Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Uutiset: Fingerpori siirtyy Likelle (17.09.2018 klo 10:51:11)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
18.10.2018, klo 19:51:07

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
467640 viestiä 10411 aihetta kirjoittanut 7323 jäsentä. Uusin jäsen: Lamppu
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Kvaak.fi
| |-+  Palaute & uudistukset
| | |-+  Uuden käyttäjän on vaikea päästä keskusteluihin sisälle
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Uuden käyttäjän on vaikea päästä keskusteluihin sisälle  (Luettu 14252 kertaa)
Curtvile
Ylläpitäjä
Poissa

Sukupuoli: mies

« Vastaus #30 : 12.10.2018, klo 17:26:07 »

Niin.
Tässä lienee se syy miksi kvaakin ja twitterin jälkeen on aina nii-in hilpeä olo.

Totta, itse pitää vaikuttaa jos hakuaa näkyvyyttä, myös näillä foorumeilla jotka eivät vaan kuole.
Tai twittereissä.
Itse en kumastakaan ole vuosikausiin löytänyt mitään uutta ja kiinnostavaa, ainoastaan sen josta kauniimpi osapuoleni niin osuvasti sanoi: "mikäli katkeruutesi koko maailmaa kohtaan saataisiin jotenkin muutettua energiaksi voitaisiin luopua fossiilisista ja ydinvoimasta ihan koko planeetalla tyystin, tinkimättä jatkuvasta kasvusta energiantarpeessa."
pienen tauon jälkeen lisäsi että ainakin useiksi vuosikymmeniksi ellei sadoiksi.

Valittaja ei valehdellut, ainoastaan toimi inhimillisesti eli ennakkoluulojensa, ei tiedon pohjalta.
Tällä paikalla on maine, syystäkin mutta myös syyttä.

Kuka tahansa sarjakuvista kiinnostunut saa osallistua.
tallennettu
Jukka Laine
Ylläpitäjä
Paikalla

« Vastaus #31 : 12.10.2018, klo 17:32:18 »

Kyseessä lienee "näin asiat koetaan" -ilmiö.
tallennettu

Toni
Toimittaja
**
Poissa

Tähtivaeltaja Sarjakuvaneuvos Rakkaudesta Kirjaan

« Vastaus #32 : 12.10.2018, klo 19:33:06 »

Mutta tehköön itse fooruminsa, jonne pääsevät vain alle 35-vuotiaat ei-miespuoliset. Ei kannata kiinnittää enempää huomiota tuohon saivarteluun josta logiikka puuttuu täysin.

Tällaisia lausuntoja lukiessani ymmärrän hyvin, mistä Kvaakin ikävä maine johtuu.

Mutta joo, ihan vanhentunuthan Kvaakin alusta on, eikä toimi mitenkään järjellisesti nykyisessä mobiilimaailmassa. Toisaalta kyllähän täältä onnistuttiin karkoittamaan suurin osa keskustelijoista jo paljon ennen kuin alustapuolesta tuli ongelma.

Nyt ollaan jäljellä enää me katkerat vanhat nillittäjät.
tallennettu

http://www.tahtivaeltaja.com – Ilman on paha elää!
STD
Jäsen
Poissa

« Vastaus #33 : 12.10.2018, klo 19:41:53 »

Tuon alkuperäisen twitter-viestin kirjoittajan kanssa en halua olla missään tekemisissä, koskaan. Mutjoo, ainahan se vika on setämiehissä.
tallennettu

Setämiehet hirteen!
STD
Jäsen
Poissa

« Vastaus #34 : 12.10.2018, klo 19:44:28 »

Tuli postattua näköjään sama viesti kahteen kertaan. Poistin tuplapostauksen, mutta en näköjään saa poistettua tätä turhaa viestiä.

Tän viestin vois joku valvoja tjms. poistaa sotkemasta keskustelua
« Viimeksi muokattu: 13.10.2018, klo 11:38:57 kirjoittanut STD » tallennettu

Setämiehet hirteen!
Jiksi
Toimittaja
**
Paikalla

« Vastaus #35 : 12.10.2018, klo 22:02:24 »

Ei kannata rypeä itsesäälissä sen suhteen, mitä ei olla.

Kvaak on omanlaisensa ja sen käyttäjät ovat samanlaisensa.

Toisaalta kyllähän täältä onnistuttiin karkoittamaan suurin osa keskustelijoista jo paljon ennen kuin alustapuolesta tuli ongelma.

Kun nettikiusaaminen ja #metoo eivät vielä olleet julkisuudessa, kuviteltiin olevan normaalia keskustelukulttuuria, että oma paremmuus oli ajettava kanssakeskustelijoiden kurkusta alas.

Keskustelufoorumeilla ei ollut vielä itse hallittavia kuplia, joissa voisi elää ja kuvitella asioiden olevan paremmin omassa kuplassa. Oli vain valvojien luoma kupla, joka aina ei vastannut omaa tahtoa.

Tekniikan puolella kaikki tietävät ongelmat. Joku vuosi sitten harkitsin puolivakavissani, että pystyisikö tekemään kouvalaiset, eli yksilösuorituksena vetäisin alustauudistuksen läpi...

...sitten aikuiset lapseni saapuivat aikakoneella tulevaisuudesta syyttämään, ettei minulla koskaan ollut heille aikaa.

Korjasin virheeni, eikä synkkä aikalinja siten koskaan toteutunut.
tallennettu
JJalonen
Jäsen
Poissa

« Vastaus #36 : 12.10.2018, klo 23:43:25 »

Hmmm...

Itselle tullee ensi tammikuussa kymmenen vuotta "kvaakkaamista" täyteen.

Ei tuo ensimmäinenkään viisi vuotta ollut mitenkään erityisen ikävää tai asiatonta rupattelua, mutta aika yllättäen (kun ajattelee ajan kuvia ja huveja) voin väittää, että viimeiset viisi vuotta ovat olleet jopa rauhaisampaa kanssakäyntiä.

Sikäli huvittavaa kvaakkaajien joukosta, että kaksi railakkainta ja agressiivisinta kommentoijaa mitä muistiin on jäänyt, olivat kummatkin nuoria naisia. Grin

Valitettavasti molemmat putosivat jo vuosia sitten pois foorumilta. Elämä tavoitti kait.

Muulta osin suht laajalta tuntumalta nuorempaa 15-30 ikäryhmää ei mitenkään kauheasti kiinnosta kirjoitella pidempiä mietittyjä tekstejä mihinkään foorumeihin.

...sitten aikuiset lapseni saapuivat aikakoneella tulevaisuudesta syyttämään, ettei minulla koskaan ollut heille aikaa.

Korjasin virheeni, eikä synkkä aikalinja siten koskaan toteutunut.
laugh
« Viimeksi muokattu: 12.10.2018, klo 23:47:31 kirjoittanut JJalonen » tallennettu
Timo Ronkainen
professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
Toimittaja
**
Poissa

"Ja rangaistus on greippi!"

« Vastaus #37 : 13.10.2018, klo 00:51:43 »

Nuoret haluu tehdä ite ja omaa, näin on ollut aina, ja noin joka kymmenes vuosi tulee joku joka sanoo, mihin mennään, eikä siinä mitään. Niin pitääkin. Tämän päivän kapinallinen on huomispäivän pieru jne.

Mutta on tässä aikamoinen kuilu nettisarjismaailman ja perinteisemmän printtisarjishommien välillä. Tuolla edellä linkatussa twitterin keskustelussa eräskin (Croco Madness) kysyy:

"Onkohan suomes yhtään kustantamoo joka ois sarjiksille? Sekin ois hieno olla! Ku tuntuu et suomi on niin jäljessä sarjakuvien suhteen joka tavalla."

Minä vanha pieru en taas tiedä yhtään mitään millä alustoilla (vai mitänenyon) niitä nettisarjakuvia julkaistaan ja mistä niitä löytää ja ONKO niitä semmosia ylipäätään. Ja samanaikaisesti ihmettelen, miten voi olla tietämättä yhtään mitään suomalaisista sarjakuvakustantamoista. C?

Sen verran mitä oon jostain silmäini eteen jokseenkin sattumalta noita netissä julkaisevia nähnyt, niin monet ovat kyllä todella taitavia. Ja täysin tuntemattomia - tarkoitan siis että itselleni. Sen nyt äsken kuitenkin opin, että julkaisualustoja ovat ainakin www.webtoons.com ja Hiveworks. Ja joissakin on myös suomalaisia tekijöitä, joilla on tuhansia lukijoita.

Näin vanha setä kaipais jo jotain selkeetä opastusta näihin. Vai tyytyisinkö vain selailemaan painettuja lehtiäni... Cheesy

Timo
tallennettu

Jukka Laine
Ylläpitäjä
Paikalla

« Vastaus #38 : 13.10.2018, klo 10:07:44 »

Tällaisia lausuntoja lukiessani ymmärrän hyvin, mistä Kvaakin ikävä maine johtuu.

Ikävä maine tulee siis siitä että joku kieltäytyy rakentavasta keskustelusta miten Kvaakin toimintaa voisi parantaa. Ei selvästikään uskalla sanoa, mutta hänhän haluaa setämiehet pois kommentoimasta. Silloin ei ole muuta vaihtoehtoa että perustaa oman alustan vaikka Facebookiin. Se on helppoa. Ei ole pakko ottaa setämiehiä ryhmän jäseniksi, mutta tuskin niitä' olisi pyrkimässäkään.
tallennettu

EetuT
Jäsen
Poissa

« Vastaus #39 : 13.10.2018, klo 11:19:41 »

Halutaan ostaa - t-paita tekstillä - MUINAINEN SETÄ

Pahoittelut jos ostoilmoitus meni väärälle osastolle.
tallennettu

E.T
STD
Jäsen
Poissa

« Vastaus #40 : 13.10.2018, klo 11:40:09 »

Ei selvästikään uskalla sanoa, mutta hänhän haluaa setämiehet pois kommentoimasta.
Hulluja nuo setämiehet!
tallennettu

Setämiehet hirteen!
Darth Mika
Insinööri
Toimittaja
**
Paikalla

The Comics be with us...always!

« Vastaus #41 : 13.10.2018, klo 12:17:53 »

Halutaan ostaa - t-paita tekstillä - MUINAINEN SETÄ

Pahoittelut jos ostoilmoitus meni väärälle osastolle.
Mä olen varmaan sitten "IKIVANHA ANALOGINEN SETÄMIES"

Muuten yllätin itsekin itseni...latasin älyluuriini Instagramin ja oikein rekisteröidyin sinne. Vielä en ole lisännyt sinne kuvia...ehkä joskus, jos sille päälle sattuu.
Näköjään vanhoilla setämies-päivilläni olen alkanut hörhähtää näihin some-hörhöilyihin. Pitäisi varmaan tutkituttaa pää.
tallennettu

"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)
Clavia Z
Kummajainen
Avustava toimittaja
*
Poissa

« Vastaus #42 : 13.10.2018, klo 12:51:46 »

Minäkin olen muinainen setämies siinä mielessä, etten ole vieläkään hankkinut älypuhelinta, en pyöri mukana minkäänlaisissa some-jutuissa, enkä juuri lue nettisarjakuvia koska niiden taso ja sisältö liian harvoin tyydyttävät minua.

Teen edelleen omaa nettisarjakuvaani vaihtelevalla aktiivisuudella (liikaa kaikkia muita ideoita ja projekteja joita haluan toteuttaa) ja surkuttelen sitä ettei kukaan tunnu sitä huomaavan. Toisaalta, kun en itse seuraa kuin kolmea nettisarjista joista vain yksi on suomalainen, miten kehtaan vaatia että muut kiinnostuisivat omasta tekeleestäni?

Täällä Kvaakissa olen ollut pitkään vain satunnaisena kommentaattorina koska minulla ei ole kauheasti sanottavaa. Joskus heittänyt jotain viestiä johonkin ketjuun jos aihe on inspiroinut siihen, ja olen parhaani mukaan yrittänyt olla olematta rasittava.

Mobiilittomana, nettiä yhä sataprosenttisesti isolla pöytäkoneella selailevana ei Kvaakin alustan vanhentuneisuus minua haittaa. Hakutoimintokin on kyllin hyvä minusta. Tämä puolikuollut meininki ja aktiivisten kirjoittelijoiden vähyys minua vain rassaa.

Muista sarjakuvasaiteista Netsarli on minulle tuttu jo yli kuuden vuoden ajalta, ja sinne olenkin ilmoittanut omista sarjiksistani. Valitettavasti siellä ei ole enää foorumipuolta joka siellä aiemmin oli - toisaalta se oli vuonna 2012 vielä paljon kuolleempi paikka kuin Kvaak nykyisin. Pahimmillaan sinne tuli vain pari viestiä kuukaudessa.

Jos joku tietää jonkin hyvän sarjakuvasivuston, jota kautta voi saada omalle nettisarjikselleen näkvyyttä tai vain jutella muiden kanssa, sopii ilmoittaa kun en minäkään noista oikein tiedä. Saanpahan tilaisuuden osoittaa, etten ainakaan vielä ole mikään kalkkeutunut setä.
tallennettu

Jiksi
Toimittaja
**
Paikalla

« Vastaus #43 : 13.10.2018, klo 17:23:40 »

Lurker kurkottaa onnistuneesti Kvaakin Twitter-tilin välityksellä foorumin ulkopuolelle.

Takavuosina on toisinaan kirjoitettu joululahjalistaa, vuosikatsausta jne. sisältöä, joka oli suunnattu juuri niille, jotka eivät Kvaakia tavanomaisesti lue.

Koetin itse täydentää mm. manga-arvosteluilla sitä kenttää, minne ei aktiivisia arvostelijoita löytynyt. Täydentäisin edelleen, jos asuisin Suomessa.

Ongelmaa ei tule nähdä siinä, että hardcore-harrastajat viihtyvät.

Ongelma on siinä, että kun ei tule uutta käyttäjäkuntaa, jäljelle jäävät kääntyvät sisäänpäin, eivätkä edes tahdo uusia keskustelijoita mukaan. Tämä asenne lyö läpi nyt todella ikävästi tässä ketjussa.

Se avaramielisempi osa käyttäjäkuntaa ei ehdi, eikä edes pysty, korjaamaan tällaista. Vaikka positiivista rohkaisuviestiä sekaan kirjoittaisikin, päällimmäiseksi jäävät juuri nämä negatiiviset jutut.

Tämä on vähän kuin ilmastonmuutos. Tiedetään, minne mennään mutta sen kuin mennään vain.
tallennettu
Lurker
Valvoja
Paikalla

« Vastaus #44 : 14.10.2018, klo 10:13:54 »

Jotenkin tuntuu, että Kvaakin maine on huonompi kuin Kvaak oikeasti on. Vaikea sanoa, mistä tällainen käsitys on syntynyt...

Sarjakuvafestareillakin osa jengistä suhtautuu Kvaakiin kovin negatiivissävytteisesti, jopa vähän pilkallisesti. Ehkä on muistikuvia menneiden vuosien yhteenotoista tai jotain.

Kvaakissa on ihan suvaitsevainen meininki, ainoastaan suvaitsemattomuutta ei suvaita. Kvaak on jäsentensä näköinen, ja mitä muuta se voisi ollakaan.

Uusia jäseniä tänne näyttää rekisteröityvän koko ajan, mutta siinä se. Keskusteluihin on korkea kynnys osallistua.

tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: