Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Artikkelit ja henkilökuvat: 1952 / 100 – Seikkailuja erämaassa (13.03.2018 klo 11:48:55)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
10.12.2018, klo 14:15:05

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
469447 viestiä 10437 aihetta kirjoittanut 7339 jäsentä. Uusin jäsen: Hieman
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Kvaak.fi
| |-+  Palaute & uudistukset
| | |-+  Uuden käyttäjän on vaikea päästä keskusteluihin sisälle
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Uuden käyttäjän on vaikea päästä keskusteluihin sisälle  (Luettu 15297 kertaa)
Timo Ronkainen
professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
Toimittaja
**
Poissa

Sukupuoli: mies

"Ja rangaistus on greippi!"

« Vastaus #90 : 15.10.2018, klo 21:51:09 »

Setämiehet kun täällä tappelee, ei kukaan uskalla tulla postailee.  Grin
ikäjakaumasta osviittaa täällä. Toi äänestys nollattiin jossain vaiheessa, joten lie suht tuore.

Timo

* ikäjakauma.jpg (81.91 kilotavua, 436x174 - tarkasteltu 76 kertaa.)
tallennettu

Lurker
Valvoja
Poissa

« Vastaus #91 : 15.10.2018, klo 22:06:42 »

Tuo ikäjakauma on kumman kuvaava kuvaaja, varsinkin jos vertaa sitä siihen joukkoon, joka täällä kirjoittelee.

Tyrmäävän hyvää analyysia Hesarissa (Jussi Ahlroth): Addiktion algoritmi.

Sosiaalinen media rankaisee meitä jatkuvasti. Tunnemme pettymystä, kateutta, huonoa itsetuntoa, katkeruutta, ärtymystä ja jopa vihaa. Nämä kaikki ovat erinomaisia tunteita lisäämään sitoutumista. Näemme sisältöä, jonka tarkoitus on saada meidät reagoimaan, positiivisesti tai negatiivisesti. Tasapaino näiden välillä on olennaista. Meitä koukuttaa kaikkein eniten epävarmuus siitä, kumpaa saamme, keppiä vai porkkanaa, se odotuksen tunne.

Perhana, kun itsekin menee välillä tähän viekoittelevaan negatiivisuuden ansaan, vaikka kuinka yrittää varoa. Kvaakissa nyt sentään ei ole mitään algoritmeja, ihan vaan meitä ihmisiä.
tallennettu
JV
Toimittaja
**
Poissa

« Vastaus #92 : 15.10.2018, klo 22:11:16 »

Sarjakuvan tekemisestä (mikä itseäni siis eniten kiinnostaa jonka aiemmin mainitsinkin) ei löydy loppujenlopuksi suomeksi kauheasti luettavaa. Pari kirjaa joista osa on jo loppunut painosta, tai eivät välttämättä vastaa juuri haluamaan kysymykseen. Nettisivujakaan ei paljoa ole, joissa paneudutaan vähän syvemmälle, muutakun tietty tämä foorumi.
Itsellä oli opparia tehdessä turhauttavinta hakea tietoa täältä, koska kaikki tuntui johtavan umpikujaan. Keskustelu oli ns. hiljennetty sanomalla että keskustelua on käyty jossain muualla, eli sen ketjun lukeminen oli turhaa ja oikeasti tietoa olisi pitänyt hakea jostain muualta. Aikaa kuluu ja haetaan edelleen kunnes löydetään joku ketju joka on useamman vuoden vanha. Sitten alkaa miettimään, onko kyseinen tieto enään ajankohtaista mutta kysyä ei uskalla koska keskustelu on jo käyty. Umpikuja. Pahimmassa tapauksessa oikeasti hakemaasi kysymykseen ei vastata, muttet enää keksi mistä tai millä hakusanalla hakea. Näin lähdet hakemaan tietoa jostain muualta toisella kielellä, en usko että se on haluttu tulos.

Minä olen myös kokenut usein rasittavana sen, että orgaaninen keskustelu on katkaistu, ja osa heitetty johonkin toiseen ketjuun. Siinä on taustalla kai se, että informaatio olisi paremmin luettavaa myöhemminkin, mutta usein lopputulos on päinvastainen. Enkä ole ymmärtänyt keskustelun torppaamista toteamalla, että aiheesta on jo ollut puhetta 30-sivuisessa ketjussa, tai 5 vuotta aiemmin - mutta en sellaisiin viesteihin ole montaa kertaa törmännyt.

Käytännössä kokemukseni on ollut, että keskustelua voi herätellä aika matalalla kynnyksellä, uuteen tai vanhaan ketjuun - ja konkreettisiin pulmiin on löytynyt hyviä vastauksia.
tallennettu

Reima Mäkinen
Avustava toimittaja
*
Poissa

Facts are meaningless. You can use facts to prove

« Vastaus #93 : 15.10.2018, klo 22:16:31 »

Perhana, kun itsekin menee välillä tähän viekoittelevaan negatiivisuuden ansaan, vaikka kuinka yrittää varoa. Kvaakissa nyt sentään ei ole mitään algoritmeja, ihan vaan meitä ihmisiä.
Minä myös. Ehkä tämä muuttuu tästä iloksi, vaikka eilen illalla näytti taas pahalta. Koko homma muuten eskaloitui, kun toit keskustelun, mielestäni ehkä turhaan, Twitteristä tänne.

Itse asiasta, nettisarjiksista voisi yrittää seuraavaksi. Ja Perhoslapsi. Hyviä tekstejä. Voin lähettää sulle Mangan värit kirjan jos kiinnostaa.  Smiley

Curtvilekin pehmeni ja äityi niin runolliseksi että meinasi alkaa itkettää sitä tekstiä lukiessa.  Evil

Niin juu ja foorumin käytöstä vielä yksi huomio. Väittäisin kyllä että jos haku ei parhaalla tavalla toimikaan, niin olemme pysyneet yleensä ketjun aiheessa aika hyvin (tai sitten hypätty muualle). Eli pelkästään selaamalla ja lukemalla ketjujen otsikot, voi kenties löytää etsimänsä. Se ei ole niin rasittavaakaan kuin itse ketjujen kahlailu.

Ahaa, JV on eri mieltä. No, vanhat ketjut ovat minusta kyllä joka tapauksessa relevantteja. Tietohan kumuloituu ja keskustelut voisi tietenkin tiivistää, mutta syntyhetkellään tietoa tippuu hitaasti. (Ja kyllähän täällä jauhetaan samoja asioitakin moneen kertaan. Joku roti vain siihen, toivon.  Smiley)
tallennettu

"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson
Antti Peltola
Jäsen
Poissa

Vol. 4

« Vastaus #94 : 15.10.2018, klo 22:25:39 »

Kelpo puheenvuoroja Darth Mikalta.

Yritän kuitenkin tuoda omaa näkökulmaani tässä asiassa jotenkin esille, jospa se auttaisi, edes omaan jännitykseen.

Hyvä juttu että kiihkeästä keskustelusta huolimatta on edelleen kiinnostusta osallistua.

Jos en myöhemmin saapuneiden kanssa pärjäisi niin hiljaista olisi siltä osin. Terveisin jäsen numero 13.

Toi äänestys nollattiin jossain vaiheessa, joten lie suht tuore.

Näköjään nollattu vuonna 2006 eli äskettäin.
tallennettu

Lurker
Valvoja
Poissa

« Vastaus #95 : 15.10.2018, klo 22:26:46 »

Minä myös. Ehkä tämä muuttuu tästä iloksi, vaikka eilen illalla näytti taas pahalta. Koko homma muuten eskaloitui, kun toit keskustelun, mielestäni ehkä turhaan, Twitteristä tänne.
--

Mitään en kadu, ainakaan paljon.

Mutta joo, hurskaana ja hartaana toiveena oli, että keskustelijoita tulisi Twitteristä Kvaakiin, ja päinvastoin. Tätä rinnakkaiselon trendiä olisi hyvä vahvistaa.

Twitteristä päin on usein linkitetty tänne Kvaakiin artikkeleihin ja keskusteluihin, joten joskus nyt sitten näinkin päin.

Tuntuu, että ihan positiiviseen suuntaan tämä keskustelu nyt lopulta kuitenkin luovii.

tallennettu
Curtvile
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #96 : 15.10.2018, klo 22:37:56 »

tuo viimeinen lause todistaa kuinka sinä et mene "negatiivisuuden ansaan" vaan uskot aina humanismiin ja kuvainnolliseen ryhmähaliin.

Minä olen enemmän Teemu Keskisarjan linjoilla
Lainaus käyttäjältä: Teemu Keskisarja
Mahdollisuus päästellä höyryjä keskusteluissa on ainoa hyvä asia, mitä internet on tuonut tullessaan.

Jos pojankoltiaisilla olisi ollut vuonna 1918 sama mahdollisuus, he eivät olisi lähteneet lumiseen metsään ampumaan lähimmäisiään.

Muuta hyvää internetissä ei sitten olekaan. Se vie ihmiseltä hirveästi työ- ja vapaa-aikaa, jonka voisi kanavoida johonkin hyödylliseen.
en sata % mutta kuitenkin.

itse kyllä olen ollut kyynikkona sitä mieltä että Homo homini lupus est on aina ollut susia kohtaa ilkeä ja ihmisille turhan päänsilittäjä.

jännää ajatella somena.
Siinä on mielestäni se isoin harhakäsitys ihmisillä kvaakista: ihan kuin foorumi olisi yliopiston auditorion avoin paneli tai sitten keltaisen lehdistön mielipidepalsta josta saa syytää mitä ikinä mitä sylki suuhun tuo.

Tämä on kuin lounasbaari ja ylläpito on vapaaehtoisia tarjoilija/baarimikko/kokki/siivooja/portsareita.
meillä on paljon vakiasiakkaita, osa vuosien takaa osa käy välillä reissun päällä.

Osa henkilökunnasta tykkää enemmän olla keittiössä, osa pitää huolta asiakkaiden viihtyvyydestä ja jutella niiden kanssa, mutta siinä vaiheessa kun joku alkaa huutaa ja mesota huomaa että suhtautumismallejakin on monia: Lurker uskoo että kaikki voivat leikkiä yhdessä koska se on mukavampaa(se kyllä on) ja jossain kohtaa on just se yhteishali(minä en ota osaa).

Kenellekään ei makseta latiakaan siitä että saa kuulla sen vittuilunkin ja vaikka kunniaa ei saakaan se maine jota saa on korkeintaan kyseenalaista.

Paikka on silti suht siisti, omistajaa ei kauheasti nappaa ja listalla on niin vege- kuin liharuokia, etnistä ja kotimaista, alkoholilla ja ihan ilman.
Pöytiä riittää.
Saa tulla ja katsellakin, istua hetken ja kuunnella muiden juttuja moikata tuttuja. Ei ole pakko alkaa puhua kaikille.
Tämä on yhä Suomessa.

Jokainen on tervetullut kunhan tajuaa ihan peruskäytöstavat.

Curtvilekin pehmeni ja äityi niin runolliseksi että meinasi alkaa itkettää sitä tekstiä lukiessa.  Evil

toki, karvainen runopoikahan minä.
 Hyvä että joku sen vittuilun todeksi näyttää.
Onko meillä nyt konsensus ja kaikki laulavat sen *******n kumbayaan yhteislauluna ja palataan SARJAKUVIIN?

tallennettu
STD
Jäsen
Poissa

« Vastaus #97 : 15.10.2018, klo 22:43:05 »

Paljon melua tyhjästä.
Meillä on jonkun negatiivissävyisen dooriksen Twitteriin kirjoittama subjektiivinen mielipide Kvaakista, so what.

Edit
Kumbayaa.
tallennettu

Setämiehet hirteen!
koivumäki
Jäsen
Poissa

« Vastaus #98 : 15.10.2018, klo 23:15:19 »

Muutenkaan en ymmärrä tätä sukupuoli- ja ikäkorttia. Kvaakissa ei mielestäni ole sen kymmenen vuoden aikana mitä itse olen pyörinyt koskaan ollut merkitystä sillä onko keskustelijat nuoria vai vanhoja, naisia tai miehiä. Tuntuu siltä että näinä #metoo aikoina vaan kovin herkästi haluta aina uhriutua ja syyllistää nimenomaan vanhemmat mieshenkilöt. Kvaakissa olen aina nähnyt vain sen mikä keskustelijoita yhdistää, eli rakkaus sarjakuviin.

Huomaatko, miten jännästi juuri itse uhriuduit tuossa komentissasi?

Kukaan ei ole vaientamassa tai potkimassa kuoliaaksi valkoisia keski-ikäisiä heteromiehiä, jollainen minäkin olen. Mutta herran jestas nyt taas, miettikää vähän miten kirjoitatte ja ilmaisette ajatuksianne. Esimerkiksi termit "tytönheitukka" ja "dooris" ovat niin helvetin vähätteleviä ilmauksia, että hävettää puolestanne.
tallennettu
Timo Ronkainen
professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
Toimittaja
**
Poissa

"Ja rangaistus on greippi!"

« Vastaus #99 : 16.10.2018, klo 00:04:28 »

Näköjään nollattu vuonna 2006 eli äskettäin.

Voi jösses. Muistelin et pari vuotta sitten olis...  Embarrassed

Timo
tallennettu

STD
Jäsen
Poissa

« Vastaus #100 : 16.10.2018, klo 00:24:25 »

Esimerkiksi termit "tytönheitukka" ja "dooris" ovat niin helvetin vähätteleviä ilmauksia, että hävettää puolestanne.
Elämme vaikeita aikoja.
tallennettu

Setämiehet hirteen!
Jiksi
Toimittaja
**
Poissa

« Vastaus #101 : 16.10.2018, klo 02:42:54 »

Itse näen Kvaakin kaikkien sarjakuvaharrastajien foorumina, joka on omalla kohdallani edistänyt sarjakuvaharrastusta ja avartanut sitä uusiin suuntiin.

Kiitollisuudenvelkaa olen tavallaan pyrkinyt osallistumalla maksamaan takaisin.

Sisältöä on myös tämä foorumikeskustelu, jolla on arvonsa jo siltäkin kannalta, että viestejä luetaan.

Kvaakin seuraaminen on sarjakuvaharrastamista, vaikkei keskusteluun koskaan osallistuttaisi.

Otetaan myös jatkossakin huomioon nämä hiljaiset sarjakuvaharrastajat säilyttämällä keskustelussa joku taso jatkossakin.

Tämä tarkoittaa, että "doorittelu" katkaistaan heti alkuunsa, eikö vain.
tallennettu
Miqz
Avustava Slemmy
Avustava toimittaja
*
Poissa

Riipivä jännityspommi!

« Vastaus #102 : 16.10.2018, klo 09:46:52 »

Huomaatko, miten jännästi juuri itse uhriuduit tuossa komentissasi?

Kukaan ei ole vaientamassa tai potkimassa kuoliaaksi valkoisia keski-ikäisiä heteromiehiä, jollainen minäkin olen. Mutta herran jestas nyt taas, miettikää vähän miten kirjoitatte ja ilmaisette ajatuksianne. Esimerkiksi termit "tytönheitukka" ja "dooris" ovat niin helvetin vähätteleviä ilmauksia, että hävettää puolestanne.

En kyllä kokenut uhriutuvani, eikä toisaalta ole tarvettakaan. Kunhan ihmettelen tätä muutamien henkilöiden agendaa.

Sarkasmin lukutaito taitaa täällä olla lähellä nollaa. Tarkoitukseni oli osoittaa miten argumentoinnin yhteydessä käytettävä ikä ja sukupuolikortti nollaa silmissäni alkuperäisen argumentoinnin. Mutta komeasti taas ummehtuneet setämiehet näyttävät täällä parasta osaamistaan, ja sain kokea kunnon hyökkäyksen itseäni kohtaan. Huhheijaa. Tervetuloa vaan Kvaakkiin, kaikki uudet!

Tosissani olin kyllä siinä että en ole koskaan kokenut että ikä tai sukupuoli täällä olisi mikään asia mistä tehdä numero. Kiitos vaan teille muutamalle jotka toitte sen Twitteristä tänne. Eikö mielestänne ”vanhempi setämies” tai ”vanhemmat miehet” ole tässä kontekstissa yhtä lailla vähätteleviä ilmaisuja?
« Viimeksi muokattu: 16.10.2018, klo 10:20:06 kirjoittanut Miqz » tallennettu

"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"
STD
Jäsen
Poissa

« Vastaus #103 : 16.10.2018, klo 11:07:07 »

Muutamille? Yksihän ton tänne linkitti?
tallennettu

Setämiehet hirteen!
Miqz
Avustava Slemmy
Avustava toimittaja
*
Poissa

Riipivä jännityspommi!

« Vastaus #104 : 16.10.2018, klo 11:11:45 »

Muutamille? Yksihän ton tänne linkitti?
No joo mutta muutama koki setämiehen velvollisuudekseen käskeä toisinajattelijoita häpeämään. Huomaamatta ehkä edes pointtia.
tallennettu

"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"
Sivuja: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: