Kirjoittaja Aihe: Aku Ankan taskukirja  (Luettu 507509 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

auliakut

  • Jäsen
  • Viestejä: 11
Vs: Aku Ankan taskukirja
« Vastaus #1305 : 15.12.2014 klo 18:26:10 »
Aku Ankan taskareissa on ilmestynyt numerosta 70 alkaen kuvaselkämystaskareita, jotka ovat kakkospainoksia..mielenkiintoa lisää se, että ne ovat kohtuullisen edullisia ja niitä on paljon myynnissä tuolla huutiksen puolella.
Kuvaselkämystaskarit eroittaa joukosta helposti,  niissä on kirkkaat värit ja jos nyt onnistun kaikki keräämään, niin selkämyksistä tulee mukavannäköiset kuvat.... :)

Hannibal

  • Disney keräilijä
  • Jäsen
  • Viestejä: 233
  • Tempora aspera vīvimus, amīce bone
Vs: Aku Ankan taskukirja
« Vastaus #1306 : 15.12.2014 klo 21:51:30 »
Minulla on työn alla Akun taskareista laajahko kansikuva ym. selvitys (nyt kasassa 167 sivua). Olen kuvannut ja eritellyt taskareiden kaikki eri painokset ja pyrin saamaan homman valmiiksi alkuvuodesta. Laitan sitten kaikkien katseltavaksi Pamauksen sivuille sen Aku -lehdet tutkimuksen kaveriksi.
Hannibal

Henendo

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 396
  • Kunnia myös hiirimestareille!
Vs: Aku Ankan taskukirja
« Vastaus #1307 : 13.01.2015 klo 13:47:25 »
Vuoden ensimmäisessä Taskarissa alkaa tulkintani mukaan Star Wars -teemainen selkämyskuva. Tuplanumerosta löytyy myös etukoodi, jolla Aku Ankka Lataamoa voi kokeilla kuukauden ajan veloituksetta. Opukseen on myös päässyt livahtamaan ikävä uudistus, kun perinteisesti sisäsivuilla ollut luettelo ilmestyneistä Taskareista on poistettu ja korvattu joidenkin kirjojen kansikuvilla ja kehotuksella hakea Taskari-tietoutta Aku Ankan Internet-sivujen kirjastosta. Pidän tätä huonona uudistuksena. Taskari-luettelo on yhtä olennainen osa Taskaria kuin merimieslakki Akua tai silinterihattu Roopea. Tämän vuoksi tämä uusi Taskari tuntuu tavallisen numeron sijaan joltain erikoisjulkaisulta. Onko aitojen Taskarien tie näin tullut päätökseensä?

Darzee

  • Valistunut arvailija
  • Jäsen
  • Viestejä: 2 302
  • Me likes prairie dogs!
Vs: Aku Ankan taskukirja
« Vastaus #1308 : 13.01.2015 klo 14:33:13 »
Taskari-luettelo on yhtä olennainen osa Taskaria kuin merimieslakki Akua tai silinterihattu Roopea.

Periaatteessa olen samaa mieltä, mutta taskukirjaluettelon jatkuva piteneminen johtaisi ajan mittaan yhtä kaikki siihen, että jouduttaisiin joko käyttämään lukukelvottoman pientä fonttia tai venyttämään luetteloa sisäsivuille.

Sisäsivuilta en kaipaisi ainakaan Zichen pilapiirrosta, joka harvoin naurattaa, mutta periaatteen nimissä on kai lähdettävä siitä, että sarjakuvasivulla on oltava etusija ennen listaa, joka ei ole sellaisenaan luonteeltaan kauhean visuaalinen ja jonka päivittäminen internetissä on helppoa. Sitä hauskaa rutiinia, kun uuden taskarin luettelossa saa rengastaa kaikki omistamansa numerot, jään kuitenkin kaipaamaan.

Dennis

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 752
Vs: Aku Ankan taskukirja
« Vastaus #1309 : 13.01.2015 klo 15:20:36 »
Vuoden tai siis kevään/kesän 2015 taskareiden julkaisuista ei ole tullut viime vuosien tapaan ennakkotietoja, olisi mielenkiintoista tietää mitkä erikoistaskarit jatkuvat ja mitkä eivät?

Normitaskarit jatkuvat entiseen tapaan (?) näin voidaan olettaa, ja Henendo antoi jo ennakkoa mitä mahdollisesti on tulossa vuoden ekassa taskarissa.
Je suis alle kuuden euron pizza!

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 742
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Aku Ankan taskukirja
« Vastaus #1310 : 13.01.2015 klo 15:30:43 »
Periaatteessa olen samaa mieltä, mutta taskukirjaluettelon jatkuva piteneminen johtaisi ajan mittaan yhtä kaikki siihen, että jouduttaisiin joko käyttämään lukukelvottoman pientä fonttia tai venyttämään luetteloa sisäsivuille.

Sisäsivuilta en kaipaisi ainakaan Zichen pilapiirrosta, joka harvoin naurattaa, mutta periaatteen nimissä on kai lähdettävä siitä, että sarjakuvasivulla on oltava etusija ennen listaa, joka ei ole sellaisenaan luonteeltaan kauhean visuaalinen ja jonka päivittäminen internetissä on helppoa. Sitä hauskaa rutiinia, kun uuden taskarin luettelossa saa rengastaa kaikki omistamansa numerot, jään kuitenkin kaipaamaan.
Mä en kyllä ikinä rengastanut niitä Taskarin luettelossa omistamiani numeroita. Mulla oli käsin tehty lista paperilla, johon aina merkkasin mitä mulla on ja mitä pitää hankkia divarista.
Näitä käsin tehtyjä luetteloita oli kai 2 kpl...yksi mulla ja yksi mun mutsilla, joka kävi joskus divarissa ostamassa mulle myös noita puuttuvia taskukirjoja.
Divarissa aina itse olessani tarkastin taskukirjan, ettei siinä ollut omistuksia tai rengastuksia. Ostin vain täysin merkkaamattomia taskukirjoja.
Mut täytyy tunnustaa, että palosammuttimen kokoisena erehdyin minäkin piirtelemään niille värittömille sivuille puukynillä...olin tosi tyhmä.
Onneksi tuota aikaa kesti vain pari vuotta ja tajusin, että sarjakuvat pitää jättää rauhaan mun töherryksiltäni.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Henendo

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 396
  • Kunnia myös hiirimestareille!
Vs: Aku Ankan taskukirja
« Vastaus #1311 : 13.01.2015 klo 15:50:28 »
Mä en kyllä ikinä rengastanut niitä Taskarin luettelossa omistamiani numeroita. Mulla oli käsin tehty lista paperilla, johon aina merkkasin mitä mulla on ja mitä pitää hankkia divarista.

Minäkään en onnekseni lapsena saanut päähäni töherrellä mitään sarjakuviini. Listaa omistamistani Taskareista olen aina säilyttänyt päässäni. Joitakin vuosia sitten kirjasin kokoelmani myös Inducksiin, mutta en ole sitä käyttänyt muistilistana itselleni.

No, täytyy tunnustaa, että löytyy minultakin pari hairahdusta... Aku Ankka alkoi tulla minun nimelläni syksyllä 2002. Vuoden 2003 alussa lehdissä julkaistiin jonkin verran Kismet-mainoksia, joissa esiintyi Touhulan perhe. Sivun mittaisen mainoksen puhekuplat olivat viimeistä ruutua lukuun ottamatta tyhjiä ja minä onneton menin ne tyhjät kuplat täyttämään keksimilläni repliikeillä! Ah ja voi!

Tätä kirjoittaessa myös toinen torjuttu muisto tuli mieleeni. Kesällä 2005 tai 2006, nyt en tarkkaan muista, Akkarin palkintotehtävänä oli ristikko, jonka minä typerys menin täyttämään suoraan lehteen. Ah ja voi toistamiseen! Muuten olen kyllä osannut sarjakuviani pitää arvossaan, joskin ne jotkin kaikkein ensimmäiset lehdet ja kirjat eivät hirmuisen lukemisen jäljiltä ole enää aivan priimakunnossa.

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 742
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Aku Ankan taskukirja
« Vastaus #1312 : 13.01.2015 klo 16:23:20 »
Osta semmoinen monitoimiprintteri, jossa on skanneri. Ei tule kirjoiteltua vahingossa minnekään.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Henendo

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 396
  • Kunnia myös hiirimestareille!
Vs: Aku Ankan taskukirja
« Vastaus #1313 : 13.01.2015 klo 16:54:30 »
Osta semmoinen monitoimiprintteri, jossa on skanneri. Ei tule kirjoiteltua vahingossa minnekään.

Hyvin tässä on pärjätty noiden mainittujen tyhmyyksien jälkeen. Ovat Ankat pysyneet puhtaina.

Oletko Mika harkinnut uraa kodinkonemyyjänä? Tuo kommentti toi eläväisen mielikuvan sinusta Gigantissa palvelemassa asiakasta.

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 742
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Aku Ankan taskukirja
« Vastaus #1314 : 13.01.2015 klo 18:24:21 »
Hyvin tässä on pärjätty noiden mainittujen tyhmyyksien jälkeen. Ovat Ankat pysyneet puhtaina.

Oletko Mika harkinnut uraa kodinkonemyyjänä? Tuo kommentti toi eläväisen mielikuvan sinusta Gigantissa palvelemassa asiakasta.
Jos olisin Gigantin konekodinmyyjä, niin olisin ekan päivän jälkeen saanut potkut. Mä en jaksa kauaa kuunnella ihmisten valituksia...sanon aika rumasti takaisin yleensä. Täällä kvaakissa yritän vähän miettiä ensin mitä suustani päästä...huonolla menetyksellä kuitenkin.
Mut olen kyllä kauhee tekniikka-hörhö. Kaikkiin ongelmiin yritän keksiä aina jonkinmoisen teknisen apuvälineen. Pitäisi noita ajatuksia joskus pistää oikein paperille ja viedä patentti-toimistoon.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Janne

  • Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 6 818
  • Hornan kekäleet!
Vs: Aku Ankan taskukirja
« Vastaus #1315 : 20.03.2015 klo 21:51:39 »
Menin toissapäivänä kauppaan varmana siitä, että lehtihyllyssä ei takuulla ole mitään uutta kivaa. Vaan löytyihän sieltä: tuplanide numeroista 5-6 ja taskarispesiaali Täyskäki, joka oli täynnä Scarpaa, Cavazzanoa, de Vitaa ja Carpia, joista viimeksi mainitun tarina on vieläpä ennen julkaisematon Suomen maassa. Kiva kauppareissu siis!
"Tex-tieteen yli-morisco"

Henendo

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 396
  • Kunnia myös hiirimestareille!
Vs: Aku Ankan taskukirja
« Vastaus #1316 : 21.03.2015 klo 16:35:30 »
[...] taskarispesiaali Täyskäki, joka oli täynnä Scarpaa, Cavazzanoa, de Vitaa ja Carpia, joista viimeksi mainitun tarina on vieläpä ennen julkaisematon Suomen maassa. [...]

Mitä, näissäkö on ennen julkaisematontakin tavaraa? En ole vaivautunut näitä edes selailemaan, kun olin siinä uskossa, että niistä löytyy vain ihan viime vuosilta tuttuja juttuja. Ainakin ensimmäisissä tällaisissa spesiaaleissa asianlaita olikin näin.


Janne

  • Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 6 818
  • Hornan kekäleet!
Vs: Aku Ankan taskukirja
« Vastaus #1317 : 22.03.2015 klo 18:30:51 »
Niin minäkin luulin. Mutta tässä oli nyt peräti kaksi ennen julkaisematonta tarinaa. En tiedä, kuinka tämä periaattessa enää millään tavalla eroaa teemataskarista.
"Tex-tieteen yli-morisco"

Janne

  • Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 6 818
  • Hornan kekäleet!
Vs: Aku Ankan taskukirja
« Vastaus #1318 : 23.05.2015 klo 00:03:12 »
Triplataskari. Aika ristiriitaiset tunteet. Yleensä näissä on enemmän niitä wanhoja hyviä tarinoita. Nyt tässä oli vain Scarpalta yksi juttu. Mutta vanhoilta mestareilta De Vitalta ja Cavazzanolta, jälkimmäiseltä peräti kaksi, oli oikein verevät, ilmeisen uudehkot, tarinat mukana. Eli alkuhämmennyksen jälkeen havaitsin, että ainoastaan opuksen lopussa oli lukukelvotonta matskua. Mutta sitten taas Silvia Zichen jättipitkä tarina oli odotettua kesympi; hienoja oivalluksia siellä täällä ja timanttinen kuvitus, mutta kokonaiuus oli tylsä!

Mutta se, mikä tämän taskarin nosti keskikastin yläpuolelle, oli se Scarpan yksi juttu. En uskaltanut häneltä enää odottaa näin hienoa ennen julkaisematonta tarinaa. Piiiitkä Mikki-seikkailu sai odottaa julkaisuaan Suomessa suorastaan rikollisen kauan.
"Tex-tieteen yli-morisco"

Dennis

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 752
Vs: Aku Ankan taskukirja
« Vastaus #1319 : 25.05.2015 klo 19:42:18 »
Samat fiilikset kuin Jannella. Scarpan Mikki pelasti triplan. Olen viime aikoina ostanut näitä valikoiden eli en kaikkia, pitää olla jotain sisältöä enemmänkin.

Sääli ettei Mikiltä julkaista omia taskareita vaikkapa Teema-nimikkeen alla.
Je suis alle kuuden euron pizza!