvoja omasta mielestään paremmaksi. Noin muuten Todd ei kauheesti kommentoi elokuvaa, muuten kuin "ihan kiva"- tyyliin. 

Uudessa Sarjainfossa on muuten Jelleltä tosi hyvä juttu supersankarileffojen noususta niiden vaikutuksesta kivijalkaisiin sarjiskauppoihin. Suosittelen, vaikka nää leffat ei sinänsä niin paljon kiinnostaisikaan.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Curtvile

  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 15 777
Vs: Venom (2018)
« Vastaus #46 : 03.10.2018 klo 22:34:37 »
Semmonen se...

https://www.rottentomatoes.com/m/venom_2018

Vesittivät tuonkin ainakin osittain leikkaamalla. Leffanhan piti alkujaan olla R rated, mutta sitten dollarinkuvat silmissä laitettiin sakset heilumaan että saatiin pg-13 jenkeissä...    ::) Tosin tuskin sekään olisi leffaa pelastanu (R)

Ja Rotten tomatoesin mukaan La la land  91% plussalla Avatar 83% ja Spectre 63%

eli siis aivan yhtä tyhjän kanssa

Jokainenhan saa tietty määritellä "näkemättä paskaa" mutta kun siinä on  se "näkemättä".

Minä olen nyt kärsinyt sekä La La Landin Avatarin kuin Spectren älyn hölkät joten olen rahoillani ja  ajallani ansainnut esittää niiden olevan luokatonta paskaa älyrajoitteisille.
Sitä kantaa ei pysty muuttamaan millään ****n prosenttilukemilla.
(toki myönnän että Cipollan ensimmäinen laki osoittaa tämän faktan silti pysyvän, se ei muuta mainittuja elokuvai maagisesti hyviksi.)

Jokainen saa toki ulkoistaa oman ajattelunsa muille ja kulkea massan mukana, se on aina ollut suosittu vaihtoehto ja mahdollistanut lukuisia inhimillisen kärsinnän muotoja maailmassa.





Vincent

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 186
Vs: Venom (2018)
« Vastaus #47 : 04.10.2018 klo 12:05:42 »
Ja minulle on saman tekevää mitä kriitikot sanovat, mutta kun mikään mitä on tästä leffasta nähty tai kuultu ei ole antanut syytä epäillä, että olisi hyvä raina tiedossa. Ihan kiva, että sinä olet Curtville innoissasi, muttei sitä hernettä tarvitse heti nenään vetää kun Venomista puhutaan muulla kuin positiivisella sävyllä.

Pidetään kuitenkin kaikki mielessä, että RT ei itse arvosteluja tee vaan kerää niitä vain kasaan ja prosenttilukema riippuu siitä kuinka moni oli positiivinen. Ja "positiiviseksi" usein lasketaan "Ihan OK, mutta ei mitään ihmeellistä" - tyylin arvostelut niin se prosenttilukukin on vain pinnallisella tasolla suuntaa antava kuinka hyvin/huonosti vastaanotettu leffa.

TexKiller

  • Jäsen
  • Viestejä: 685
Vs: Venom (2018)
« Vastaus #48 : 04.10.2018 klo 15:01:16 »
Ja minulle on saman tekevää mitä kriitikot sanovat, mutta kun mikään mitä on tästä leffasta nähty tai kuultu ei ole antanut syytä epäillä, että olisi hyvä raina tiedossa.
Samantekevää myös mitä kriitikot sanovat ollut aina ja infinity war:n pettymyksen jälkeen myös täysin yhdentekevää mitä ns tavalliset katselijat sanovat. Parasta luottaa vain ja ainoastaan omaan tuomioon kun raina on katsottu.

Muutama clip näyttää varsin lupaavalta ja elokuva kiinnostaa, aika näyttää sitten.

Tuskin kuitenkaan teatteriin tulee mentyä vaan sinikiekko ennakkotilaukseen.

Curtvile

  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 15 777
Vs: Venom (2018)
« Vastaus #49 : 04.10.2018 klo 20:34:51 »
Ja minulle on saman tekevää mitä kriitikot sanovat, mutta kun mikään mitä on tästä leffasta nähty tai kuultu ei ole antanut syytä epäillä, että olisi hyvä raina tiedossa. Ihan kiva, että sinä olet Curtville innoissasi, muttei sitä hernettä tarvitse heti nenään vetää kun Venomista puhutaan muulla kuin positiivisella sävyllä.

Ei Venom vaan ihan mikä tahansa elokuva.
Jokainen tekee valintansa itse on ainoa pointtini.
Intohimoa saa ja pitääkin olla, mutta sen täytyy pohjata joko kokemuksiin tai faktoihin(toinen eli kokemus kun on subjektiivinen asia)

"katsomatta /lukematta paskaa" on minusta yksin heikkoluonteisen mentaliteetti.
Nähnyt vaan montaa kertaa kuinka asioita joko torpataan kättelyssä tai sitten uskotaan että jokin on hyvä täysin sokeasti.
Ilman näyttöä.

Venomin klipit ja trailerit ovat antaneet itselle kuvan että Venom olisi enemmän  sukua niille 10-15 vuoden takaisille sarjakuvaelokuville kuin nyky marvel DC leffoille. Mutta ennen kuin näen sen itse, joko nyt lähipäivinä/viikkoina teatterissa tai sitten joskus levyltä en voi tietää.



q-mies

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 803
  • The cut runs deep
Vs: Venom (2018)
« Vastaus #50 : 05.10.2018 klo 12:00:44 »
Onkohan kukaan kriitikko otsikoinnut vielä arvosteluaan tyylillä "Venom is like a turd.. in the wind" vai olisiko se liian helppo kohde?  :P

Aika monikin. Liian matalalla roikkuva omena ettei siihen tartuttaisi. Hetken kesti että muistin mihin se viittaa, ei oo tuota traileria tullut katsottua kuin sen yhden kerran.

"katsomatta /lukematta paskaa" on minusta yksin heikkoluonteisen mentaliteetti.

Tai sitten semmoisen jolle aika ja raha ovat merkityksellisiä. Pikkulapsi-perheessä kolmen tunnin ja kolmen kympin investointi on yllättävän iso juttu, ja jos sata leffan nähnyttä sanoo että ei kannata niin sitten ei. Lisäksi siinä on sekin että en aio rahallisesti kannattaa mitä tahansa leffaa vain siksi että se on vaivauduttu tekemään, sellainen käytös antaa studioita pyörittäville kynäniskoille väärän kuvan heidän onnistumisestaan/epäonnistumisestaan.


Venomin klipit ja trailerit ovat antaneet itselle kuvan että Venom olisi enemmän  sukua niille 10-15 vuoden takaisille sarjakuvaelokuville kuin nyky marvel DC leffoille. Mutta ennen kuin näen sen itse, joko nyt lähipäivinä/viikkoina teatterissa tai sitten joskus levyltä en voi tietää.

Tätä näkökulmaa on moni arvostelu tukenut, että tämä on 2000-luvun alun sarjisleffa.
« Viimeksi muokattu: 05.10.2018 klo 12:06:39 kirjoittanut q-mies »
t.Q

Curtvile

  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 15 777
Vs: Venom (2018)
« Vastaus #51 : 06.10.2018 klo 20:05:50 »
Mutta hyvä sellainen.
Tom Hardy on mies paikallaan ja tämän musta huumori toimii.
Muutkin on roolitettu tässä hyvin ja Venomin ja Eddie Brockin dynamiikka toi mieleen toisen tupla-Hardyn: rikoselokuvan Legend jossa näytteli molempia Krayn veljeksistä.

Kriitikot veivät ole ymmärtäneet selkeästi tästä mitään alkaen tahallisen ja tahattoman huumorin eroista.
Ensimmäinen kahdesta lopputekstien jälkeisestä osuudesta oli hieno ja lupaa PALJON ja itse pidin siitä pätkästä Into the SpiderVerseä vaikkei se liittynyt juuri mitenkään mihinkään aiemmin nähtyyn (Poislukien hämähäkkimies-kytkös)

Verta ei lennä pisaraakaan mutta silti on sopivan brutaali elokuva.


Curtvile

  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 15 777
Vs: Venom (2018)
« Vastaus #52 : 06.10.2018 klo 20:19:16 »
Ai niin: se että elokuvan jälkeen katsojille jaetaan Venom sarjakuvalehti on vain ja ainoastaan plussaa.

Reima Mäkinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 9 859
Vs: Venom (2018)
« Vastaus #53 : 06.10.2018 klo 22:55:21 »
"katsomatta /lukematta paskaa" on minusta yksin heikkoluonteisen mentaliteetti.
Ainakin Deadpoolin kanssa arvio osui oikeaan. Paitsi että se oli hirveetä paskaa eikä vain peetä.  :) Muistelen vaan että siinä Hämisleffassa Venom olis ollu suht toimiva. Voipi kyllä olla joku sukupolvijuttukin jo mulla kun uusista elokuvista hyvin harva tuntuu toimivalta.

Hesarissa oli tänään hauska pikku arvio. Kaksi tähteä ja lopetus siihen tyyliin että leffan  käsikirjoittaja tappoi hirviön.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

X-men

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 088
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: Venom (2018)
« Vastaus #54 : 07.10.2018 klo 19:35:57 »
Ai niin: se että elokuvan jälkeen katsojille jaetaan Venom sarjakuvalehti on vain ja ainoastaan plussaa.

only in america.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Curtvile

  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 15 777
Vs: Venom (2018)
« Vastaus #55 : 07.10.2018 klo 19:39:54 »
only in america.

tietääkseni Turku ei ole yhdysvaltain 51. osavaltio

Curtvile

  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 15 777
Vs: Venom (2018)
« Vastaus #56 : 07.10.2018 klo 22:52:48 »

mikäli tämä suomenkielinen laitos on myynnissä vain amerikassa niin joko a) ohimennen kävin siellä b)amerikka siirtyikin Turkuun c) väitetty hallusinaationi on paitsi kiinteä ja valokuvattavissa tai d) tätä sarjakuvaa jaettiin elokuvateattereissa

itse olisin valmis kallistumaan d:hen.
Szymon Kudranskin kuvitus on ihan kelpoa mutta tämä lehdykkä on toimitettu sillisalaatiksi ja kääntäjän nimeä en löydä oikein mistään.

Askel oikeaan suuntaan silti

X-men

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 088
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: Venom (2018)
« Vastaus #57 : 08.10.2018 klo 19:21:40 »
jassoo, saas nähdä kuinka pitkään jaetaan. harvemmin täällä jaellaan katsojille mitään.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Dennis

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 752
Vs: Venom (2018)
« Vastaus #58 : 09.10.2018 klo 19:08:41 »
Tämä tuli katsottua, ja v-käyrä nousi, sinne paloi rahaa. Tämä elokuva on sitä kuuluisaa mustaa paskaa, todellinen limbo. Hyvät näyttelijät pilaavat mainettaan tässä, kaiketi tarkoitettu enempi lapsille.

Venom-hahmo on kuohittu täysin, hahmosta olisi saanut paljon irti, mutta nykyjenkkityyliin pitää miellyttää nörttikakaroita joka käänteissä.

Olen liian vanha tähän sontaan.
Je suis alle kuuden euron pizza!

Maisteri Outo

  • Jäsen
  • Viestejä: 417
  • (Ei tekstiä)
Vs: Venom (2018)
« Vastaus #59 : 11.10.2018 klo 12:11:22 »
Nähty. Ei tätä Venomia voi kehua hyväksi elokuvaksi millään tasolla, mutta kyllähän tuo kestonsa verran viihdytti. Ja muutamat WTF-naurut irtosivat Hardy-Brockin sekoiluista. :)

Juoniaukkoja oli kyllä enemmän kuin laki sallii. Oikeasti,

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Mut joo. Ihan kivaa perustasoa. Ei sen enempää eikä sen vähempää.