Kirjoittaja Aihe: Deadpool -elokuva (tällä kertaa oikeasti)  (Luettu 42624 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tmielone

  • Il Dille
  • Jäsen
  • Viestejä: 2 635
Vs: Deadpool -elokuva (tällä kertaa oikeasti)
« Vastaus #90 : 23.05.2016 klo 19:48:44 »
Tämänkin leffan suhteen kuljen jälkijunassa mutta sain sen nyt viimein katsastettua. Täällä olleen hehkutuksen perusteella odotin jotain todella viihdyttävää toimintapakettia mutta ei se nyt ihan sellainen ollut. Yksikään juttu naurattanut ääneen, ei minua eikä niitä kolmea muuta, jotka olivat saliin ahtautuneet. Joku juttu saattoi hymyilyttää mutta en ole siitä ihan varma.

Koko leffa tuntui viimeisen päälle hinkatulta ja muoviselta. Jutut olivat levottomia muttei sillä tavalla rennosti levottomia kuten vanhoissa Marvel-sarjiksissa, joissa mentiin tunteella sen enempää suunnittelematta. Tietenkin kyseessä on hieman toisenlaisen budjetin tuotos mutta olisi ollut mukavaa, jos tästäkin olisi välittynyt rento ja iloinen tekemisen meininki, eikä tällainen laskelmoitu "genren ravistelu". Tämä oli siis perseilyleffaksi liian tekemällä tehty.

Saman viikon aikana tuli katsottua Civil Wari, Batman v Supermann ja tämä, ja ainut leffa, jonka aikana naurahdin oli Civil War (kiitos Spider-manin). Toiminta oli kaikissa rainoissa samaa luokkaa, joten senkään suhteen kukaan ei erotunut edukseen. Ehkä kolme supersankarileffaa oli vain liikaan minulle ja puuduin koko genreen eikä Deadpool päässyt sen vuoksi oikeuksiinsa. Pitää nyt pitää jonkun aikaa niistä taukoa ja toivoa, että sen jälkeen joku leffa kolahtaisi kunnolla.
"Now there's only two things in life but I forget what they are"

Vincent

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 186
Vs: Deadpool -elokuva (tällä kertaa oikeasti)
« Vastaus #91 : 23.05.2016 klo 21:42:45 »
Luulen, että olet myös ehkä hieman väärissä ennakko-odotuksissa mennyt katsomaan. Deadpoolin toiminta tai huumori ei ole nimittäin koskaan ollut rentoa. Semmoinen häpeämätön yliampuvuus on aina ollut hahmon idea.

Curtvile

  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 15 777
Vs: Deadpool -elokuva (tällä kertaa oikeasti)
« Vastaus #92 : 24.05.2016 klo 00:12:47 »
Ilman että kyseessä on minkään valtakunnan perseily, sikailu, spedeily tjs.

Eikä myöskään "genren ravistelu". Studio joka yleensä ei osaa sattui kerrankin saamaan lähdemateriaalin ymmärtävät tekijät.

Deadpool on sarjakuvissaan ja leffassaan  hauska mutta juuri samasta syystä kuin mikään on ikinä hauska: koska siinä on se vakava ja traaginenkin puoli.
Koska siitä välittää yhtään.
Asia jota sarjakuvien, kirjojen ja elokuvien kohdalla ylipäätään tapahtuu suhteellisen harvoin. Sovituksistaan nyt puhumattakaan.

Osansa lienee leffamaailman Rocky-kertomuksessakin: kun oman studion selkäänpuukotuksen jälkeen hahmo nousee sellaisena kuin sen pitikin olla ylös tuhkista fanipoika ja -tyttöarmeijansa ovat tyytyväisiä.
Myötähäpeän sijasta on myötäriemu.
Sitäkin käy suht harvoin.

tmielone

  • Il Dille
  • Jäsen
  • Viestejä: 2 635
Vs: Deadpool -elokuva (tällä kertaa oikeasti)
« Vastaus #93 : 24.05.2016 klo 14:43:28 »
Luulen, että olet myös ehkä hieman väärissä ennakko-odotuksissa mennyt katsomaan. Deadpoolin toiminta tai huumori ei ole nimittäin koskaan ollut rentoa. Semmoinen häpeämätön yliampuvuus on aina ollut hahmon idea.

Voit olla oikeassa. Odotin hauskaa toimintapätkää, mutta tarjolla oli vain perinteisen puisevaa supersankarointia. Jostain syystä olin saanut mielikuvan, että tämä leffa olisi samanlainen piristysruiske supersankareille kuin Mad Max: Fury road oli toimintaleffoille, mutta valitettavasti jouduin pettymään. En ole keksinyt miksi, mutta huumori ei vain uponnut minulle. Ehkä jos sali olisi ollut täynnän naurunremakkaa, niin minäkin olisin lämmennyt mutta tällä kertaa leffa ei vain temmannut mukaansa. Huumorintajuni (jos sitä nyt on) ei vain kohdannut leffan huumorin kanssa.

Deadpool on sarjakuvissaan ja leffassaan  hauska mutta juuri samasta syystä kuin mikään on ikinä hauska: koska siinä on se vakava ja traaginenkin puoli.
Koska siitä välittää yhtään.
Asia jota sarjakuvien, kirjojen ja elokuvien kohdalla ylipäätään tapahtuu suhteellisen harvoin. Sovituksistaan nyt puhumattakaan.


Minulle ongelmaksi muodostui se, ettei leffa vaikuttanut hauskalta eikä se traaginenkaan puoli vakuuttanut. Ei siis syntynyt minkäänlaista tunnesidetta yhteenkään hahmoon, joten heidän kohtalonsa ei sen suuremmin liikuttanut.

Samaa mieltä, että tuo yhtälö on vaikea saada toimimaan ja sen vuoksi todella hyviä tarinoita onkin niin harvassa. 

Osansa lienee leffamaailman Rocky-kertomuksessakin: kun oman studion selkäänpuukotuksen jälkeen hahmo nousee sellaisena kuin sen pitikin olla ylös tuhkista fanipoika ja -tyttöarmeijansa ovat tyytyväisiä.
Myötähäpeän sijasta on myötäriemu.
Sitäkin käy suht harvoin.

Tämä on tietysti oleellinen osa ilmiötä ja hieno lisä markkinointiin: perinteinen vaikeuksien kautta voittoon/ryysyistä rikkauksiin -tarina. Henkilökohtaisesti en anna sille sen enempää painoarvoa, sillä vain lopputuloksella on väliä. Ehkä tuollainen tausta vaikuttaa leffan laatuun mutta Deadpoolin tapauksessa siitä ei ollut viitteitä.


Jatkossa yritän välttää positiivisia ennakko-odotuksia, niin sitten leffassa on pienempi todennäköisyys pettymyksille. 
"Now there's only two things in life but I forget what they are"

q-mies

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 803
  • The cut runs deep
Vs: Deadpool -elokuva (tällä kertaa oikeasti)
« Vastaus #94 : 24.05.2016 klo 14:53:42 »
Odotin hauskaa toimintapätkää, mutta tarjolla oli vain perinteisen puisevaa supersankarointia. Jostain syystä olin saanut mielikuvan, että tämä leffa olisi samanlainen piristysruiske supersankareille kuin Mad Max: Fury road oli toimintaleffoille, mutta valitettavasti jouduin pettymään. En ole keksinyt miksi, mutta huumori ei vain uponnut minulle. Ehkä jos sali olisi ollut täynnän naurunremakkaa, niin minäkin olisin lämmennyt mutta tällä kertaa leffa ei vain temmannut mukaansa. Huumorintajuni (jos sitä nyt on) ei vain kohdannut leffan huumorin kanssa.

Minulla kävi hieman samoin. Ennakkohehkutuksen vuoksi leffa oli hienoinen pettymys. Salin täydeltä naurunremakkaa varmasti vaikutti siihen että nautin siitä itsekin enemmän, tyhjässä salissa olisin hihitellyt paljon vähemmän, ja kotijulkaisu tulee ehkä jonain päivänä hankittua alelaarista mutta mitään kiirettä ei ole sitä ostamaan. Eniten leffassa lämmitti se että Kolossin hahmo oli viimeinkin saatu kohdalleen, mikä kertoo paljon leffasta noin muuten.
t.Q

tmielone

  • Il Dille
  • Jäsen
  • Viestejä: 2 635
Vs: Deadpool -elokuva (tällä kertaa oikeasti)
« Vastaus #95 : 06.06.2016 klo 11:36:07 »
Minulla kävi hieman samoin. Ennakkohehkutuksen vuoksi leffa oli hienoinen pettymys.

Juu, ennakko-odotusten kanssa pitää olla varuillaan. Hieman tietysti lohduttaa, etten ole ainut, jolle kävi näin. No, ensi kerralla tietää mitä on luvassa, joten pettymys ei ole niin todennäköinen. :)
"Now there's only two things in life but I forget what they are"

Jamoz

  • Jäsen
  • Viestejä: 172
Vs: Deadpool -elokuva (tällä kertaa oikeasti)
« Vastaus #96 : 08.06.2016 klo 18:05:10 »
Vaimon kanssa katsottiin leffa ja kumpikin tykättiin, vaimo taisi tykätä vielä enemmän kuin minä  ;D Yleensä hän on aika neutraali superjamppojen leffojen suhteen kun on enemmän kauhun yms ystävä, mut tästä siis tykkäsi.

TexKiller

  • Jäsen
  • Viestejä: 685
Vs: Deadpool -elokuva (tällä kertaa oikeasti)
« Vastaus #97 : 30.06.2016 klo 12:45:59 »
Joku juttu saattoi hymyilyttää mutta en ole siitä ihan varma.


Sain tämän viimeinkin katsottua fyysisen julkaisin ilmestyttyä....

Minua ei hymyilyttänyt kuin tasan 1 läppä eli lopussa kun pimu puhui naaman päälle istumisesta. Ns huumori oli vielä huonompaa kuin kavereideni vitsit ja silloin ollaan jo todella syvällä.

Toimintakohdat olivat ihan jees mutta niitä olisi suonut olevan enemmän. Hahmo oli minulle entuudestaan tuntematon ja tuskin tulen jatko-osaa katsomaan.

q-mies

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 803
  • The cut runs deep
Vs: Deadpool -elokuva (tällä kertaa oikeasti)
« Vastaus #98 : 14.07.2016 klo 10:37:20 »
Katsoin tämän aikani kuluksi lennolla kun oli ilmaiseksi tarjolla, kyllä oli välillä vaikea olla nauramatta ääneen kun vieressä väki nukkui. Edelleenkin paras X-Men leffa, vaikka eipä rima olekaan kauhean korkealla (Apocalypse on tosin näkemättä mutta en usko että siitä on haastajaksi koska Singer), erityisesti Kolossi lämmittää mieltä.
t.Q

Toni

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 726
  • Tähtivaeltaja Sarjakuvaneuvos Rakkaudesta Kirjaan
https://tahtivaeltajablogi.com – Ilman on paha elää!

Curtvile

  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 15 777
Vs: Deadpool -elokuva (tällä kertaa oikeasti)
« Vastaus #100 : 28.10.2016 klo 22:03:02 »
Ja Hollywood Reporterin lähteiden mukaan ehdokkaitten listaa johtaa John Wickista tuttu David Leitch
http://www.hollywoodreporter.com/heat-vision/john-wick-director-david-leitch-frontrunner-direct-deadpool-2-replacing-tim-miller-94112

Se että kaverilla on jo vyön alla sarjissovitus (linkin Coldest City) ei silti vielä ihan täysin vakuuta muusta kuin toimintaosaamisesta.
Toisaalta, Tim Millerin nimi tuskin sanoi isoimmalle osalle yhtään mitään ennen Deadpoolia.

Curtvile

  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 15 777

Curtvile

  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 15 777
Vs: Deadpool -elokuva (tällä kertaa oikeasti)
« Vastaus #102 : 15.03.2017 klo 21:35:39 »
Ja meillä on Domino.

Atlantasta tuttu Zazie Beetz

ei huono veto sinänsä, Cablea odotellessa

X-men

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 088
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: Deadpool -elokuva (tällä kertaa oikeasti)
« Vastaus #103 : 16.03.2017 klo 20:01:57 »
Ja meillä on Domino.

Atlantasta tuttu Zazie Beetz

Eipä ainakaan naama ole turhan tuttu muista rooleista eli sinällään hyvä valinta, sopivuudesta rooliin nähdään sitten kun trailereita alkaa tulemaan.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Curtvile

  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 15 777
Vs: Deadpool -elokuva (tällä kertaa oikeasti)
« Vastaus #104 : 12.04.2017 klo 21:52:37 »
Ja meillä on Domino.

Atlantasta tuttu Zazie Beetz

ei huono veto sinänsä, Cablea odotellessa

Meillä on Cable

Josh Brolin (linkki vie Hollywood Reporteriin)


« Viimeksi muokattu: 12.04.2017 klo 21:55:53 kirjoittanut Curtvile »